Ik kon geen voorbeeld vinden zo snel, dus heb ik het ff zelf gemaakt:
Uitleg:
1: een ei, met onder een spitsere punt
2: een lijn dwars door het midden om het middenpunt aan te duiden
3: een lijn horizontaal in het midden (of nét iets hoger) om de lijn van de ogen aan te duiden en de bovenkant van de oren
4: lijn in het midden vanaf de ooglijn tot de onderkant van het rondje wordt de onderkant van de neus en de onderkant van de oren.
5 en 6: elk een derde van het stukje onder de neus. 5 is zijn dan de lippen, 6 is als het ware het streepje van de kin (deukje) (jouw kin is iets te lang, waardoor je een onderbeet-effect krijgt)
7: kaak/halslijn. Bij jou zijn er hele kleine halsjes wat het erg onwerkelijk maakt, de hals begint bij de kaak en andersom.
Verder is de afstand tussen de ogen, bijna evengroot als de ogen zelf en dit heb je ook mooi gedaan
Ik denk dat als je dit een beetje in je achterhoofd houdt (hoef je je niet precies aan te houden natuurlijk) dat je dan een meesterwerk kunt maken! Je schaduwwerk is namelijk al erg mooi, net als de neus en de lippen en dit terwijl de neus en de lippen juist zo moeilijk zijn!
Ik hoop dat je mijn 'kritiek' niet erg vindt trouwens, want het is helemaal niet negatief bedoelt. Juist niet! Ik denk dat je het nóg veel mooier kan, als je dit een beetje in de gaten houdt tijdens het tekenen.
Ik ben benieuwd of je het ook gaat gebruiken. Succes en veel plezier in elk geval