Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 20:17:35

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Vorig leven als dier.
BerichtGeplaatst: 28-08-2007, 02:48:12 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-08-2007, 02:13:35
Berichten: 3
Ben benieuwd of andere mensen hier ervaring hebben met vorige levens maar dan met name dat ze toen een dier waren.

Ikzelf was namelijk een wolf, als ik mediteer kan ik contact leggen, praten is er niet echt bij maar op de een of andere manier is er communicatie. Ook al is het vrij bizar dat op zich ik zelf de wolf en "ik" ben.

Maar toch 'praten' we over veel en ik word veel wijs van hem.

Ik vertoonde al voor dat ik dit wist een reeks 'rare' trekjes. Voornamelijk bij honden heb ik op de een of andere manier altijd controle alsof ze ontzag voor me hebben en dan niet zo zeer omdat ik een mens ben.
Hoe dan ook dat is 1 uit een reeks dingen die niet helemaal terug te vinden zijn als menselijk gedrag/instinct.

Hoop dat hier meer mensen zijn die zoiets hebben mee gemaakt of nog steeds mee maken.

_________________
Of Wolf And Man.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vorig leven als dier.
BerichtGeplaatst: 31-08-2007, 10:38:52 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-08-2007, 13:29:06
Berichten: 69
ik zou eens googlen op otherkin


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vorig leven als dier.
BerichtGeplaatst: 04-10-2007, 10:58:40 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2005, 16:26:04
Berichten: 813
Locatie: Limburg
Het is vrij onwaarschijnlijk dat wij in ons vorig leven een dier zijn geweest.
Vooral als je op het punt bent beland dat je spiritueel "ontwaakt" ben je al tientallen of honderden jaren geen dier meer geweest.

_________________
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vorig leven als dier.
BerichtGeplaatst: 04-10-2007, 18:10:39 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-01-2006, 18:02:36
Berichten: 137
Locatie: Friesland
Ik ben het niet helemaal met je eens, Vision.

Waarom zou het niet mogelijk zijn dat je in een vorig leven een dier bent geweest? Uit je reactie maak ik op dat jij vindt dat dieren minder ontwikkelt zijn, maar weet je dat wel zeker? Wij mensen kunnen op een heleboel punten nog een hoop leren van de dieren om eens heen. Dieren zijn anders dan mensen, maar dat wil niet zeggen dat ze minder zijn. Juist op het spirituele vlak zijn veel diersoorten veel verder dan wij met z'n allen.

Daarnaast zeg je dat wolfje al tientallen of honderden jaren geen dier meer geweest is, maar naar mijn mening kan er tussen de ene en de andere incarnatie al een flinke tijd zitten, misschien zelfs wel een paar eeuwen.

Natuurlijk weet ik niet hoe het allemaal precies in elkaar steekt met reincarnatie enzo, maar dit is hoe ik er op dit moment over denk in ieder geval.

Ik heb zelf trouwens geen ervaring met vorige levens, al heb ik wel bepaalde dingen die misschien te maken hebben met vorige levens. Ik ken wel andere mensen die in een vorig leven een dier zijn geweest. Ik heb trouwens ook niet echt de behoefte om te weten wie of wat ik in vorige levens ben geweest. Ik leef nu en daar gaat het om.

Liefs van Jellie


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vorig leven als dier.
BerichtGeplaatst: 04-10-2007, 19:56:28 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-06-2005, 02:25:26
Berichten: 916
Locatie: Overijssel
Misschien niet zo toevoegend maar zeg dit toch even.

Volgens tibetaans geloof kun je wel een dier zijn geweest maar niet meer incarneren van mens naar dier, omdat dit te maken zou hebben met het bewustzijnsniveau....Je zeggen dat je nooit terug kunt.....

Nu vraag ik me af hoe dat bij katten zit, want dat zijn ook wel erg spirituele dieren.......

_________________
Liefde is.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vorig leven als dier.
BerichtGeplaatst: 05-10-2007, 07:21:08 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-08-2006, 22:14:02
Berichten: 1075
Locatie: Enschede
Wie zegt er.. dat het echt een wolf is.. Misschien is het een beeld van een Wolf, maar toch een 'bewustzijn' dat zich dus laat zien als wolf.
Verder weet ik het ook niet, wat 'wel kan' en 'niet kan'.. Daar doe ik dus ook geen uitspraak over ;)

_________________

Grtz ~Liesje~


Doe maar gek...
We doen al normaal genoeg...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vorig leven als dier.
BerichtGeplaatst: 05-10-2007, 17:54:55 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2005, 16:26:04
Berichten: 813
Locatie: Limburg
Er zijn genoeg dieren die entiteiten waar kunnen nemen. Ook veel honden. Maar idd zoals Brenda schreef heeft het met bewustzijn te maken, en met de trap waarop je staat op de ladder.

Mss is dit een goed voorbeeld:

Als dieren erg ontwikkeld of zelfs slim lijken zijn ze dit ook. Ze zitten dan in groep 8 van de basis school. Daarna komen ze in de brugklas als mens.
Die zich weer op hele andere niveau's ontwikkeld. maar terug naar groep 8 gaat niet meer. Daar is de ontwikkeling al te hoog voor.

Gr Brian

_________________
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vorig leven als dier.
BerichtGeplaatst: 21-02-2008, 21:06:16 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-11-2005, 12:54:13
Berichten: 491
Locatie: Katwijk
vision schreef:
Als dieren erg ontwikkeld of zelfs slim lijken zijn ze dit ook. Ze zitten dan in groep 8 van de basis school. Daarna komen ze in de brugklas als mens.
Die zich weer op hele andere niveau's ontwikkeld. maar terug naar groep 8 gaat niet meer. Daar is de ontwikkeling al te hoog voor.



Dit is wel een lineaire benadering zeg! ik ga zelf meer uit van een circulaire benadering. Er is geen begin en er is geen eind. Alls loopt in elkaar over, je zal daar in het leven zijn waar je moet zijn, als mens of als dier.
Althans, dat is mijn mening natuurlijk :wink:

_________________
When the sun sleeps......it's time to dance in the dark.......dance with me....


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vorig leven als dier.
BerichtGeplaatst: 16-03-2008, 20:16:18 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2005, 16:26:04
Berichten: 813
Locatie: Limburg
Code:
Alle opgedane kennis behoud je gewoon. Als ze daarboven vinden dat er ietws geleerd moet worden wat je als mens niet kan leren of minder snel dan kun je in een bepaald dier veranderen. 


Ik ben dit tot op zekere hoogte met je eens. Zover als ik gelezen heb en zelf in kan voelen
sluit je het stadium van het dier zijn af als je alle belangrijke lessen geleerd hebt, en gegroeid bent tot op het punt dat je als mens gaat incarneren. In de eerste menselijke incarnaties wordt het geweten gevormd. We hebben dan nog veel dierlijke gevoelens en zullen daarom ook zeer waarschijnlijk allemaal gemoord etc hebben. Het karma dat we hiermee opbouwen zul je in de honderden levens erna weer afbouwen.

Code:
Dit is wel een lineaire benadering zeg! ik ga zelf meer uit van een circulaire benadering. Er is geen begin en er is geen eind. Alls loopt in elkaar over,


ik denk dat er wel degelijk een begin en een eind is. Het begint met dat we incarneren als een eencellig organisme, en het eindstadium dat we als volledig bewust mens de incarnatiecyclus afsluiten, en het meesterschap bereiken. Ik ben het wel eens met de circulaire benadering op het gebied van karma. Dat alles wat je doet of uitzendt 2 tot 10 keer sterker bij je terugkomt, afhankelijk van hoe bewust je van de etherische wetten bent.

Groetjes Brian

_________________
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vorig leven als dier.
BerichtGeplaatst: 05-04-2008, 20:39:36 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2005, 16:26:04
Berichten: 813
Locatie: Limburg
Ja Lvel dat ben ik dan ook weer met jou eens,
ik denk ook dat iedereen zijn eigen waarheid mag hebben, en ook zal hebben.
Misschien zouden we dit eigenlijk ook niet moeten proberen om dit soort dingen te snappen.
maarja nieuwschierigheid zit nu eenmaal in de aard van het beestje;)

Citeer:
Ik heb heel lang een landschildpad gehad en het dier interesserde mij enorm. In die periode achteraf gezien had ik zelf veel van die eigenschappen hoe gek dat ook mag klinken.Ik had in die tijd ook een onzichtbaar schiklds om mij heen gebouwd om mij te weren tegen mensen die mij wilde kwetsen.


Zou het ook zo kunnen zijn dat jij (onbewust) als symboliek deze schildpad hebt aangetrokken, omdat je je dan van dit schild om jezelf bewust zou worden?

Gr Brian

_________________
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vorig leven als dier.
BerichtGeplaatst: 15-07-2008, 21:50:36 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2005, 16:26:04
Berichten: 813
Locatie: Limburg
klopt lvel!

Je trekt mensen aan van hetzelfde trillingsniveau, of mensen waarvan je dingen te leren hebt, of andersom natuurlijk! Iedereen is in dit leven soms meester en soms leerling! Daarom is het aan te raden nooit neer te kijken op mensen of iemand te adoreren.

_________________
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vorig leven als dier.
BerichtGeplaatst: 19-08-2010, 13:46:10 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-08-2010, 13:25:08
Berichten: 4
Hoi.

ik herken me in dit. :)
ik móet wel mn vorige leven iets met paarden te maken hebben.
niemand in mijn familie heeft iets met paarden.
en toen ik nog nauwelijks kon praten had ik t gewoon over paarden. XD [Klinkt overdreven maar t is zo]
en als ik ook maar 1 paard zag of iemand zei dat woordje bloeide ik helemaal op. o:)
en k wou op paardrijden, & zit er ook op. XD

liefs,, :wave:

_________________
Don't give up to be yourself, because life is to short to be someone else.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl