Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 00:47:11

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Children Full of Life
BerichtGeplaatst: 13-03-2012, 22:52:57 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Inderdaad veel minder kinderen om een relatie mee aan te gaan in een gezin.. ik heb wel eens het idee gehoord echter dat het beter zou zijn voor kinderen om ook met gemengde leeftijden in een klas te zitten. Maar dan nog steeds is een schoolklas een plek waar veel meer ervaren kan worden potentieel.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Children Full of Life
BerichtGeplaatst: 14-03-2012, 00:13:24 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Las dit trouwens een keer in een boekje over onderwijs:

uit: In spin - de juf is in! van Koos Bokhorst

"Mijn klas was een klas der gelukkigen en ik was een gelukkige meester. Ze begonnen verwaand te worden, m'n jongens en meisjes; en ze kregen praats; en de andere meesters schudden daar wel eens hun hoofden over; en zetten er soms even eentje op z'n nummer. En ik trok partij. 't Was toch mijn klas? Het zal wel zo'n beetje op alle scholen zo gaan - en met alle hoogste klassen... Maar het was een klas der gelukkigen; dat weet ik, die hun gelukkige meester was.
En niemand kent ze zoals ik ze gekend heb. De meisjes hadden mooi lang haar en waren al zo groot; ze waren al zulke persoontjes. Soms was het al een vreugde voor me, te zien hoe mooi er een liep, naar het bord; en ik weet zeker dat er ook jongens wel wat van zagen. Wat was een som dan vaak een dor ding; en wat was het krijt grof. En daar zaten de jongens, met hun ernstige koppen. Ieder van hen wist een groot man te worden. Was een koning in eigen oog. Maar zei het niet, zei het nooit."

-- Theo Thijssen (1935)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl