Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 08:15:14

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: mijn mening
BerichtGeplaatst: 03-06-2007, 15:49:35 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-02-2007, 19:08:44
Berichten: 55
Locatie: Zandvliet, Antwerpen
hoi,

naar mijn mening moet er toch iets als reincarnatie bestaat. maar dan niet op de manier dat je als dier ofzo terugkomt. mar ik heb al vaker deja vu's gehad, en ben erover gaan nadenken. mss dat we ons leven gewoon steeds overdoen maar de fouten die we in ons vorige leven hebben gemaakt moeten verbeteren.

mss niet helemaal juist, maar ik had graag jullie mening gehoort :)

groetjes, Adamite

_________________
Und doch ist dieses Leben ein Spiel, aber du bist zu dem Glauben gekommen dass es die einzige Wirklichkeit ist.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: mijn mening
BerichtGeplaatst: 03-06-2007, 17:44:49 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-12-2005, 10:43:19
Berichten: 2370
Locatie: Noord-Holland
Aparte mening. Ik ben het met je eens dat je terug komt om van je fouten te leren, maar ben het er niet mee eens dat je je leven telkens overdoet. Ik zie het zo: iedereen heeft een doel. Daar streef je naar, onbewust. Lukt het niet, probeer je het in een volgend leven op een andere manier. Het is best wel lastig uit te leggen, maar misschien begrijp je me zo ook wel. :wink:

_________________
Weglopen van de waarheid is weglopen van jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: mijn mening
BerichtGeplaatst: 07-06-2007, 13:52:19 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-02-2007, 19:08:44
Berichten: 55
Locatie: Zandvliet, Antwerpen
ja ik begrijp wel wat je bedoeld denk ik.
ik zit er wel vaker over na te denken van "wat is nu het doel van mijn leven of in mijn leven"
soms denk ik er zelfs breder over na van wat is het leven, waarom is alles zoals het is, waarom bestaan wij enzo...

maar ik vindt er meestal geen antwoord op, maar ik denk dat het al genoeg is dat je je eigen doel vindt en dat je over de rest eigenlijk niet hoort na te denken.

groetjes, Adamite

_________________
Und doch ist dieses Leben ein Spiel, aber du bist zu dem Glauben gekommen dass es die einzige Wirklichkeit ist.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: mijn mening
BerichtGeplaatst: 08-06-2007, 06:20:43 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 16-05-2007, 05:11:20
Berichten: 39
Locatie: belgie
Ben cursus Bachbloesems bezig en heb daar al zoveel uit geleerd ! Ieder van ons heeft eigenlijk de zelfde geest , alleen heeft elk zijn eigen bagage mee al je terug komt op deze mooie wereld . Het heeft altijd tot doel te leren , anders zouden we hier niet zijn. Het is de kunst in de remedies dat je met je gevoelens in het midden zit , wat wil zeggen als je te veel van dit heeft of te weinig van dat heeft dat je gevoelens of geest uit balans is en dat maakt dat het leven soms zo moeilijk. Veel van onze gevoelens komt ook mee uit onze jeugd , wat je van je ouders hebt meegekregen en daarbij wat je uit vorig leven is blijven plakken ,maakt het toch dat het leven leren is en dikwels beetje lijden. Naar mijn mening bestaat toeval niet en heeft alles wat je mee maakt of wie je in je leven ontmoet wel een reden . Zo is bij mij mijn zoektocht in het spirituele ook begonnen toen ik naar mijn gevoel iemand ben tegen gekomen die een zielsverwant bleek te zijn . Dit is eigenlijk een heel verhaal wat ik nu niet ga schrijven want is een beetje te lang.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: mijn mening
BerichtGeplaatst: 11-06-2007, 11:42:36 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-12-2005, 10:43:19
Berichten: 2370
Locatie: Noord-Holland
Adamite schreef:
maar ik vindt er meestal geen antwoord op, maar ik denk dat het al genoeg is dat je je eigen doel vindt en dat je over de rest eigenlijk niet hoort na te denken.


Hier sluit ik me wel bij aan. Heb er eigenlijk niks meer over te zeggen.



marc schreef:
Naar mijn mening bestaat toeval niet en heeft alles wat je mee maakt of wie je in je leven ontmoet wel een reden . Zo is bij mij mijn zoektocht in het spirituele ook begonnen toen ik naar mijn gevoel iemand ben tegen gekomen die een zielsverwant bleek te zijn . Dit is eigenlijk een heel verhaal wat ik nu niet ga schrijven want is een beetje te lang.

Je hebt helemaal gelijk. Ik geloof ook niet in toeval en ben hier ook gekomen na een gebeurtenis. Die cursus die je volgt klinkt echt interresant.

_________________
Weglopen van de waarheid is weglopen van jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: mijn mening
BerichtGeplaatst: 13-06-2007, 13:38:27 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-02-2007, 19:08:44
Berichten: 55
Locatie: Zandvliet, Antwerpen
idd toeval bestaat niet, maar waarom makt de ene persoon veel rottigheid mee in zijn leven, en de andere niet. niet om iets wat hij/zij zelf doet, maar ongewild constant tegenslagen.
is daar dan een eigenlijke verklaring voor?

groetjes, Adamite

_________________
Und doch ist dieses Leben ein Spiel, aber du bist zu dem Glauben gekommen dass es die einzige Wirklichkeit ist.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: mijn mening
BerichtGeplaatst: 22-06-2007, 17:07:50 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 16-05-2007, 05:11:20
Berichten: 39
Locatie: belgie
mischien nog veel karma uit vorig leven , mischien denk die persoon wel teveel dat hij iets zal tegen komen . je bent wat je denk . Wat je denkt trek je ook aan . Het werkt als een siegel .Het is helemaal niet simpel om in moeilijke omstandigheden positief te denken , tis kwestie van te geloven en dingen die gebeuren te aanvaarden en los te laten zodat je het nieuwe in je leven kan binnen laten .Het is zeker niet eenvoudig , het is als het ware alle dagen vechten tegen je "ik" .Vooral niet te zweverig zijn in het spiritueele en weten dat het leven ook leiden is en dat dan los laten en vooral alle dagen dankbaar zijn dat je hier op aarde mag zijn omringt met mensen die je liefde geven . Wat er ook gebeurt in je leven weet dat liefde het belangrijkste is en probeer die ook te voelen .


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: mijn mening
BerichtGeplaatst: 07-07-2007, 19:09:57 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-02-2007, 19:08:44
Berichten: 55
Locatie: Zandvliet, Antwerpen
dus het klopt dat als je in iets gelooft en er voor vecht, dan lukt het.
geloven dat iets goed zal komen

kan ik dat als raad geven aan zulk persoon?

groetjes, Adamite

_________________
Und doch ist dieses Leben ein Spiel, aber du bist zu dem Glauben gekommen dass es die einzige Wirklichkeit ist.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: mijn mening
BerichtGeplaatst: 09-07-2007, 12:51:48 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
Adamite schreef:
dus het klopt dat als je in iets gelooft en er voor vecht, dan lukt het.
geloven dat iets goed zal komen

kan ik dat als raad geven aan zulk persoon?

groetjes, Adamite

Die film 'The Secret' gaat over dit onderwerp. Het is wel een beetje zweverig soms, maar hij is nog wel te doen.
Misschien leuk om te kijken of aan de desbetreffende persoon te laten zien. Je kan hem overal downloaden.

In 't kort kan je dit stellen: negatief denken geeft een negatief resultaat; positief denken geeft een positief resultaat.
Als je bijvoorbeeld heel sterk denkt: Ik wil niet dat ik dat ik nog meer schulden krijg, dan gebeurd het juist.
Wanneer jij je concentreerd op het sparen of verdienen van geld, dan zal dat je ook toekomen.

Je bent dus wat je denkt in letterlijke zin.

_________________
You laugh at me because I'm different, but I laugh at you because you're all the same


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: mijn mening
BerichtGeplaatst: 11-07-2007, 05:30:17 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 16-05-2007, 05:11:20
Berichten: 39
Locatie: belgie
zou het niet beter kunnen zeggen. Je positief denken moet wel van heel diep komen anders lukt het gewoon niet. Wees overtuigd en geloof en dan kan er veel gebeuren.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: mijn mening
BerichtGeplaatst: 11-07-2007, 18:40:16 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-02-2007, 19:08:44
Berichten: 55
Locatie: Zandvliet, Antwerpen
dus door positief te denken ga je ook meer positieve ernergie uitstralen (bij negatieve hetfelfde).

maar iemand heeft me verteld dat een teveel aan positieve energie bijna net zo erg is als teveel aan negatieve energie. Klopt dat dan?
want dan moet je een soort evenwicht vinden, wat mij niet echt makkelijk lijkt.

groetjes, Adamite

_________________
Und doch ist dieses Leben ein Spiel, aber du bist zu dem Glauben gekommen dass es die einzige Wirklichkeit ist.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: mijn mening
BerichtGeplaatst: 12-07-2007, 05:43:25 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 16-05-2007, 05:11:20
Berichten: 39
Locatie: belgie
zoals ik al zij wat ik leerde bij de bachbloesems , het komt er op aan om in het midden te komen (in balans) te zijn met je eigen "ik" zeg maar. wat inderdaad niet simpel is , het is bewust worden van al wat er met jou gebeurt. Als er iets gebeurt waar men niet gelukkig van wordt , probeer daar dan bewust van te zijn . Zoals de man zij die de cursus gaf , op het moment dat we gelukkig zijn is het eigenlijk al weer over van gelukkig te zijn omdat we dan terug gaan naar het negatieve. Het is behoorlijk moeilijk om in dat midden te blijven. Alles heeft dan ook te maken met onze"ik" en karma en dit moet me leren .Het leven is een leerproces en elk van ons heeft wel zijn bagage bij uit voorig leven . Vooral veel dingen kunnen los laten en heel sterk geloven in je eigen waarheid , want die is voor ieder van ons iets naders denk ik. Boeda zij " er zijn evenveel werelden als dat er hoofden zijn " en dat vind ik een zeer goede uitspraak.
ieder zijn eigen waarheid dus.

:? :wink:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: mijn mening
BerichtGeplaatst: 23-07-2007, 19:55:32 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-02-2007, 19:08:44
Berichten: 55
Locatie: Zandvliet, Antwerpen
bedankt voor de info, ik denk dat ik er nu uit ben wat je bedoeld. en moest ik nog een vraagje hebben weet ik waar ik terrecht kan.

groetjes, Adamite

_________________
Und doch ist dieses Leben ein Spiel, aber du bist zu dem Glauben gekommen dass es die einzige Wirklichkeit ist.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: mijn mening
BerichtGeplaatst: 08-08-2007, 20:40:38 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-08-2007, 20:06:52
Berichten: 184
Ik denk dat t doel liefde is.
mensen denken en doen heel vaak niet uit liefde. Ik denk dat we elke keer weer terugkomen om dit verder te ontwikkelen en te leren. Net zo lang tot dat doel bereikt is, het lijkt simpel maar het is het niet.
Ik denk dat als je dood gaat je de dingen voelt zoals je ze zelf gevoeld hebt en je een ander hebt aangedaan. Je wordt niet gestraft maar voelt het, en leert ervan en snapt het echte doel van het leven. Dan wordt je weer een leven in gestuurd of kies je een leven, en daar raak je de herinnering kwijt aan de overgang van de dood. Je gaat weer leven met meer bagage, en als je weer dood gaat, weet je dat je weer thuis bent.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl