Verschillend per situatie denk ik.
Vindt die generaliserende theorieen dus ook niet kunnen die ik her en der lees, want dat hoeft niet voor elk invidu op te gaan.
Er zijn vele theorieen over.
Velen neigen naar "straf" en dat je niet meer naar het licht mag en al dat soort (vindt ik) onzin.
Ik sluit me aan bij Mathilde's korte maar heldere mening.
Zelfmoord wordt als een zonde gezien, maar dit hoeft niet altijd zo te zijn.
Ken ook verhalen van mensen die -ook al worden ze niet meteen toegelaten- alsnog in het licht komen.
Op Robbert ten Broeke zijn show (zag ik bij Tamara) was er een man die zelfmoord heeft gepleegd.
De reden was helder, het moest zo zijn, en hij was in het licht... wachtende op zijn vrouw wanneer haar tijd zou komen.
Ook blijk je eventueel terug te moeten, en krijg je het nog veel zwaarder, net zolang totdat je de lessen leert die je moet leren.
Ook dat vindt ik niks anders dan een algemene guideline, en niet een alheersende Universele wet die voor iedereen opgaat.
Ik sta meteen achterop mijn tenen als mensen dat tegen mij zeggen als ik in een bui zeg dat ik er mee stop.
Althans... toen ik vroeger die buien had dan!
(Jaja mensen kom maar op met die discussies! It's bullcrap! Ik kan staan en gaan wanneer ik dat wil op mijn eigen nivo! Weet ik zeker!)