Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 14:58:44

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: De Droomvogel
BerichtGeplaatst: 01-03-2005, 17:45:50 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2004, 14:36:05
Berichten: 1136
Locatie: Huizen
De droomvogel is het prachtige, ontroerende en soms zelfs betoverende verhaal over Bird, een 9 jarig meisje op de vlucht voor het verdriet in haar familie, op zoek naar liefde en geborgenheid.

Wanneer birds vader zelfmoord pleegt, laat hij zijn vrouw en twee jonge dochters achter in armoede. Birds moeder kan het moeizame bestaan al snel niet aan en smoort in haar wanhoop in drank en geweld. Zus Phoebe is zo min mogelijk thuis om de ellende uit de weg te zijn.

Bird weet zich staande te housen door over een beter leven te fantaseren. Ook zij ontvlucht haar moeder: ze maakt bijna dagelijks lange zwerftochten. Tijdens een van die tochten ontmoet ze een vriendelijke zwarte dame, Madame Zora, die haar in haar huis vol mysterieuze zaken uitnodigt. Vanaf die dag bezoekt Bird de wonderlijke en excentrieke vrouw zo vaak ze kan. Er ontstaat een bijzondere vriendschap: Madame Zora schenkt genegenheid en geborgenheid. Bird doorbreekt Madame Zora's eenzaamheid. Het begrip en de wijze woorden van de oudere vrouw helpen Bird bovendien zich met haar leven en uiteindelijk met haar moeder te verzoenen..

Auteur: Connie May Fowler
ISBN: 90-274-6397-2
Uitgeverij: het spectrum

Ik weet eigenlijk niet of dit boek nog wordt uitgegeven. Ik heb het ooit op marktplaats op de kop getikt. De engelse titel is nog wel verkrijgbaar in ieder geval: Before women had wings. Dat is tevens de titel van de verfilming van dit boek. De film is al uit 1997, maar ik hoop die ook nog ergens op de kop te kunnen tikken. Ik heb hem nl nog nooit gezien. Het was een mooi boek en helemaal niet moeilijk om te lezen. Ik denk dat het zelfs in het Engels goed te doen moet zijn.

_________________
"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind."

-Dr. Seuss-


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl