Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 15:12:02

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: hoe lang voor reincarneren?
BerichtGeplaatst: 23-07-2007, 20:16:34 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Ik wil even een gedachte die ik vandaag had met jullie delen. Zelf ben ik er van overtuigd dat wanneer je overleid, je opgevangen wordt door dierbaren en begeleiders. Je komt dan in een proces zodat je kunt herstellen van je vorige leven. Dan wordt er geevalueerd en beslist waar je weer geen reincarneren. Maar hoe zit dat met tijd??

Ik heb ooit ergens een keer in een boek gelezen dat er ongeveer 20 jaar tussentijd is voordat je weer incarneerd. maar dat vind ik erg vreemd, gezien er eigenlijk geen tijd bestaat. maar je zou dan wel een bepaald aantal jaren nodig hebben om te herstellen?
Dan nog iets. Als je METEEN weer zou incarneren nadat je gestorven bent, dan zou het kunnen dat mijn kinderen uit mijn vorige leven nog leven. Misschien hebben mijn dierbaren uit mijn vorig leven nog wel verdriet om mij.
Dat van die twintig jaar daar geloof ik zelf niet zoveel van. Je hoort best wel eens dat een klein kind aan de moeder vertelt dat het de incarnatie van bijvoorbeeld haar oma is. Wat je daar van moet denken weet ik ook niet, maargoed, hoe denken jullie dus over het volgende:
- is de reincarnatie tijdgebonden?

Liefs!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoe lang voor reincarneren?
BerichtGeplaatst: 24-07-2007, 09:49:24 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-03-2006, 14:51:50
Berichten: 211
volgensmij is dat gewoon verschillend en hoe snel de persoon er weer klaar voor is?
de ene komt misschien sneller over zijn dood heen dan de andere (je hebt mensen die het niet willen beseffen dat ze dood zijn dus die hebben dan meer tijd nodig?)

ik denk ook niet dat er standaard 20 jaar tussen zit! is een beetje erg lang!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoe lang voor reincarneren?
BerichtGeplaatst: 26-07-2007, 22:00:43 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-07-2007, 14:45:40
Berichten: 5
Locatie: Maastricht
Hallo :),

Ik ben het met sweet-princess eens. Ik geloof dat de tijd tussen 2 levens afhangt van de persoon.

Het laatst had ik over dit onderwerp nog op een interessante site wat gelezen:
http://home.wanadoo.nl/benvandervelden/
De man van deze site zegt dat de tijd tussen twee levens tussen de 50 en 150 schijnt te liggen.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoe lang voor reincarneren?
BerichtGeplaatst: 07-08-2007, 20:56:50 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-08-2007, 20:06:52
Berichten: 184
Ik las vandaag in een boek dat het nog het meest voorkomt zo met 15 maanden weer te incarneren, maar of dit klopt weet ik niet.
Maar wat ik me dan wel afvraag is of je zelf een keuze maakt of dat je ergens naartoe gestuurd wordt.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoe lang voor reincarneren?
BerichtGeplaatst: 07-08-2007, 21:14:38 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-03-2007, 17:01:08
Berichten: 372
Locatie: Deventer
Ik denk als je dr zelf klaar voor bent .
En als je de juiste ouders hebt gevonden om te leren wat je nog moet leren.

_________________
Niemand is gelijk , maar iedereen is gelijkwaardig.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoe lang voor reincarneren?
BerichtGeplaatst: 07-08-2007, 22:07:10 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-08-2007, 13:34:06
Berichten: 170
Locatie: Dordrecht
ja ik denk dat het ook een beetje ligt aan hoe je bent gestorven en hoeveel tijd je nodig hebt om te beseffen dat je niet meer gehandicapt ben of medicijnen nodig hebt. ik weet nog dat ik op een paranormale avond te horen kreeg dat mijn tante die niet goed kon lopen eerst heel veel gelopen heeft voordat ze verder ging....

_________________
Awake, yet never truly alive, I seek valuation beyond reality


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoe lang voor reincarneren?
BerichtGeplaatst: 08-08-2007, 09:31:24 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30-03-2005, 12:56:26
Berichten: 1122
Locatie: Amsterdam
is het belangrijk om te weten?

ik zat me een antwoord voor deze vraag te formuleren en bedacht opeens: wat heb ik of jij eraan om het te weten?

_________________
u.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoe lang voor reincarneren?
BerichtGeplaatst: 08-08-2007, 16:45:02 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-03-2006, 15:41:35
Berichten: 260
Locatie: Almere
Kleintje schreef:
is het belangrijk om te weten?

ik zat me een antwoord voor deze vraag te formuleren en bedacht opeens: wat heb ik of jij eraan om het te weten?


Tja volgens mij niets.. toch ben ik er eigenlijk best wel benieuwd naar. Waarom? Tja de aard van het beestje denk ik.. Ik houd er niet van om met vragen te blijven zitten, ik wil gewoon altijd alles weten, stom he?

_________________
No one cares how much you know, untill they know how much you care


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoe lang voor reincarneren?
BerichtGeplaatst: 08-08-2007, 20:58:16 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-08-2007, 20:06:52
Berichten: 184
Ik ben er best nieuwsgierig na, ook om te weten dat als ik binnenkort weer zwanger raak het mogelijk is dat ik dan 1 van mijn twee opas of oma weer terugkrijg als kind.
Niet dat ik dat zou willen als het niet goed voor ze zou zijn, maar je leest er over en denkt eraan.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoe lang voor reincarneren?
BerichtGeplaatst: 10-08-2007, 22:05:53 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30-03-2005, 12:56:26
Berichten: 1122
Locatie: Amsterdam
ah ik snap je wel hoor belbe.. maar het is net zoals het laatste koekje opeten. als je het eenmaal geproefd hebt, dan heb je niet meer :)

_________________
u.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoe lang voor reincarneren?
BerichtGeplaatst: 04-10-2007, 11:13:05 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2005, 16:26:04
Berichten: 813
Locatie: Limburg
De snelheid van incarnatie hangt met veel dingen samen. Vooral met karma. Een ziel kan pas incarneren als er een gezin of omgeving is waarin deze ziel zijn karma op kan lossen.

Je kunt je voorstellen dat hoe verder de ziel zich ontwikkeld( hoe minder karma) hoe moeilijker het wordt om te incarneren en hoe langer het duurt, voordat deze ziel in een passend gezin kan incarneren. Daarom incarneren er nu zoveel hoogontwikkelde zielen. De wereld gaat over naar een hogere demensie en deze zielen staan te trappelen om hierbij van dienst te zijn. Sommige hebben honderde jaren gewacht in onze tijd.

Maar in de astrale wereld kennen ze geen tijd dus het kan makkelijk 50 of 200 jaar duren. Tijd is een illusie.

Gr Brian

_________________
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoe lang voor reincarneren?
BerichtGeplaatst: 18-01-2008, 03:07:38 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 17-01-2008, 15:57:39
Berichten: 31
Locatie: amsterdam
hoi mensen komen weer terug op aarde als ze tussen 20 en 40 jr
ligt er ook aan wat ze geleerd hebben
ze moeten helemaal schoon zijn om terug te komen
en sommige komen helemaal niet meer terug
en velen zijn al een aantal keer op aarde geweest

groetjes


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoe lang voor reincarneren?
BerichtGeplaatst: 18-01-2008, 10:20:40 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
vision schreef:
Je kunt je voorstellen dat hoe verder de ziel zich ontwikkeld( hoe minder karma) hoe moeilijker het wordt om te incarneren en hoe langer het duurt, voordat deze ziel in een passend gezin kan incarneren.

Je kan niet veel of weinig karma hebben. Het is eerder wat gij zaait, zult gij oogsten. Je bouwt altijd karma op, aangezien je altijd acties verricht. Het is alleen aan jou welke uitgangspunt die acties hebben en dus ook wat je later terugkrijgt.

Volgens mij zit er verder geen minimum of maximum aan wanneer mensen reincarneren. Ieder heeft een ander patroon. Ik geloof ook niet dat het omniversum alleen in ons zonnestelsel te vatten is, dus de aarde is slechts een onderdeel van het grote geheel. In die zin zou je ook op andere plaatsen moeten komen...

_________________
You laugh at me because I'm different, but I laugh at you because you're all the same


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoe lang voor reincarneren?
BerichtGeplaatst: 18-01-2008, 12:21:26 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
zooo dat is lang geleden dat ik die vraag gesteld hebt, ik wist al niet meer dat ik dit topic begonnen was :) Maarja dat zegt ook heel wat over mijn geheugen :P

Ik heb moeite met uitspraken als : dat duurt 20 a 40 jaar, want volgens mij bestaat in """Het hiernamaals """" (extra veel aanhalingstekens) tijd helemaal niet. Maar als dat zo zou zijn dan zou je bijvoorbeeld ook weer in het jaar 1040 kunnen incarneren. Maar dat lijkt me dan weer heel onwaarschijnlijk

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: hoe lang voor reincarneren?
BerichtGeplaatst: 19-01-2008, 22:34:53 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 26-01-2007, 14:20:42
Berichten: 298
Stefke schreef:
zooo dat is lang geleden dat ik die vraag gesteld hebt, ik wist al niet meer dat ik dit topic begonnen was :) Maarja dat zegt ook heel wat over mijn geheugen :P


Aja, noah heeft in ieder geval zijn/haar pleziertje met alle oude draadjes :mrgreen:


Stefke schreef:
Ik heb moeite met uitspraken als : dat duurt 20 a 40 jaar, want volgens mij bestaat in """Het hiernamaals """" (extra veel aanhalingstekens) tijd helemaal niet. Maar als dat zo zou zijn dan zou je bijvoorbeeld ook weer in het jaar 1040 kunnen incarneren. Maar dat lijkt me dan weer heel onwaarschijnlijk


Ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen? Tijd is in mijn opzicht immers geen vaste 'lijn' maar meer een 'lus'...zou dus mogelijk kunnen zijn!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl