Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 21:28:52

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 16-10-2007, 15:44:27 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-06-2007, 15:46:52
Berichten: 107
Locatie: Rotterdam
Hai allemaal,

Ik had fftjes een paar tekeningetjes gemaakt.. wie kan er iets in vinden of iets in zien? Welk gevoel krijg je bij de tekening? Ik hoor het wel hoop ik..
(let niet op hoe of wat het is getekend want dat is nou niet echt bepaald waar ik goed in ben hahaha :D )

http://forum.spirituelejongeren.nl/album_pic.php?pic_id=1229

http://forum.spirituelejongeren.nl/album_pic.php?pic_id=1228

XxxX Love

_________________
xX One Love Xx

Life is what U make it


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 16-10-2007, 21:52:42 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-01-2006, 18:02:36
Berichten: 137
Locatie: Friesland
Kan het zijn dat je momenteel wat te veel indrukken op je af krijgt? Probeer bij jezelf te blijven in ieder geval.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 19-10-2007, 16:34:01 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-03-2006, 20:49:43
Berichten: 4321
Locatie: Oldenzaal
Ik zie er niets in.
Ik kan je wel vertellen dat je niet slecht tekent hoor. ;) Je gebruikt mooie en interessante vormen. Het zou erg interessant zijn als je die niet-kleur tekening in zou kleuren. Ik ben benieuwd met wat voor iets je dat zou doen.

_________________
Heb uw naaste lief, want dat ben ik!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: nog meer tekeningen
BerichtGeplaatst: 23-10-2007, 18:12:15 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-06-2007, 15:46:52
Berichten: 107
Locatie: Rotterdam
bedankt voor jullie reactie!

Ik heb nog een paar waterverf :S tekeningen gemaakt.. wat vinden jullie hiervan??

http://forum.spirituelejongeren.nl/album_pic.php?pic_id=1232

en deze:

http://forum.spirituelejongeren.nl/album_pic.php?pic_id=1231

Dank jullie wel alvast en nogmaals.. let niet op de teken kwaliteit! hahaha

XxxX One Love XxxX

_________________
xX One Love Xx



Life is what U make it


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 23-10-2007, 19:02:49 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 21-05-2007, 11:01:22
Berichten: 149
Locatie: Hilversum
De rondgaande tekens zijn voor de Maoi's(Oorspronkelijke inwoners van Nieuw Zeeland) een teken van groei. Daarnaast teken je ze vaak op het hoofd en in het hart van een vrouwenlichaam. Misschien betekend het geestelijke en emotionele groei van een vrouw(misschien jezelf)?

_________________
Afraid of red?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 23-10-2007, 20:22:18 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Hoi daar,

Volgens mij ben je veel met aura's en chakra's bezig, misschien onbewust. Kun je die ook zien?
Trouwens, die allereerste tekening doet me wel wat, alsof je een heel bijzonder wezen hebt getekend.
Spiralen komen ook in het boeddhisme voor. Je zit ze vaak op het hoofd bijwijze van haar op boeddha's. Linksdraaiend betekend iets maar weet niet meer wat, maar rechtsdraaiend betekend in ieder geval dat diegene een meester is, en dus verlicht.

Many greets,
Vyumae

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-10-2007, 08:29:53 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-03-2006, 20:49:43
Berichten: 4321
Locatie: Oldenzaal
Hajhaj!
Waterverf is lekker om mee te kloten he? Veeeeeeeeeeel goedkoper dan acrylverf, en je kunt het oneindig lang verwateren. Totdat het op is natuurlijk.

Ik vind ze leuk, maar ik raad je aan om eens verder te gaan met je schilderingen. Geef de achtergrond eens een kleurtje, klooi er een beetje mee. Dan heb je namelijk iets dat echt "af" is. Voor jou gevoel, maar ook voor het gevoel van de kijker. Ik leer op school juist altijd dat papierwit geen wit is. Alles moet gevult worden.

:D

_________________
Heb uw naaste lief, want dat ben ik!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-10-2007, 10:52:27 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-06-2007, 15:46:52
Berichten: 107
Locatie: Rotterdam
Dank jullie wel voor de interessante opmerkingen! Misschien ben ik hier wel onbewust mee bezig met die spiralen ofzoiets .. Ik pak gewoon een kleurtje van de waterverf en maak gewoon iets wat in me opkomt ofzo.. Kweet nie hoe ik dat moet uitleggen.. het gaat gewoon vanzelf haha

Het zou idd veel beter zijn als die achtergrond gekleurd is. Maar dan zou ik er met acrylverf overheen moeten gaan want waterverf is in die zin niet dekkend.. Nog ideën over hoe ik die achtergrond dan gekleurd kan krijgen? Met wat soort materiaal of pas aan het eind van een tekening de achtergrond inkleuren zegmaar??

Ik ga ook zeker ff lkkr op internet surfen over de Maoi's en de buddhisten, lijkt me wel interessant.. mijn geloof is een beetje een mix van het buddhisme en het christendom dus vandaar hahaha.. ;)

Alweer een heel lang verhaal getypt! ik ga maar weer eens aan de slag, nomaald dankjullie wel! :D

XxxX Love XxxX

_________________
xX One Love Xx



Life is what U make it


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-10-2007, 11:59:44 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Iets wat naar mijn idee wel bij waterverf past is pastelkrijt. Ik gebruik het zelf ook. Het werkt op papier en is vrij zacht van kleur.

greets,
Vyumae

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-10-2007, 13:06:43 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-06-2007, 15:46:52
Berichten: 107
Locatie: Rotterdam
oke das een goeie :D

is het ook dekkend? ik heb namelijk al zown parkinson-hand zegmaar hahahaha


xxx

_________________
xX One Love Xx



Life is what U make it


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-10-2007, 13:28:00 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-03-2006, 20:49:43
Berichten: 4321
Locatie: Oldenzaal
Nou, het hoeft niet perse dekkend te zijn hoor. ;)
Je kunt het ook gewoon bij waterverf houden. Ecoline is ook leuk, en in verhouding goedkoper dan acrylverf. Je kunt dit goed combineren met wasco. Die haal je gewoon bij de hema.
Eerst wasco, en daarna gewoon met een penseel de ecoline eroverheen. Geeft een erg leuk effect!

_________________
Heb uw naaste lief, want dat ben ik!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-10-2007, 13:29:34 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Tja, je kunt het erop krassen net als wasco zeg maar, maar doorgaans is het de bedoeling dat je pastelkrijt zacht aanbrengt en uitveegt met je vingers. Daarna kun je weer een nieuwe laag aanbrengen etc. Maar omdat het fijn en poederig is, blijft het wel een beetje afgeven. Als je klaar bent, moet je het dus eigenlijk altijd afdekken met een papiertje of iets dergelijks.
OVerigens kun je pastelkrijt ook mengen met water. Persoonlijk vind ik dit een gedoe, maar misschien ligt het jou wel.

Liefs,
Vyumae

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-10-2007, 13:35:52 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-03-2006, 20:49:43
Berichten: 4321
Locatie: Oldenzaal
En als je wil dat pastelkrijt niet meer afgeeft, dan moet je er pastel fixtative op spuiten. Is duur spul, en met een bus haarsprai van een euro bereik je hetzelfde effect.

Het leuke van wasco is dat het vettig is, en dus vloeistoffen afstoot. Als je een beetje krast en delen gewoon wit laat, kun je er met verschillende kleuren ecoline overheen. Overal waar geen wasco zit, hecht ecoline. Dit moet je alleen wel verdunnen met water. Hoe waterige je het maakt, hoe lichter de kleur wordt. Als je verschillende kleuren op het papier zelf mengt, krijg je een leuk effect.

En dit was mijn bombardement. Als je meer ideetjes nodig hebt, wil ik graag helpen. Ik doe kunstacademie, en dit vind ik helemaal geweldig. :D

_________________
Heb uw naaste lief, want dat ben ik!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-10-2007, 14:07:58 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-06-2007, 15:46:52
Berichten: 107
Locatie: Rotterdam
haha ja idd met haarlak ja.. dat moesten wij ook doen op grafisch lyceum.. moesten we idd met pastelkrijt en ook met houtskool werken..

tis voor mij altijd moeilijk om een idee op papier te zetten of zoiezo al om iets uit te leggen dus vandaar dat die ideën van jullie goed van pas komen.. Ik ga het zeker allemaal uit proberen.. ff kijken wat er dan van terecht komt.. Ik zoek in die zin gewoon naar de juiste combinatie van alles..

Dus dank jullie wel creatievelingen en als ik iets anders heb gemaakt met andere materialen kom ik wel naar jullie voor wat advies :P :D hahaha

KnuFs Xxx One Love

_________________
xX One Love Xx



Life is what U make it


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl