Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 22:13:44

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 07-12-2013, 16:59:19 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 07-12-2013, 16:41:25
Berichten: 14
Locatie: Noord-Brabant
Hallo!

Zelf, as Wiccan, hoor ik vaak over reïncarnatie en heb een theorie die sommigen misschien bekend voorkomt en anderen niet. Het gaat zo; als je geboren wordt, krijg je energie van de universele levenskracht (de God en Godin) binnen. Dit stukje levenskracht is jouw ziel. (Meer Godin; vrouw. Meer God: man.) Als je sterft, verlaat dit jouw lichaam (die zoals al het andere aan de natuur wordt overgelaten) en gaat weer richting deze universele kracht. Het duurt even om weer te mixen met deze energie, en des de sneller dat het weer wordt 'binnengezogen' bij een geboorte, des de meer herinneringem die diegene heeft van het vorige leven doordat het minder gemixt is. (Ik geloof bijvoorbeeld dat ik ooit in de klassieke, Romeinse tijden heb gewoond.)
Maar... Ik geloof ook in Hades/Hel (de goden- niet een hell) en twijfel nog over mijn gedachtes op hun domein. Nu ben ik dus heel verward, en dacht dat het wel interresant zou kunnen zijn om even andere stabdpunten te horen.

Wat geloven jullie?

Liefs,
McKenna

Bb

_________________
"We vechten voor ons land op de enige manier die wij kunnen! Ik zou mijn leven opofferen voor iedereen hier, waarom jij niet?"
-Tot de Dood ons Scheidt


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-12-2013, 17:57:36 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 23-09-2011, 23:42:17
Berichten: 141
Ik geloof sterk in het lenen van de energie van de godin en god zoals jij dit verwoord die je ziel vormt. Ik geloof ook sterk in reïncarnatie.
Energie kan niet verdwijnen of gecreëerd worden, alleen transformeren. Dus als een ziel wordt gevormd (van energie in de omgeving, zoals jij dit verwoord: energie van de godin en god) zal deze niet kunnen verdwijnen alleen kunnen transformeren (denk hierbij het vormen van een nieuw leven > reïncarnatie).

_________________
Ik ben weer terug ;)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-12-2013, 18:00:40 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 07-12-2013, 16:41:25
Berichten: 14
Locatie: Noord-Brabant
Bedankt!

_________________
"We vechten voor ons land op de enige manier die wij kunnen! Ik zou mijn leven opofferen voor iedereen hier, waarom jij niet?"
-Tot de Dood ons Scheidt


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-12-2013, 20:45:22 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 08-11-2012, 10:20:10
Berichten: 1117
Locatie: belgië
Mss een heel domme vraag maar wat is of zijn wiccans?

_________________
Just be you thats more than enough!!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-12-2013, 21:08:57 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 07-12-2013, 16:41:25
Berichten: 14
Locatie: Noord-Brabant
Wicca is een heidense natuurreligie die de laatste tijd steeds meer populariteit krijgt.

_________________
"We vechten voor ons land op de enige manier die wij kunnen! Ik zou mijn leven opofferen voor iedereen hier, waarom jij niet?"
-Tot de Dood ons Scheidt


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 08-12-2013, 02:21:19 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Momenteel voel ik me er fijn bij om te accepteren dat ik het niet weet.
Ik weet niet waar ik vandaan kom en ik weet ook niet waar ik heenga als ik dood ben.
De theorieën zijn allemaal even interessant, maar niemand kan het weten. Onnodig om op zoek te gaan naar het 'juiste' antwoord dus. Zolang ik maar tevreden ben als ik sterf, heb ik afsluiting en ben ik goed voorbereid op wat me erna te wachten staat.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 08-12-2013, 09:39:34 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 07-12-2013, 16:41:25
Berichten: 14
Locatie: Noord-Brabant
Tom schreef:
Momenteel voel ik me er fijn bij om te accepteren dat ik het niet weet.
Ik weet niet waar ik vandaan kom en ik weet ook niet waar ik heenga als ik dood ben.
De theorieën zijn allemaal even interessant, maar niemand kan het weten. Onnodig om op zoek te gaan naar het 'juiste' antwoord dus. Zolang ik maar tevreden ben als ik sterf, heb ik afsluiting en ben ik goed voorbereid op wat me erna te wachten staat.


Dit is pas interessant. Zo'n kijk had ik er ooit ook op, maar doordat ik er dingen over te weten/denken kwam merkte ik toch dat ik een beeld van wat er gebeurd na de dood aan het scheppen was.
Vrede ermee hebben is waarschijnlijk wel een van de beste manieren om het te bekijken!

_________________
"We vechten voor ons land op de enige manier die wij kunnen! Ik zou mijn leven opofferen voor iedereen hier, waarom jij niet?"
-Tot de Dood ons Scheidt


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl