Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 13:18:43

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 13-02-2009, 22:30:21 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
The Hole in the wall project geeft antwoord of kinderen zichzelf iets kunnen leren, waarvan wij westerlingen denken dat dit onmogelijk is zonder voorkennis van taal of expertise. Een 10 jarig onderzoek van Sugata Mitra laat verassende resultaten zien.

Ik ben bij een e-learning congres geweest waarbij deze indiaanse man vertelde over zijn onderzoek. Je vraagt je af wat dit met spiritualiteit te maken heeft, voordat je het gezien hebt. Nadat je het gezien hebt zal hier een interessante discussie ontstaan. Dat weet ik zeker. 20 minuten lijkt lang, maar : Give it a change en glimlach met mij mee. Wat kan iets simpels leiden tot iets moois.

http://www.youtube.com/watch?v=xRb7_ffl2D0

liefs
miracle.

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-02-2009, 23:39:01 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Even primaire reactie... (let wel! ik heb de video nóg niet gezien, het is laat en kan me niet goed concentreren. Ik ben wel van plan hem te kijken)

Over wat voor een soort leren wordt hier gesproken? Ieder dier is in staat te leren, dus ook de mens. Ook zonder taal, ook zonder soortgenoten (de kwaliteit is dan natuurlijk vaak van veel lager niveau).
Ik vermoed dat het hier gaat om het op eigen kracht verwerven van vaardigheden zoals wiskunde/taal/biologie...
Als dit het geval is, natuurlijk kan het kind zich daar in onderwijzen. Ooit is er een oment geweest waarop men er achter kwam dat als men twee stenen tegen elkaar slaat er vuur ontstaat. Bij sommige stenen werkte het, bij sommigen niet. Uiteindelijk leerde men de beste steen herkennen. dat is leren.
Ik vermoed dat bij kinderen die zonder opvoeding opgroeien ook dit soort ontdekkingen zullen doen. (mits ze het zolang overleven dat het cognitief vermogen zich ontwikkelt. Geen enkel mensen (en dieren) kind kan overleven zonder primaire zorg van moeder of surrogaatmoeder. ergo voor het overleven is er invloed van secundairen nodig)

Hoewel in de tijd van "The wild boy of aveyron" de ontwikkelingspsychologie nog niet zo ver was is dit wellicht wel het beste voorbeeld van opgroeien zonder enige 'menselijke' opvoeding.

Morgen heb ik meer tijd en hopelijk meer concentratie om te horen wat de man te zeggen heeft. Als ik dus helemaal van het spoor zit met deze reactie zal ik mijn boodschap morgen aanvullen zodat hij beter aansluit.

groetje,

leonie

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl