Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 00:55:13

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Verkeerd incarneren
BerichtGeplaatst: 14-03-2006, 10:30:06 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-03-2006, 15:41:35
Berichten: 260
Locatie: Almere
Kimminita schreef:
Ja Nubis dat kan het zeker zijn. Daarom ook miskramen soms. Dat is niet altijd iets lichamelijks. De moeder of het zieltje kan ineens (on)bewust niet meer willen. Dan breekt het proces af.

Natuurlijk kies je zelf, maar op aarde kiezen we ook zelf en twijfelen we toch ook weleens aan een keuze? Of hebben we het moeilijk met een besluit dat we genomen hebben?

Even voor de duidelijkheid...dit is hoe ik geloof dat het in elkaar steekt.


Ik heb altijd begrepen dat zieltjes pas vlak voor de geboorte in het lichaam komen dus dat er bij een miskraam geen zieltje in het kindje was..

_________________
No one cares how much you know, untill they know how much you care


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verkeerd incarneren
BerichtGeplaatst: 26-03-2006, 15:30:21 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 05-08-2005, 10:28:29
Berichten: 112
Ik denk dat je het niet perce verkeerd incarneren moet noemen, maar bijvoorbeel epileptie of autisme kan gezien worden als 'niet goed incarneren'. De ziel(of hoe je het wil noemen) is niet 'diep' genoeg geincarneerd in het lichaam en heeft hierdoor niet goed grip op het lichaam. Zo kan de ziel bij autisme zowat niet 'door het lichaam heen' komen naar de buitenwereld. En bij epileptie is de ziel wel verder geincarneerd, maar kan niet altijd de verbinding met het lichaam vasthouden waardoor het somt 'los' schiet.

Bij gezonde mensen raakt de ziel in de slaap ook wat losser van het lichaam, maar bij bijvoorbeeld epileptie kan dit ook onverwachts overdag gebeuren. Epileptische aanvallen komen vaak voor rond het slapengaan of ontwaken door deze wisseling van contact tussen ziel en lichaam.

Dit is dus een vorm van 'verkeerd' incarneren. Maar ik vraag me af of je het woordje 'verkeerd' moet gebruiken, want dan geef je naar mijn mening een negatieve lading hieraan en ik zie het niet als iets negatiefs.

Ik zie het als een 'levenstaak' waar voor gekozen is. En als het niet is om hier 'zelf' iets aan te leren, dan is het al om de mensen op je pad iets te leren.
Misschien zijn mensen met deze 'stoornis' wel verder ontwikkeld dan mensen zonder deze zogenoemde hanicap.....

sja..dit wilde ik even kwijt... :)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verkeerd incarneren
BerichtGeplaatst: 07-04-2006, 12:33:28 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-12-2005, 14:45:41
Berichten: 47
Dat epileptische, zoals Tari Singollo schrijft, kan voorkomen als de ziel los schiet van de geest.
Is dat dan zoiets als, je ligt in bed en ineens maakt je arm een beweging zonder dat je daar opdracht toe gegeven hebt.
In ieder geval, dat heb ik soms en dat is als ik tegen het slapen aan zit.

Dus is dat dan het zelfde, alleen dan bij 'niet epileptische mensen'?

_________________
Als het donker genoeg is, worden de sterren zichtbaar.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verkeerd incarneren
BerichtGeplaatst: 08-04-2006, 19:09:29 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 14-08-2005, 10:13:50
Berichten: 161
Locatie: `s-Gravenzande
Ja lupus, je zou het zo kunnen zien maar het is dan wel minder heftig natuurlijk. Als je bijna in slaap valt veranderd je bewustzijnsniveau en de verbinding tussen ziel en lichaam het kan dus dat dit effect heeft op je lichaam. Zo heb ik weleens dat mijn hele lichaam een grote schok beweging maakt..dan ontspannen al je spieren en 'val je in slaap'.

Uittreden is eigenlijk ook het bewust ervaren van dit 'losser komen' van de ziel tijdens de slaap of soms zelfs overdag.

Bij epileptie is het alleen in veel heftigere mate omdat hier de verbinding tussen lichaam en ziel een heel stuk zwakker is dan bij 'gezonde' mensen.

Dit is trouwens niet 'de waarheid' het is 'mijn waarheid' ik heb de meeste informatie gelezen uit boeken van Rudolf Steiner, antroposofie en veel ideeen heb ik zelf verzameld en met elkaar verbonden....

_________________
love makes the world go round


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl