Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 11:35:33

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 03-02-2007, 21:57:43 
Offline
Nimf
Nimf

Lid geworden op: 21-12-2004, 17:43:28
Berichten: 861
Locatie: Amsterdam
Monks, in the lab
--------------------------------------------------------------------------------
Zondag 04 februari 2007
14:05 - 15:05
Genre: Informatief, Wetenschap
Omroep: BOS

--------------------------------------------------------------------------------

Een menselijk en wetenschappelijk avontuur. De grenzen van wetenschappelijk onderzoek, van persoonlijke gezondheid van de hersenen en de geest worden onderzocht. Waarom is de hedendaagse wetenschappelijke wereld geïnteresseerd in meditatie? Waarom is meditatie goed voor de gezondheid? En waarom staan boeddhistische monniken het toe dat onderzoekers technlogie inzetten om in hun brein en lichaam te kijken? Boeddhisten bestuderen de menselijke geest al 2500 jaar zonder technische hulpmiddelen. Ze hebben meditatietechnieken ontwikkeld die de werking van de geest verbeteren en de emoties veranderen. Westere wetenschappers kijken steeds vaker naar wat de boeddhisten bereikt hebben, De deelnemers aan het project Mind & Life bestuderen meditatie en zijn hiermee pioniers. Enkele van de boeddhistische deelnemers die voor het voetlicht worden gebracht zijn Matthieu Ricard, Rene Feusi en Yontem. Ricard was bioloog, hij is bekend als fotograaf en al dertig jaar boeddhist. Hij werkt samen met psycholoog Jonathan Cohen en doet specifiek onderzoek naar meditatieve staten. Feusi werkt samen met neuroloog Clifford Saron waar zij onderzoek doen naar de mechanismen die emotie reguleren. Yontem is een Gomchem, een intensieve beoefenaar van meditatie. Onderzoek waar hij aan meewerkt legt de focus op compassie; een staat van bewustzijn die altijd is genegeerd door de westerse wetenschap. Script: Delphine Morel. Regie: Delphine Morel.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-02-2007, 22:13:56 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-08-2006, 16:11:33
Berichten: 242
Dat is dus morgen..mooi ga ik eens kijken, ben benieuwd.

Top dat je het hier plaatst Thiery, heb nml geen tvgids..eindelijk eens iets interessants op TV :wink:


Liefs Nicole

_________________
Een goede naam gaat boven rijkdom,
waardering boven zilver en goud.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-02-2007, 06:44:12 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-11-2005, 18:59:52
Berichten: 428
Nike spirit schreef:
Dat is dus morgen..mooi ga ik eens kijken, ben benieuwd.

Top dat je het hier plaatst Thiery, heb nml geen tvgids..eindelijk eens iets interessants op TV :wink:


Liefs Nicole


http://www.tvgids.nl ;)

ik ga kijken !

_________________
Mijn ergste vijand wens ik het allerbeste toe


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl