Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 14:30:49

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Vorige levens bestaan niet
BerichtGeplaatst: 19-11-2008, 17:13:38 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 19-11-2008, 13:11:23
Berichten: 2
Kimminita schreef:
Ik denk juist dat de ziel groeit van zijn verschillende aardse levens. De ziel wordt steeds opnieuw geboren en sterft en wordt weer geboren en sterft. En natuurlijk blijft de ziel altijd voortleven en groeit hierdoor, het zijn wel verschillende aardse levens. Ik geloof dus wel in vorige levens.


Ik weet ook zeker dat er vorige levens bestaan, zo kan je je aangetrokken tot iemand voelen terwijl je niet eens weet wie dit is, met diegene kan je wel eens te maken hebben gehad in je vorige leven.
o:)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vorige levens bestaan niet
BerichtGeplaatst: 19-11-2008, 17:16:38 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 19-11-2008, 13:11:23
Berichten: 2
Gast schreef:
Vaak zie ik als men terug kijkt naar hun vorige manifestaties dat ze spreken van vorige levens. Hier ben ik het niet mee eens.

Als je vanuit je ziel kijkt, zie je dat er geen vorige levens waren. Er is slechts één leven, omdat jij de ziel bent. De manifestaties die je hebt ondergaan zijn slechts levensfases, maar geen vorige levens. Je bent immers gewoon één de zelfde ziel, in een telkens een andere vorm.

Vaak zie ik mensen met allerlei methodes komen om vorige levens te herinneren, waarom werk je niet gewoon aan je eenheid en contact met je ziel? Je puurste vorm heeft immers al die manifestaties geleefd, je hoeft het slechts zodoende te openbaren.


Je hebt een ziel en een geest, je geest draag je in je en je ziel zit ergens daarboven


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vorige levens bestaan niet
BerichtGeplaatst: 13-12-2008, 01:38:39 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 12-12-2008, 22:33:26
Berichten: 18
Als ik je vraag of jij nog weet in welke supermarkt je kwam met je moeder toen je 5 was herinner je je dit wellicht niet op het moment dat je moeder je er over verteld of je komt in de supermarkt dan is er plots iets waardoor je dit herkent.

dit heb ik een aantal keren gehad heb zelf vaak buitenlichamelijke ervaringen gehad en op het moment dat je bijvoorbeeld je zus ziet die je al 10 jaar niet gezien hebt dan herken je haar gewoon ook al is het zo lang geleden en zo iets voel je ook als je jezelf ziet of iemand die je van een vorig leven kent

het hoeft uberhaupt niet eens een persoon te zijn het kan ook gewoon een voorwerp zijn waardoor jij beseft dat je een andere richting op moet of dat je deze zet juist wel moet maken.

natuurlijk heeft het ook te maken met dat gene wat je nu moet bereiken maar ook een gedeelte met wat je nog niet bereikt had of anders kon doen.

_________________
http://www.wake-up-call.tk

Besef je dat je geconditioneerd bent?

Be a light to youre self


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vorige levens bestaan niet
BerichtGeplaatst: 25-12-2008, 15:36:17 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-12-2008, 15:21:10
Berichten: 289
Locatie: Kerkdriel
Als je het gaat bekijken vanuit het leven als ziel ben ik het inderdaad met je eens dat je maar een leven hebt. Je ziel is een onsterfelijke vorm van energie naar mijn weten. Als je gaat kijken naar het aardse bestaan , dan geloof ik wel degelijk in vorige levens. Sommige noemen dit vorige levenfases, iest waar ik het ook wel mee eens ben, het komt als het ware op het zelfde neer in mijn ogen. Steeds als je je lessen niet hebt geleerd en geen verlichting hebt bereikt, dan reïncarneer je, zo zie ik het. Je maakt als het ware dan een nieuwe fase mee en krijgt delen van kennis uit je "vorige levens" mee om je ziel weer verder te ontwikkelen. Heb je uiteindelijk alles geleerd wat je moest leren om je ziel te ontwikkelen dat heb je denk ik het reincarnatie-proces verbroken omdat je dan alle lessen hebt geleerd die je moest leren op dat moment, als je überhaupth van een moment kan spreken..
Wat betreft zielen die elkaar aantrekken, ik zelf denk dat die 2 zielen iets niet hebben afgerond en dus een soort van bestemd zijn elkaar te ontmoeten zodat ze beide kunnen groeien en dat geen kunnen afronden o:)

_________________
If you cannot find the truth right where you are, where else do you expect to find it?
Dogen


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vorige levens bestaan niet
BerichtGeplaatst: 27-12-2008, 10:32:13 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-12-2005, 10:43:19
Berichten: 2370
Locatie: Noord-Holland
the 5th dimension schreef:
Als je het gaat bekijken vanuit het leven als ziel ben ik het inderdaad met je eens dat je maar een leven hebt. Je ziel is een onsterfelijke vorm van energie naar mijn weten. Als je gaat kijken naar het aardse bestaan , dan geloof ik wel degelijk in vorige levens. Sommige noemen dit vorige levenfases, iest waar ik het ook wel mee eens ben, het komt als het ware op het zelfde neer in mijn ogen. Steeds als je je lessen niet hebt geleerd en geen verlichting hebt bereikt, dan reïncarneer je, zo zie ik het. Je maakt als het ware dan een nieuwe fase mee en krijgt delen van kennis uit je "vorige levens" mee om je ziel weer verder te ontwikkelen. Heb je uiteindelijk alles geleerd wat je moest leren om je ziel te ontwikkelen dat heb je denk ik het reincarnatie-proces verbroken omdat je dan alle lessen hebt geleerd die je moest leren op dat moment, als je überhaupth van een moment kan spreken..
Wat betreft zielen die elkaar aantrekken, ik zelf denk dat die 2 zielen iets niet hebben afgerond en dus een soort van bestemd zijn elkaar te ontmoeten zodat ze beide kunnen groeien en dat geen kunnen afronden o:)


Dit is precies zoals ik het ook bekijk :). Maar dan is de vraag, wat als je alles zou hebben afgerond?

_________________
Weglopen van de waarheid is weglopen van jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vorige levens bestaan niet
BerichtGeplaatst: 29-12-2008, 09:06:50 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Dan komt de verlichting, G-16. Volgens de overlevering dan in ieder geval.

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vorige levens bestaan niet
BerichtGeplaatst: 29-12-2008, 20:54:32 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-12-2005, 10:43:19
Berichten: 2370
Locatie: Noord-Holland
Wil je dat toelichten? :)

_________________
Weglopen van de waarheid is weglopen van jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vorige levens bestaan niet
BerichtGeplaatst: 29-12-2008, 21:19:49 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Mijn geliefde wiki kan helderheid geven :)

wiki schreef:
In het boeddhisme geeft men de voorkeur aan het begrip wedergeboorte boven reïncarnatie, daar reïncarnatie impliceert dat er iets is dat weer opnieuw geboren wordt, en het Boeddhisme het bestaan van een eeuwigdurend 'ik', 'zelf' of 'ziel' niet onderschrijft (zie ook anatta). In het Boeddhisme wordt reïncarnatie als samsara beschreven, een eindeloze cyclus van steeds weer nieuwe levens die aangedreven wordt door de mentale corrupties van de geest. Vrijheid van deze cyclus is het Nirwana.

Lees meer

wiki schreef:
Nirwana (Sanskriet निर्वाण, nirvāņa) of Nibbana (Pali) is een belangrijk begrip in het boeddhisme en verwijst naar de hoogste staat die door de mens bereikt kan worden, en waardoor heiligheid behaald wordt. Het betekent letterlijk: uitgeblust, uitgedoofd, uitgegaan, niet meer branden, ondergegaan (als de zon), gekalmeerd, ondergedompeld, onbeweeglijk... Het uitgedoofd zijn verwijst naar het einde van begeerte, aversie en verwarring, wat het hoofddoel van het boeddhisme is. Naast het boeddhisme kennen andere Indiase spirituele tradities ook een nirwana, vaak met een andere betekenis.

Lees meer

Ikzelf ben geen voorstander van het geloof in reïncarnatie... De suggestie naar de christelijke erfzonde is voor mij te sterk. Er hangt een beetje een luchtje aan. Vooral bij de westerse tak van geloof in reïncarnatie (antroposofen e.d.)

duidelijker?

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vorige levens bestaan niet
BerichtGeplaatst: 29-12-2008, 23:07:17 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-09-2008, 18:12:27
Berichten: 66
Locatie: België
- Truitje; Ikzelf ben geen voorstander van het geloof in reïncarnatie... De suggestie naar de christelijke erfzonde is voor mij te sterk.

Ik geloof niet in de illusie van de erfzonde maar wel in reïncarnatie,
of wedergeboorte van dezelde ziel of geest, zoals je wil.
Je komt terug niet omdat het moet of omdat je gebonden bent door iets maar omdat je dit zelf kiest.
Hoe kan je anders iets leren?
Zeker in de zwaarte van de 3e dimensie waar de illusie van het ego zo sterk is zou men niet terugkomen.
Niemand dwingt jou dan ook om terug te komen.
Jij kiest er vanuit je vrije wil voor. Omdat de ervaring die je doormaakt(e) mogelijk nog niet afgelopen is/was.
En hoe zou men anders over deze dingen kunnen leren en ze ten volle doormaken.
Ieder is hier door vrije keuze maar diezelfde keuze kan wel de lengte van je weg mee bepalen.
Je hebt er waarschijnlijk wel voor gekozen om het spel dat men het leven noemt volledig uit te spelen in 3e dimensie.

Natuurlijk de 3e dimensie is maar een naam.
Deze dimensie staat niet op zichzelf noch is deze afgescheiden van enige andere dimensie.
Zo staat de dood of de geboorte ook niet op zichzelf.
Het is enkel een overgang van een bepaalde gewaarwording naar een andere.
Zoals deze tijd waarin wij leven ook een overgang van het ene naar het andere is.

- Verandering is altijd bezig maar wij zien het daarom niet altijd (in 1 leven)
Dus als je voor iets gekozen hebt dat langer duurt dan 1 mensenleven is het waarschijnlijk dat je terugkomt. Of niet?

_________________
Iets heeft enkel de kracht die je eraan geeft
I don't believe it, That is why you fail. - M. Yoda


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vorige levens bestaan niet
BerichtGeplaatst: 30-12-2008, 20:45:33 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Kijk daar heb je het al. Wie zegt dat je dit zelf kiest? De vergelijking met de erfzonde ligt niet ver weg. Wat nu als ik er niet voor kies door te gaan? heb ik dan gewoon de korte weg naar verlichting genomen? Je redenatie laat grote gaten open.

Ik geloof niet in reïncarnatie en zoals bij ieder geloof vraag ik mij af... waarom zou een mens dit willen geloven? De meeste geloven geven hoop en steun in zware tijden maar dat vind ik niet echt terug in het geloof in reïncarnatie.

De mens komt terug in het leven en er gebeurt je iets vreselijks. Een ongeluk, een misvorming, een ziekte met enorme lijdensweg.... noem het maar op, mij maakt het niet uit.
Wat roepen (vooral de moderne) reïncarnatie gelovers dan?: "dit heb je omdat je er wat van moet leren. waarschijnlijk heb je in een vorig leven niet geleerd geduldig te zijn of wou je te snel leven en moet je nu zonder benen leven om dit te leren." (ik noem maar een voorbeeld)

Zeg alsjeblieft niet dat dit niet wordt gedacht want dit is weldegelijk de denkwijze van vele stromingen. Ik moet nuanceren door erbij te vermelden dat het boeddhistische geloof in reïncarnatie een stuk milder is.

Het komt er dus op neer dat alles wat in je leven gebeurt aan dingen te wijten is die in een vorig leven gebeurd zijn en waar je dus geen controle over hebt. In mijn ogen lijkt dat verdomd veel op de erfzonde.

Je hebt het maar steeds over keuzes, maar ik zie weinig keuzevrijheid in dit hele verhaal. Wel ben ik blij dat je de naam "3e dimensie" nuanceert. De haren in mijn nek gingen al bijna overeind staan.

Ik wil je niet van een geloof afhouden, noch wil ik dit geloof op zich belachelijk maken. Ik ben benieuwd wat je me verder kan vertellen over jou overtuiging.

Vanuit welke geloofsrichting komt dit bij jou b.v.?

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vorige levens bestaan niet
BerichtGeplaatst: 31-12-2008, 15:28:22 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-09-2008, 18:12:27
Berichten: 66
Locatie: België
- Truitje; Kijk daar heb je het al. Wie zegt dat je dit zelf kiest? De vergelijking met de erfzonde ligt niet ver weg. Wat nu als ik er niet voor kies door te gaan? heb ik dan gewoon de korte weg naar verlichting genomen? Je redenatie laat grote gaten open.

Dit antwoord hangt samen met mijn geloof.
Wij zijn allen een deel van de schepper. Er zijn misschien delen van de schepper die besloten om in de hogere sferen te blijven(of die deze ervaringen al eerder meemaakte) - engelen, ... . En delen van de schepper die besloten om hun kennis die zij van de schepper hadden om te zetten in ervaringen - wij . Deze keuze om te ervaren is gemaakt uit vrije wil.
Omdat die ervaringen zouden leiden tot het niet meer herinneren van een harmonieuze samenleving is deze levenswijze vertaald naar regels. (bv.; 10 geboden,....) Regels die wij wel kennen maar niet (meer) leven. Als je nu teruggaat naar een hoger bewustzijn, wat volgens mij verlichting is, zullen deze regels terug een levenswijze worden. En geen hoop regels die je moet volgen.

leven zonder regels is mogelijk enkel niet in een groep. In een groep ontstaan vanzelf regels.

Dus je hebt er zelf voor gekozen om deze ervaringen te hebben. Je wist wss. toen ook al dat het niet altijd even makkelijk ging zijn. Maar je hebt de keuze wel uit vrije wil gemaakt.

Als je kiest om geboren te worden kies je er ook voor om dood te gaan. (dit kan je ook zien als een regel die je moet volgen) -> Je kiest geen afgescheiden iets.

Natuurlijk laat dit gaten open. Jij denkt anders dan ik en ik kan niet via tekst volledig laten zien hoe ik denk dus zullen er altijd gaten blijven.

- Truitje; Wat roepen (vooral de moderne) reïncarnatie gelovers dan?: "dit heb je omdat je er wat van moet leren. waarschijnlijk heb je in een vorig leven niet geleerd geduldig te zijn of wou je te snel leven en moet je nu zonder benen leven om dit te leren." (ik noem maar een voorbeeld)

Ik weet niet of je het verhaal kent van Sandra Massart? http://www.red-sandra.be . Zo zijn er ongetwijfeld duizenden andere gevallen. Mensen die niet geholpen kunnen worden omdat de wetgeving dit niet toelaat, gewoon verouderd is of omdat er nog geen wetgeving rond bestaat

Zou het niet kunnen dat hogere intelligentie (engelen, verheven meesters, ...) omdat zij niet gewoon onze hand kunnen pakken en ons laten zien hoe het moet (vrije keuze) via deze weg willen laten zien wat er hapert aan onze samenleving? En dat deze personen ervoor gekozen hebben om dit aan de mensheid te leren/laten zien.

Van elke persoon met kanker kan de medische wereld leren over kanker en hoe ze dit kunnen tegengaan.
Noem zo maar op dit gaat voor vele dingen op. Doen wij dit? Leren wij van de dingen die voor onze neus gebeuren?

Natuurlijk niet alle mensen met een handicap bestempel ik zo. Geen twee dingen zijn hetzelde.

Ik geloof wel dat als je iets sterk genoeg gelooft dat je dit kunt meenemen na de dood.
Dat als je enkel gelooft in hemel en hel er ook enkel hemel en hel is totdat je wil/kan zien dat er veel meer is.
Ik zie dit niet als een zonde ik zie dit als deel van de ervaring.

- Truitje; Ik geloof niet in reïncarnatie en zoals bij ieder geloof vraag ik mij af... waarom zou een mens dit willen geloven? De meeste geloven geven hoop en steun in zware tijden maar dat vind ik niet echt terug in het geloof in reïncarnatie.

Geeft het jou geen hoop dat moest je in dit leven om de een of andere reden veel tegenslag hebben of je verneukt dit leven. Dat je een volgende keer terug de mogelijkheid krijgt om dit te veranderen, om te leren uit jou fouten. (in school krijg je nooit oneindig veel kansen in het leven wel.)

Tot slot,
Ik ben gedoopt en communie en die hele rimram maar ik volg zeker niet de katholieke kerk. -> waarom zou God enkel te vinden zijn in een rijkelijk versierde kerk?
Dan ben ik op zoek gegaan naar dingen die mij wel lagen.
Dus mijn geloof bestaat uit veel verschillende dingen.

_________________
Iets heeft enkel de kracht die je eraan geeft
I don't believe it, That is why you fail. - M. Yoda


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vorige levens bestaan niet
BerichtGeplaatst: 02-01-2009, 15:33:51 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
seppe schreef:
Geeft het jou geen hoop dat moest je in dit leven om de een of andere reden veel tegenslag hebben of je verneukt dit leven. Dat je een volgende keer terug de mogelijkheid krijgt om dit te veranderen, om te leren uit jou fouten. (in school krijg je nooit oneindig veel kansen in het leven wel.)


Nee Seppe, dit geeft mij geen hoop. Het voelt zelfs vrij benouwend. Steeds maar overdoen tot het perfect is.

Is het geloof in reïncarnatie wellicht ontstaan uit een angst voor de dood?
Dat zou mijn hoopgevingsvraag wel beantwoorden...

Hmz....

Je antwoorden zijn ietwat vaag, toch denk ik te begrijpen wat je wilt zeggen. Jammergenoeg kan ik het niet met je eens zijn. Wat heeft bijvoorbeeld de desperate actie van de ouders van sandra te maken met reïncarnatie? Behalve dat het een afgrijselijk voorbeeld van ziekte is. Ik zie geen hoop noch reden waarom dit kind ziek moet zijn.
Om deze wereld te doen leren dat zij wetgeving hier rondom moeten maken? of juist af te schaffen? en daar moet dit kind voor lijden?.... dat is terecht?

Gatver!

Als je dat bedoeld.... gatver!

Ik weet het niet hoor... Hoe beter ik er naar kijk hoe meer de verschillende geloven op elkaar gaan lijken. Opoffering, angst en leed in ruil voor een pietsie klein beetje hoop.

Ik zal waarschijnlijk wat wat bitter klinken maar dit is wel hoe ik er nu over denk.

hmz....

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vorige levens bestaan niet
BerichtGeplaatst: 03-01-2009, 11:42:56 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-01-2009, 11:43:33
Berichten: 3556
Locatie: Zuid-Holland
Ik geloof dat ik er op een dag vanzelf wel achter kom :D

_________________
Chatpromo

[Tut] 17:57: Vrouwen...
[Tut] 17:57: Labiele wezens
[Misoyama] 17:57: idd Tut
[Misoyama] 17:57: jij snapt t kerel
[Butterfly12] 17:57: hahaha
[Tut] 17:57: Ja he
[Tut] 17:58: Wij mannen, wij zijn anders


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vorige levens bestaan niet
BerichtGeplaatst: 04-01-2009, 16:59:32 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-12-2008, 15:21:10
Berichten: 289
Locatie: Kerkdriel
Citeer:
Is het geloof in reïncarnatie wellicht ontstaan uit een angst voor de dood?


Het zou kunnen maar ik zelf zie het zo niet. Ik denk zelf dat het eerder ontstaan is uit het overdenken van het leven en bepaalde ervaringsmomenten. De dood is slechts een afronding van dit leven en een start van wellicht het volgende leven.
Het leven bestaat vanuit mijn oogpunt uit lessen die je leert. je krijgt in dit leven ook te maken met verschillende situaties waaruit je je conclusie kan trekken en waarbij je de keuze kan maken wat je doet.
Reincarnatie is een cirkel die continu doorgaat, wie bepaald waarin je reincarneert weet ik niet, ikzelf denk het licht waar alle zielen uit voortkomen plus de lessen die je hebt geleerd en die je niet hebt geleerd. God zou ik het niet willen noemen..

_________________
If you cannot find the truth right where you are, where else do you expect to find it?
Dogen


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vorige levens bestaan niet
BerichtGeplaatst: 04-01-2009, 17:05:19 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-12-2008, 15:21:10
Berichten: 289
Locatie: Kerkdriel
geintresseerde_16 schreef:

Dit is precies zoals ik het ook bekijk :). Maar dan is de vraag, wat als je alles zou hebben afgerond?


Zoals al in posts na jou is aangegeven, inderdaad, verlichting. je hebt alles geleerd wat je moest leren om je ziel te ontwikkelen. Je hebt niks meer om te leren want je hebt datgeen wat je moest overwinnen overwonnen en wat je moest leren geleerd.
Je weet als het ware.
Maar naar mijn weten zijn verlichting en de staat van Nirwana 2 verschillende dingen..
Verlichting is toch dat je alles weet en dat je bepaalde zaken over wonnen hebt die je moest overwinnen? En Nirwana is toch dat je vrij bent van lijden? Dus als het ware een stapje verder?

_________________
If you cannot find the truth right where you are, where else do you expect to find it?
Dogen


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl