Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 21-11-2024, 19:20:19

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 04-06-2007, 15:00:12 
Kabouter
Kabouter

Hey Allemaal,

Ik al jaren het gevoel dat ik een deel van een tweeling ben, waarom weet ik ook niet. Volgens mijn moeder ben ik gewoon enigs kind. Heeft dit misschien met tweelingszielen te maken?

En over reïncarnatie, is er iemand die mij kan vertellen of mijn naasten in vorige levens ook samen met mij leefden en wat ze dan waren? En wat ze dan van me waren? En wie ik was?

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen, alvast heel erg bedankt,

Groetjes,
Rood.

BerichtGeplaatst: 04-06-2007, 19:13:00 
Reus
Reus

Ik zou je daarin niet verder kunnen helpen, maar als je zelf al jaren het gevoel hebt deel uit te maken van een tweeling, kan het inderdaad je tweelingziel zijn. Je moet eens bij jezelf nagaan waarom je dat idee hebt :wink:

BerichtGeplaatst: 04-06-2007, 19:18:46 
Dwerg
Dwerg

Ik heb je stukje even opgedeeld in je twee vragen, beantwoord wat makkelijker. Neem wel in acht dat het puur alleen mijn visie hierop is;

Rood schreef:
Ik al jaren het gevoel dat ik een deel van een tweeling ben, waarom weet ik ook niet. Volgens mijn moeder ben ik gewoon enigs kind. Heeft dit misschien met tweelingszielen te maken?

Vanuit het principe dat je een 'contract' hebt voor je conceptie:
Een mogelijkheid (!) zou kunnen zijn dat je als oorspronkelijk contract had dat je als één van een tweeling geboren zou worden. Aangezien het altijd mogelijk is dat een van de partijen (je moeder, jij, of de ander) zich terugtrekt en het 'contract' verbreekt in welk stadium dan ook, kan het zo zijn dat je tóch als eenling geboren wordt en je dus het gevoel blijft houden iets te 'missen' (dit ook in gevallen waarin moeders eerst zwanger zijn van een tweeling en vervolgens één van de twee in een miskraam verliest). Maar aangezien je moeder daar geen herkenning in heeft zal het, als deze beschrijving op jou van toepassing is, al eerder zijn gebeurt (voor conceptie). In de meeste van dit soort gevallen komt de ander (die dus afbreekt) op een andere manier met weer met je in aanraking, ofwel via een ander gezin, ofwel als jonger brusje, waarmee je met diegene dus (soms) gelijk weer een sterkere band hebt (of je er juist ontiegelijk boos op bent :wink:).

In mijn geval weet ik dat ik oorspronkelijk nog een zusje zou hebben moeten gehad (veel jonger) die nooit is gekomen. Heb alleen een broertje.

Rood schreef:
En over reïncarnatie, is er iemand die mij kan vertellen of mijn naasten in vorige levens ook samen met mij leefden en wat ze dan waren? En wat ze dan van me waren? En wie ik was?

Het eerste deel van je vraag; "of mijn naasten in vorige levens ook samen met mij leefden en wat ze dan waren" zou je zelf kunnen beantwoorden door gewoon te voelen. Voel hun energie maar en probeer zo neutraal mogelijk ernaar te kijken. Eerste antwoord is meestal de juiste, dus vraag gewoon jezelf de vraag; hebben wij eerder een leven gedeeld?
Daarnaast kunnen (als je gaat voelen) de mogelijke problemen/blokkades of juist gevoelens van geluk/verbondenheid die je met iemand hebt, een indicatie zijn voor iets wat er ooit is gebeurt en nu dus weer terug komt op je pad. Bijvoorbeeld een hele sterke afkeur of gevoel van verlatingsangst bij een van je ouders/broertje/zusje/beste vriend etc, of bijv. juist een hele sterke aantrekkingskracht/gevoel van verbondenheid. Ik weet niet hoe sterk je bent met het zien van beelden / of helder'weten', maar wellicht komt er dan vanzelf iets boven drijven.

En over het feit dat anderen gaan vertellen wat er in jouw vorig leven heeft afgespeeld kan ik je maar 1 advies geven: VOEL of het voor jou ook klopt wat iemand zegt. Het is namelijk heel leuk om te horen dat je een gelukkige indiaanse sjamaan was met een vent en 6 koters, maar als dat voor jouw gevoel niet klopt heb je er dus niets aan.

(zoals je merkt ben ik daar geen grote voorstander van, aangezien ik vind dat jouw kennis zich in jezelf bevind, en jij zelf daarbij gaat kunnen op het moment dat jij dat wilt).

BerichtGeplaatst: 04-06-2007, 19:34:02 
Power Moderator
Power Moderator

Misschien kan http://www.twinsoul.nl/ je verder helpen met je ene vraag.. het is ook een forum, ik ben er ook lid van
het is vrij nieuw, maar er staat al vrij veel informatie op :)
succes :kiss:

BerichtGeplaatst: 10-06-2007, 22:03:01 
Kabouter
Kabouter

geintresseerde_16 schreef:
Ik zou je daarin niet verder kunnen helpen, maar als je zelf al jaren het gevoel hebt deel uit te maken van een tweeling, kan het inderdaad je tweelingziel zijn. Je moet eens bij jezelf nagaan waarom je dat idee hebt :wink:

Tweelingszielen is echt iets wat me de laatste tijd veel bezig houdt, maar ik ben bang dat het alleen m'n verbeelding is, dat ik het gewoon te graag wil, aangezien ik nog steeds niemand gevonden heb me écht begrijpt.

BerichtGeplaatst: 10-06-2007, 22:11:08 
Kabouter
Kabouter

Esha schreef:
Ik heb je stukje even opgedeeld in je twee vragen, beantwoord wat makkelijker. Neem wel in acht dat het puur alleen mijn visie hierop is;

Rood schreef:

Vanuit het principe dat je een 'contract' hebt voor je conceptie:
Een mogelijkheid (!) zou kunnen zijn dat je als oorspronkelijk contract had dat je als één van een tweeling geboren zou worden. Aangezien het altijd mogelijk is dat een van de partijen (je moeder, jij, of de ander) zich terugtrekt en het 'contract' verbreekt in welk stadium dan ook, kan het zo zijn dat je tóch als eenling geboren wordt en je dus het gevoel blijft houden iets te 'missen' (dit ook in gevallen waarin moeders eerst zwanger zijn van een tweeling en vervolgens één van de twee in een miskraam verliest). Maar aangezien je moeder daar geen herkenning in heeft zal het, als deze beschrijving op jou van toepassing is, al eerder zijn gebeurt (voor conceptie). In de meeste van dit soort gevallen komt de ander (die dus afbreekt) op een andere manier met weer met je in aanraking, ofwel via een ander gezin, ofwel als jonger brusje, waarmee je met diegene dus (soms) gelijk weer een sterkere band hebt (of je er juist ontiegelijk boos op bent :wink:).

In mijn geval weet ik dat ik oorspronkelijk nog een zusje zou hebben moeten gehad (veel jonger) die nooit is gekomen. Heb alleen een broertje.

Rood schreef:

Het eerste deel van je vraag; "of mijn naasten in vorige levens ook samen met mij leefden en wat ze dan waren" zou je zelf kunnen beantwoorden door gewoon te voelen. Voel hun energie maar en probeer zo neutraal mogelijk ernaar te kijken. Eerste antwoord is meestal de juiste, dus vraag gewoon jezelf de vraag; hebben wij eerder een leven gedeeld?
Daarnaast kunnen (als je gaat voelen) de mogelijke problemen/blokkades of juist gevoelens van geluk/verbondenheid die je met iemand hebt, een indicatie zijn voor iets wat er ooit is gebeurt en nu dus weer terug komt op je pad. Bijvoorbeeld een hele sterke afkeur of gevoel van verlatingsangst bij een van je ouders/broertje/zusje/beste vriend etc, of bijv. juist een hele sterke aantrekkingskracht/gevoel van verbondenheid. Ik weet niet hoe sterk je bent met het zien van beelden / of helder'weten', maar wellicht komt er dan vanzelf iets boven drijven.

En over het feit dat anderen gaan vertellen wat er in jouw vorig leven heeft afgespeeld kan ik je maar 1 advies geven: VOEL of het voor jou ook klopt wat iemand zegt. Het is namelijk heel leuk om te horen dat je een gelukkige indiaanse sjamaan was met een vent en 6 koters, maar als dat voor jouw gevoel niet klopt heb je er dus niets aan.

(zoals je merkt ben ik daar geen grote voorstander van, aangezien ik vind dat jouw kennis zich in jezelf bevind, en jij zelf daarbij gaat kunnen op het moment dat jij dat wilt).

Je antwoord op vraag 1 zet me wel aan het denken. Ik heb het idee dat dat dan op m'n 8 jaar jongere broertje zou moeten zijn, aangezien we net gekloont zijn en ik me voor zijn geboortje al vanaf toen ik het hoorde elke week af zat te tellen, maar naarmate hij ouder wordt, met ik toch wel dat onze karakters wel verschillen.

Je antwoord op vraag twee zegt me nog niet zoveel, aangezien helderweten en zien (nog) niet echt sterk ontwikkeld is bij mij. Ik begrijp wat je bedoelt, ik hou m'n verstand er wel bij, ja. Hoewel die indiaan met 6 kindjes wel leuk klinkt;)!

BerichtGeplaatst: 10-06-2007, 22:13:00 
Kabouter
Kabouter

Julia schreef:
Misschien kan http://www.twinsoul.nl/ je verder helpen met je ene vraag.. het is ook een forum, ik ben er ook lid van
het is vrij nieuw, maar er staat al vrij veel informatie op :)
succes :kiss:

Ik ga morgen me wel aanmelden, bedankt voor de tip;)! Ik ben er nu wel achter dat ik een Indigo ben, maar wat ik ermee moet weet ik niet :roll: .

BerichtGeplaatst: 10-06-2007, 23:01:45 
Nimf
Nimf

Tweelingzielen, hmm... ik mis de drieling, vierling, vijfling, zesling etc.. en daar we geestelijk niet lichaamsgebonden zijn, kan er net zo goed een miljoenling zijn... en uiteindelijk zijn we weer een éénling.

ik ben jou, jij bent mij.

Als ik aan mezelf denk, dan denk ik aan jou...

Maargoed, dit was niet wat ik in eerste instantie wilde tikken...

Wat ik merk aan je verhaal, Rood, is dat je moeite hebt met jezelf kunnen zijn en je daarin te uitten in wie je bent.
Je zegt iemand te missen waarmee je je één kan voelen.. Ik zelf denk niet dat dit komt door gebrek aan de aanwezigheid van "je tweelingziel" (zoals je zelf al aangaf waar je aan twijfelde). Wees niet bang, je komt vanzelf mensen tegen waarmee je je één kan voelen op meerdere manieren. Stel je ervoor open dat jij daar aan toe bent, en de rest zal vanzelf gaan ; de wet van Self Fulfilling Prophesy.
Life will bring you presents, if you believe your worth it! (you make that choice, no one else ;) )

groetjes,

Thierry

BerichtGeplaatst: 17-06-2007, 20:41:46 
Kabouter
Kabouter

Hey Thierry,

Ik denk dat die er ook wel zullen zijn, maar volgens mij is de band tussen twee personen altijd sterker dan tussen drie.

Ja, klopt, ik heb nogal wat problemen gehad en mensen die altijd wel wat problemen met me hebben. Bedankt voor de tip. Ik heb nooit een echt lage eigenwaarde gehad(niet dat arrogant ben), maar ik zal er wel aan proberen te werken.

Groetjes,

Rood

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00