Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 12:20:55

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 08-12-2006, 10:28:35 
Offline
Admin
Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-02-2005, 11:29:47
Berichten: 3161
Locatie: Enschede
Het gaat mij om het volgende boek:

    - Titel: Sybil
    - Auteur: Flora Rheta Schreiber
    - Uitgever: A.W. Bruna Uitgevers B.V.
    - Plaats uitgave: Utrecht
    - Jaar van Nederlandse uitgave: 2002
    - ISBN nummer: 90 229 8602 0


De omslagtekst.
(Heb ik even in quote gezet voor de duidelijkheid.)

Citeer:
Op jonge leeftijd wordt Sybil mishandeld en opgesloten
door haar labiele moeder. Om de martelingen te kunnen
doorstaan, creeert Sybil een fantasiewereld waarin
'anderen' haar identiteit overnemen. Zo ontwikkelt ze
een persoonlijkheidsstoornis. Deze stoornis zorgt ervoor
dat Sybil uit zestien andere kinderen bestaat.
Samen met dr. Cornelia B. Wilbur ondergaat ze elf jaar
lang therapie om weer zichzelf te worden. Dit waar
gebeurde verhaal beschrijft haar eenzame strijd en
moedige terugkeer tot 1 persoonlijkheid.



Het is een best wel dik boek (432 pagina's) maar het leest wel lekker weg. Ik ben nu bij blz. 105, dokter Wilbur is er nog maar net achter dat Sybil uit meerdere persoonlijkheden bestaat. Op dit moment ben ik als lezer er samen met dokter Wilbur achter dat Sybil in elk geval uit nog 3 andere persoonlijkheden bestaat. Deze persoonlijkheden leer ik nu langzaam kennen. De persoonlijkheden weten wel van het bestaan van Sybil, maar Sybil weet nog niet van het bestaan van haar andere persoonlijkheden af. Zij weet alleen dat zij stukken tijd kwijt is waarin ze niet weet wat ze gedaan heeft, ze ontdekt steeds spullen waarvan ze niet weet van wie ze zijn en juist doordat ze dit eng vind en geen idee heeft van wat er aan de hand is kan een andere persoonlijkheid het weer makkelijk van haar overnemen.

Het is een heel interessant boek. Je leert een ingewikkelde persoonlijkheid kennen en leert ook veel over de meervoudige persoonlijkheidsstoornis.

_________________
Zonnige en liefdevolle groetjes,

Pluisje.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 08-12-2006, 11:41:44 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-02-2005, 13:15:59
Berichten: 2199
Locatie: DownByTheRiver Baby!
Ik ben nu ook bezig in Sybil,
ik vind het een zwaar boek maar een heel goed, inelkaar gezet verhaal..
Soms gruwel ik ervan als ik het lees maar het grijpt me wel aan..

Echt een aanrader!

:kiss:
Angel©®

_________________
Give me a piece of paper,
I'll write my whole live for you down...
I think I'll return an empty page,
But don't throw it away,
It's still my life..

http://www.NymphomaniacPhantasy.punt.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 14-01-2007, 22:08:31 
Offline
Admin
Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-02-2005, 11:29:47
Berichten: 3161
Locatie: Enschede
Je hebt gelijk hoe verder je komt, hoe ingrijpender en indrukwekkender het boek word, soms moeilijk te geloven, maar zeker de moeite waard om te lezen!

_________________
Zonnige en liefdevolle groetjes,



Pluisje.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-02-2007, 17:35:12 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 26-01-2007, 15:23:31
Berichten: 23
Locatie: Amsterdam
Heyyyy Pluisje,
Toen ik een jaar of 14 was hbe ik dit boek voor het eerst gelezen... wat een heftig verhaal en wat een verschrikkelijke moeder. MAar wat ik je wil vertellen... er is ooit een film van gemaakt, een Amerikaanse televisiefilm, in 1979 en Sally Field (bekende actrice) speelt erin. Ik zou die film heel graag willen zien/hebben en hij is ooit uitgezonden in Nederland maar ik weet niet meer door welke omroep. Anders zou ik ze echt gaan mailen (uhhh ik heb er dus een paar gemaild, maar die wisten van niks). Weet iemand hoe ik eraan kan komen? Het is nou niet iets dat ze in de videotheek hebben!
Groetjes Allemaal!
Brex


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-02-2007, 19:02:30 
Offline
Admin
Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-02-2005, 11:29:47
Berichten: 3161
Locatie: Enschede
Hey Brex,

je hebt mij nu ook wel nieuwschierig gemaakt zeg, die film zou ik ook wel graag willen zien.
Ben eens gaan zoeken via google (zoekwoorden "film" en "Sybil"). Heb er al wel wat info over gevonden. Er is een site die benoemd dat er in 2006 een remake uit komt (http://www.astraeasweb.net/plural/controversy.html) altijd interessant natuurlijk. Verder is er in elk geval 1 site (http://www.amazon.com/Sybil-Two-Disc-Special-Joanne-Woodward/dp/B000EHQU0S), volgens mij helaas geen Nederlandse site, waar je de film "Sybil (Two-Disc Special Edition) (1976)" voor $17.31 kunt kopen. En verder kun je hem in elk geval via Ebay (http://www.ebay.nl) kopen. Op Nederlandse sites en in Nederlandse winkels zoeken lijkt inderdaad best moeilijk. Ik heb zelf geen ervaring met kopen via internet, maar wie weet heb je er wat aan. Succes en ik hoop dat je 'm vind, dan kun je mij dat ook vertellen. ;)

_________________
Zonnige en liefdevolle groetjes,



Pluisje.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-02-2007, 19:35:06 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 26-01-2007, 15:23:31
Berichten: 23
Locatie: Amsterdam
Ja ik vind dat dus een beetje eng, dat kopen via internet.... anders wacht ik nog wel even op die remake, en... ik mag van mezelf nooit de grootste DVD-zaak van AMsterdam in, omdat ik uh... tsja... bang ben dat ik heel veel ga kopen en ik heb nu niet zoveel geld...
AMar wel tof dat je meteen bent gaan zoeken en het is dus wel beschikbaar! Dat geeft hoop!
"Pikant detail": ik kan me dus nog herinneren dat mijn moeder naar die film keek, ik was toen een jaar of tien. Gek he dat ik dat nog weet (pas jaren later las ik dat boek), ik kan me zelfs nog een paar beelden herinneren: als Sybil met haar persoonlijkheden "een wordt" ligtze in een soort boomgaard met allemaal bloesembomen en ontmoet ze al haar persoonlijkheden: dat zijn dan ook echte mensen in de film. De film is dus ws heel goed. Nu maak ik je nog nieuwsgieriger!!! Anyway, als je hem hebt gezien, laat het me dan weten, dan doe ik dat ook als ik hem te pakken krijg!!!
Liefs Brex


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-02-2007, 20:15:13 
Offline
Admin
Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-02-2005, 11:29:47
Berichten: 3161
Locatie: Enschede
Ik heb nog niets gezien haha. :lol:
Maar we houden het warm... wie weet lukt het ons dan... ooit! :D

_________________
Zonnige en liefdevolle groetjes,



Pluisje.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl