Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 21-11-2024, 19:20:26

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: zielsherkenning
BerichtGeplaatst: 24-08-2005, 08:44:43 
Groentje
Groentje

Voor iedereen is er een speciaal iemand. Vaak zijn er twee of drie of zelfs vier. Ze komen uit verschillende generaties. Ze reizen over oceanen van tijd en over diepten van hemelse dimensies om weer bij je te zijn. Ze komen van de andere kant, uit de hemel. Ze zien er anders uit, maar je hart kant ze. Je hart houdt ze in een omarming zoals jij ze ooit omarmde in de maanovergoten woestijnen van Egypte en op de oude vlakten van Mongolië. Samen trokken jullie op in de legertrossen van vergeten generaals en samen hebben jullie geleefd in de met zand bedekte grotten van de ouden. Jullie zijn met elkaar verbonden door de eeuwigheid heen en jullie zullen nooit alleen zijn.
Je hoofd zegt wellicht: ‘Ik ken je niet.’ Je hart weet beter. Hij pakt voor de eerste keer je hand en de herinnering aan zijn aanraking ontstijgt de tijd en stuurt een schok door elk atoom van je wezen. Ze kijkt je in de ogen en jij ziet een ziel die door de eeuwen heen jouw gezel is. Je maag keert zich om. Je krijgt kippenvel op je armen. Alles buiten dit moment verliest zijn betekenis.
Hij herkent je wellicht niet, ook al ken jij hem, wanneer je hem eindelijk weer ontmoet. Jij kunt de band voelen. Jij kunt de mogelijkheden, de toekomst zien. Maar hij niet. Zijn angsten, zijn verstand, zijn problemen leggen een sluier over de ogen van zijn hart. Hij laat zich niet helpen door jou om de sluier op te lichten. Jij rouwt en treurt en hij gaat verder. Het lot kan zo netelig zijn.
Als jullie beiden elkaar herkennen is er geen vulkaan die met meer geweld tot uitbarsting komt. De energie die vrijkomt is enorm.
Zielsherkenning kan een kwestie zijn van een moment. Een plots gevoel van vertrouwdheid, je kent deze nieuwe persoon veel intiemer dan met je gezonde verstand mogelijk zou zijn. Een innigheid die doorgaans gereserveerd is voor je naaste familieleden. Of zelfs nog inniger. Je weet intuïtief wat je moet zeggen, hoe ze zullen reageren. Een gevoel van veiligheid en vertrouwen dat groter is dan je in een dag, een week of een maand kunt verwerven.
Zielsherkenning kan zich subtiel en langzaam ontwikkelen. Een dagende bewustwording als de sluier voorzichtig wordt opgetild. Niet iedereen is in staat tot onmiddellijk inzicht. Soms is er tijd voor nodig en kan geduld geboden zijn voor degene die het eerst herkent.
Je kunt je de aanwezigheid van je soulmate bewust worden door een blik, een droom, een herinnering, een gevoel. Je kunt je ervan bewust worden door de aanraking van zijn hand en door de kus van haar lippen en je ziel schrikt wakker.
De aanraking waardoor je het weet kan van je kind, van een ouder, van een broer of zuster, van een ware vriend zijn. Of het kan van je geliefde zijn, die over de eeuwen heen reikt en je nogmaals kust en je eraan herinnert dat jullie altijd samen zullen zijn, tot het eind der tijden.

deze tekst komt uit een boek van Brian Weiss; liefde in de eeuwigheid.
Ik zelf heb dit gevoel mee mogen maken, zijn er mensen die deze ervaring herkennen??

Berichtenonderwerp: Re: zielsherkenning
BerichtGeplaatst: 23-09-2005, 17:54:50 
Kabouter
Kabouter

ik herken dit, de hele tekst.
Maar in dit geval was ik degene die er nog niet klaar voor was, die nog niet wist wie de persoon tegenover mij was...degene die dit nog niet voelde....

Toen ik het eenmaal voelde was het inderdaad heel mooi..maar ik heb hem laten gaan en ben zonder hem verder gegaan.
...in de hoop dat wij elkaar ooit weer terug zullen vinden op een moment dat het voor ons beiden goed is.... tot die tijd kan ik alleen maar hopen en mezelf troosten met de gedachte dat ik hem ooit weer tegen zal komen(als dat nu niet is..dan in een volgend leven wel).

