Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 06:05:03

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: 21 gram
BerichtGeplaatst: 08-11-2004, 16:05:36 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-10-2004, 17:49:35
Berichten: 150
Locatie: Zutphen
Hoi,

Even een vraagje, zijn jullie nou niet benieuwd waarom je 21 gram lichter word als je sterft? Waarom kunnen ze dit niet onderzoeken?
Ik geloof dat als je dood gaat, je ziel uit je lichaam treed, zou dit die 21 gram zijn?
Zou dit dan ook de reden zijn waarom je de aanwezigheid van dodoen kunt voelen???

Ben benieuwd.... :wink:
Liefs Renate

_________________
Met mijn gedachten ergens anders, ben ik altijd overal!!! There's more to life than what meets the eye


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 21 gram
BerichtGeplaatst: 08-11-2004, 18:10:51 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2004, 12:05:26
Berichten: 1835
Locatie: Emmeloord
Hmm, daar zit idd. iets in.
Maar zou het ook het verdampte lichaamsvocht kunnen zijn?


Greetz!

_________________
weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 21 gram
BerichtGeplaatst: 08-11-2004, 18:29:49 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2004, 14:36:05
Berichten: 1136
Locatie: Huizen
Dat feitje kende ik niet? Interessant, Maar je ziel is toch energie zonder massa? In mijn ogen dus gewichtloos? Maar ben nooit goed geweest in natuurkunde hoor ;)

Je lichaam laat wel gassen los en vocht. Maar als dat het is, dan zou het te onderzoeken moeten zijn en jij zegt dat het nog nooit verklaard is, toch?

_________________
"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind."

-Dr. Seuss-


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 21 gram
BerichtGeplaatst: 08-11-2004, 19:18:05 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-10-2004, 19:42:50
Berichten: 1512
Locatie: Den Hoorn zh
Ik ook niet, nooit van gehoord, wel interessant..

Maar.... Ik weeg ruim 80 kilo (wishfull thinking ;)) en hoe kunnen ze dan die 21 gram wegen? ik bedoel, als je een keer heb geplast weeg je dat ook minder.. Hoe zijn ze daar achter gekomen dan?

Liefs Carina ;)

_________________
oog om oog maakt de wereld blind


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 21 gram
BerichtGeplaatst: 08-11-2004, 19:20:30 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2004, 12:05:26
Berichten: 1835
Locatie: Emmeloord
Zal wschijnlijk weer n gemiddelde zijn, zo zeggen ze het altijd "De gemiddelde Nederlander dit, de gemiddelde mens dat, blablabla"
Maar niemand is gemiddeld! of wel?

_________________
weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 21 gram
BerichtGeplaatst: 09-11-2004, 11:17:52 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-10-2004, 17:49:35
Berichten: 150
Locatie: Zutphen
Volgens mij zijn ze meerder malen bezig geweest met dit te onderzoeken, en gaat het niet om verdampt lichaamsvocht etc. daarom vond ik het wel een interessant gegeven en wou ik graag weten wat jullie visie hierop is.

_________________
Met mijn gedachten ergens anders, ben ik altijd overal!!! There's more to life than what meets the eye


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 21 gram
BerichtGeplaatst: 09-11-2004, 17:21:16 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2004, 12:05:26
Berichten: 1835
Locatie: Emmeloord
Tja, dan net als Kimminita zegt, onze ziel weegt niets, het is een bron van energie. En energie kun je niet wegen, ooit groene stroom gewogen? ;):P


Greetz!

_________________
weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 21 gram
BerichtGeplaatst: 09-11-2004, 20:39:47 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2004, 16:15:55
Berichten: 2718
Locatie: krommenie
hey het is wel een interesant onderwerp ja.

Ik denk ook niet dat je je ziel kan wegen, want lucht kan je ook niet wegen... maar waar die 21 gram van vandaag komt....
misschien inderdaad je vocht die je verliest nadat je dood bent gegaan?

Maar dat is hetzelfde met waarom iemand eerst stijf word als ie dood is en daarna weer slap. Ik heb er nog nooit een antwoord op gehad.

Misschien eens in de ideeenbus gooien voor heren wetenschap? Hebben ze een keer iets nuttigs om te onderzoeken! :wink:


Greetzzz veronique :wink:

_________________
Begin de dag met een liedje, begin de dag met een lach, wie vrolijk is in de morgen die is het de hele dag.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 21 gram
BerichtGeplaatst: 14-11-2004, 23:17:23 
Tja die 21 gram kan ik niet echt verklaren. Vanuit mijn vorig werk heb ik heel vaak met overleden mensen te maken gehad en de laatste zorg gegeven. het is volgens mij geen vocht(alhoewel misschien dat het in de hersenen langzamer gaat en dat het vocht zou zijn)
Wat ik wel altijd gezien heb is de leegheid in de ogen(hoe bedoel je de speigels van de ziel? :wink: )

Verder kunnen mensen die veel geleden hebben (pijn of verdriet) er heel mooi gaan uitzien, je ziet dan als het ware de zorgen wegtrekken uit het gezicht en het geheel krijgt een soort sereniteit


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 21 gram
BerichtGeplaatst: 15-11-2004, 09:06:55 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2004, 16:15:55
Berichten: 2718
Locatie: krommenie
hoi wendy even een vraag aan jou

van mijn moeder heb ik gehoord dat een overledene vlak nadat hij dood is gegaan nog even blijft "horen" is dat echt horen zoals jij en ik of anders? hoe zit dat precies?


liefs, veronique

_________________
Begin de dag met een liedje, begin de dag met een lach, wie vrolijk is in de morgen die is het de hele dag.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 21 gram
BerichtGeplaatst: 15-11-2004, 13:03:14 
Als je overlijd laat je alles lopen zeg maar, zowel urine als ontlasting. Als je al iets langer ligt verlaat ook lijkvocht je lichaam. Als je heel lang ligt kan het ook zijn dat je zwaarder wordt doordat je zeg maar opzwelt. Alles wat begint met verteren word lichter dus ook een lichaam. Die 21 gram lijkt mij moeilijk meetbaar want ze wegen niet alle mensen als ze zijn overleden.
Tenminste niet als er geen onderzoek redenen voor zijn zoals bijv. bij een natuurlijke dood.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 21 gram
BerichtGeplaatst: 15-11-2004, 13:38:54 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2004, 16:15:55
Berichten: 2718
Locatie: krommenie
Ik heb er eens met mijn moeder over gepraat... die staat hier wel voor open gelukkig :)

ze vertelde dat toen mijn opa stierf er ontzettend veel vocht uit zijn lichaam is gelopen. Zijn nieren werkten niet meer en alles wat hij dronk in de laatste dagen van zijn leven bleven opgespaard in zijn lichaam.
Na zijn dood is dit alles er dus uitgekomen.

Maar zelfs toen we afscheid van hem namen op zo'n condolleaze avond was hij nog erg klam enzo...

toch denk ikzelf dat mijn opa meer vocht verloren heeft van 21 gram...

wat is lijkvocht eigenlijk precies? Is dat zoiets als levenssappen?
Ik heb iemand horen vertellen dat haar vader toen die stierf allemaal groenig vocht uit zijn neus liep... vraag me af is dit het levensvocht of is dit lijkvocht of zijn dezen twee dingen hetzelfde?

liefs, veronique

_________________
Begin de dag met een liedje, begin de dag met een lach, wie vrolijk is in de morgen die is het de hele dag.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 21 gram
BerichtGeplaatst: 01-12-2004, 18:23:36 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-11-2004, 12:14:16
Berichten: 211
Locatie: Geldrop
Volgens mij is lijkvocht puur het vocht wat je lichaam vasthoudt.
Denk maar eens aan vocht in je huid, of vocht uit al je ingewanden.
Iets van 80% van het menselijk lichaam bestaat uit vocht, dus ga maar na...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 21 gram
BerichtGeplaatst: 01-12-2004, 19:49:37 
Nou, lijkvocht is ontzettend giftig dat wel. Het ontstaat uit vocht uit het lichaam, maar is het begin van het verteringsproces zeg maar.
Je moet echt nooit het vocht van een lijk wat al even ligt aanraken, das echt giftig. Dat groenige vocht kan ook braaksel of bloed met slijm zijn geweest Rogue, dat gebeurt wel eens bij een maagbloeding bijvoorbeeld, als de persoon daardoor overlijd en als het even ligt. Wel een raar gezicht, maar het gebeurt......

Liefs Luna :hart:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 21 gram
BerichtGeplaatst: 01-12-2004, 21:45:34 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2004, 16:15:55
Berichten: 2718
Locatie: krommenie
juist nu snap ik het.

Ja heb me handen ook wel heel goed gewassen hoor daarna. Maar mijn oom gaf mijn opa een kus nog op zijn want..is ie dan nu vergiftigd? sorry hoor dit klinkt misschien heel erg dom :oops:

Maar nog wat over doodgaan.. klopt het dat een persoon nog even hoort? of si dat een faabeltje?

liefs rogue

_________________
Begin de dag met een liedje, begin de dag met een lach, wie vrolijk is in de morgen die is het de hele dag.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl