Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 21-11-2024, 19:23:59

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Sterven is wakker worden?(!)....
BerichtGeplaatst: 28-04-2006, 13:54:23 
Reus
Reus

Sterven is wakker worden…..

Reïncarnatie houdt behalve sterven ook opnieuw geboren worden in.
Daar ik ervan overtuigd ben dat reïncarnatie bestaat hoeven we niet bang te zijn voor de dood. (hooguit voor de manier waarop we dood gaan: pijnlijke dood bijv.) Immers: het eindigt niet met de dood. Het gaat juist verder in een nieuw begin met een wedergeboorte. Alleen is niet duidelijk hoe snel het incarneren volgt op het eerdere sterven. Ik zie zelf het sterven als het “wakker worden in een andere dimensie”. Vaak trek ik de vergelijking met dromen.
Als we dromen dan “leven “ we in een andere dimensie (volgens mij in de 2e dimensie van verlaagd bewustzijn cq onderbewustzijn). Dat “leven”wat we op dat moment (be)leven is op dat moment het enige waar we mee te maken hebben en is het enige wat dan bestaat en voelt veelal echt (en soms vreemd/bizar) aan.
Maar dan...., dan houdt de droom op bij het ontwaken uit onze slaap en komen we weer terug in onze huidige dimensie( de 3e dimensie: zie ook het forumonderdeel “hoger bewustzijn en de geplaatste berichten over dimensies). We kunnen ons nog vaag herinneren wat we gedroomd hebben, maar leven “gewoon” weer verder in het hier en nu, zonder ons al te druk te maken over het gedroomde en dit als een verlies te ervaren.
Maar dan...., op een gegeven moment wanneer we sterven, dan houdt voor ons deze “aardse droom” op!
Dan stopt het leven in deze dimensie en gaan we “verder leven” in die andere dimensie totdat we van daaruit weer incarneren in een aards bestaan in een ander lichaam. Vandaar dat ik zeg dat het sterven voor mij niets anders is dan “wakker worden in een andere dimensie”.
(Dit ben ik tegengekomen in boeken die ik gelezen heb over mensen die konden uittreden en dus een "kijkje" konden nemen in die andere dimensie.)

Spirituele groeten Nico.

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.

BerichtGeplaatst: 29-04-2006, 12:00:50 
Nimf
Nimf

De snelheid in tijd van het incarneren hangt helemaal af
van de lessen uit het vorige leven die nog afgesloten moeten worden.
Of stukken uit dat leven die nog niet compleet zijn.
Het is immers altijd je eigen keuze wanneer je terug gaat naar de stof.

Ikzelf heb ook geen enkele angst om dood te gaan.
Zou het niet eens erg vinden. Alleen voor de mensen om mij heen het verdriet enzo daar vind ik het wel erg voor. Maar daar niet van in ben super blij dat ik lekker kan leven/leren nu

brian

BerichtGeplaatst: 02-05-2006, 12:59:50 
Reus
Reus

Hallo Brian,

Bedankt voor je reactie. Ik kamme me wel vinden in wat je schrijft. Ik kamme ook wel voorstellen dat wanneer er nog lessen uit het vorige leven liggen die nog afgesloten dienen te worden, dat je sneller incarneert, dan wanneer dit al helemaal klaar is en je de tijd kan nemen hoe en waar je weer wilt incarneren: en ik geloof dat daar ook de keuze van de ziel vrij in is.
Je bent een bevrijd mens wanneer je niet meer bang bent voor de dood: je kan je dan volledig overgeven aan het genot van het leven. En als ik jouw zo hoor..lees, dan weet jij ook wel te genieten van het leven en van de dingen die jij leuk, boeiend en leerzaam vindt. Houwen zo!
Trouwens: als jij het mocht zeggen hoe of als wat je mocht reincarneren hoe zou je incarnatie/je volgende leven er dan uitzien? Als vrouw? Wie hoop je dan te zijn en wat voor leven hoop je dan te hebben?

Spirituele groeten Nico

BerichtGeplaatst: 05-05-2006, 17:55:18 
Nimf
Nimf

Kijk als mens zoals we nu leven zouden 99% van de mensen
kiezen voor een relax leven met genoeg geld en weinig zorgen.
Echter kiest onze ziel voor een leven waar ook harde lessen in liggen.
Je kies bijvoorbeeld voor onmacht...
en je wordt in je leven misbruikt. |
Je kiest dan niet voor het misbruik maar voor onmacht te ervaren.
Klinkt misschien onbegrijpelijk maar zo kiest de ziel.
Met een volgend leven hou ik me niet bezig. Ik hou me ook niet bezig met wat ik over 10 jaar doe. Ik wil nu zoveel mogelijk uit mijn leven halen en veel leren. Ik ben een oude ziel en weet maar dingen van 2 vorige levens.. alles komt op zijn tijd.

Groeten Brian

BerichtGeplaatst: 27-05-2006, 09:21:45 
Reus
Reus

ik denk er ook zo over waarom bang zijn voor de dood als het het begin is van een nieuw leven?? zoals zovaak zijn mensen bang voor het onbekende terwijl je het moet zien als een nieuw avontuur!

Mensen zijn altijd bang voor vreselijke levens terwijl je in die levens de meeste lessen leert! om zo je 'aardsexame' te halen en gids te worden!

When Tommorow is the begin of a live what was then yesterday?

Gr Kar

BerichtGeplaatst: 29-05-2006, 09:27:01 
Reus
Reus

Hey Kar,

Bedankt voor je reacties. We denken over veel dingen van reincarnatie hetzelfde. Verder kan ik hetvolgende nog toevoegen:
Ik denk niet dat de meeste lessen alleen te leren zijn in een vreselijk leven. Ik heb geenzins een vreselijk leven, maar vind wel dat ik ontzettend veel (lessen) leer. Het hangt er maar net van af of je de les die je moet leren ook als les herkent of je daar voor open stelt. (Er is een spirituele spreuk die zegt: als de leerling bereidt is, zal de leraar verschijnen.) Want ik lees vaak dat wanneer dit niet het geval is, diezelfde lessen (door het universum) steeds herhaald worden of nadrukkelijker worden totdat je ze wel als les herkent en er dan daadwerkelijk iets van leert/gaat leren. Dat kan je leven denk ik eerder "vreselijk" maken, want dan loop je steeds tegen de zelfde dingen of tegen de verkeerde mensen aan, tot je les geleerd is.
Verder ben ik ervan overtuigd dat ieder mens 1 of meer Gidsen heeft ... en niet alleen Gidsen uit een andere dimensie maar ook soms levende Gidsen hier op aarde. Zo heb ik een vriend die voor mij echt als Gids fungeert! Hij stelt mij in staat veel te leren van hem, van mijzelf en de wereld door de vragen die hij mij stelt, waardoor ik tot verdieping en inzichten kom.
Wie weet kan jij in dit leven al een Gids voor iemand anders zijn! Wat me niets zou verbazen, gezien jouw kwaliteiten. Ik heb een goed gevoel bij jou. Heb je je wel eens verdiept in het onderwerp indigokinderen of nieuwe tijdskinderen?

liefdevolle groeten Nico

BerichtGeplaatst: 29-05-2006, 12:28:21 
Groentje
Groentje

Karjava schreef:
ik denk er ook zo over waarom bang zijn voor de dood als het het begin is van een nieuw leven?? zoals zovaak zijn mensen bang voor het onbekende terwijl je het moet zien als een nieuw avontuur!

Mensen zijn altijd bang voor vreselijke levens terwijl je in die levens de meeste lessen leert! om zo je 'aardsexame' te halen en gids te worden!

When Tommorow is the begin of a live what was then yesterday?

Gr Kar

Ik ben het niet geheel eens met je standpunt, ik denk niet dat hoe zwaarder je het hebt hoe meer je leert... Ik kan het daarin tegen niet verwoorden waarom maar ik ben het er neit mee eens (klinkt vast heel vreemd!?)

BerichtGeplaatst: 30-05-2006, 20:35:29 
Reus
Reus

nico schreef:
Hey Kar,

Bedankt voor je reacties. We denken over veel dingen van reincarnatie hetzelfde. Verder kan ik hetvolgende nog toevoegen:
Ik denk niet dat de meeste lessen alleen te leren zijn in een vreselijk leven. Ik heb geenzins een vreselijk leven, maar vind wel dat ik ontzettend veel (lessen) leer. Het hangt er maar net van af of je de les die je moet leren ook als les herkent of je daar voor open stelt. (Er is een spirituele spreuk die zegt: als de leerling bereidt is, zal de leraar verschijnen.) Want ik lees vaak dat wanneer dit niet het geval is, diezelfde lessen (door het universum) steeds herhaald worden of nadrukkelijker worden totdat je ze wel als les herkent en er dan daadwerkelijk iets van leert/gaat leren. Dat kan je leven denk ik eerder "vreselijk" maken, want dan loop je steeds tegen de zelfde dingen of tegen de verkeerde mensen aan, tot je les geleerd is.
Verder ben ik ervan overtuigd dat ieder mens 1 of meer Gidsen heeft ... en niet alleen Gidsen uit een andere dimensie maar ook soms levende Gidsen hier op aarde. Zo heb ik een vriend die voor mij echt als Gids fungeert! Hij stelt mij in staat veel te leren van hem, van mijzelf en de wereld door de vragen die hij mij stelt, waardoor ik tot verdieping en inzichten kom.
Wie weet kan jij in dit leven al een Gids voor iemand anders zijn! Wat me niets zou verbazen, gezien jouw kwaliteiten. Ik heb een goed gevoel bij jou. Heb je je wel eens verdiept in het onderwerp indigokinderen of nieuwe tijdskinderen?

liefdevolle groeten Nico

Heej ja zo had ik het zelf ook niet bekeken maar ik zelf denk dat je niet alleen spirituele lessen heb maar ook Levenslessen hoe je het leven moet leven en ik denk zelf dat je in een leven waarin je het moeilijk heb daar ook veel van kan leren. Maar op de manier hoe jij het net beschreef vind ik ook wel voor de hand liggend!

En de hint van je om een gids te worden in een echt leven in dit leven lijkt me dus echt helemaal te gek ik heb altijd al het gevoel gehad dat ik anders was dan andere (klinkt zeker raar) en misschien ben ik dat ook gewoon? In ieder geval ik pb je nog wel een keer ;)

@nicole: dat gebeurd wel eens ;)

PS: nico heb een stuk gevonden over dat zero point field chek mijn topic maar ;)

BerichtGeplaatst: 31-05-2006, 01:24:21 
Elf
Elf

Ik denk dat ieder leven even zwaar is, maar dat je het jezelf in sommige levens moeilijker maakt :lol:

BerichtGeplaatst: 31-05-2006, 20:54:44 
Reus
Reus

Hey Kar,

Je schreef “heej ja zo had ik het nog niet bekeken” ; leuk he! Dat vind ik het leuke van deze site, je leert altijd wel wat van een ander of je kan het net even van een ander point of view leren bekijken. Over levenslessen trouwens; Dr Wayne Dyer heeft hier een boek over geschreven: “lessen in levenskunst”. Dr Dyer heeft verschillende interessante maar vooral leesbare boeken geschreven. Net als Deepak Chopra. Kijk maar eens in jouw biep.
Verder schrijf je: “ik denk zelf dat je in een leven waarin je het moeilijk hebt daar ook veel van kan leren” Zeg ik op mijn beurt: sterker nog: je hoeft niet altijd alles meegemaakt te hebben of alleen iets te leren wanneer Jij het moeilijk hebt! Ik leer ook genoeg van anderen, en niet zozeer omdat ik het moeilijk heb, maar omdat ik zie/hoor/denk dat zij het moeilijk hebben dan ik.
Daar leer ik ook van en trek daaruit mijn les.
Zeker te gek wanneer je in dit leven een Gids kan/mag zijn voor anderen. Ga daar niet te veel naar op zoek, de leerlingen komen vanzelf op je pad.
Je schrijft: “ik heb altijd het gevoel gehad dat ik anders was dan andere(klinkt zeker raar) en misschien ben ik dat ook gewoon.”
Nico: Dat is he-le-maal niet gek dat jij dat gevoel hebt en het klinkt zeker NIET RAAR. En dat is maar goed ook eigenlijk, anders was jij nu niet de prachtige persoon die je nu bent en zouden we allemaal bijna hetzelfde zijn. Wat een saaie boel. Nee hoor het klinkt niet raar, want ik heb dat ook altijd al gehad en nooit echt als nadeel gezien. Dat ervaar ik nog regelmatig dat ik mezelf anders voel dan anderen. Geniet er gewoon van hoe je bent, je mag er zijn zoals je bent!
Oja, ik heb trouwens in het tijdschrijft “Spiegelbeeld” ook onlangs een artikel gelezen over het zero-pointfield. Waar kan ik jouw topic hierover vinden?

Liefdevolle groeten, Nico

BerichtGeplaatst: 31-05-2006, 21:00:09 
Reus
Reus

Hey Flowende Lucas,

Nachtbraker! Ik zag dat je lekker weer in de nachtelijke uurtjes spiritueel bezig bent geweest zo aan de tijd van plaatsing van je reactie te zien. Maar dat even terzijde.
Je schrijft: “ik denk dat ieder leven even zwaar is, maar dat je het jezelf in sommige levens moeilijk maakt”
Ik denk niet dat ieder leven even zwaar is. Ik zie/hoor geregeld dat anderen het soms (nog) zwaarder hebben dan ik. Het is erg subjectief. Soms kan jij denken dat een ander het wel zwaar zal hebben, terwijl die persoon het lang niet zo zwaar ziet/ervaart als jij of andersom: dat jij denkt dat de ander het niet zo zwaar heeft, maar dat blijkt dat hij het veel zwaarder heeft dan je gedacht had. Maar waar ik het wel mee eens ben, is dat mensen het voor zichzelf soms zo zwaar maken. Ik ervaar mijn leven op dit moment niet als zwaar, wat niet wegneemt dat ik wel mijn “ zwaarte” ken in mijn leven. Bepalend is dan vaak hoe je daar mee omgaat of je het voor jezelf moeilijker/zwaarder maakt :wink: .

Greetinks Nico

BerichtGeplaatst: 15-06-2006, 00:00:44 
Kabouter
Kabouter

ik denk dat iedereen in zijn/haar leven een aantal doelen heeft en dat het niet perce gaat om de zwaarte van het leven zelf want sja..dit is inderdaad subjectief.
Ik denk ook niet dat levens op deze manier te vergelijken zijn.
Ik denk wel dat iedereen in dat leven tegen zal komen wat diegene in dat leven ongeveer 'aan zal kunnen' waardoor in een bepaald opzicht iedereen dus een evenzwaar leven zal hebben...

ieder zijn eigen lessen....

BerichtGeplaatst: 15-06-2006, 00:01:53 
Kabouter
Kabouter

EN ik geloof zelfs dat sommigen terug keren op aarde om andere iets te leren...en daarna weer 'te gaan'.... puur voor anderen, om anderen een les te leren of een duwtje te geven in de 'goede' richting!

BerichtGeplaatst: 17-06-2006, 11:39:41 
Nimf
Nimf

Denk ik ook..
Ook bij dood geboren kinderen of een miskraam.
Wiegendood etc....

BerichtGeplaatst: 17-06-2006, 21:34:41 
Reus
Reus

Tari Singollo schreef:
EN ik geloof zelfs dat sommigen terug keren op aarde om andere iets te leren...en daarna weer 'te gaan'.... puur voor anderen, om anderen een les te leren of een duwtje te geven in de 'goede' richting!

Hier wil ik mee instemmen.
Een les vanuit jezelf voor een ander, is vaak ook een les voor jezelf.
Leer niet alleen jezelf, maar leer een ander, daar leren we vaak nog meer van.
Als ik mijzelf een les leer, door bijvoorbeeld een periode van mindere tijden met een glimlach af te sluiten, had ik dan daarin niet meer kunnen leren?
Als ik een ander help, daar waar ik het minder in heb, om zo een glimlach te mogen ontvangen, leer ik daar meer in?

Leer jezelf en leer anderen, leer anderen, leer jezelf.

Groeten, Nemesis

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00