Lieve ChriisJ
Zo! Das een heftige vraag zeg! Ik weet niet of ik hem naar tevredenheid kan beantwoorden maar ik kan in ieder geval proberen mijn eigen licht erover te laten schijnen. Misschien geeft het je wat nieuwe ideeen of inzichten die aan kunnen zetten tot nog meer denkwerk. Lees je ff mee?
Om te beginnen met dat "aarde goes boem-idee" om het maar ff zo te noemen. Soms als je zo de media bekijkt, tv, kranten, radio enzovoort, dan kan je best weleens het idee krijgen dat we met zijn allen de verkeerde kant opgaan met deze aarde. Terrorisme, oorlogen, ziekten, honger, armoede, natuurrampen, klimaatsproblematiek (3 maal de woordwaarde graag!
), neej, op onze mooie blauwe planeet gaat het niet zo lekker. En ik moet je zelf toegeven, als ik dacht dat we er alleen voor zouden staan, dan zou ik ook hem behoorlijk beginnen te knijpen. Alleen zit hem daar nu net de kruks in. In mijn werkelijkheid staan we er niet alleen voor! In mijn zienswijze is de aarde niet de enige plek in het universum dat leven heeft, sterker nog, het wemelt er daarbuiten van! Et´s, Engelen in allerlei vormen en maten, Lichtwezens and andere creaturen waar we niet het flauwste idee van hebben. Yep, het is daarboven vrij druk! And guess what? Ze hebben een grote interesse in hun aardse broers en zussen, in jou en mij en die prachtige homp klei waar we op rond drijven die we liefkozend "Moeder Aarde" noemen! Ik geloof niet dat zij ooit deze prachtige plek definitief en onomkeerbaar door ons zullen laten vernielen. Dat betekent niet dat we geen eigen verantwoordelijkheid niet meer hebben, alsof onze vriendjes van daarboven het wel eventjes zullen oplossen...dit zeker niet...maar we hadden, hebben en zullen altijd hulp blijven krijgen. Daarom denk ik niet dat onze planeet in duizend stukjes uitéén zal barsten doordat wij net een kernbommetje teveel testen of een aardoliegat te diep boren! Maar goed, das mijn visie en daarmee is nog steeds niet jouw vraag beantwoord en toch ben ik al een goed aantal zinnen onderweg! Dus,
wat als de aarde nou onverhoopt tóch ontploft???
OK, je bent er nog, dus hoe zit het nu met al die zieltjes zonder huis mocht onze planeet onder onze voeten worden weggevaagd? Misschien vind je dit iets? Er zouden meer planeten in het universum kunnen zijn waar leven, misschien nu al, mogelijk is. Je kunt ook daar incarneren en de dingen leren die je in dat geval nog niet hier bij "ons" had geleerd. In diezelfde gedachtengang zou je zelfs kunnen denken dat mensen van daarbuiten soms besluiten om hier naar aarde toe te incarneren en hier een bepaalde les te leven of een inspiratie achter te laten...hmmm....gaat dat de dagelijkse omgang met je leraar niet veranderen? Wie weet komt zijn ziel wel van een ver verwijderd zonnestelsel en stond hij te springen om hier naar toe te komen, misschien zelfs wel te springen om jou les te mogen geven...you never know!
Als het hemel idee meer je ding is, denk hier dan eens over na. Als God zoiets oneindigs kan maken als het universum, zou de hemel, hoe je je die dan ook mag voorstellen, dan misschien ook oneindig groot kunnen zijn? Het verhaal dat ik altijd van mensen te horen krijg als ze over de hemel praten is dat er in ieder geval genoeg is van alles voor iedereen. Dus dat zal dan waarschijnlijk ook wel genoeg ruimte betekenen! (Waar laat je anders al dat "alles" voor iedereen
). Het idee dat iemand wegens plaatsgebrek in de hemel maar weer moet gaan reincarneren trekt mij niet zo erg. Maar misschien kan iemand na een tijdje uitgerust te hebben wel weer besluiten een volgende reincarnatiecyclus in te gaan om te leren hoe het is om Bill Gates te zijn in de Verenigde Staten, of Mister ET Smith in de Pleiaden of...tja, of wellicht ChriisJ in Nederland. Just a thought!
Nou, dat waren mijn hersenspinsels over dit onderwerp, hoop een beetje verlichting te hebben gegeven voor die vragen van je...als je meer hebt hoor ik ze graag...kan er altijd eens over nadenken
. Zo! En nu ga ik mooi op mijn `to do list` voor deze reincarnatiecyclus (houdt iemand mijn scrabble-score bij ???) ff het beantwoorden van jou vraag van donderdag 12 juli doorstrepen! One thing down, a zillion to go!
Seth