Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 22:01:36

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Wie zou...
BerichtGeplaatst: 19-08-2005, 21:00:02 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-08-2005, 22:16:16
Berichten: 313
Locatie: Zevenhoven
Zo te zien heeft mijn topic een behoorlijke discussie opgelaait. Persoonlijk vind ik dat beide "partijen" gelijk hebben.

_________________
Believe me !!
If my name is too long use: saiyan or onbe.
http://hsper.web-log.nl


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wie zou...
BerichtGeplaatst: 19-08-2005, 21:07:52 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 12-08-2005, 22:29:20
Berichten: 60
Citeer:
Volgens mij zou er ook angst mee gepaard kunnen gaan bij de moeder dat er iets overkomt met dat kind. Er is idd een kennis van kokend water en daarop zal die angst gebaseerd zijn.


Vaak is het gebaseerd op een overtuiging die de moeder zelf als kind heeft meegekregen, en die ze op die manier weer overdraagt aan haar eigen kind.
maar zoals jij het omschrijft is ook een van de mogelijkheden, we keuren iets af omdat we er zelf een slechte ervaring mee hebben gehad, dit hoeft niet eens te zijn dat de moeder zich verbrand heeft in dit leven, maar kan ook zijn dat de ervaring van haar is dat ze gestraft werd toen ze als kind de theepot wou aanraken.

Wat je nu ziet gebeuren is dan dat men denkt het kind te beschermen, maar tegelijkertijd legt men de eigen geblokkeerde energie uit de jeugd bij het kind neer, waardoor het kind een overtuiging opgelegd krijgt wat zijn eigen ervaring ermee blokkeert

maitreya


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wie zou...
BerichtGeplaatst: 20-08-2005, 00:35:56 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2004, 18:58:20
Berichten: 760
Locatie: Zuid-Holland
maitreya schreef:
Hier sla je de plank helemaal compleet, pontificaal en volledig mis.
Hoe ben jij er zo zeker van dat ik er geen idee van heb, hoe de werking is van zielsfragmenten vanuit andere dimensies in het NU en de verstandelijke of lager bewustzijnverwerking van de mens??? Vind het knap van je dat je voor mij in kan vullen van wat ik weet en wat niet

maitreya


Zo knap is dat niet, integendeel... dat koste mij totaal geen moeite! ;)
Want het blijft een feit des levens dat jij geen en zowiezo nooit een idee zal hebben wat voor impact dat zal hebben.
Misschien voor je eigen ervaring, theorieen, bewustzijn of wat dan ook.
Maar ik kan je verzekeren dat ik voor mijn ervaring persoonlijk je geen idee hebt en dat kan ik prima invullen.
Net zoals jij kan je ideeen en theorie kan invullen betreft het feit dat ik mij een blokkade en/of angst (of wat je ook zei) voorleg omdat ik niet meer zou willen of kunnen weten over vorige levens.
De werking is zeer persoonlijk.
Jij duide op een persoonlijke situatie waarop dus Kim met haar visie ook al op reageerde met o.a haar "theepot situatie" metafoor.
Je zult vast het een en ander weten.
Maar wat jij reageerde op mijn stukje gaat totaal niet op.
Niks geen beperking issues.
Niks geen angst issues.
Niks geen verantwoording issues.
Klaar! ;)

_________________
--- http://www.cmdforum.nl ... Een forum betreft alles over communiceren met dieren en meer! ---


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wie zou...
BerichtGeplaatst: 20-08-2005, 11:54:37 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-12-2004, 11:00:03
Berichten: 1169
oke even een tegenstrijdigheidje:

Citeer:
Verder zou ik niet terug willen en ik weet dat ik het ook nog niet mag weten.


Citeer:
In mijn persoonlijke situatie wordt hier geen beperking opgelegd.
Niet door mezelf, of door iemand anders.

Het is gewoon van mijn hogerbewustzijn weten dat ik meer nog niet nodig heb.



uhhh wat bedoel je nou?

Citeer:
Beperking en angst is geen issue.

Dus als ik het goed uit jouw verhaal begrijp is het dan wel een kwestie van liefde?

_________________
Afbeelding
Van het licht waarin ik mijzelf draag, tot het licht dat mij draagt.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wie zou...
BerichtGeplaatst: 20-08-2005, 17:17:40 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2004, 18:58:20
Berichten: 760
Locatie: Zuid-Holland
Wat bedoel ik nou?
Precies wat ik zeg.
Er is hier geen tegenstrijdigheidje.
Dat is jou interpetatie.
Simpelweg omdat ik het niet wil weten, wil niet zeggen dat het een beperking is, toch? :)
Ik weet dat ik het nog niet nodig heb dus.
It's as simple as that.
Geen angst, geen beperkingen of any kind.

En wat bedoel ik met beperking en angst zijn geen issue?
Dit is geen issue als in, er staat mij niets in de weg dat ik niet nog meer wil weten.
Het is simpelweg gewoon totaal niet nodig.

Dus ja... het is een kwestie van liefde als je dat zo wilt zien.
Liefde voor mezelf dat ik me niet in het diepe gooi door nieuwschierigheid om zoveel mogelijk levens terug te halen of zoiets dergelijks.
Maar om liefde nu een beperking te noemen om meer te kunnen weten... ;)

_________________
--- http://www.cmdforum.nl ... Een forum betreft alles over communiceren met dieren en meer! ---


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wie zou...
BerichtGeplaatst: 20-08-2005, 17:45:26 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-03-2005, 22:57:10
Berichten: 206
Locatie: Amersfoort
Heel wijs Darkwolf.

Wat heeft het voor een zin je nieuwsgierigheid te bevredigen enkel om de bevrediging. Dit zijn enkel zaken van je ego. Terug gaan naar 'een vorig leven' om je situatie nu beter te begrijpen en zo verder te kunnen op je pad van dharma is prima. Verder zijn het enkel de onzekerheden gekweekt door het ego die zoeken naar voldoening. Wat heeft het voor een zin om iets te weten van je vorige of toekomstige leven wanneer het niet bijdraagt aan je ontwikkeling van een zuiver hart. Daar heb je feitelijk enkel het NU voor nodig. Enkel in het Nu vindt je Liefde.

Leef in Liefde, edger

_________________
De enige manier om het lijden te boven te komen is om ook afstand te doen van het genot. Vivekananda


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl