Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 10:36:40

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 14-12-2011, 22:31:35 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-12-2011, 19:40:22
Berichten: 66
Locatie: Frankrijk
Kent iemand dit boek?
Ik heb vorige week mijn geboortegetal berekend en erover gelezen....
ongelooflijk.
Voor mij was het niet 'gewoon herkenbaar', het KLOPTE echt.
Ik heb ook een aantal andere geboortegetallen bekeken en gelezen, en daar kon ik me totaal niet in vinden. Wat logisch is omdat dat niet míjn geboortegetal is. Voor mij dus wel een bewijs dat het niet zomaar een verhaaltje is waar iedereen zich in kan herkennen.
Ben benieuwd naar jullie mening en ervaringen ermee...

Over het boek:
De auteur, ook bekend van zijn boek 'De twaalf poorten naar de ziel', gelooft dat getallen bepaalde werkingen hebben. Onze geboortedatum heeft daarom een bepaalde invloed op ons leven. Het boek presenteert een bepaalde methode ('de sleutels tot een heilige leer die eeuwenlang relatief geheim is gebleven') om ieders 'geboortegetallen' te berekenen: het 'Levensdoel Systeem'. Dit lijkt ietwat verwant aan numerologie en ook wel aan astrologie. Millmans methode werkt met een enkelvoudig eindcijfer plus de twee cijfers waaruit dit voortkwam: bijvoorbeeld 25/7. De werkingen van deze getallen wordt uitgebreid besproken; ook specifieke combinaties en het verband met relaties tussen mensen met bepaalde getallen. Verder legt de auteur een verband met een aantal 'spirituele wetten'. Het boek wil mensen helpen via inzicht in dit alles hun bestemming te begrijpen en te bereiken. Inhoudsopgave achterin; met aanwijzingen hoe dit boek te gebruiken. Paperback met vrij kleine druk.

_________________
toeval bestaat niet - geniet zoveel mogelijk, en leer van alles


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 15-12-2011, 00:03:30 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-12-2011, 19:40:22
Berichten: 66
Locatie: Frankrijk
Ja het heeft idd ook te maken met numerologie... maar het is echt ongelooflijk. Ik heb ook wel eens horoscopen gelezen en anders soort numerologie-verhalen.
Maar dit.... echt heel bijzonder.
Gewoon in de paar uur tijd dat ik 'over mijzelf' heb gelezen heb ik zoveel antwoorden gekregen op al m'n waarom-vragen uit m'n hele leven. Ik begrijp waarom dingen gebeuren en gebeurd zijn. Onderwerpen en vragen waar ik al jaren mee bezig was (voor mijzelf zelf en in veel verschillende therapieen), zijn opeens in een paar uur tijd helder voor mij. En nu nog steeds, ik leef echt al anders dan ervoor. Ik begrijp dingen en voel sinds ik dit heb gelezen een soort rust in me, ik voel een echte verandering.
mijn geboortegetal is 33/6

Van anderen die het ook hebben berekend en gelezen hoorde ik hetzelfde.....
ik kan het je aanraden eens het boek bij de bied te lenen en te lezen ;)

Hugs, Camille

_________________
toeval bestaat niet - geniet zoveel mogelijk, en leer van alles


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-12-2011, 22:11:24 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09-10-2011, 15:17:29
Berichten: 149
Locatie: Emmen
Volgens mij staat dat boek bij mij thuis in de kast, dus ik denk dat ik deze vakantie maar eens ga kijken of ik het ook de moeite waard vind :)

_________________
Is that what you really think, or is that what they want you to think?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 30-12-2011, 14:33:05 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-12-2011, 19:40:22
Berichten: 66
Locatie: Frankrijk
Tara schreef:
Volgens mij staat dat boek bij mij thuis in de kast, dus ik denk dat ik deze vakantie maar eens ga kijken of ik het ook de moeite waard vind :)
Ben benieuwd wat je ervan vind!

http://www.peacefulwarrior.com/life-purpose-calculator
Op deze site kun je je geboortegetal laten berekenen, en dan geven ze een hele korte samenvatting van 'jouw' levenspad.
Ik vind het boek veel meer kloppend dan wat ze op internet schrijven, maar het kan misschien leuk zijn om een indruk te krijgen.

Mijn geboortegetal is 33/6. Voor mij was het stuk dat geschreven is voor mensen met een 6 als eindgetal, meer passend was dan het stuk specifiek gericht op 33/6-en.

Afgelopen week heb ik met onder andere mijn familie en enkele vrienden hun geboortegetal berekend en samen hun verhaal gelezen, en het klopte ook. :)

_________________
toeval bestaat niet - geniet zoveel mogelijk, en leer van alles


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-02-2012, 14:47:53 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Ik vind het altijd een beetje apart dat het kan werken omdat onze kalender ook maar een vrij willekeurig systeem is dat een groep leiders (de kerk misschien) ooit is overeengekomen.

We hadden ook een andere kalender kunnen hebben met andere getallen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-02-2012, 17:51:06 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-12-2011, 19:40:22
Berichten: 66
Locatie: Frankrijk
Xen schreef:
Ik vind het altijd een beetje apart dat het kan werken omdat onze kalender ook maar een vrij willekeurig systeem is dat een groep leiders (de kerk misschien) ooit is overeengekomen.

We hadden ook een andere kalender kunnen hebben met andere getallen.

Ja idd daar denk ik ook vaak over na... maarja toeval bestaat niet?!
Bij mij klopte het echt, en bij veel meer mensen ook... misschien kunnen wij niet verklaren waaróm het werkt, maar als het werkt, laten we er dan maar van profiteren en leren toch?!!

_________________
toeval bestaat niet - geniet zoveel mogelijk, en leer van alles


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 12-02-2012, 05:58:22 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Ja daar heb je gelijk in. Ik geloof ook dat het werkt.

Ik heb me nooit zo geinteresseerd in astrologie of numerologie. In de Hitchhikers Guide to the Galaxy staat een stukje waarin een beroemd astrologe toegeeft dat dat gedoe met de sterren enzo allemaal maar onzin is. In plaats van de sterren had je ook patronen in het zand kunnen gebruiken. Of de beweging van kuddes dieren, of whatever. Waar het om gaat, zegt ze, is dat er een overeenstemming is tussen patronen op micro en macro niveau. Door de hele schepping heen zijn dezelfde patronen en bewegingen werkzaam. Dus door het ene te bestuderen, kun je inzicht krijgen in het andere.

En daar geloof ik dus wel in. Het is alleen niet mijn weg... maar ik heb ook wel eens gehad dat een vriendin me dingen vertelde uit een boek met geboortedagen waarbij ze vertelde wat mijn specifieke dag betekende en dat klopte vrij goed. Dat werkte niet met numerologie, ze hoefde alleen maar mijn geboortedatum te weten.

Ik vind getallen wel fascinerend. Ik denk dat er veel heilige getallen zijn, waaronder de 7 en de 3. Ik heb ook een voorliefde voor priemgetallen. Je weet wel, 1, 2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, enz. Wist je dat, als je het bekijkt vanuit een "vermenigvuldigingsoogpunt", alle hele getallen zijn samengesteld uit priemgetallen? Je kunt elk geheel getal reduceren tot een vermenigvuldiging van priemgetallen. In die zin zijn priemgetallen als het ware de bouwstenen van de schepping.

Misschien is elk bestaand wezen wel een priemgetal!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 14-02-2016, 00:19:16 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2014, 02:18:23
Berichten: 234
Locatie: we are The Borg, you will be assimilated, resistance is futile.
Misschien moet je het ook niet zien als een kalender en maakt het ook niet uit in welk talstelsel men rekent. Dit maakt in de wiskunde niet uit, de wiskunde verandert hier niet door. Misschien is wiskunde wel de manier waarop de kosmos zijn wil oplegt. Het is bijvoorbeeld vele malen makkelijker een bericht te encrypteren dan het te decrypteren. Kennelijk vind de kosmos privacy belangrijker dan transparantie.

_________________
In Sha Allah (إن شاء الله)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl