Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 10:28:56

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Steampunk
BerichtGeplaatst: 23-10-2013, 06:52:40 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Iemand hier die geïnteresseerd is in steampunk?

Voor degenen die niet weten wat dit is:
Steampunk is een subcultuur, een kledingswijze en voornamelijk een literair genre. Het speelt zich meestal af in de 19e eeuw en is gebaseerd op die kledingswijze (voorbeeld). Maar dat is niet alles. Het 'steam' deel van het woord komt van het feit dat een steampunk gek is op schroefjes en tandwieltjes. Steampunk wordt verwerkt in alle kunstsoorten, boeken zoals ik al zei, maar je kunt steampunk tekenen, je kunt je als steampunk kleden, of je kunt je gewoon als steampunk gedragen, wat betekent dat je je als een echte heer of dame gedraagt, zoals dat in de 19e eeuw normaal was.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Steampunk
BerichtGeplaatst: 24-10-2013, 10:55:40 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 08-11-2012, 10:20:10
Berichten: 1117
Locatie: belgië
Ik ken helemaal niks van steampunk

Citeer:
je kunt je gewoon als steampunk gedragen, wat betekent dat je je als een echte heer of dame gedraagt, zoals dat in de 19e eeuw normaal was.


Maar dat zou er altijd mogen zijn voor mij :) Dus voor mij is steampunk best iets dat mag terugkeren dan.

Hoe komt het dat jij dit dan kent?

_________________
Just be you thats more than enough!!!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Steampunk
BerichtGeplaatst: 24-10-2013, 14:18:49 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Ja dat is een beetje moeilijk te zeggen. Ik weet al heel lang dat het bestaat, ik wist alleen nooit heel precies wat het inhield, alleen heel oppervlakkig. Het is altijd mijn favoriete subcultuur geweest, maar ik was er niet zo in geïnteresseerd dat ik mezelf als steampunk zou beschouwen. Doe ik nu ook (nog) niet trouwens.
Maar ik merk nu dat het gewoon heel erg overeen komt met bepaalde dingen waarin ik altijd veel interesse heb gehad.

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 1606_n.jpg
(ik weet niet of de img werkt, heb hem direct gelinkt vanuit Facebook)
Edit: het is een erg grote foto, dus ga zelf maar even kijken :P Ik neem aan dat hij openbaar is, anders sorry.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Steampunk
BerichtGeplaatst: 24-10-2013, 16:42:37 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
Dat gek zijn op schroefjes en tandwielen enzo heeft te maken met de periode waar naar het refereert. Het is afgeleid van de industrie dat meer met machines begon te werken. De mensen die zich zo kleden kleden zich ook niet typisch voor die tijd die jij noemt. De kledij word voorzien van klokjes, tandwielen, lederen onderdelen. Het is meer een fantasie stroming vind ik. De inspiratie word namelijk ook vaak gezocht in spelletjes en films.

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Steampunk
BerichtGeplaatst: 25-10-2013, 21:02:58 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Ik zeg ook meestal hè, sommige mensen doen het futuristisch enz. Maar van alle mensen die ik heb gezien en gesproken, zijn de meeste toch op dat tijdperk gericht.

Om maar een discussie te voorkomen, citeer ik het wel van wikipedia:
Citeer:
Steampunk works are often set in an alternative history of the 19th century's British Victorian era or American "Wild West", in a post-apocalyptic future during which steam power has regained mainstream use, or in a fantasy world that similarly employs steam power.


Het kan dus alles zijn wat je maar wil ;)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Steampunk
BerichtGeplaatst: 25-10-2013, 22:15:16 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
Tom schreef:
Ik zeg ook meestal hè, sommige mensen doen het futuristisch enz. Maar van alle mensen die ik heb gezien en gesproken, zijn de meeste toch op dat tijdperk gericht.

Om maar een discussie te voorkomen, citeer ik het wel van wikipedia:
Citeer:
Steampunk works are often set in an alternative history of the 19th century's British Victorian era or American "Wild West", in a post-apocalyptic future during which steam power has regained mainstream use, or in a fantasy world that similarly employs steam power.


Het kan dus alles zijn wat je maar wil ;)


Wel ja zoals ik dus zei, er staat "alternatieve". Dus niet precies hoe ze zich toen kleden he, lijkt me logisch ook. Toen liepen ze niet met lederen korsetten en tandwieletjes op hun broek. :D

K vind het wel een mooie stijl, je ziet er veel op castlefest altijd. Jammer genoeg wel heeeel duur die kostuums.

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Steampunk
BerichtGeplaatst: 26-10-2013, 11:39:41 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Eibhlin schreef:
Wel ja zoals ik dus zei, er staat "alternatieve". Dus niet precies hoe ze zich toen kleden he, lijkt me logisch ook. Toen liepen ze niet met lederen korsetten en tandwieletjes op hun broek. :D
Ik denk dat je eroverheen gelezen hebt dat ik zei "gebaseerd op" en niet "precies hetzelfde als". Kan gebeuren.
Maar er zijn ook genoeg steampunks die geen tandwieltjes hebben hoor :P Je moet niet denken dat ze per se allemaal een halve cyborg zijn. Zijn er genoeg die het simpel houden met een hoge hoed enzo.

Eibhlin schreef:
K vind het wel een mooie stijl, je ziet er veel op castlefest altijd. Jammer genoeg wel heeeel duur die kostuums.
Nou zoals ik het zie, zitten er een heleboel creatieve mensen tussen. Die doen het niet duur, die kopen alle materialen uit goedkope winkeltjes, of die krijgen ze gratis als iemand ze toch al weg ging gooien. Veel mensen hebben hier de voorkeur bij niet alleen omdat ze creatief willen zijn, maar ook omdat ze zelf helemaal willen beslissen hoe ze eruitzien. Als je een 'setje' kleding koopt, dan kun je niet helemaal zelf beslissen hoe jouw personage eruitziet.
Als je al een personage bent he, veel mensen zijn gewoon zichzelf, net als gothics die zich anders kleden maar geen personage aannemen.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Steampunk
BerichtGeplaatst: 26-10-2013, 18:35:58 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
Goh sommige kledij zou ik zo nog dagdagelijks durven dragen eigenlijk. :D

Je moet dan natuurlijk wel beetje weten hoe er aan te beginnen. Ik kan nog geen knoop aan naaien. Geen idee hoe ik zo een kostuum in elkaar zou moeten zetten. Ik hou het wel bij mijn verf en papier. :D

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Steampunk
BerichtGeplaatst: 26-10-2013, 21:29:33 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Durven? Dat zou je met trots moeten doen! Ik vind het er heel cool uitzien :D In de meeste gevallen dan.
Ik knutsel ook niet zo makkelijk dingen in elkaar, en ik vraag me ook af of het wel lekker zit.
Maarja ik draag nu ook een overhemd en stropdas voor mijn lol :P


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Steampunk
BerichtGeplaatst: 23-11-2013, 03:37:37 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
[Steam Powered Giraffe - Brass Goggles]


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Steampunk
BerichtGeplaatst: 26-11-2013, 07:23:27 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Lol, nu vraag ik me af of het steampunk forum, brassgoggles daarnaar vernoemd is.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl