Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 10:03:30

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Geen angst voor de dood meer
BerichtGeplaatst: 28-04-2006, 13:47:59 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Geen angst voor de dood meer…

Reïncarnatie = opnieuw geboren worden. Reïncarnatie gaat er van uit dat de dood niet het einde is. Het kan m.i. ook zeker niet zo zijn dat onze energie/ziel zomaar vergaat. De dood is hiermee niet een absoluut einde, maar een relatief einde, gevolgd door een nieuw begin. Dit betekent dat er niet alleen een leven na de dood is, maar dat er een leven voor de geboorte is. En hiervan zijn er legio voorbeelden. Voorbeelden van mensen die zich zaken, plaatsen, personen of namen uit een vorig leven herinneren. Het kan hierbij gaan om dingen die totaal niet met dit huidige leven te maken hebben. Immers: hoe verklaar je dat een persoon die in Frankrijk op vakantie is en daar nooit eerder in dit leven daar geweest is, een nauwkeurige beschrijving van een plek kan geven (op basis van een déjà vu) en onder hypnose vloeiend Frans spreekt, terwijl deze persoon in het dagelijkse leven geen normaal Frans over zijn lippen krijgt?
Dit maakt dat de dood niet zinloos is. Dit betekent tevens dat ons aardse bestaan ook niet zinloos kan zijn. Dat is het ook niet. Dit maakt de spirituele verklaring van een aardse leerschool erg aannemelijk.
Onze ziel wil groeien door ervaringen; zijn doel is om tot zelfverwerkelijking te komen. En je kan onmogelijk alle verschillende ervaringen in een leven ervaren. Dus “moet” je opnieuw geboren worden om je ziel verder te ontwikkelen. Dan is het ook niet vreemd om in boeken te lezen dat we zelf onze ouders/omgeving uitkiezen. Want juist daar leren wij die lers die we willen leren of ervaren we datgene wat we willen ervaren.

Spirituele groeten Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Geen angst voor de dood meer
BerichtGeplaatst: 30-04-2006, 11:01:41 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 05-08-2005, 10:28:29
Berichten: 112
Ha Nico,
je haalt de woorden uit mijn mond :)

En vooral je topic, tegenwoordig denk ik er zo over....'niet bang voor de dood'.
Een onderwerp waar ik van jongs af aan al over denk en inderdaad..tegenwoordig heb ik die angst overwonnen.
Ik ben er ook van overtuigd dat wat jij verteld 'de waarheid' is....eigenlijk moet ik zeggen 'mijn waarheid', want voor iedereen een andere!

Maar 'niet meer bang voor de dood'...dat is iets wat ik ervaar...en wat mij vrijer maakt.

"je bent pas echt vrij als je weet dat je nooit geboren wordt en dus nooit dood zal gaan" (een wijze oude man die dit tegen mij vertelde)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Geen angst voor de dood meer
BerichtGeplaatst: 30-04-2006, 14:08:48 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2005, 13:10:32
Berichten: 1363
Haai Nico,
:D
Ik denk er net zo over. Er is zoveel 'bewijs' dat het leven niet zomaar 'ophoudt' wanneer je overlijdt en eigenlijk klinkt het zelfs maf om te denken dat de dood wel het einde is. Alles veranderd, verschijnt en verdwijnt en ik denk zeker niet dat de dood het einde is. Ik heb een film over het boeddhisme waarin een Tibetaanse monnik het heel mooi verwoord.

Hij slaat een kopje thee kapot tegen een tafel en zegt: het kopje is nu kapot, maar waar is de thee? Eerst zat de thee in het kopje en het kopje is nu kapot. De thee zit er dus niet meer in maar is er nog wel.. alleen op een andere manier. Het kopje stelt ons lichaam voor en de thee is onze ziel, die gescheiden van het lichaam gewoon door zal gaan en dus alleen qua verschijning veranderd. Dat zij veranderd, betekent niet dat zij weg is.

Dat vind ik een geweldig voorbeeld, een voorbeeld dat op zoveel meer dingen van toepassing is. Ik denk ook dat wij hier zijn om te leren en te groeien en dat zou 'nutteloos' zijn wanneer we 1 leven leiden en het dan weer ophoudt. En ik denk dat voor alles een reden is en dus is niets nutteloos... het geeft ook mij veel rust om die dingen te weten en maakt me alleen maar nieuwsgieriger naar alles dat nog komt.

Veel liefs!! :wink:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Geen angst voor de dood meer
BerichtGeplaatst: 02-05-2006, 08:55:01 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 14-08-2005, 10:13:50
Berichten: 161
Locatie: `s-Gravenzande
dat fragment (uit 'little buddha') vond ik ook een heel goed voorbeeld!

In de antroposofie wordt er trouwens ook zo tegenaan gekeken! Van hieruit wordt zelfs gezegd dat je vooraf aan je leven (samen met je gids) doorneemt welke doelen je in dit leven tegen zal komen. Wat je in dit leven zal leren etc. Je leven wordt dus min of meer uitgestippeld(maar staat niet VAST) voordat je er aan begint en als je het leven geleefd hebt en 'dood gaat' dan kijk je terug naar dit leven en of je je doelen behaald hebt en wat je volgende doelen zullen zijn.

Dus als ik mensen tegen kom die een zeer moeilijke tijd hebben of problemen, dan zie ik het zo: Dit is hetgeen dat zij 'willen' leren in dit leven. En hoe moeilijker de problemen, hoe meer ontzag ik voor deze personen kan hebben(bij wijze van spreken) want 'hoe verder ze zijn in hun levens...hoe moeilijker de leerdoelen zullen worden'....(effe heel simpel gezegd hoor!!)

....

_________________
love makes the world go round


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Geen angst voor de dood meer
BerichtGeplaatst: 02-05-2006, 16:07:01 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Hallo Tari Singollo,

Bedankt voor jouw enthousiaste reactie: een echte energybooster voor mij. Fijn te lezen dat je het zo memmee eens kan zijn. Ik ben ook van mening dat geen angst voor de dood, je inderdaad vrijer maakt/kan maken. Je kan je dan helemaal overgeven aan het hier en nu en het genieten van het leven en leren van het leven. Die uitspraak van die oude wijze man is ook een goeie en zeker een diepzinnige, want dat is nou net de essentie van de ziel.

Spirituele groeten Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Geen angst voor de dood meer
BerichtGeplaatst: 02-05-2006, 16:09:02 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Haai dromenvangster,

Bedankt voor je enthousiaste reactie en dat we onze visies zo samen kunnen delen.
Ja, d’r is inderdaad een hoop “bewijs” dat er meer is na de dood: kijk nu naar alle boeken over reincarnatie, verhalen van mensen onder hypnose die bij checken daarvan gewoon blijken te kloppen, boeken over uittredingen, waarbij het zielenrijk betreden kan worden en verhalen over bijna dood ervaringen en het bewijs wat CHAR iedere keer weer levert, wanneer ze in contact komt met overledenen en dingen vertelt die ze “niet zomaar” kan weten etc.
Wat een mooie metafoor heb je beschreven. Ik herkende hem meteen, want ik ben deze ergens eerder al tegengekomen. Fantastisch zoals dat heel eenvoudig met zo’n metafoor uitgelegd wordt. Het geeft goed weer hoe ik er zelf ook over denk: ons lichaam laten we achter en wij, onze ziel “leeft” voort, zij het in andere vorm op een andere manier inderdaad.
Ik respecteer mensen die denken dat het leven stopt bij de dood, maar ik kan me dat niet voorstellen en ben blij dat ik er anders over denk. (Ik zou w.s. ook anders in het leven staan als het allemaal stopt met dit leven en dat er dan niks komt; het zou mij ook een gevoel van zinloosheid geven denk ik. Waar doe je het dan nog voor? Niet voor de groei van je eigen ziel of wat dan ook). Mijn visie heeft mij wel wat vrijer gemaakt. Ik kan volop van het leven genieten en groei en leer lekker verder wetend dat het leven zeker zinvol is en een betekenis heeft ook al is dat niet op het eerste oog meteen duidelijk. Dat maakt het leven zo mystiek. Achteraf is de bedoeling van een ontmoeting of gebeurtenis wel te plaatsen.

Spirituele groeten Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Geen angst voor de dood meer
BerichtGeplaatst: 03-05-2006, 09:20:50 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 05-08-2005, 10:28:29
Berichten: 112
Ha Nico,
dat gevoel van zinloosheid heb ik een tijdje ervaren. Toen ik een jaar of 14 was overleed een klasgenootje(plotseling) en er waren in die periode nog een paar bekenden overleden... Ik begreep helemaal niet waarom we hier waren als we toch weer dood gingen...en dat maakte me ook depresief. Vanaf die tijd heb ik gezocht naar de zin van dit leven en tussen alle gebeurtenissen van 'alledag' door kwam ik steeds meer antwoorden tegen....
Nu heb ik mijn eigen visie, die gelukkig door velen wordt gedeeld en waarvoor zelfs bewijzen zijn! Ik ben nu een stuk vrijer en om bijvoorbeeld maar een 'dom' antwoord te geven: Ik wil gaan motorrijden(eerst geld) en als ik dit ga doen ben ik dus totaal niet bang om een ongeluk te krijgen want ik ben niet bang voor de dood....en ALS ik een dodelijk ongeluk ZOU krijgen "dan heb ik in iedergeval GELEEFD"....

Volgens mij, als je bang bent voor de dood...kan je niet echt 'leven'...doen wat je ECHT wil.


Voor mijn gevoel is 'onze' visie ook zo'n beetje 'de waarheid', hoewel ik anderen heus wel accepteer als ze er niet zo over denken hoor, maar er zijn zoveel bewijzen en visies die overeenkomen enzo.. Het lijkt of er steeds meer bewijs geleverd wordt(bewijs is beetje stom woord maar je snapt t wel) :)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Geen angst voor de dood meer
BerichtGeplaatst: 27-05-2006, 09:35:14 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-05-2006, 13:37:45
Berichten: 1046
Reincarnatie moet bestaan hoe kan je anders je gids verklaren hoe kan je anders deja vu verklaren?? Reincarnatie is het begin van een nieuwe periode net als je aan het eind van je jeugd over gaat in volwassenen en je later overgaat in ouder periodes stoppen niet na de dood de dood is het begin van een nieuw leven.

En zoals ik al een keer gezegd het in een ander topic mensen die wel bang zijn voor de dood zijn niet bang voor de dood zelf ze zijn bang voor het onbekende!

Death is the begin of another adventure

Gr Kar

_________________
Love is a Verb!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl