Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 21-11-2024, 19:55:42

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: nadat je overleden bent..?
BerichtGeplaatst: 05-02-2007, 20:48:55 
Kabouter
Kabouter

hallo iedereen:)..
ik heb een vraagje.. maar ik weet eigenlijk niet of het bij het goede onderwerp staat maargoed.. als je overleden bent.. dat ben je niet meer in je lichaan met je hersenen.. maar ik heb wel eens gehoord dat geesten absoluut niet intelligent zijn.. hoe kan het dan zijn dat je als je als geest ervoor kan kiezen om hoofdgids te worden.. en dat het dan een bewuste keuze is? en hoe kan het dan zo zijn dat je er bewust voor kiest om weer geboren te worden? ik snap het niet helemaal meer.. en ik weet ook nog niet echt heel veel hierover.. ik hoop dat iemand me kan helpen!!
groetjes Irmaa

Berichtenonderwerp: Re: nadat je overleden bent..?
BerichtGeplaatst: 06-02-2007, 11:20:52 
Elf
Elf

Om je vraag te kunnen beantwoorden zal ik eerst het doel van het reincarneren onder de loep nemen.

Wat is de reden dat wij incarneren?
Wij komen op aarde om lessen te leren. Die lessen zijn nodig om als ziel te kunnen evolueren. Pas als de ziel genoeg lessen geleerd heeft kan hij naar een hogere sfeer of er voor kiezen om een andere ziel te begeleiden met zijn of haar lessen.

Dat is dan ook de reden waarom wij er voor kiezen om geboren te worden. Bij elk leven horen weer nieuwe les en soms neem je lessen mee uit een vorig leven, als je er in het vorige leven nog niet aan toe gekomen bent. Je kiest de ouders en daarbij de omgeving uit waarbij je de lessen het beste kunst leren.

Om nu verder op de eerste vraag in te gaan. Zijn geesten intelligent?
Ik denk het wel. Het denkproces van de mens wordt met de ziel aangestuurd en daar moet volgens mij intelligentie voor nodig zijn.

Wel bestaat er een verschil met wat voor entiteit je te maken hebt. In het geval van een entiteit uit een lagere sfeer heb je te maken met een beperkte intelligentie. Deze entiteit moet nog heel veel lessen leren. Vaak zijn dit de entiteiten die ons bang proberen te maken.

Als je te maken hebt met een entiteit uit een hogere sfeer, dan is dit een entiteit die zijn lessen al geleerd heeft en vanuit die lessen gegroeid is. De gidsen en dus ook je hoofdgids zijn entiteiten uit een hogere sfeer die er voor gekozen hebben jou in dit leven te begeleiden.

BerichtGeplaatst: 22-07-2007, 15:50:30 
Dwerg
Dwerg

Ik ben van mening , dat je ook zonder je hersenen als geest kan denken ( klinkt beetje raar )
Maar als je uittreed ben je ook uit je lichaam maar weet je wel waar je heen wou enzo ;)

BerichtGeplaatst: 22-07-2007, 20:19:24 
Elf
Elf

Je moet denk ik het verstand en intelligentie los zien.

Het verstand zijn je hersens. Dat kun je gebruiken om te praten, spieren te controleren (lachen, lopen, ademhalen), logisch te redeneren (wiskunde) te zien, horen, voelen, etc.

Intelligentie is iets wat veel 'hoger is. Dat zijn waarheden. Die kunnen je bestand niet eens bevatten. Een geest kan dus veel intelligenter zijn dan een mens. '

Ik denk niet dat dat met een hoger en een lager wezen heeft te maken. een wezen met slechte bedoelingen kan net zo intelligent zijn als een wezen met goede bedoelingen.
Ik snap dat je niet goed kan bevatten dat iets als een geest (niet van materie) intelligent kan zijn. Maar begrijp dat werkelijk ALLES (materie, nietmaterie, gedachten, etc etc) uit energie bestaat. Daarom zijn hersenen in feite energie, en geesten zijn ook energie. Alles is energie, maar het ene trilt wat harder dan het andere, waardoor wij niet alles kunnen waarnemen.

Ik hoop je geholpen te hebben!

BerichtGeplaatst: 08-08-2007, 20:42:19 
Kabouter
Kabouter

Ik ben het er mee eens dat we hier op aarde leven om lessen te leren en dat ls je die nog niet geleerd heb je weer terugkomt in een andere persoon waarin je dat kunt leren.

Maar een vraag die ik mezelf stel is, waarom gaat de een eerder dood dan de ander?
Is het zo als je jong sterft je je lessen al geleerd hebt en al gehaald wordt of dat niet?

BerichtGeplaatst: 08-08-2007, 21:03:22 
Kabouter
Kabouter

Citeer:
Ik ben het er mee eens dat we hier op aarde leven om lessen te leren en dat ls je die nog niet geleerd heb je weer terugkomt in een andere persoon waarin je dat kunt leren.

Maar een vraag die ik mezelf stel is, waarom gaat de een eerder dood dan de ander?
Is het zo als je jong sterft je je lessen al geleerd hebt en al gehaald wordt of dat niet?

Dat denk ik absoluut niet.
Wanneer iemand een "natuurlijke" dood sterft, door ouderdom, dan kun je er denk ik van uit gaan dat je al veel geleerd hebt in je leven.
Wanneer iemand sterft door (langdurige) ziekte, heb je ook ontzettend veel geleerd. Klinkt gek, maar als je weet dat je dood gaat door een ziekte, kijk je ineens heel anders tegen je leven aan. Ik denk dat je dan zo veel leert, dat je net zo veel geleerd hebt als wanneer je sterft van ouderdom. Zelfs bij kinderen zie je dat...
Wanneer iemand plotseling sterft, door een ongeval of hartstilstand of weet ik wat (oorzaak buiten je zelf), heb je volgens mij ook nog niet alles "geleerd"
Een zelfmoord is iets wat buiten de normale gang van zaken van leven en dood gebeurt. Dan heb je denk ik zeker te weinig geleerd.

Ik kijk vaak naar de afleveringen van Char en sommige dingen die zij zegt, zit wel een mooie beredenatie achter.
Zij gelooft dat er "persoonszielen" en "geesten" bestaan. Binnen 1 geest kunnen meerdere zielen aanwezig zijn, of ze komen er uit voort of zoiets... Als geest moet je een aantal lessen leren, in verschillende levens. Zo lang je als geest nog niet uitgeleerd bent, wordt je gereincarneerd naar een "persoonsziel". Die zielen kunnen leren in het leven. Wanneer een ziel besluit afscheid te nemen van het leven als mens, moet de geest uiteindelijk toch doorleren, zij het met een andere persoonsziel, zij het in de geestenwereld.

In elk geval... "Je bent nooit uitgeleerd" is denk ik altijd van toepassing :wink:

BerichtGeplaatst: 08-08-2007, 21:10:38 
Kabouter
Kabouter

Bedankt voor je reactie Katinka.
Ik las laatst ergens in een boek dat er een baby van een paar maanden was overleden, de moeder had enorm veel verdriet maar kreeg later dromen over haar grootoeder die met de baby in haar armen liep en later een ouder kind. De jongen was eerder gestorven omdat hij anderen moest helpen in het hiernamaals.

BerichtGeplaatst: 09-08-2007, 12:53:04 
Dwerg
Dwerg

Pianogirl schreef:

Ik ben het met Katinka eens maar ik heb ook wel eens gehoord, (of gelezen dat weet ikniet meer) dat je hier op aarde komt om een bepaalde les te leren. Natuurlijk leer je veel meer lessen, maar je kiest er dus voor om een bepaalde les te leren. En als je die les al heel jong geleerd hebt je dus weer gaat. Maar het kan ook zijn dat mensen die jong sterven op aarde waren om voor iemand anders een les te zijn..

BerichtGeplaatst: 09-08-2007, 13:26:22 
Nimf
Nimf

irmaa schreef:
hallo iedereen:)..
ik heb een vraagje.. maar ik weet eigenlijk niet of het bij het goede onderwerp staat maargoed.. als je overleden bent.. dat ben je niet meer in je lichaan met je hersenen.. maar ik heb wel eens gehoord dat geesten absoluut niet intelligent zijn.. hoe kan het dan zijn dat je als je als geest ervoor kan kiezen om hoofdgids te worden.. en dat het dan een bewuste keuze is? en hoe kan het dan zo zijn dat je er bewust voor kiest om weer geboren te worden? ik snap het niet helemaal meer.. en ik weet ook nog niet echt heel veel hierover.. ik hoop dat iemand me kan helpen!!
groetjes Irmaa

Hoi Irmaa,

Ligt er denk ik aan waar je de lat legt. Wat is nu intelligent.........
Een gids heeft ook in levens "lessen" geleerd en leert nog steeds maar dan in een andere dimensie waar wij leven, waarbij hij jou kan helpen. Maar tijdens dat hij jou helpt leert hij ook veel van jou.
Het is dus een wisselwerking.

Groetjes Brenda

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00