Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 06:12:35

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: kies je ook voor je partner?
BerichtGeplaatst: 18-12-2004, 11:59:33 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09-12-2004, 21:41:52
Berichten: 341
Hallo!
Zeg ik vraag me al een hele tijd af of je ook je partner uitkiest net zoals je je ouders uikiest.
En kies je ook uit met wie je broers en zus wil zijn? Dat vraag ik me af zo de laatste tijd.
Wie kan me daar antwoord op geven? :roll: :?: :?:

_________________
Iedereen heeft wel een geheim,
Maar het belangrijkste is,
Wees zelf geen geheim........

Asya.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: kies je ook voor je partner?
BerichtGeplaatst: 18-12-2004, 13:12:33 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-11-2004, 13:14:17
Berichten: 721
Locatie: Reusel, Noord-Brabant
Ik heb wel eens iets gehoord over familiekarma. De meeste mensen uit je familie, ook je partner komen in meerdere levens voor. De rolpatronen wisselen elke keer.

Wat bij mij in ieder geval zo is, is dat ik met mijn huidige vriend al meerdere levens deel. In de levens die ik me herinner was hij ook al mijn partner. Dit kan voor iedereen natuurlijk weer verschillend zijn.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: kies je ook voor je partner?
BerichtGeplaatst: 18-12-2004, 19:51:48 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2004, 16:15:55
Berichten: 2718
Locatie: krommenie
hoi,

ik denk dat je je partner inderdaaad ook uitkiest in dit leven. Voor je herboren woord in dit aardse leven plan je met je gids wat je nog moet doen en wilt leren in je aankomende leven. Ook denk ik dat je hierbij al een deel van je partnerkeuze bepaald.
Maar denk inderdaad zelf ook dat als een relatie niet goed is dat je het wel zal moeten verbreken dan, want je kan inderdaad de gevolgen ervan in je latere levens nog meedragen. En dat is denk ik niet fijn in je ontwikkelingsproces.

Liefs rogue :sss:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: kies je ook voor je partner?
BerichtGeplaatst: 19-12-2004, 10:24:30 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-11-2004, 13:14:17
Berichten: 721
Locatie: Reusel, Noord-Brabant
Wat volgens mij wel zo is, heb ik ook eens ergens gelezen. Zielsverwanten moeten zoveel mogelijk gelijk blijven. Als 1 van de zielsverwanten in spirituele ontwikkeling achterblijft, heeft hij grote kans om een zielsverwant die al wel verder op dit gebied is tegen te komen om hem hier mee verder te helpen. Zo kunnen ze alsnog op gelijke voet komen.

Het is meestal wel een wisselwerking je leert van elkaar.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: kies je ook voor je partner?
BerichtGeplaatst: 25-12-2004, 17:34:45 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2004, 18:58:20
Berichten: 760
Locatie: Zuid-Holland
Ik vindt dit een complex issue.
Volgens mij heb je meer vrijheid dan je denkt en past de situatie tijdens je leven volledig aan betreft wat voor partners je treft.

Doch... mijn gevoel weet mij vaak inderdaad te vertellen dat het zo moest zijn en dat dit ergens wel vooruit gepland is.

En niet alleen met partners, maar ook met andere mensen en dieren kan het zijn dat het al voorbestemd was.
Tenminste, dat is mijn persoonlijke ervaring.

Karma vindt ik ook een moeilijke kwestie.

Rogue schreef:
Maar denk inderdaad zelf ook dat als een relatie niet goed is dat je het wel zal moeten verbreken dan, want je kan inderdaad de gevolgen ervan in je latere levens nog meedragen. En dat is denk ik niet fijn in je ontwikkelingsproces.


Hier kan ik mij bijvoorbeeld niet in vinden.
Soms is het nodig dat partners een tijdje bij elkaar zijn, ervaring op doen, en weer uit elkaar gaan.

Ik laat niet elke actie in mijn leven betutten door het idee van karma.
Daar kan ik mij totaal niet in vinden.
Het idee Karma en de theorie erom heen heeft nog meer gaten dan Microsoft Windows veiligheids lekken heeft!
Maar dat is mijn persoonlijke mening... ;)

Wolf

_________________
--- http://www.cmdforum.nl ... Een forum betreft alles over communiceren met dieren en meer! ---


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: kies je ook voor je partner?
BerichtGeplaatst: 25-12-2004, 17:52:16 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09-12-2004, 21:41:52
Berichten: 341
Hai,
Dus als ik het goed begrijp moet je niet direkt een einde aan een relatie maken want daaruit kun je nog heel veel leren en mogelijk daar verandering in aanbrengen, tenminste als je daar open voor staat.

Zit dit zo ook inelkaar als het met je kind/eren niet wil klikken?
Zou daar ook iets uit een vorig leven de kop op steken in je huidige leven?
Want heb ik gehoord, met je naasten kom je in elk leven zowat weer bijelkaar maar dan in andere rollen, en als dan in een vorig leven niet iets is goed gemaakt dan kan ik mij heel goed voorstellen dat je in een huidig leven als ouder/kind of man/vrouw relatie komt waarin je dan eens moet ""beproeven""?

_________________
Iedereen heeft wel een geheim,

Maar het belangrijkste is,

Wees zelf geen geheim........



Asya.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: kies je ook voor je partner?
BerichtGeplaatst: 27-12-2004, 22:29:42 
Ik denk dat het kiezen van je partner van diverse dingen afhangt. Ik ben er van overtuigd dat je de meeste mensen die je in je leven ontmoet en die dichtbij je staan, mensen zijn die je uit eerdere levens kent. Maar niet iedereen. Volgens mij hoeft je partner die je op dat moment hebt niet echt perse uit een vorig leven van je zijn. de uitdrukking dat je kiest voor je partner is, klopt altijd. Immers je zal niet met de eerste de beste een relatie beginnen.Soms zijn relaties inderdaad ervaringen die je opdoet, enkel begin je een relatie niet met de intentie om slechts tijdelijk ervaring op te doen. soms kom je er na verloop van de tijd achter dat het toch niet datgene is waar jij of de ander op hoopte. dat is dan zonde, maar probeer het goede uit de relatie mee te nemen, probeer ervan te leren om jezelf beter te leren kennen maar denk nooit dat er niemand meer voor je is. mocht je na verloop van tijd dan alsnog weer bij elkaar komen, ook dat komt voor, dan zal het wel zijn bedoeling hebben.

groetjes wen


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: kies je ook voor je partner?
BerichtGeplaatst: 28-12-2004, 09:40:56 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-12-2004, 11:00:03
Berichten: 1169
Ik geloof wel dat je bepaalde soort mensen op je pad kiest. Zodat je er mee leert om te gaan, maar of je precieze mensen kiest dat weet ik niet.

En ach als dat wel zo zou zijn, kan je er NU altijd nog voor kiezen om iets niet te doen..

Sja die informatie maakt ons dus echt niet wijzer als we het zouden weten :roll:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: kies je ook voor je partner?
BerichtGeplaatst: 14-06-2005, 16:37:04 
eey:),

dit was nou echt het onderwerp van mijn dag...(bij mij heeft elke dag een onderwerp, iets dat vaker voorkomt en daarom opvalt bij die dag)...

ik denk van wel:), maar ik kan het niet goed uitleggen. Het is meer een soort gevoel dat ik heb.

liefs maartje


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: kies je ook voor je partner?
BerichtGeplaatst: 14-06-2005, 21:06:34 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-11-2004, 21:11:54
Berichten: 811
Ik weet het niet...

Ik denk dat je gewoon lekker je gang moet gaan. Vind je iemand leukl, verdiep je erin, ben je verliefd en diegene ook, begin iets.

Als je hier zo over na gaat denken...volgensmij wordt je leven dan heel complex.

als het even niet lekker gaat ...dat kan ook voorbij gaan... ups en downs...

dus k weet niet wat ik hier van moet denken, verban het idee iig maar snel uit mijn hoofd. Ben niet lyrisch over het idee wat ik van deze *theorie* denk.

_________________
Ik ben ik, maar wie is ik??????


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: kies je ook voor je partner?
BerichtGeplaatst: 14-06-2005, 21:15:06 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-04-2005, 15:58:36
Berichten: 122
ik weet zoizo dat ik mijn huidige vriendin uit minstens een vorige leven ken.

verder weet ik niet of ik haar nog verder ken. maar als ik nog eens zou mogen kiezen zou ik zeker weer voor haar kiezen ;)

grtz matje

_________________
de doel van de reis is niet belangrijk, het de reis die telt
http://www.groenedraak.nl , 9 september op het goede spoor st. anna parochie


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl