Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 10:11:15

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 28-08-2006, 15:06:06 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2004, 14:36:05
Berichten: 1136
Locatie: Huizen
Dit boek las ik op aanraden van Anneke, mijn lerares mandalatekenen. De ondertitel is "Een verslag van het leven na de dood".

Het boekje is prachtig. Een beetje gedateerd in taalgebruik (dat zie je hieronder ook wel in de quote) maar ik vind dat juist erg charmant dat 'oude' Nederlands.

Een tragisch auto-ongeluk waarbij de zoon van de schrijver en een medepassagier om het leven komen, vormt de aanleiding tot dit verslag van het leven na de dood. De zoon van Jasper, Mike, zoekt na zijn dood contact met zijn vader via een mediaal begaafde vrouw, die Swain ooit als cliënt in zijn advocatenpraktijk heeft gehad. Na het eerste contact met Mike volgen nog vele sessies waarin Mike vertelt over zijn belevenissen in het generzijdse. Hij beschrijft wat er gebeurde tijdens en na het ongeluk, hoe daarna in de andere wereld werd opgevangen en hoe hij daar nu leeft, en welke opdracht hem is toebedeeld. Het boek gaat echter verder dan een simpele beschrijving van het generzijdse. Het reikt spirituele waarden aan die uitstijgen boven religieuze dogma's en geeft ons inzicht in bepaalde universele wetmatigheden die een verklaring vormen voor het hoe en waarom van de dingen die in onze wereld gebeuren.

Ik wil graag een klein stukje overnemen uit het boek dat heel erg herkenbaar was voor mij in de afgelopen maanden. Sinds ik Netty ontmoette zie ik dat er verandering op komst is, maar ook dat wordt hieronder 'uitgelegd'. Het stukje zegt niet alleen iets over mij, maar het laat vooral zien hoe mooi het boek geschreven is.

Al je verwarring gaat samen met een verlammend gevoel van eenzaamheid. Dit is een direct gevolg van de veranderde richting van je polariteit. Geconfronteerd met de positieve mentale polariteit, is de vroegere positieve astrale polariteit gaan wankelen. Omdat je moeilijkheden hebt met iedereen die je pad kruist, tast de spanning je zenuwgestel aan en eenzaamheid zal overheersen tot je jezelf uiteindelijk in de hand neemt.
Deze verlaten eenzaamheid is niets nieuws. Het is ervaren door iedere broeder die vastbesloten genoeg was om voet op het Pad te zetten. Hij moet noodzakelijk zeven kilometer teruggaan in het negatieve om acht kilometer vooruit te kunnen in het positieve. Omdat je nu binnengaat in de Grote Broederschap van de Mens, of de "Broederschap van het Licht", zul je je een weg ploegen naar een geïsoleerde oever van eenzaamheid. Pas dan kun je gelijkheid opeisen met het geëmancipeerde gezelschap waar je nu aspirantlid van bent.

Men begint het beklimmen van het Pad onder de chaotische omstandigheden veroorzaakt door de verandering van polariteit, dus wordt men overweldigd door eenzaamheid. Wees hierop voorbereid, lieve broeder. Je bent eenzaam, je zult alleen staan. Niemand (zul je denken) begrijpt de crisis waarin je je bevindt.
Dat is goed. Voor een groot verkeersvliegtuig aan een piloot wordt toevertrouwd, moet hij met succes een aantal solovluchten maken.
Voordat jij in aanmerking kunt komen voor de grote Broederschap van het Licht, moet je leren je leven in handen te nemen en het vormen tot het volmaakt gehoorzaam reageert. Als dat gebeurt, zal je verstikkende gevoel van geïsoleerd-zijn worden vervangen door de kameraadschap van de Broederschap, die op zijn beurt zal leiden naar de warmte en bescherming van je Vader .

_________________
"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind."

-Dr. Seuss-


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl