Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 00:20:36

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: zo boos
BerichtGeplaatst: 13-07-2007, 18:54:48 
eey, ik moet echt ff mn zegje kwijt hier

Ben zo ontzettend boos. Heb 2 christelijke "vrienden" en die zeiden dat reincarnatie onzin is. Ik kan daar echt niet tegen. Vraag me niet hoe ik in verband met reincarnatie ben gekomen. Op een dag werd ik wakker, had t woord in mn hoofd, en t klikte! That's it. mn eigen waarheid!

Waarom kunnen vooral christelijke en islamitische mensen niet respect opbrengen voor dat soort dingen? Begrijp dat niet! Als je kijkt naar spirituele mensen, zie je dat ze respect hebben voor alle soorten van religie's...Hoe kan dat?? Tell me!

(mijn vriend is ook christelijk, maar die heeft respect voor mij, met mn boedistische/hindoeistische/wicca/hekserij geloofje gelukkig) Maakt dat van hem een rare christen? nee toch???


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: zo boos
BerichtGeplaatst: 14-07-2007, 10:39:12 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
Zoals ik al zei in een ander onderwerp. Er zijn Christenen en er zijn Christenen. Niet iedereen is gelijk.

Ik ken genoeg Christenen met wie je een zinvol gesprek kan voeren over dit soort onderwerpen.

_________________
You laugh at me because I'm different, but I laugh at you because you're all the same


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: zo boos
BerichtGeplaatst: 14-07-2007, 14:32:40 
ja, dat zal t inderdaad zijn :) thnx


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: zo boos
BerichtGeplaatst: 22-07-2007, 10:09:15 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Hey Suz,

Is het wel zo dat ze geen respect hebben voor jouw overtuigingen? Ze zijn het niet met je eens, maar dat maakt toch niet uit? Dan kunnen ze toch nog respect voor jouw overtuigingen hebben?

Wat jij zegt over spirituele mensen, dat die overal voor open staan, was mij ook opgevallen. Wel grappig eigenlijk. Ik vind het ook belangrijk dat je je eigen mening hebt EN open staat voor andere meningen. Dan maak je de keuze die andere mening in jouw mening te integreren, of deze te ontkennen EN respect te tonen voor die mening. Het is ZOOO makkelijk om je strak bij je eigen mening te houden en al het andere te ontkennen!!

Ik denk dat dit komt doordat 'spirituele' mensen hun waarheid binnen in hun zoeken, en religies zoeken het over het algemeen buiten zich. Religies volgen geschriften op de voet, dus hun waarheid staat al vast. 'Spirituelen'zoeken hun waarheid nog en staan daar voor open. Dat is het mooie van spiritueel zijn denk ik.

Wat me ook nog opvalt is het volgende. Je reageert HEEL fel op diegenen die het niet met je eens zijn. Dat herken ik, want dat wil ik ook nog wel eens doen haha. Maar steeds minder, want als je zo fel reageert, zegt dat meer over jezelf dan over de anderen. Je voelt waarschijnlijk ook de behoefte om anderen van jouw overtuigingen te overtuigen? Dat had ik in ieder geva wel. Maar dat moet je niet doen, want op dat moment sluit je je af van de andere overtuigingen. Anderen van jouw mening overtuigen is al vaker gedaan en wordt nog steeds gedaan. De bron van vrijwel alle oorlogen. Dat is genoeg gedaan, het is tijd om eens lekker objectief naar elkaars meningen te luisteren en de mening aannemen waar jij je lekker bij voelt. Want wie zegt er dat er maar 1 waarheid is??
Pff, als ik eenmaal aan het typen ben :? :wink:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: zo boos
BerichtGeplaatst: 22-07-2007, 14:57:13 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-01-2006, 18:02:36
Berichten: 137
Locatie: Friesland
Probeer respect voor hen op te brengen voor hun reactie, want ook zij hebben hun eigen waarheid. Natuurlijk kan die waarheid veranderen, maar probeer niet jouw waarheid aan hun 'op te dringen'. Want hoe blij je dan ook mag zijn met jouw waarheid, het blijft jouw waarheid. En natuurlijk mag je die delen met anderen, maar ik denk dat je steeds meer zult ervaren dat je de erkenning van anderen niet meer nodig hebt!

Heb respect voor jezelf, dan hebben anderen dat ook voor jou. En zo zijn de mensen om eens heen altijd weer een spiegel voor onszelf.

Liefs van Jellie


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: zo boos
BerichtGeplaatst: 22-07-2007, 20:12:35 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Dat met die spiegel probeerde ik ook indirect uit te leggen,... maarja, ik hoop dat het duidelijk is, haha :)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 8 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl