Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 21-11-2024, 19:54:56

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: seksualiteit?!
BerichtGeplaatst: 04-02-2007, 01:06:26 
Groentje
Groentje

Hee
Niet het een of ander maar heeft je seksuele voorkeur ook te maken met je vorige leven ?
Ik ben namelijk homoseksueel maar betekent dat gelijk dat ik in mijn vorige leven een vrouw was ?

Berichtenonderwerp: Re: seksualiteit?!
BerichtGeplaatst: 04-02-2007, 03:18:11 
Elf
Elf

denk t niet..

BerichtGeplaatst: 04-02-2007, 17:28:51 
Dwerg
Dwerg

Mijn mening hierover is dat de geaardheid die je nu hebt, niets te maken hoeft te hebben met een vorig leven. Misschien was je in je vorige leven wel een vrouw, maar dat hoeft niet de reden te zijn waarom je nu homoseksuele gevoelens hebt.

BerichtGeplaatst: 05-02-2007, 12:58:35 
Groentje
Groentje

Dat denk ik ook niet helemaal, hoewel het misschien ook wel weer mogelijk zou kunnen zijn..
Maar ik weet dat ik in mijn vorige leven een vrouw was, nu weer, en mijn seksuele voorkeur gaat toch uit naar een man. Dus ik denk niet dat het uitmaakt of je in je vorige leven man of vrouw was..

XXX

BerichtGeplaatst: 07-02-2007, 16:54:24 
Reus
Reus

Hey Pinkisvet,

Ik denk zelf niet dat je sexuele voorkeur te maken heeft met je vorige leven en dat je toen mogelijk vrouw was. Immers je kan net zo goed een heterosexuele vrouw geweest zijn in je vorige leven.
Het heeft mijns inziens meer te maken met het verlangen van je Ziel om eens in DIT leven te willen ervaren hoe het is om homosexueel te zijn en om in dit leven te leren hoe JIJ daar mee om kan gaan, opdat jouw Ziel zich weer verder kan ontwikkelen.
Voedt daarom je Ziel en geniet van al het mannelijk schoon.

groetjes Nico.

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.

BerichtGeplaatst: 09-02-2007, 23:53:13 
Groentje
Groentje

ook ik weet het antwoord niet, maar ik heb laatst wel iets heel interessants gehoord. Ik was bij een channelsessie van Steve Rother (van het boek her-inneren, hij channelt the group). Er kwam een vrouw bij hem zitten en hij vroeg direct of zij een dochtertje heeft en of dat meisje soms best mannelijk gedrag vertoonde. Die vrouw was helemaal verbaasd en beaamde dat. Steve channelde vervolgens dat de vrouw in eerste instantie een zoontje had zullen krijgen. Een zwangerschap duurt dan wel 9 maanden, maar blijkbaar is een ziel dan al (ik dacht) 27 weken bezig met 'de voorbereiding van de reincarnatie. In deze 27 weken zou er bij de vrouw al een ziel gepland hebben haar zoontje te worden, maar heeft zich 'teruggetrokken'(klinkt iets te plat, maar goed). Vervolgens is er een andere ziel gekomen die haar dochtertje is geworden, maar blijkbaar is er dan nog wel wat mannelijke energie achter gebleven. Steve wist ook nog te vertellen dat de vrouw een neefje heeft dat 3 jaar jonger is dan haar dochtertje en dat de vrouw een heel intense band heeft met haar neefje....omdat dit de ziel is die haar zoontje had zullen worden. Iedereen mag hier natuurlijk van denken wat hij/.zij wil, maar de vrouw kon het goed plaatsen en ik vond het best aannemelijk klinken. De moraal van het verhaal is dus dat je al ver voor je geboorte energie van een andere ziel over kunt nemen en dat je gedrag/karakter daardoor beinvloed kan worden.

BerichtGeplaatst: 23-02-2007, 00:28:44 
Groentje
Groentje

Citeer:
Het heeft mijns inziens meer te maken met het verlangen van je Ziel om eens in DIT leven te willen ervaren hoe het is om homosexueel te zijn en om in dit leven te leren hoe JIJ daar mee om kan gaan, opdat jouw Ziel zich weer verder kan ontwikkelen.
Voedt daarom je Ziel en geniet van al het mannelijk schoon.

Hier sluit ik me bij aan.

Ik denk dat je moeilijk kunt zeggen of je in je vorige leven een vrouw bent geweest. Het zou natuurlijk kunnen maar ik denk niet dat het persé zo hoeft te zijn. Dit is eerder het geval bij transsexuelen. En homosexualiteit en transsexualiteit is toch wel even iets anders.

Maar het zou kunnen natuurlijk. Het zou kunnen dat jij als ziel gewoon vaker geïncarneerd bent als vrouw dan als man (merk op dat je waarschijnlijk al vele honderden incarnatie achter de rug hebt). Maargoed, dat is pure speculatie...

Er zijn ook mensen die nu vrouw zijn en dingen weten over hun vorige incarnatie...dat ze toen man waren... maar nu toch verder geen lesbische gevoelens hebben. Dus opzich zegt dat nog niet zo veel.

Ik denk eerder dat jouw ziel het idd wil ervaren hoe het is om als deze minderheid door het leven te moeten... kan iets karmisch zijn misschien ook wel... je kan er alleen maar over speculeren en verder dan "het zou kunnen", kom je niet.
Het doet er ook denk ik niet zoveel toe. Leer ermee leven, maak er het beste van en leer van de momenten. Ook de pijnlijke die dit met zich mee zal brengen...

BerichtGeplaatst: 23-02-2007, 17:02:07 
Elf
Elf

Ik kan me nog een lezing van Char herinneren (op TV) waarbij ze een homoseksuele man op bezoek had. Zijn moeder was reeds overleden.

Die man wilde weten of zo'n moeder het goed vond hoe hij nu leefde.
Char vertelde dat zijn moeder een slechte ziel en dus nog veel te leren had. Ze was altijd erg directief geweest en kan moeilijk omgaan met het feit dat haar zoon homoseksueel was.
Char zei op het einde dat die moeder misschien wel in een volgend leven homoseksueel zou zijn om daar een lering uit te kunnen trekken.

Het zou dus wel degelijk zo kunnen zijn dat jou persoonlijke ontwikkeling iets te maken heeft met je geaardheid. Ik denk echter dat dit complexer ligt dan dat je in je vorig leven een vrouw was. Ik denk dan eerder dat je in je vorige leven een zware homofoob was!
Ik heb altijd al nagedacht over of homoseksualiteit ook een fout of een ziekte kan zijn, maar deze lezing heeft mijn inzicht aardig verscherpt!

BerichtGeplaatst: 23-02-2007, 17:49:35 
Reus
Reus

Hier nog eentje die zich erbij aansluit...zo ongeveer... :) ik denk ook dat het met je ontwikkeling te maken heeft. We leven vele levens, als man of als vrouw...als hetero...dus waarom niet als homoseksueel? Ik denk ook niet dat je in je vorige leven een vrouw was en dus daarom nu homoseksueel bent...nee, misschien was je een vrouw, maar voor mijn gevoel staat dat totaal los van het leven dat je nu leidt. En vanuit het oogpunt dat we hier zijn om ons te ontwikkelen en te leren is het helemaal geen gek idee. Steeds komen we terug in een andere vorm dus ja, daar wordt geen enkele vorm van buitengesloten lijkt mij...

Liefs, Deniece!:D

BerichtGeplaatst: 23-02-2007, 17:56:44 
Groentje
Groentje

Citeer:
Die man wilde weten of zo'n moeder het goed vond hoe hij nu leefde.
Char vertelde dat zijn moeder een slechte ziel en dus nog veel te leren had. Ze was altijd erg directief geweest en kan moeilijk omgaan met het feit dat haar zoon homoseksueel was.
Char zei op het einde dat die moeder misschien wel in een volgend leven homoseksueel zou zijn om daar een lering uit te kunnen trekken.

Die aflvering had ik ook gezien, is nog niet zo heel gek lang geleden ook... vond het erg indrukwekkend!

BerichtGeplaatst: 31-03-2007, 05:54:59 
Kabouter
Kabouter

Ik kan beamen dat het indd. niks te maken heeft met, of je nou in je vorige leven een vrouw was.

Ik ben hetero, en ben in vorige levens in ieder geval 2 keer een vrouw geweest. Nog iets, ik ben donker, indonesisch/moluks (whatever), maar ben voorheen bijna 9 van de 10 keer blank geweest. (je snapt wel, ik bedoel niet dat ik maar 10 ben teruggekomen he).

BerichtGeplaatst: 21-04-2007, 10:49:29 
Reus
Reus

^^ ja hon' wij snap :wink:

Maar anyhow...
Pinkisvet, dat je nu homoseksueel bent, hoef je niet te zien als iets 'negatiefs'...
Ervaar gewoon hoe dat is nu, in dit leven!
Je hebt het gekozen, en dat is ook niet voor niets...Uiteindelijk word je hier wijzer van en leer je veel!

En zoals gezegd, geniet vooral van al het mannelijk schoon!!!!! :D
Er is niets leukers dan mannen kijken, dat kan ik onderschrijven!! :roll:
Nee, serieus, kop op! Het is mooi als je je seksuele voorkeur durft en wil uiten! Echt super!
Er zijn zoveel leuke mannen hier die ook op mannen vallen, je zou eens op een forum moeten kijken, of info opzoeken...
Veel activiteiten zijn er speciaal voor homoseksuelen en de uiting daarvan... :)
Ik zeg wel 'moet', maar daarmee bedoel ik natuurlijk 'kan'... Het is altijd vrijblijvend.
En doe vooral waar jij je lekker bij voelt! Trek je daarbij niets van anderen aan! :)

Liefs [x] Maaike

BerichtGeplaatst: 24-05-2007, 11:00:12 
Groentje
Groentje

Nou, ik kijk er iets anders tegen aan en ik denk dat je best wel een vrouw geweest kan zijn in een vorig leven.

In het leven leer je dingen, en die slaat je ziel op.. Als vrouw zijnde heb je bepaalde eigenschappen, en die zijn bij jou misschien ook meegegaan in het ik noem het maar 'doosje'. Al jouw positieve dingen die je hebt geleerd in je vorige leven gaan met je mee dat doosje in, zo ook je goede eigenschappen. Misschien was jij wel heel erg lief voor iedereen en heel erg betrouwbaar, en stond je open voor iedereen en hielp jij iedereen met de problemen, of misschien was je wel vreselijk gek op jongens en is dit jou altijd bij gebleven. Zo heb je mensen die graag op hun blote voeten lopen of met hun handen eten enzo, dit hebben zij waarschijnlijk ook meegekregen uit een vorig leven.. Dat jij vrouwelijke eigenschappen hebt kan dus meegekomen zijn uit jouw vorige leven, evenals je liefde voor mannen..

met veel liefde en warmte

BerichtGeplaatst: 08-08-2007, 20:44:22 
Kabouter
Kabouter

Het kan vast van alles zijn. Misschien accepteerde je het homo zijn zelf niet in je vroige leven en moet je nu voelen wat het is?

BerichtGeplaatst: 16-08-2007, 21:17:26 
Groentje
Groentje

Wat ik er over weet is dat homoseksualiteit in je genen zit.
Ik wil het geen fout noemen, maar volgens de wetten van de natuur is het in principe een 'fout'.
Want volgens de natuur moeten wij ons voort kunnen planten en 2 mannen of vrouwen kunnen dat niet samen.
Hoe het precies zit weet ik niet maar het is iets in de genen.
Seksualiteit is 1 van de eerste dingen die vast gelegd wordt als je 'in wording' bent. En dan kan er heel makkelijk een 'foutje' in sluipen.

Even voor de duidelijkheid, dit is wat ik gelezen heb.
Niet dat ik er voor 100% achter sta en ik denk absoluut niet dat het een foutje van de natuur is.
Er zal vast iets in je genen zitten wat te maken heeft met je seksuele voorkeur, maar het kan ook gerust met vorige levens te maken hebben (klinkt heel logisch vind ik).
Ik ken ook iemand, een vrouw. In het leven hier voor was ze een man en dat zit er nu nog in zeg maar. Ze is best mannelijk en is wel heteroseksueel maar kan vrouwen ook zeer waarderen. Dus zuiver hetero (als we dan toch in hokjes praten) is ze niet.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00