Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 14:16:33

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 22-06-2011, 20:16:28 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 13-06-2011, 21:57:05
Berichten: 73
Een aanrader, heb hem zelf net uit en dit doet me goed voelen! Ik hoop dat jullie er ook wat aan hebben!

Het boek gaat over de law of attraction die waarschijnlijk velen van jullie wel kennen, alles wat je wilt kun je door alleen maar sterk te geloven!

Titel:
The Secret

Schrijver:
Rhonda Byrne

Website:
thesecret.tv

Een betaalbaar boek en je leert er zuiver door te denken en het positieve van alles in te zien:)

Groeten Kyoto


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 22-06-2011, 21:42:05 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2009, 17:46:00
Berichten: 299
Grappig! Ik heb dit jaar een essay moeten schrijven voor filosofie waar dit onderwerp ook aan de orde komt. Gaat over de maakbaarheid van ons leven, daarin heb ik ook the secret uiteengezet in combinatie met andere theorieën. O.a. over cognitieve gedragstherapie en het boek 'Dromen, durven, doen' van Ben Tiggelaar (is ook een aanrader!)

Ik zou graag mijn visie op 'the Secret willen delen in je topic als je dat niet erg vindt.

Helemaal geloven in 'the Secret' doe ik namelijk niet. Het is een mooie theorie dat wel, maar je kunt iets wel geloven en sterk denken, toch zul je het nog altijd zelf moeten doen om het te bereiken. Er zijn zoveel externe factoren die nog van invloed zijn buiten je gedachten om. Stel dat je leven klei is. Je kunt het wel kneden tot een vorm die jij in je hoofd hebt, maar niet bakken tot een hard, compleet object. Daar heb je een oven voor nodig. De oven staat voor alle externe factoren die van invloed zijn op je leven. In de oven kan de vorm of kleur dan weer ineens veranderen tot iets waar je zelf niet direct invloed op hebt.

Om je doelen uiteindelijk te bereiken, moet je dus actie ondernemen. Wil je van je wensen, waarheid maken, dan is het in ieder geval nodig ook je gedrag te sturen. Om dit te doen kom je natuurlijk weer terug bij je gedachten. Een combinatie van denken en doen staat het sterkst om je doelen te behalen denk ik. Positief denken en iets graag willen waardoor je gemotiveerd raakt is natuurlijk altijd goed! Dat vergroot de kans dat je je doel haalt uiteindelijk. Maar dan nog kunnen er externe factoren zijn waardoor het uiteindelijk anders loopt dan je wilt. Denk maar eens aan stellen die een kindje krijgen met het syndroom van Down. Tijdens de zwangerschap wensen ze een gezond kindje, maar door factoren waar zij geen invloed op hebben is dit toch niet het geval. Ze hebben dus niet zelf gekozen voor een kindje met het syndroom van Down, maar toch is het in hun leven gekomen.
Gedachten kunnen nooit direct invloed uitoefenen op je omgeving. Indirect vergroot een positieve, gedreven uitstraling wel de kans dat mensen je als sympathiek zien. Waardoor je beter je doelen kunt behalen.

Daarbij kan The Secret ook een keerzijde hebben. Zoals ik het zie wordt de mensheid met deze theorie in alle facetten van het leven verantwoordelijk gesteld voor wat hen overkomt. Voor alle goede gebeurtenissen heb je dus zelf gezorgd en alle slechte zijn je eigen schuld, had je het maar harder moeten wensen. ‘The Secret’ zou je dus eigenlijk kunnen zien als het ultieme geloof in je eigen verantwoordelijkheid.

Maar positief denken is sowieso altijd goed voor je psychische gezondheid :) In die zin kan iets hard wensen en de 'law of attraction' natuurlijk wel positief voor je zijn op de lange termijn. Je straalt iets positiefs uit en dat zal anderen aanspreken. Tot op zekere hoogte zul je je leven zo sturing kunnen geven. Maar je zult er wel voor moeten werken, wil je je doel behalen. En soms zijn er factoren waar je niks aan kunt veranderen in je leven.. Dat is het moraal van dit verhaal iig :P

Het is een lang verhaal geworden, maar ik moest het gewoon even melden! :P Het is in ieder geval fijn dat het boek over The Secret je zo enthousiast heeft gemaakt en je goed doet voelen. Als je iets graag wilt moet je er gewoon voor gaan! Maar blijf wel kritisch en als iets even niet lukt, ook al wens je het hard, dan liggen er ergens anders kansen op je te wachten die je misschien wel nooit had ontdekt, had je wens wel uitgekomen ;)

_________________
'Every wall is a door' ~ R.W. Emerson


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 23-06-2011, 06:45:18 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 13-06-2011, 21:57:05
Berichten: 73
Oke interessant, een vraag waar ik ook stil bij heb gestaan maar ik heb niks te verliezen door er in te geloven dus waarom niet. Je hebt misschien wel gelijk, maar er staat meerdere keren duidelijk in vermeld: "De manier trek jij aan".

Groeten Kyoto


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 23-06-2011, 07:10:00 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 09-05-2011, 08:39:53
Berichten: 94
Locatie: Voorburg
Hoihoi,

The secret heb ik meerdere malen gezien en ben toevallig momenteel bezig in het boek Ben Tiggelaar.
Reuze interessante materie!

Ik ben het met de stelling van de Secret mee eens, maar denk dat de mensheid nog niet helemaal klaar is voor deze stelling omdat wij de wereld om ons heen anders benaderen. Dat er ook externe factoren meespelen in het behalen van jou doel ben ik volledig mee eens.

Zoals ik de Secret al een aantal jaar uitprobeer, merk ik dat het echt werkt. Maar wees realistisch.
Ik geloof er nl niet in als ik miljoenair wil worden en alleen maar aan hoef te denken. Stom voorbeeld trouwens, echt typisch amerikaans.

Mijn visie op de secret is dat het echt werkt, als je echt dicht bij jezelf blijft. Kijk wat jij echt wil, als je dit op een realistische manier doet, ben ik van mening dat de secret werkt. Maar het gebeurt NIET als je er alleen sterk aandenkt! Als je er echt goed overnadenkt zal je tot de ontdekking komen dat er ook iets moet gebeuren. Neem hier de tijd voor en plan de zaken in die je hiervoor moet doen....als je dit realistisch doet, heb ik gemerkt dat het altijd lukt!

Maar blijf realistisch!

_________________
Het leven is zo mooi...maar ervaren dat vaak pas achteraf


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 23-06-2011, 07:19:53 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 09-05-2011, 08:39:53
Berichten: 94
Locatie: Voorburg
Toch een kleine nuance op mijn vorige bericht.......

De "Law of attraction" is mij de laatste jaren toch een aantal keren overkomen op het menselijke vlak. Mensen die je 'per ongeluk' op straat/internet/via via tegenkomt waarvan je altijd al hebt gewenst hebt dit soort personen tegen zou komen.
Hiervoor heb ik geen bewuste stappen ondernomen, maar deze zaken zijn wel op mijn pad gekomen. IK ben niet helemaal bewust hoe dit kan maar ben er in de loop der jaren toch wel vaak door verbaasd.

Het kan zijn als je iets graag wilt, je er toch ook onbewust mee aan de slag gaat.....al met al blijft het super interessante materie..

_________________
Het leven is zo mooi...maar ervaren dat vaak pas achteraf


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 23-06-2011, 07:30:53 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 09-12-2007, 22:27:21
Berichten: 185
Locatie: Hasselt - België
Ha, The Secret, die heb ik vroeger (dacht in 2005) meerdere keren bekeken. Kom je ook op elk spiritueel forum tegen. :wave:

_________________
Falun Dafa
Een krachtige methode voor het verfijnen van lichaam en geest


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl