Ik heb je stukje even opgedeeld in je twee vragen, beantwoord wat makkelijker. Neem wel in acht dat het puur alleen mijn visie hierop is;
Rood schreef:
Ik al jaren het gevoel dat ik een deel van een tweeling ben, waarom weet ik ook niet. Volgens mijn moeder ben ik gewoon enigs kind. Heeft dit misschien met tweelingszielen te maken?
Vanuit het principe dat je een 'contract' hebt voor je conceptie:
Een mogelijkheid (!) zou kunnen zijn dat je als oorspronkelijk contract had dat je als één van een tweeling geboren
zou worden. Aangezien het altijd mogelijk is dat een van de partijen (je moeder, jij, of de ander) zich terugtrekt en het 'contract' verbreekt in welk stadium dan ook, kan het zo zijn dat je tóch als eenling geboren wordt en je dus het gevoel blijft houden iets te 'missen' (dit ook in gevallen waarin moeders eerst zwanger zijn van een tweeling en vervolgens één van de twee in een miskraam verliest). Maar aangezien je moeder daar geen herkenning in heeft zal het, als deze beschrijving op jou van toepassing is, al eerder zijn gebeurt (voor conceptie). In de meeste van dit soort gevallen komt de ander (die dus afbreekt) op een andere manier met weer met je in aanraking, ofwel via een ander gezin, ofwel als jonger brusje, waarmee je met diegene dus (soms) gelijk weer een sterkere band hebt (of je er juist ontiegelijk boos op bent
).
In mijn geval weet ik dat ik oorspronkelijk nog een zusje zou hebben moeten gehad (veel jonger) die nooit is gekomen. Heb alleen een broertje.
Rood schreef:
En over reïncarnatie, is er iemand die mij kan vertellen of mijn naasten in vorige levens ook samen met mij leefden en wat ze dan waren? En wat ze dan van me waren? En wie ik was?
Het eerste deel van je vraag;
"of mijn naasten in vorige levens ook samen met mij leefden en wat ze dan waren" zou je zelf kunnen beantwoorden door gewoon te
voelen. Voel hun energie maar en probeer zo neutraal mogelijk ernaar te kijken. Eerste antwoord is meestal de juiste, dus vraag gewoon jezelf de vraag; hebben wij eerder een leven gedeeld?
Daarnaast kunnen (als je gaat voelen) de mogelijke problemen/blokkades of juist gevoelens van geluk/verbondenheid die je met iemand hebt, een indicatie zijn voor iets wat er ooit is gebeurt en nu dus weer terug komt op je pad. Bijvoorbeeld een hele sterke afkeur of gevoel van verlatingsangst bij een van je ouders/broertje/zusje/beste vriend etc, of bijv. juist een hele sterke aantrekkingskracht/gevoel van verbondenheid. Ik weet niet hoe sterk je bent met het zien van beelden / of helder'weten', maar wellicht komt er dan vanzelf iets boven drijven.
En over het feit dat anderen gaan vertellen wat er in jouw vorig leven heeft afgespeeld kan ik je maar 1 advies geven: VOEL of het voor jou ook klopt wat iemand zegt. Het is namelijk heel leuk om te horen dat je een gelukkige indiaanse sjamaan was met een vent en 6 koters, maar als dat voor jouw gevoel niet klopt heb je er dus niets aan.
(zoals je merkt ben ik daar geen grote voorstander van, aangezien ik vind dat jouw kennis zich in jezelf bevind, en jij zelf daarbij gaat kunnen op het moment dat jij dat wilt).