Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 14:40:57

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 07-03-2008, 13:15:15 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-11-2004, 21:11:54
Berichten: 811
Eigenlijk kan ik iedereen dit boekje aanraden, erg interessant en misschien ook wel schokkend.

Al die E-nummers en rotzooi.. wordt je echt niet vrolijk van.
Ik heb het boekje al tijden thuis.. en het wordt natuurlijk wel lastig als je hier echt niets meer van wilt eten, doe ik ook niet, en de natuurwinkel daar moet je vaak een geldboom voor hebben als je alles daar wilt kopen (zit t heel soms ook nog in), maar sommige dingen kan je beter echt absoluut vermijden.

Wat zit er in uw eten?
schrijfster: Corinne Couget

Even een link met een beschrijving etc:

http://www.bouillonmagazine.nl/e-gids.php

_________________
Ik ben ik, maar wie is ik??????


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-03-2008, 13:47:05 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-06-2007, 11:58:12
Berichten: 568
Locatie: Noord-brabant
Hey Indira,

Ik denk dat tegenwoordig alles slecht begint te worden.
Zelf hou ik daar nooit rekening zolang het lekker is.
Maar het is misschien wel verstandig om het te weten.

Maar wat blijft er dan nog over?
Er zijn veel producten waar je een vraag teken bij kan zetten.
Zo ook ‘’het zuiverende water’’ blijkt slecht te zijn voor het milieu.

Maar het is wel goed voor mensen met allergieën.

_________________
So dark is my light,
My demons were so right to leave me here.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-03-2008, 14:47:49 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-11-2004, 21:11:54
Berichten: 811
Carnesîr schreef:
Hey Indira,

Ik denk dat tegenwoordig alles slecht begint te worden.
Zelf hou ik daar nooit rekening zolang het lekker is.
Maar het is misschien wel verstandig om het te weten.

Maar wat blijft er dan nog over?
Er zijn veel producten waar je een vraag teken bij kan zetten.
Zo ook ‘’het zuiverende water’’ blijkt slecht te zijn voor het milieu.

Maar het is wel goed voor mensen met allergieën.


Nouja er blijft genoeg over.
Zou iig wel de ergste e-nummers proberen te vermijden, die zijn roodgekleurd in het boekje.

Verder ben ik er ook niet in doorgeslagen, probeer alleen de rode e-nummers zoveel mogelijk te vermijden.

De eerste gevolgen zijn al kenbaar, veel meer ziekte zoals vaatziekte, kanker etc.
Echte uitkomst is er nog niet, we gebruiken e-nummers immers nog niet lang genoeg om economisch te zeggen: geef gif meer in ons eten(ongeveer 40 jaar en er komen steeds nieuwe bij ). Alles is veel te voordelig voor de economie. ( net als terpetine trouwens, wat het vet afbreekt in de hersenen, verdampt ook niet maar dringt gelijk de huid in, er was in de jaren 60/70 een enorme rel over, maar dat is een ander verhaal )

Ik bedoel.. wat moet een gif in ons voedsel, chloor, aluminium?

Het zuiverende water?

_________________
Ik ben ik, maar wie is ik??????


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-03-2008, 15:06:10 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
Grappig om dit te lezen. Ik ben net bezig om zo weinig mogelijk e-nummers in mijn maaltijden te bereiden. Ik heb op voedingscentrum.nl een overzicht gevonden met alle e-nummers. Sommigen zijn niet schadelijk omdat ze natuurlijk zijn anderen vooral de syntetische zijn waardeloos.

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-03-2008, 15:07:13 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-06-2007, 11:58:12
Berichten: 568
Locatie: Noord-brabant
Het zuiverende water?

daar bedoel ik dat water van de reclame mee.
:wink:

_________________
So dark is my light,
My demons were so right to leave me here.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-03-2008, 15:09:54 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-11-2004, 21:11:54
Berichten: 811
miracle schreef:
Grappig om dit te lezen. Ik ben net bezig om zo weinig mogelijk e-nummers in mijn maaltijden te bereiden. Ik heb op voedingscentrum.nl een overzicht gevonden met alle e-nummers. Sommigen zijn niet schadelijk omdat ze natuurlijk zijn anderen vooral de syntetische zijn waardeloos.


Ik vind die lijst waardeloos. Het voedingscentrum is beinvloed.

Als ik jou was zou ik dit pocketboekje kopen, nog handiger dan die lijst, en dat weet je tenminste wat het e-nummer echt is en wat het echt inhoud.

Als je deze lijst van het voedingscentrum naast het boekje legt dan sta je paf.. wat een verdoezelarij, wees eens eerlijk mensen!

_________________
Ik ben ik, maar wie is ik??????


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-03-2008, 15:10:10 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-11-2004, 21:11:54
Berichten: 811
Carnesîr schreef:
Het zuiverende water?

daar bedoel ik dat water van de reclame mee.
:wink:



Oh, geen idee waar je het over hebt eigenlijk!

_________________
Ik ben ik, maar wie is ik??????


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-03-2008, 21:53:07 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Voordat men in grote paniek uitbarst:
Er is grootschalig onderzoek gedaan naar de werking van E-stoffen (= door de EU goedgekeurde hulpstoffen) op ons menselijke lichaam. Daarbij zijn diverse (types) mensen langdurig en met grote hoeveelheden getest. Bijwerkingen van één enkele E-stof is er nauwelijks, en dan vooral bij zeer hoge doses. Deze doses liggen vaak veel hoger dan de dosis die een mens ooit binnen krijgt.
Máár, het punt is dat we het in de voedingsmiddelenindustrie niet over slechts één E-stof hebben, maar over een heel repetoir (ik heb ze allemaal in m'n Voedingsboek staan). En laat nou net de gezamelijke werking op ons lichaam niet getest zijn. Het stapeleffect van al deze kunstmatige stoffen is onbekend. Dat wil niet direct zeggen ziekteverwekkend, en al helemaal niet dodelijk. Een mens kan prima leven ondanks consumptie van E-stoffen. Belangrijker zijn niet deze stoffen, maar de producten waar deze inzitten. Zijn ze geraffineerd, gezoet, bevat het veel verzadigd vet, is het dierlijk enzovoort. E 621 is bijvoorbeeld een smaakversterker, maar er is een wereld van verschil als je deze in een plak bruinbrood binnenkrijgt of in een reep goedkope melkchocolade.

Binnen de natuurgeneeskundige sector zijn de meningen over al de E-stoffen volgens mij niet zo erg verdeeld. Op de academie waar ik les krijg knikt iedereen in ieder geval instemmend wanneer de docent Voeding zegt dat E-stoffen per definitie onnatuurlijk zijn, en dus beter niet in het lichaam kunnen zitten. Heel simpel. En waar wij veelal naar kijken is de totale pathologie van een individu, d.w.z. alle klachten van een persoon over diens leven, en zodoende zijn wel bepaalde patronen te ontdekken. Dit kunnen bijvoorbeeld allergische en chronische reacties van het lichaam zijn. Dit kán het gevolg zijn van langdurige blootstelling aan stressoren in het voedingspatroon, waaronder de E-stoffen. Dit, terwijl de reguliere wetenschap alles per klacht en per verschijnsel bekijkt. Misschien, maar dat weet ik niet , is daarom de uitslag van ieder regulier onderzoek naar het bij-effect van E-stoffen ook negatief.

Naar mijn bescheiden mening acht ik het erg mogelijk dat langdurige blootstelling aan kunstmatige stoffen kunnen leiden tot bepaalde reacties van het lichaam, zoals een ontsteking (alles dat eindigt op - itis), en op den duur chronische problematiek (psoriasis, neusslijmvliesontsteking, astma enz). Let wel: dat zich bepaalde klachten ontwikkelen is géén vereiste bij het binnenkrijgen van E-stoffen e.d., maar wordt evengoed bepaald door genetische/erfelijke/constitutionele aanleg!

Groetjes,
Vyumae

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 12-03-2008, 07:03:24 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Helemaal met Vyumae eens: Natuurgeneeskundigen kijken zo ongeveer allemaal hetzelfde naar stoffen met E-nummers. Het zijn (overwegend maar niet uitsluitend) min of meer kunstmatige stoffen die niet in je lichaam thuis horen.
Werking van combinaties zijn onbekend alhoewel de individuele stoffen getest zijn. Mooie voorbeelden daarvan zie je bij ADHD-ers (althans: bij veel van hen): als je alle kleur-, geur- en smaakstoffen (= E-nummers) wegneemt, vermindert bij het overgrote deel van de ADHD-ers hun probleem significant (na verloop van een aantal dagen)!

groet, DT/Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 12-03-2008, 21:39:19 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-11-2004, 21:11:54
Berichten: 811
DT schreef:
Helemaal met Vyumae eens: Natuurgeneeskundigen kijken zo ongeveer allemaal hetzelfde naar stoffen met E-nummers. Het zijn (overwegend maar niet uitsluitend) min of meer kunstmatige stoffen die niet in je lichaam thuis horen.
Werking van combinaties zijn onbekend alhoewel de individuele stoffen getest zijn. Mooie voorbeelden daarvan zie je bij ADHD-ers (althans: bij veel van hen): als je alle kleur-, geur- en smaakstoffen (= E-nummers) wegneemt, vermindert bij het overgrote deel van de ADHD-ers hun probleem significant (na verloop van een aantal dagen)!

groet, DT/Nico


Helemaal mee eens!

_________________
Ik ben ik, maar wie is ik??????


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-03-2008, 19:01:33 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-08-2005, 14:09:54
Berichten: 200
Locatie: Enschede
De appiehein heeft nu een paar kruidenpakketjes zonder kunstmatige guer-, kleur- en smaakstoffen en vrij van E-nummers!

Wacht! Ik maak even een buiging hoor. Respect! :P :P


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-03-2008, 12:19:43 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Hoewel het niets zegt over de mate van geraffineerdheid en chemische bewerking, is het inderdaad een fijne ontwikkeling.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl