Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 12:54:11

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 6 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Tweelingzielen
BerichtGeplaatst: 16-10-2004, 16:41:55 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2004, 12:05:26
Berichten: 1835
Locatie: Emmeloord
"Tweelingziel: twee zielen (mensen) die uit 1 gesplitste ziel afkomstig zijn en elkaar dus reeds kenden gedurende vele incarnaties. Ze complementeren elkaar en helpen elkaar bij elkaars ontwikkelingsproces."

Dit is de beschrijving van een tweelingziel. Zelf ben ik mijn tweelingziel tegengekomen en heb daar heel goed contact mee. We hebben er veel gesprekken over en uit alles blijkt dat zij mijn tweelingziel is. We hebben daarom een hele nauwe relatie, maar geen verliefdheid.

Ik vraag me af of jullie ook zo iemand tegen zijn gekomen of kennen?


Groeten Paul

_________________
weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet


Laatst gewijzigd door Nemesis op 25-01-2005, 11:00:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tweelingzielen
BerichtGeplaatst: 17-10-2004, 10:34:42 
Offline
Admin
Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-07-2004, 00:23:54
Berichten: 1882
Locatie: Enschede
Nee, ik ben nog nooit zo iemand tegengekomen.

Maar geloof jij écht puur in een tweelingziel als 2 mensen. Of kun je meerdere mensen hebben waarbij je je zo voelt ?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Tweelingzielen en zielsverwanten
BerichtGeplaatst: 17-10-2004, 10:53:47 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2004, 12:05:26
Berichten: 1835
Locatie: Emmeloord
Er zijn zielsverwanten en tweelingzielen:

Tweelingziel: twee zielen (mensen) die uit 1 gesplitste ziel afkomstig zijn en elkaar dus reeds kenden gedurende vele incarnaties. Ze complementeren elkaar en helpen elkaar bij elkaars ontwikkelingsproces.

Zielsverwanten: dit zijn mensen die uit verschillende zielen voortkomen. Ze hebben op aarde dezelfde les te leren en zijn derhalve enige tijd bij elkaar. Zodra ze elkaar ‘niet meer nodig hebben’, kan deze relatie uiteenvallen.

Het kan dus zijn dat je een aantal zielsverwanten hebt, van je tweelingziel heb je er echter maar één; de kans dat je deze ontmoet is ook vrij klein, maar niet onmogelijk. Het verschil er tussen is ook anders, ik zal het even uitleggen.

Een vriendin van mij is een zielsverwant van mij. Ze is net als mij en voelt ook dingen heel goed aan, maar niet altijd alles even goed. En het s ook zo dat we afgelopen jaar geen contact hebben gehad en daarbij heb ik ook maar heel soms aan haar gedacht. Ik kan dus zonder. Dit is een zielsverwant.
Nu mijn tweelingziel. We hebben elkaar ontmoet en ook tijdelijk een relatie gehad, dat ging fout doordat zij werd beïnvloed door een slechte thuissituatie. We hebben toendertijd een half jaar geen contact gehad, maar we konden elkaar niet vergeten, nu nog steeds net, maar iig. We hebben nu dus weer heel goed contact en het is zo dat zij weet precies wat er aan de hand is als ik me slecht voel, zij voelt wat ik voel en denkt wat ik denk en vica versa net zo. Het is ook geen verliefdheid meer, het is anders maar toch meer. Het is ook absoluut anders dan een zielsverwant. Het is gewoon veel meer, alsof ze gewoon deel van mij is. Zo precies weten en voelen we alles van elkaar. Tis echt heel mooi.

Ik hoop dat het nu nog duidelijker is geworden en vragen of opmerkingen zijn natuurlijk van harte welkom. :)


Groeten Paul

_________________
weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tweelingzielen
BerichtGeplaatst: 17-10-2004, 11:05:13 
Offline
Admin
Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-07-2004, 00:23:54
Berichten: 1882
Locatie: Enschede
Dan lijkt het me inderdaad erg moeilijk om je tweelingziel te vinden. En dan scheelt het ook weer dat jullie dezelfde taal spreken. Je tweelingziel kan dus over de hele aarde ergens rondlopen, zijn een bult mensen ...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tweelingzielen
BerichtGeplaatst: 17-10-2004, 13:32:15 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-10-2004, 11:03:01
Berichten: 165
Locatie: Zwolle
Interresant onderwerp Paul..
Ik ben bang dat ik er weinig vanaf weet..
Maar het feit dat er zo iemand rondloopt is wel een erg troostende gedachte, ookal kan hij of zij op ene heel ander deel van de aarde rondlopen.
Je bent zo nooit alleen met alles wat je ervaart/voelt/denkt e.d.

Ook erg fijn om te horen dat jij haar bent tegen gekomen.
Moet vast erg fijn zijn om zo iemand nu al gevonden te hebben. =)
Wat ik me wel afvraag, hoe weet je eigenlijk dat iemand dat is?
Of blijft dat voornamelijk bij een gevoel?

Saar


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tweelingzielen
BerichtGeplaatst: 17-10-2004, 14:58:27 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2004, 12:05:26
Berichten: 1835
Locatie: Emmeloord
Hoe weet k dat het mijn tweelingziel is? Dat weet je niet 100% cker, ik weet ook niet of het mogelijk om 100% zekerheid te krijgen via regressie, maar het is altijd de moeite waard :).
Maar iig het gevoel is zo sterk en ze is zo precies mij, dat het bijna eng is. Ik kan ook niet zonder haar, zelfs niet als we ruzie hebben. En dat heeft zij ook.
Die andere vriendin is ook wel n btje hetzelfde qua doen en laten en denken, maar niet precies mij. Het is toch anders.
Maar als je hem of haar tegenkomt dan voel je het wel.

Het hoeft btw niet dat je tweelingziel geïncarneerd is. Het kan ook zijn dat hij of zij al volleerd is en op je wacht, of je begeleid als zijnde je gids.
Het kan ook zijn dat zij nu nog in de 2e dimensie is, in het tussen station. De kans is wel ongeveer 70% dat hij/zij geïncarneerd is, maar het hoeft niet.


Groeten Paul

_________________
weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tweelingzielen
BerichtGeplaatst: 18-10-2004, 22:46:44 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-10-2004, 19:42:50
Berichten: 1512
Locatie: Den Hoorn zh
Ik ken meerdere mensen die inderdaad ook al weten wie hun tweelingziel is. Ik helaas niet, maar misschien komt dat nog ;)

De ene kennis heeft zijn tweelingziel ook hier in Nederland gevonden, heel bijzonder. De andere heeft haar tweelingziel in meditatie ontmoet, hij is aan de andere kant...Maar wel bij haar.

Ik heb ook nog een leuk stukje, die geschreven is door iemands gids, met behulp van automatisch schrift:

Wat zijn tweelingzielen???
Is ieder mensen niet zowel mannelijk al vrouwelijk? De ziel splitst zich op en de twee helften zullen beide hun kanten moeten ontwikkelen en vandaar dat deze gesplitst verder gaan. Als beide helften volledig zijn, dan kunnen zij binnen de Goddelijke energie als eenheid bestaan. De ziel splitst zich op het moment dat deze uit de eenheid is gegaan en op de aarde is neergedaald. Vandaar uit kan de mens bestaan en kan de ziel zich ontwikkelen.
Het gebeurt dus direct.

Zijn zij in elk leven bij elkaar?

Nee waarom? Het heeft geen zin om jaren of eeuwen samen te zijn als er geen sprake is van ontwikkeling. De vraag lijkt erg gecompliceerd en daar komen we nog wel op terug als je zover bent.


Let wel:geschreven door een gids, is niet altijd even duidelijk wat zij zeggen he? Soms willen ze gewoon niet antwoorden hahaha

:)

Liefs Carina ;)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tweelingzielen
BerichtGeplaatst: 19-10-2004, 23:16:01 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-10-2004, 11:03:01
Berichten: 165
Locatie: Zwolle
Die vind ik ook mooi..

Ik vind dat zo'n mooi idee..
Een tweelingziel..

Gaaf dat jullie me er mee in contact brengen.. nah jah..
Het idee dan bedoel ik.. =)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tweelingzielen
BerichtGeplaatst: 21-10-2004, 00:07:35 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-10-2004, 19:42:50
Berichten: 1512
Locatie: Den Hoorn zh
Verder heb je ook zielemaatjes, dit zijn zielen die je in meerdere levens al bent tegengekomen. Je leert van elkaar en als dit leerproces is afgelopen, splitsen de wegen weer.
Dat kan een jaar zijn, 10 of wel 50 jaar. Dat is bij ieder weer verschillend. Maar je ontmoet ook steeds nieuwe zielen. Want een groot gedeelte is natuurlijk aan de overzijde om daar verder te leren

Ik heb inmiddels ontdekt dat ik op dit moment mijn leven deel met drie zielemaatjes

Liefs Carina ;)

_________________
oog om oog maakt de wereld blind


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tweelingzielen
BerichtGeplaatst: 21-10-2004, 11:33:26 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2004, 12:05:26
Berichten: 1835
Locatie: Emmeloord
Zielen maatjes, da week niet, ik denk iig één, maar me tweelingziel lekkur wel *steekt tong uit*
En ik moet zeggen, dat het heerlijk is, om zo iemand te hebben, de ook het idee van tweelingzielen snapt en gewoon nergens moeite mee heeft, net zo openminded is al mij.

En ben erg blij dat er meer mensen zijn die er wat van weten :)


Greetz!

_________________
weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tweelingzielen
BerichtGeplaatst: 21-10-2004, 11:53:15 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-10-2004, 19:42:50
Berichten: 1512
Locatie: Den Hoorn zh
Ik weet niet of het officieel " zielemaatjes" heet, maar zo noem ik ze. Gewoon zielen die je meerdere keren tegenkomt in verschillende levens..

Liefs Carina ;)

_________________
oog om oog maakt de wereld blind


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tweelingzielen
BerichtGeplaatst: 21-10-2004, 11:55:27 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2004, 12:05:26
Berichten: 1835
Locatie: Emmeloord
Zielsverwanten denk ik dan, ofzow :S


Greetz!

_________________
weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tweelingzielen
BerichtGeplaatst: 21-10-2004, 11:57:03 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-10-2004, 19:42:50
Berichten: 1512
Locatie: Den Hoorn zh
Die klinkt eigenlijk beter!!!

:D

Liefs Carina ;)

_________________
oog om oog maakt de wereld blind


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tweelingzielen
BerichtGeplaatst: 21-10-2004, 15:25:57 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-10-2004, 11:03:01
Berichten: 165
Locatie: Zwolle
Volgens mij is dat het ook hoor..
Als ik er zo over na denk..
=)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Tweelingzielen
BerichtGeplaatst: 27-10-2004, 12:49:24 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-10-2004, 15:29:27
Berichten: 331
Locatie: teteringen
ik denk wel dat ik een tweelings ziel ben tegen gekomen.
we zijn niet helemaal het zelfde atans nog niet,
want zij ziet dode mensen, en ik niet.
maar ik ben zelf nog jong, dus het kan nog gebeuren toch?
we hebben het gevoel of we elkaar al lang kennen, maar we kennen elkaar nog maar een weekje.
we denken het zelfde over dingen.
maar ik weet niet zeker of we tweelings zielen zijn.
maar ik denk het wel

sayonara mitsuki :wink:

_________________
If I'm Lost Than Please Show Me The Way To Go Back.
My Love For You Simon Will Never Fade Away


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 6 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl