Citeer:
Ik ben het er mee eens dat we hier op aarde leven om lessen te leren en dat ls je die nog niet geleerd heb je weer terugkomt in een andere persoon waarin je dat kunt leren.
Maar een vraag die ik mezelf stel is, waarom gaat de een eerder dood dan de ander?
Is het zo als je jong sterft je je lessen al geleerd hebt en al gehaald wordt of dat niet?
Dat denk ik absoluut niet.
Wanneer iemand een "natuurlijke" dood sterft, door ouderdom, dan kun je er denk ik van uit gaan dat je al veel geleerd hebt in je leven.
Wanneer iemand sterft door (langdurige) ziekte, heb je ook ontzettend veel geleerd. Klinkt gek, maar als je weet dat je dood gaat door een ziekte, kijk je ineens heel anders tegen je leven aan. Ik denk dat je dan zo veel leert, dat je net zo veel geleerd hebt als wanneer je sterft van ouderdom. Zelfs bij kinderen zie je dat...
Wanneer iemand plotseling sterft, door een ongeval of hartstilstand of weet ik wat (oorzaak buiten je zelf), heb je volgens mij ook nog niet alles "geleerd"
Een zelfmoord is iets wat buiten de normale gang van zaken van leven en dood gebeurt. Dan heb je denk ik zeker te weinig geleerd.
Ik kijk vaak naar de afleveringen van Char en sommige dingen die zij zegt, zit wel een mooie beredenatie achter.
Zij gelooft dat er "persoonszielen" en "geesten" bestaan. Binnen 1 geest kunnen meerdere zielen aanwezig zijn, of ze komen er uit voort of zoiets... Als geest moet je een aantal lessen leren, in verschillende levens. Zo lang je als geest nog niet uitgeleerd bent, wordt je gereincarneerd naar een "persoonsziel". Die zielen kunnen leren in het leven. Wanneer een ziel besluit afscheid te nemen van het leven als mens, moet de geest uiteindelijk toch doorleren, zij het met een andere persoonsziel, zij het in de geestenwereld.
In elk geval... "Je bent nooit uitgeleerd" is denk ik altijd van toepassing