BerichtGeplaatst: 23-09-2005, 20:44:49 
Groentje
Groentje

Prachtig stuk. heb het zelf nog nooit meegemaakt.. maar kan me er wel iets bij voorstellen.

BerichtGeplaatst: 24-09-2005, 14:27:16 
Groentje
Groentje

ik ken het,,

ik heb al 3 jaar enlieve vriend, maar toch is er een jongen die een plaats in mn hart heeft... ik ken hem nu inmiddels wel, maar toen we elkaar voor het eerdst zagen hadden we beiden een gevoel van: wow, liefde.. haha... we voelden elkaar aan en hij wist dingen van mij die ik nooit had verteld en andersom :D

BerichtGeplaatst: 24-09-2005, 16:17:13 
Elf
Elf

jah ik herken het maar al te goed
ben dr zo'n 2 weken geleden tegengekomen
we voelen en weten het beide, dat is erg fijn en we leren veel van elkaar, het lijkt alsof we in een stroomversnelling zitten, ook hebben we heel goed telepaties contact, dat is ook iets wat er bij komt kijken :)

BerichtGeplaatst: 24-09-2005, 17:06:52 
Kabouter
Kabouter

Jah ik ken het ook
ben er pas achter gekomen en ik geniet er elke dag van.
:wink:
knuffel sharona

BerichtGeplaatst: 24-09-2005, 17:21:37 
Nimf
Nimf

Zeer herkenbaar.
Bij mij ging het subtiel.
Ik kende Amordoro al een tijdje maar zag haar niet echt staan.
Toen ik haar bewust ontmoete omdat ik op haar moest rijden, waren we verkocht.
Tot op de dag vandaag voelt het alsof we al eeuwig samen zijn en zullen blijven.
Er is maar een mens waarbij dit gevoel ook mee heb mogen delen.
De herkenning is voor ons beide te voelen.
Echter is het lot hard en houd ons volledig gescheiden nog.
Hopelijk gaat de toekomst wat meer rooskleurige opties bieden.
Want anders ga ik inderdaad rouwend (en forever single) het leven door.

Laatst gewijzigd door Darkwolf op 25-09-2005, 15:13:15, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 25-09-2005, 13:49:13 
Reus
Reus

grappig, 'toevallig' gaf ik deze tekst een week terug aan kimminita.

:D

BerichtGeplaatst: 11-10-2005, 16:42:07 
Groentje
Groentje

ken dit helemaal
ook mijn zielmaatje terug gevonden..
dat is nu ander half jaar geleden ongeveer
dat stukje van de herkenning en dat van dat die andere dat niet meer kan heringeren ofzo iets dat herken ik toch wel heel erg en dat maakt het wel ingewikkeld vind ik!
ik ben dan 16 en zei is dan 50 ze was een mentor van mij.
we konden altijd heel erg close met elkaar omgaan we begrepen elkaar ook voor honderd procent!
maar dat was dan zeg maar in en om gesprekken die we hadden
en momenten waar geen andere leraren bij waren!
en voor de rest hadden we nauwlijks of geen contact
dus dat was best een ingewikkelde situatie
en kon dus op een gegeven moment niet meer zonder haar
weekende werden een ramp zonder haar
al hadden we wel veel contact via telepathie
nu dus anderhalf jaar veder hebben we geen contact meer....
omdat ik dus van die school af ben en zei er geen behoefte ofzo aan had om nog contact te houden...
waar ik dus erg veel moeite mee heb

BerichtGeplaatst: 11-12-2005, 16:57:03 
Kabouter
Kabouter

Ik herken ook dit hele stuk,

Mijn ex- vriend, heb ik een jaar geleden leren kennen. En het gevoel wat ik heb bij hem en hij bij mij heeft is onbeschrijfelijk!

De relatie tussen ons is stuk gelopen, mijn vriend heeft/ had een heleboel persoonlijke problemen die eigenlijk tussen ons in stonden. Mijn vriend is vreemd gegaan in de relatie en er zijn zoveel meer dingen gebeurt. Het is vaak uitgegaan.. Maar het gevoel was te sterk om elkaar zomaar te laten gaan. Telkens kwamen we weer bij elkaar terecht..

Mensen verklaarden me voor gek omdat ik hem nog een kans gaf, en ik kan zoiets ook niet uitleggen aan mensen die het gevoel niet kennen. Maar dat gevoel van iemand die zo dicht bij je staat, die je ondanks wat er is gebeurt vertrouwd, die je wil helpen en steunen, iemand die je puur op je gevoel kan vertrouwen, waar je mee lacht en mee huilt.. dat onbeschrijfelijke gevoel van zoveel liefde dat je voor iemand voelt!

Zoveel kleine dingen die zo fijn waren, je voelt elkaar aan, je vult elkaar aan..
Zelfs, Dat je in de kroeg staat en weet dat hij achter je staat terwijl je hem niet hebt gezien maar je voelt het in heel je lichaam..

Dat we elkaar niet los wilden laten, heeft als gevolg gehad dat we elkaar onbewust veel pijn hebben gedaan, maar al die tijd het gevoel het vertrouwen de herkenning bleef er.
Toch na een jaar heeft ons verstand heeft het gewonnen van het gevoel en we dachten voor altijd een punt achter de relatie te hebben gezet en ieder zou voor zich verder gaan. Ik heb mezelf voorgehouden dat ik niets meer voor hem voelde heb het ontzettend hard geroepen tegen iedereen. Terwijl ik wist dat ik mezelf voor de gek hield maar dat dit beter was.
Ook hij zei dat zijn gevoel voor mij over was...

Maar toch knaagde het want zo voelde het niet.. het idee dat er iemand rondloopt die hetzelfde gevoel heeft voor jou als jij voor hem. Dat je dat niet denkt of jezelf voorhoud... maar dat je dat echt weet!

En dan kom je elkaar weer tegen na zo hard proberen elkaar te vergeten.. En 1 blik zei alles, ja mijn gevoel is net zoals dat van jou en het is zo ontzettend moeilijk!

BerichtGeplaatst: 11-12-2005, 17:31:29 
Dwerg
Dwerg

Zooooo herkenbaar!!!

Ik ben hem een paar jaar geleden tegen gekomen. Het gevoel precies volgens bovenstaand verhaal. Misschien had hij niet precies hetzelfde gevoel als ik, maar er was bij hem toch ook wel iets herkenbaars.....

We hebben elkaar los moeten laten......en voor beiden was dat erg moeilijk. Hij had een vriendin en een kindje op komst. Hij had zijn pad, en ik de mijne......

Misschien kruizen onze paden ooit nog, in dit leven of een ander leven....

Liefs,

SupernovA

BerichtGeplaatst: 13-12-2005, 22:19:46 
Groentje
Groentje

Ik vind het altijd wel grappig om te lezen hoe mensen er zo op gericht zijn dat het maar één of twee personen zijn. Terwijl zo'n beetje alle mensen waar je mee omgaat (familie, vrienden, leraren of collega's waar je het meteen goed mee kan vinden) zielsverwanten zijn. Al heb je het met de één sterker als met de ander...

Maar deze tekst, herkenbaar, maar ik vind niet zo zeer dat de herkenning van een soulmate beschreven is, maar eerder de herkenning van een tweelingziel (of hoe je het noemt).
Dan kom ik meteen weer op een ander punt, bestaat een echte tweelingziel, maar daar weid ik verder niet over uit :wink:

BerichtGeplaatst: 03-01-2006, 23:28:44 
Nimf
Nimf

Zeker zijn al je familieleden ziels verwanten. Maar ik denk dat we hier meer over zielsverwanten buiten de familie enz aant praten zijn die je leert kennen ofzo. Ik zelf heb dit met het medium waar ik al vanaf dat ik 3 maanden oud was kom. Echt heel mooi

BerichtGeplaatst: 22-04-2006, 18:34:21 
Kabouter
Kabouter

als je zielsverwant eerder doodgaat dan jezelf hea...

wacht die je dan op tot jij dood bent? weten ze op het moment dan ze doodzijn ook dat ze je zielsverwant waren geweest?

want kheb mn zielsverwant gevonden maar weet diegene nou ook dat ik zn zielsverwant ben?
hoe weet/herken je dat?

je kan ook niet zegge heee hallo jaah moet je ff horen ik ben dus je zielsverwant dan kijkt diegene je ook aan van :shock: jij spoort niet!

maargoed kwilde dit ff weten dus hopelijk kan iemand mij hier antwoord op geven

BerichtGeplaatst: 25-04-2006, 07:15:33 
Kabouter
Kabouter

hmmm weet niemand het antwoord hierop :( :?

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00