Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 21-11-2024, 19:20:34

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Verkeerd incarneren
BerichtGeplaatst: 30-06-2005, 13:28:49 
Kabouter
Kabouter

Ik hoor steeds vaker over 'verkeerd incarneren', maar kan niet echt vinden wat er precies mee bedoeld wordt. Zoals, wat gaat er dan verkeerd en wat merk je daar van in je leven, wat zijn de 'kenmerken'?

En nee google weet er ook niet echt raad mee :?

- Pocahontas -

Berichtenonderwerp: Re: Verkeerd incarneren
BerichtGeplaatst: 30-06-2005, 13:32:23 
Elf
Elf

misschien vrouwen die zich voelen als een man en vise versa?
weet het ook niet, nog nooit eerder van gehoort

BerichtGeplaatst: 30-06-2005, 13:44:45 
Reus
Reus

Ik weet wel van moeite hebben met incarneren. Zo zijn er kinderen die jaren niet spreken. De ouders denken dat ze niet kunnen praten, maar die kids spreken nog steeds op zielsniveau, dus niet met woorden.

Of babies met bepaalde lichamelijke klachten die kunnen worden teruggeleid naar de moeite met incarneren. het is namelijk een hele stap om weer naar aarde te komen!

Misschien dat je dat bedoelde?

-Dr. Seuss-

BerichtGeplaatst: 30-06-2005, 13:47:47 
Reus
Reus

ja maar je maakt die keuze toch zelf... is het ook nog eens een trauma om terug te komen ook? jippieajee, ik ga mn uiterste best doen dat dit mn laatste aardse leven wordt whehe.

BerichtGeplaatst: 30-06-2005, 13:50:33 
Reus
Reus

Ja Nubis dat kan het zeker zijn. Daarom ook miskramen soms. Dat is niet altijd iets lichamelijks. De moeder of het zieltje kan ineens (on)bewust niet meer willen. Dan breekt het proces af.

Natuurlijk kies je zelf, maar op aarde kiezen we ook zelf en twijfelen we toch ook weleens aan een keuze? Of hebben we het moeilijk met een besluit dat we genomen hebben?

Even voor de duidelijkheid...dit is hoe ik geloof dat het in elkaar steekt.

-Dr. Seuss-

BerichtGeplaatst: 30-06-2005, 13:53:32 
Reus
Reus

ja nee duidelijk, maar ik denk dat zelfs miskramen een ervaring kunnen zijn. voor zowel de drager als de bijna geborene.. dus je denkt echt dat zo'n ziel er nog mee afkapt, als een soort zelfmoord. maar dat vind ik ook raar want ik dacht dat ego bepaalde te willen leven of niet. Zielen plegen geen zelfmoord, tenzij ze het willen ervaren?
Ego is toch nog niet volledig ontwikkeld als phoetus zijnde...(netzoals chakra's ) :P

ben beniewd naar je antwoord.

Van het licht waarin ik mijzelf draag, tot het licht dat mij draagt.

BerichtGeplaatst: 30-06-2005, 13:56:15 
Kabouter
Kabouter

Als je als ziel 'daar boven' bent kan je onwijze zin hebben in het leven. Maar eenmaal op aarde kan het nogal een schok zijn, is het niet zoals je dacht dat het was, je bent er nog niet aan toe, enz.

in de aarde, in het water.

Als je luistert, begeleiden ze je.

- Pocahontas -

BerichtGeplaatst: 30-06-2005, 14:06:41 
Reus
Reus

Ik weet niet of het nu nog on topic is, maar het verslaat 'lekker babbelen' in ieder geval voor mij.

Goed, om de vragen van Nubis te beantwoorden:

"ik denk dat zelfs miskramen een ervaring kunnen zijn. voor zowel de drager als de bijna geborene.." Klopt, die optie sluit ik geen moment uit. De ziel incarneert pas helemaal bij de geboorte. Tijdens de zwangerschap is de ziel niet altijd in de vrucht aanwezig.

" dus je denkt echt dat zo'n ziel er nog mee afkapt, als een soort zelfmoord. maar dat vind ik ook raar want ik dacht dat ego bepaalde te willen leven of niet. Zielen plegen geen zelfmoord, tenzij ze het willen ervaren?"
Niet als zelfmoord, dat weegt iets zwaarder denk ik. Maar zich terugtrekt uit angst. Net zoals wij op aarde een afspraak maken om ergens heen te gaan en dan niet durven te gaan. Zoiets, ik weet niet precies hoe ik het moet verwoorden. Sommige zielen zetten dan toch door en incarneren helemaal bij de geboorte, maar zijn enigszins vergeten hoe mens te zijn. Dat is denk ik verkeerd incarneren wat vampira bedoelde.

Even een voorbeeldje vanuit mezelf. Aardse liefde geven aan mensen, daar heb ik moeite mee kwam ik laatst achter door een gesprek dat ik met iemand had. Ik geef wel liefde, heel veel zelfs. Maar vaak vanuit zielsniveau. Mensen op aarde hebben bevestigingen nodig als: ik hou van jou, of door kadootjes te krijgen, of een telefoontje. Ik vergeet mensen niet, maar ik bel ook zelden. Ze voelen toch dat ik van ze hou? Helaas niet altijd, mensen hebben niet genoeg zelfvertrouwen en gaan dan aan zichzelf twijfelen. Nou, dat aardse liefde geven, dat probeer ik nog te leren. temeer omdat ik hoop ooit moeder te worden en ik wil alle liefde van de wereld aan dat kleine mensje kunnen geven vanuit mezelf.

"Ego is toch nog niet volledig ontwikkeld als phoetus zijnde...(netzoals chakra's ) Razz "
Pure zielen kennen geen ego. Ego wordt inderdaad hier ontwikkeld naar mijn mening.

-Dr. Seuss-

BerichtGeplaatst: 30-06-2005, 14:22:24 
Reus
Reus

ervaart de ziel angst bij het proces dat de foetus zich ontwikkeld? Want bij een miskraam had je het dus over dat er op een gegeven moment de ziel zich in het lichaam voegt.. in welk stadia beleeft de ziel angst. ik vraag me echt af...

BerichtGeplaatst: 30-06-2005, 14:28:46 
Reus
Reus

Tja zo pecies weet ik het niet meer. Waar en wanneer. Maar die ziel ziet bijvoorbeeld wel de ouders tijdens dat proces. Misschien voelt het de angst van de moeder. Zwangere vrouwen mogen ook geen stress hebben omdat dat slecht is voor de baby, dat is niet alleen lichamelijk slecht voor de baby natuurlijk. Het is een beetje een grijs gebied waar en wanneer denk ik.

Maar als het je echt ineteresseert mag je twee boeken van me lenen:
De negen maanden (klik)
en/of
Een ongeboren baby vertelt (klik)

-Dr. Seuss-

BerichtGeplaatst: 30-06-2005, 14:33:32 
Reus
Reus

oke, die laatste lijkt me wel wat. Alleen is het ook wederom persoonsgetrouw.

Maar wel wat je gevoel ook zegt tijdens het lezen van dat boek.
Oke nog even on topic: wat ik geloof is dat er geen sprake is van verkeerd incarneren, je zit bijvoorbeeld niet opeens PLOEP in het lichaam van een man terwijl je een vrouw wilde zijn. Dat zou namelijk een glitch (fout) zijn in het systeem en god maakt geen fouten. Incarneren gaat foutloos.

Dus eigenlijk wat ik hiermee wil zeggen is: leven is foutloos..

BerichtGeplaatst: 30-06-2005, 14:49:39 
Reus
Reus

Dat ben ik helemaal met Nubis eens.
En wat is goed en wat is fout?
Daarom dacht ik ook dat je misschien moeite met incarneren bedoelde.

-Dr. Seuss-

BerichtGeplaatst: 30-06-2005, 14:51:05 
Nimf
Nimf

Precies.
"Goed" of "fout" zijn menselijke definities.
Je kan overal wat uit leren.
Geen seconde gaat verloren.
Ook al ga je je doel voorbij of zelfs het zogenaamde verkeerde pad op in je leven...
Alsnog ervaar je en leer je weer eruit, of je nu wilt of niet.

Ik ben nu mens, en soms heb ik toch zoiets van "Goh nou dat valt ook niet echt mee! Was ik maar weer een leventje paard geweest, dat leventje dat me nooit gegunt was..."
Foutje?
Nou denk het niet.
Dit is heel bewust, en tegenwoordig accepteer ik het steeds meer mens te zijn.
Het grappige is dat ik daardoor automatisch ook meer mijn paardelijke ik accepteer en steeds meer een mee wordt.

Not a breath goes to waste or is for nothing.... ;)

BerichtGeplaatst: 30-06-2005, 15:06:03 
Reus
Reus

goh jij weet ook echt in elke post van jou iets te schrijven met het woordje paard he 8) :P

BerichtGeplaatst: 30-06-2005, 15:08:06 
Kabouter
Kabouter

Goed we houden het op moeite hebben met incarneren :wink:

in de aarde, in het water.

Als je luistert, begeleiden ze je.

- Pocahontas -

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00