Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 14:01:33

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 25-04-2005, 20:39:56 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-01-2005, 23:07:13
Berichten: 100
Locatie: Leeuwarden
Wie Was Ik?

“Ach, je leeft maar één keer!”, wordt vaak vergoelijkend opgemerkt. Maar is dat wel zo? Of bestaat er zoiets als een vorig leven, en kun je daarin Jeanne d’Arc, Alexander de Grote of keizer Caligula zijn geweest?

Regressie
Deze vragen staat centraal in het nieuwe KRO-programma Wie Was Ik?, dat op zondag 1 mei van start gaat. Acht weken lang zien we hoe deelnemers aan het programma, nadat zij onder begeleiding van een regressietherapeut in een lichte trance zijn gebracht, verhalen vertellen die zich in een ver verleden afspelen en waarin zij zelf voorkomen. Herinneringen uit een vorig leven? Wie zal het zeggen. Presentator Derk Bolt reist samen met de deelnemers af naar de plaats waar het verhaal zich afspeelde, op zoek naar overeenkomsten met de werkelijkheid. Overeenkomsten die vaak op zijn minst opmerkelijk te noemen zijn.

http://www.kro.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-04-2005, 20:51:33 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09-03-2005, 15:03:08
Berichten: 203
Locatie: Aarde
Had er al eerder van gehoord maar wist niet meer wanneer het zou gaan beginnen...thnx daarvoor :wink:
Tlijkt me wel interessant


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-04-2005, 06:54:42 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-11-2004, 20:40:36
Berichten: 1174
Locatie: Hoeksche Waard
Ik heb er over gehoord.
Schijnt een goed programma te zijn!

_________________
"Jij ziet dingen die er niet zijn," zei hij.
"Er zijn dingen die jij niet ziet," dacht ik.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-04-2005, 17:17:42 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2004, 16:15:55
Berichten: 2718
Locatie: krommenie
yep had er al van gehoord.. en nu boer zoekt vrouw afgelopen is heb ik mijn moedertje lief ervan weten te overtuigen dat dit toch echt de moeite waard is om te zien (en hoef ik tenminste geen videoband te kopen om het op te nemen) handig he :P

duss 'k ga zekers kijken :D

liefs rogue

_________________
Begin de dag met een liedje, begin de dag met een lach, wie vrolijk is in de morgen die is het de hele dag.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-05-2005, 19:39:03 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2004, 14:36:05
Berichten: 1136
Locatie: Huizen
Zo bizar om er een oud klasgenoot in te zien!! Maar dt ter zijde. Het is een mooi programma, al is de bewijsdrang wel erg groot. Maar vanaf media oogpunt kan ik dat wel begrijpen.

_________________
"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind."

-Dr. Seuss-


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-05-2005, 16:55:12 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2004, 16:15:55
Berichten: 2718
Locatie: krommenie
sluit ik wel bij aan dat bewijzen ligt er dik boven op.. maar goed, afgezien van dat kleine fijtje een leuk programma om te zien en hier kijkt de hele familie er naar..goh zeker omdat de KRO het uitzend :P haha

liefs rogue

_________________
Begin de dag met een liedje, begin de dag met een lach, wie vrolijk is in de morgen die is het de hele dag.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 16-05-2005, 00:16:44 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-05-2005, 21:08:10
Berichten: 11
Locatie: kampen
toen het de eerste keer werd uitgezonden was ik bij mijn opa en oma. zij keken er waarschijnlijk ook alleen maar naar omdat het van de kro was :P . maar iig, ze zijn erg christelijk en geloven niet in reincarnatie. dus we keken dat progamma en uiteindelijk waren ze tóch wel stil en vroegen ze zich af hoe het kon. want er was bewijs genoeg. nou goed, ik geloof erin maar heb dat niet gezegd. vinden ze geloof ik niet zo leuk...

ik heb het vandaag niet kunnen kijken want ik was toen onderweg.. maar ik kijk het morgen, dan wordt het herhaald. ik ben toch vrij dus ik heb de kans :)

_________________
Ieder mens is anders. Misschien zijn we daarom tóch nog wel een beetje interresant.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-06-2005, 15:26:25 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-02-2005, 15:12:52
Berichten: 31
het programma is ook op internet te bekijken, voor het geval je een aflevering gemist hebt:

http://www.tvopjepc.nl/programma/283

Kun je zelfs een 'wie was ik ' marathon houden!

groetjes, Joey

_________________
'Everything is possible, the impossible just takes longer'


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-06-2005, 15:13:21 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2005, 13:55:37
Berichten: 1166
Locatie: Pernis
Ik heb het net ook gezien, samen met mn moeder.. die geloofd er gelukkig ook in. Het is wel wat vreemd allemaal maar ik geloof er zelf wel in. Stom dat sommige mensen na dit het nog niet helemaal geloven, blijven ze er toch bang voor..

xxx Sanne

_________________
the greatest thing
you'll ever learn
is just to love
and be loved
in return


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-06-2005, 15:36:08 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-01-2005, 14:25:38
Berichten: 258
Locatie: Rockanje
Leuk programma, maar toch wel wat jammer dingen:
Het is bijvoorbeeld wel heel erg zweverig gemaakt.... die beelden.
Jammer dat mensen het zo in hokjes duwen, tis spiritueel, dus t moet zweverig.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-06-2005, 16:16:10 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2005, 13:55:37
Berichten: 1166
Locatie: Pernis
Dat zie je idd heel vaak. Ik wou dat mensen niet zo van vooroordelen uitgaan.. Je kan er pas echt iets over zeggen of zelfs denken als je het echt kent.. Mensen zouden er wat meer open voor moeten staan..

_________________
the greatest thing

you'll ever learn

is just to love

and be loved

in return


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 14-06-2005, 16:31:57 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09-03-2005, 15:03:08
Berichten: 203
Locatie: Aarde
Ik heb het een paar keer gekeken maar heb nu zoiets van wat heb ik eraan om te weten wat een ander in zn vorige leven is geweest?
Dus vindt het niet echt een succes, het had van mij wel iets dieper op de therapie zelf mogen ingaan.
Als ik ernaar kijk met mijn nuchtere koppie dan denk ik, het kan ook allemaal verzonnen zijn. Gewoon een goed uitgedacht programma, niks reincarnatie. Maar omdat ik zelf wel ondervonden heb dat het bestaat schuif ik die gedachtes maar aan de kant. Al zijn er genoeg mensen die wel denken dat het goed uitgedacht is. Dus daarom had het van mij iets meer op de therapie zelf gericht mogen zijn. Want nu ja...boeiend is anders. Al zullen er vast mensen zijn die er anders over denken :wink:

_________________
Overal om je heen zijn geesten,
in de aarde, in het water.
Als je luistert, begeleiden ze je.
- Pocahontas -


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 14-06-2005, 16:40:12 
ik heb nog niet gekeken, maar ik ga t zeker doen...stel je voor dat je zo'n belangrijk persoon bent geweest...

liefs maartje


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 14-06-2005, 17:19:19 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2004, 16:15:55
Berichten: 2718
Locatie: krommenie
weet je wat me wel wat opvalt... dat dat programma het kan aan mij liggen hoor tot nu toe maar 1 persoon heeft gehad die er echt in geloofde... dat reincarnatie bestond. Dat was die oudere man van vorige week die in salsburg geleefd had...

haha moest wel lachen met hem overigens toen hij aan die ober verklaarde dat hij zoveel eeuwen geleden in dat huis gewoond had..die ober keek hem echt zo aan van jij bent niet goed snik...

hij was wel goed snik alleen zeer enthousast :)

Maar hoop dat de mensen niet zo.. hoe neom je dat... niet steeds het niet willen geloven... ik kan het niet goed uitleggen maar vrees dat ze daardoor het een beetje laten floppen. Als ze willen dat mensen in reincarnatie gaan geloven...
de presentator zelf heeft lijkt het ook zoiets van, ik geloof het niet echt.
Kan aan mij liggen maar zo komt het wel over.
Ik kijk het overigens nog wel in de hoop toch iets te horen van iemand die het geloofd echt... en dat is tot nu toe nog maar eigenlijk 1.. de salsburger man :)

liefs rogue

_________________
Begin de dag met een liedje, begin de dag met een lach, wie vrolijk is in de morgen die is het de hele dag.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 14-03-2006, 07:44:50 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-02-2006, 13:10:55
Berichten: 81
Beetje late reactie maar ik heb het net op internet gekeken, wilde even zeggen dat ik die jongen zo storend vond dat ie zij ik vind het zo jammer dat ik boer was en niet een of andere stinkend rijke persoon.... Sommige snappen het echt nog niet helemaal ik kan mij hier echt druk om maken.....


Maar ach.... geld, status materiaal het zegt allemaal weinig, jammer dat dat zo op tv moest, en ook erg onboeiend om te zien wat zij meemaken ben helemaal mee eens dat er meer diepgang in had moeten zitten, ze hadden toch ook die hypnotherapeut iets kunnen laten vertellen?!

Ik ben iig mijn frustraltie over die gozer kwijt :x

_________________
Nicole


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl