Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 16:37:22

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Boeken tips.
BerichtGeplaatst: 03-09-2011, 17:11:10 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-02-2008, 15:32:45
Berichten: 164
Locatie: Hulst,Zeeland
Blackbird schreef:
SecretDesire schreef:
Ik vind "De Kraai" van Kader Abdollah een heel mooi boek. :) Ik neem hem geregeld mee als ik mag gaan treinen.
Het is een heel klein/dun boekje.. Maar volgens de Boekenkrant: ‘Kader Abdolah mengt in deze novelle feit en fictie, Nederland en Perzië, droom en werkelijkheid met elkaar. Zoals in veel van zijn romans ontstaat daaruit een geheel zelfstandige, wijze versie van de werkelijkheid.

- Heeft gewoon even een recensie 'gejat'.. Ik ben barslecht in dingen omschrijven.. Het boekje leest niet altijd even makkelijk (hier en daar is het wat chaotisch) maar wat er staat vind ik wel erg fijn om te lezen. :)


Die heb ik afgelopen schooljaar nog geleden (3 maanden terug ongeveer). Leest wel prettig weg, maar het werkje is niet echt een literaire hoogvlieger.


True true. :)
Nouja als ik écht voor aanraders zou moeten kiezen (dus niet de boekjes die ik onderweg lees) zou ik óf voor The Freedom Writers gaan.. Óf voor Het meisje met het rode haar. :) De laatste is een flink pil, maar echt machtig. :D Beide boeken liggen ook steevast in mijn nachtkastje. ^^

_________________
De liefde is niet ingetogen. De liefde is uitbundig en schaamteloos.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Boeken tips.
BerichtGeplaatst: 10-02-2012, 13:02:11 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2010, 22:23:31
Berichten: 3743
Locatie: Grunn
Ik heb hem een tijdje terug gelezen; maar als iemand nog op zoek is naar een literair boek (bijvoorbeeld voor Nederlands :roll: ), dan kan ik je van harte Specht en Zoon door Willem Jan Otten aanbevelen.

Het is een niet al te dik boek (wat ook wel handig is voor veel studenten :P ) met diepgang en een interessant perspectief. Hij is in elke bieb wel te krijgen volgens mij.

_________________
Tom schreef:
Er is geen hoop meer voor deze we dit forum.
Zonder Blackbird zijn er alleen nog maar super strenge moderators over :'(

Ik sal de haat overleve,
de lievde een kans geve,
de b1tches ontwijke
en me einddoel bereike.


PS Haters gaan haten!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Boeken tips.
BerichtGeplaatst: 10-02-2012, 13:56:10 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 06-02-2012, 19:05:53
Berichten: 61
Ik heb heel veel gehad aan de spirituele boeken van Drunvalo Melchizedek.
Zeker aan aanrader aan iedereen zich die in het hart wilt verdiepen.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Boeken tips.
BerichtGeplaatst: 11-02-2012, 15:17:23 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
truitje schreef:
The Hitchhikers Guide to the Galaxy!


Hmmm!

The first thing to realise about parallel universes, the Guide says, is that they are not parallel.
It is also important to realise that they are not, strictly speaking, universes either, but it is easiest if you try and realise that a little later, after you've realised that everything you've realised up to that moment is not true. The reason they are not universes is that any given universe is not actually a thing as such, but is just a way of looking at what is technically known as the WSOGMM, or Whole Sort of General Mish Mash. The Whole Sort of General Mish Mash doesn't actually exist either, but is just the sum total of all the different ways there would be of looking at it if it did.
The reason they are not parallel is the same reason that the sea is not parallel. It doesn't mean anything. You can slice the Whole Sort of General Mish Mash any way you like and you will generally come up with something that someone will call home.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Boeken tips.
BerichtGeplaatst: 11-02-2012, 17:56:15 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-12-2011, 19:40:22
Berichten: 66
Locatie: Frankrijk
Inwijding - Elisabeth Haich

''Dit is de geestelijke autobiografie van Elisabeth Haich. Voorheen leidde zij samen met Selvarajan Yesudian yoga-scholen in Zürich en Ponte Tresa en ze heeft verschillende boeken op haar naam staan. Elisabeth begint haar verhaal met haar jeugd in Hongarije, een saaie tijd waarin ze zich eenzaam en onbegrepen voelt. Ze krijgt visioenen over haar incarnatie als dochter van een Egyptische farao. Daarover gaat het grootste deel van dit boek. Ze heeft slechts één wens: ingewijd te worden als priesteres. Door de hogepriester Ptah Hotep wordt ze dan onderwezen in de Egyptische geheime teer over wiskunde, astrologie, filosofie, kosmologie en piramidebouw. Het is een weg van veel beproevingen. Ze ondergaat een soort karaktertraining en ten slotte wordt haar weg van zelfrealisatie bekroond met de inwijding in een piramide. Inwijding geeft veel informatie over het denken en leven van de oude Egyptenaren en een goed beeld van de wetten van karma en reïncarnatie. Het boek gaat in op de diepere achtergronden van het menselijk lot. Voor spiritueel geïnteresseerde mensen is het een openbaring.''

Ik heb t boek zelf nog niet uit, maar vind het echt heel interessant en leerzaam... en prettig geschreven. Er zitten zoveel wijze lessen in en ik begrijp veel meer dingen nu ik dit boek lees, het is echt een AANRADER!! Ik heb het boek gekocht op aanraden van de verkoopster in een spirituele winkel. Ik vertelde dat ik geïnteresseerd ben in spiritualiteit, maar graag wat meer informatie erover zou willen... in dit boek komen zoveel spirituele thema's voor, maar wel op een verhalende wijze, niet als informatief boek.

Ik kan niet wachten totdat ik het uit heb, en hem nog een keer zal lezen. Ik weet zeker dat er dan nog meer dingen voor mij op z'n plaats zullen vallen en ik er nog meer uit kan halen.

_________________
toeval bestaat niet - geniet zoveel mogelijk, en leer van alles


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Boeken tips.
BerichtGeplaatst: 12-02-2012, 05:47:29 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Citeer:
Door de hogepriester Ptah Hotep wordt ze dan onderwezen in de Egyptische geheime teer over wiskunde, astrologie, filosofie, kosmologie en piramidebouw.


Bizar dat het nog steeds bestaat! Ik geloof dat ik subtiel ben aangeleerd dat dat soort dingen niet echt zijn en nooit echt zijn geweest...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Boeken tips.
BerichtGeplaatst: 12-02-2012, 19:47:37 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-12-2011, 19:40:22
Berichten: 66
Locatie: Frankrijk
Xen schreef:

Bizar dat het nog steeds bestaat!


Dat wat nog steeds bestaat ? (de eerste druk van dit boek is trouwens 1960... )

_________________
toeval bestaat niet - geniet zoveel mogelijk, en leer van alles


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Boeken tips.
BerichtGeplaatst: 12-02-2012, 20:39:26 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Hm. Dat er in Egypte hogepriesters zijn die je kunnen onderwijzen in duizenden jaren oude kennis.

Wordt de god Toth ook behandelt in het boek?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Boeken tips.
BerichtGeplaatst: 12-02-2012, 20:59:59 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-12-2011, 19:40:22
Berichten: 66
Locatie: Frankrijk
Het is een geestelijke autobiografie... dus de schrijfster zegt nadrukkelijk dat het niet gaat om de Egyptische historie, maar om haar geestelijke ontwikkeling. Alles wat erin staat over Egypte is wat ze zich 'herinnert' van een vorig leven.. het begin van het boek gaat over haar jeugd van haar huidige leven, totdat ze zich zover ontwikkeld heeft dat ze 'toegang' heeft tot haar vorige leven, en blijkt ze de incarnatie te zijn van een Pharao in Egypte....

_________________
toeval bestaat niet - geniet zoveel mogelijk, en leer van alles


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Boeken tips.
BerichtGeplaatst: 12-02-2012, 21:03:23 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
oh lol! daar had je me even :P.

dat betekent dat ze zich ook de Egyptische kennis herinnert?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Boeken tips.
BerichtGeplaatst: 12-02-2012, 21:05:06 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-12-2011, 19:40:22
Berichten: 66
Locatie: Frankrijk
;) sorry misschien had ik het niet goed uitgelegd...

Als ik het goed begrepen heb weet ze alles over Egypte vanuit haar 'dromen'...

_________________
toeval bestaat niet - geniet zoveel mogelijk, en leer van alles


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Boeken tips.
BerichtGeplaatst: 12-02-2012, 21:30:44 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Er is een karakter in de fantasy serie The Wheel of Time die hetzelfde meemaakt. Matthew Cauthon. Dat is zo vet! Ik kan het niet beschrijven..

Via een verborgen portaal ergens diep in een kelder die stamt uit de Eeuw der Legenden, komt hij in een vreemde, afgesloten wereld waar wezens op hem wachten die de mensen van deze tijd alleen kennen als een soort van sprookje. Niet iets wat echt bestaat. Het zijn de wezens van een populair spelletje Snakes and Foxes.

Citeer:
The doorway took him to the land of the Aelfinn, snakelike creatures who would answer his three questions. He asks what he must do next and is told to go to Rhuidean. He then asks why he must go there and is told that if he does not he will die. Thirdly he asks why he would die and is told that if he does not he will be killed by those who wish to prevent his fate. The Aelfinn then attempt to force him to leave their world, but Mat, furious that they lead his questions with their answers, demands to know his fate to which the Aelfinn respond by giving the following prophesy. They prophesied he would: a) die and live once more as a part of what once was, b) marry the Daughter of the Nine Moons, and c) give up half the light of the world to save the world.


Daarna vindt hij ergens anders een soortgelijke portaal, die hem naar andere, soortgelijke wezens toeleiden.

Citeer:
In the valley of Rhuidean, while Rand discovered his Aiel heritage, Mat found another redstone doorway, which brought him to the land of the Eelfinn, who resemble foxes. He was expecting to get more answers, so when the Eelfinn offered him wishes instead: he (unknowingly) wished to a) have the holes in his memories filled, b) be free from Aes Sedai channeling, and c) a way to get out of here (The Eelfinn world). His last wish was especially important, because in order to receive any wishes from the Eelfinn at all, a person must use one wish to exit their world.


Als gevolg van zijn eerste wens, heeft hij nu de herinneringen van ontelbare militaire leiders uit de geschiedenis, uit voorbije eeuwen. Daardoor ontpopt hij zich als een begaafd legeraanvoerder, die de wetten van de krijgskunst volledig doorziet. Door zijn talent verzamelen zich als vanzelf soldaten onder hem, omdat ze weten dat als ze voor hem vechten, ze misschien morgen nog leven.

Citeer:
Mat now has the memories of countless historical military leaders and is thus privy to over a thousand years of cultural and military knowledge; he has a foxhead medallion that causes flows of Saidar to simply dissolve when applied to him (the medallion's effect on Saidin is disputed); and Mat was found by Rand hanging by the neck in Rhuidean, suspended from a black-hafted spear - Ashandarei - set across two of Avendesora's branches. Rand managed to revive Mat, though to this day he bears the scar round his neck; he also decided to keep the spear, actually a naginata-like weapon called an ashandarei in the Old Tongue, and it has been his signature weapon ever since. The spear's blade and shaft are engraved with two ravens each, and a caption on the shaft reads: "Thus is our treaty written; thus is agreement made. Thought is the arrow of time; memory never fades. What was asked is given. The price is paid."


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl