Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 14:35:38

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: seksualiteit?!
BerichtGeplaatst: 18-08-2007, 13:12:32 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 26-01-2007, 14:20:42
Berichten: 298
Lupus schreef:
Wat ik er over weet is dat homoseksualiteit in je genen zit.
Ik wil het geen fout noemen, maar volgens de wetten van de natuur is het in principe een 'fout'.
Want volgens de natuur moeten wij ons voort kunnen planten en 2 mannen of vrouwen kunnen dat niet samen.
Hoe het precies zit weet ik niet maar het is iets in de genen.
Seksualiteit is 1 van de eerste dingen die vast gelegd wordt als je 'in wording' bent. En dan kan er heel makkelijk een 'foutje' in sluipen.


Het mooie van genen is dat het soms wél en soms níet wordt doorgegeven. En ervan uit gaande dat je 'ziel' (of hoe je het ook wil noemen) ervoor "kiest" om een bepaalde ervaring te gaan ervaren (bijv. homoseksualiteit, of in mijn geval, astma), bepaalt (vind ik dan) of je wel of niet iets erft.

In mijn eigen situatie; volgens voor-onderzoeken zouden mijn ouders 86% kans hebben op astmatische kinderen. Ik heb dan ook alles (astma, allergien, exceem etc), mijn broertje daarentegen, heeft niets, maar dan ook helemaal niets (wel drager natuurlijk, dus mochten zijn kinderen ervoor "kiezen"...).
In mijn visie komt dat simpelweg omdat ik ervoor "gekozen" heb om astma te ervaren, en de bijbehorende lessen (er 'zijn'), en mijn broertje niet. Want die 86% blijft natuurlijk..

Daarentegen heb je natuurlijk ook nog (vanaf de andere kant bekeken..ervan uitgaande dat dit klopt:) dat je je ouders "kiest", en dus ook de bijbehorende genen.
Dat het familiemiasma weer wordt doorgegeven (energie-blauwdruk)..waar je dus voor kiest (ofwel te ervaren, ofwel op te lossen, zelf in te vullen :D).

lupus schreef:
maar volgens de wetten van de natuur is het in principe een 'fout'.


Dan weer de tegenvraag; zou de natuur ooit een 'fout' maken? Of moet dat zo zijn? Ofwel voor mensen om te ervaren en te leren, ofwel een evolutie van de mens? Wie zegt dat een 'fout' van de natuur ook echt een slecht ongelukje zonder bedoeling is? Mijn inziens maakt de natuur namelijk geen fouten en hebben ook (juist) de 'fouten' een reden..maargoed, da's weer een andere discussie.

Tot zover de genen :wink:

Voor de rest ben ik het volledig met nico eens; geniet van je 'keuze', en ervaar (leer)!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: seksualiteit?!
BerichtGeplaatst: 18-08-2007, 15:56:42 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-12-2005, 14:45:41
Berichten: 47
Ik heb ook niet gezegd dat ik het een fout vind :wink:
Het is alleen wat ik gelezen heb.

_________________
Als het donker genoeg is, worden de sterren zichtbaar.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: seksualiteit?!
BerichtGeplaatst: 18-08-2007, 19:45:54 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 26-01-2007, 14:20:42
Berichten: 298
Lupus schreef:
Ik heb ook niet gezegd dat ik het een fout vind :wink:
Het is alleen wat ik gelezen heb.


En daar reageer ik dus op.. 8)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: seksualiteit?!
BerichtGeplaatst: 27-12-2007, 08:43:12 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
Ik ben homosexueel en ik heb een diepe verwantschap met mijn vriend. Op een dag hadden we beide een visioen waarin we ons beiden in een vorig leven zagen. Ergens begin 19. Echter in die tijdsgeest zijn wij door de gemeenschap, dit zagen we duidelijk uitelkaar gehaald. In dit leven moeten we duidelijk afmaken waar in het vorige leven niet aan toe zijn gekomen. Dus ik heb zeer sterk het gevoel dat mijn sexuele voorkeur was voorbestemd.

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: seksualiteit?!
BerichtGeplaatst: 02-01-2008, 10:54:16 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 30-12-2007, 23:34:58
Berichten: 63
volgens mij word er wel geloofr dat het door reincarnatie kan komen maar het is niet zo dat je in je vorige leven een vrouw was maar het kan zijn dat het door een gebeurtenis kwam. als je in je vorige leven wel een man was heb je misschien homo's gediscrimineerd en daarom leer je je ziel dat het ook anders kan


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: seksualiteit?!
BerichtGeplaatst: 14-03-2008, 02:54:46 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 01-01-2007, 19:43:29
Berichten: 78
Locatie: IJsselstein
Lupus schreef:
Wat ik er over weet is dat homoseksualiteit in je genen zit.
Ik wil het geen fout noemen, maar volgens de wetten van de natuur is het in principe een 'fout'.
Want volgens de natuur moeten wij ons voort kunnen planten en 2 mannen of vrouwen kunnen dat niet samen.
Hoe het precies zit weet ik niet maar het is iets in de genen.
Seksualiteit is 1 van de eerste dingen die vast gelegd wordt als je 'in wording' bent. En dan kan er heel makkelijk een 'foutje' in sluipen.

Even voor de duidelijkheid, dit is wat ik gelezen heb.
Niet dat ik er voor 100% achter sta en ik denk absoluut niet dat het een foutje van de natuur is.
Er zal vast iets in je genen zitten wat te maken heeft met je seksuele voorkeur, maar het kan ook gerust met vorige levens te maken hebben (klinkt heel logisch vind ik).
Ik ken ook iemand, een vrouw. In het leven hier voor was ze een man en dat zit er nu nog in zeg maar. Ze is best mannelijk en is wel heteroseksueel maar kan vrouwen ook zeer waarderen. Dus zuiver hetero (als we dan toch in hokjes praten) is ze niet.


Ik denk eerder een variatie van moeder natuur dan. Voor een "foutje" komt het veel te vaak voor! Het komt onder zo'n 5 tot 10% van de bevolking voor. Dat zegt me wel genoeg eigenlijk...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: seksualiteit?!
BerichtGeplaatst: 14-03-2008, 13:28:46 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-02-2005, 13:15:59
Berichten: 2199
Locatie: DownByTheRiver Baby!
Een foutje kan ik het niet noemen..
Ik zie het eerder als kiezen voor een persoon,
niet voor een geslacht.
Ikzelf ben bisexueel en word verliefd op een persoon,
zijn of haar karakter, zijn of haar innerlijk..
En of dat dan een man of vrouw is,
dat doet niet ter zake..
Zielen zijn naar mijn idee ongeslachtelijk.
En ik word verliefd op de ziel,
niet op de man of vrouw..

Momenteel heb ik een vriend, met een prachtige ziel/innerlijk,
maar ik ben ook wel eens head over heals op een mesije geweest,
gewoon de manier waarop ze was en wie ze was..
Voortplanting doet niet ter zake..
We zijn niet op deze wereld gezet met primair doel om ons voort te planten..
Tenminste,
zo ervaar ik het..

Dus van een foutje wil ik niet spreken, zoal al eerder gezegd werd:
"Ik denk eerder een variatie van moeder natuur"

Just my thoughts..

:kiss:
Angel©®

_________________
Give me a piece of paper,
I'll write my whole live for you down...
I think I'll return an empty page,
But don't throw it away,
It's still my life..

http://www.NymphomaniacPhantasy.punt.nl


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: seksualiteit?!
BerichtGeplaatst: 23-08-2008, 19:00:55 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 19-08-2008, 12:01:46
Berichten: 136
Locatie: Doetinchem
Hey allemaal,

Volgens mij is seksuele energie één van de sterkste energieeën die er bestaan. Ik denk dat vorige levens tot op zekere hoogte van invloed zijn op je geaardheid. Ze zijn zéker van invloed op je karakter en je persoonlijkheid weet ik uit ervaring. Van een lichamelijk falen of een verkeerde mix van chemische stoffen is in mijn ogen in ieder geval ab-so-luut geen sprake. Laat de 'geleerden' maar kletsen, of hun eigen waarheid vinden.

Maar een ander deel is volgens mij verbonden aan je gekozen levensles(sen). Je moet jezelf weten te vinden én te accepteren, en die weg is lang. Zo lang dat je tijdens je leven misschien nét halverwege bent. Het is de weg die je zélf gekozen hebt.

Je hart is je 'navigatiesysteem' op deze reis, en zolang je deze volgt komt je áltijd op je eindbestemming aan! Onderweg zijn er genoeg 'points of interest', we hebben genoeg tijd :wink:

En vergeet nooit.. God houdt van ons allemaal!

Groetjes,
Roy


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 08-01-2009, 22:23:59 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-01-2009, 21:27:06
Berichten: 18
ik denk niet dat je speciaal vrouwelijk was in je vorige leven ,als je intresse hebt in dit soort zaken moet je de boeken van micheal newton eens lezen (zijn ook vertaald) ik weet niet of ik de naam helemaal goed schrijf die boeken gaan over regressie en life between lives therapie .die heeft het o.a over homoseksualiteit als keuze in de ''spirit world'' heel intressant.

_________________
"The release of atom power has changed everything except our way of thinking...the solution to this problem lies in the heart of mankind. If only I had known, I should have become a watchmaker." (einstein)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: seksualiteit?!
BerichtGeplaatst: 26-02-2009, 20:16:08 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-12-2008, 19:31:17
Berichten: 18
je seksuele voorkeur heeft iets te maken met je vorige leven, dat geloof ik


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: seksualiteit?!
BerichtGeplaatst: 27-02-2009, 22:56:06 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
n3xt schreef:
je seksuele voorkeur heeft iets te maken met je vorige leven, dat geloof ik

Ben ik niet met je eens. Je sexuele voorkeur is voor jouw ontwikkeling op dit moment het beste.
Dat hoeft niet perse iets met je vorige leven te maken te hebben. Het is gewoon de lijn van ontwikkeling. De keuze van de ziel om vanuit een bepaald perspectief iets te leren. Homosexualiteit draait niet perse om de sexualiteit, maar om bijvoorbeeld eigenwaarde. Zelfwaardering is voor homo's erg belangrijk omdat ze in eerste instantie moeten opboxen tegen een maatschappij die daar niet vanzelfsprekend mee omgaat. Misschien gaat het wel om die kracht in het geloven in jezelf.

Ach wat maakt het uit. Homosexualiteit is een mooie vorm van zelfontwikkeling net zoals heterosexualiteit dat is.

grtz
Miracle

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl