Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 18:26:55

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 01-02-2005, 19:21:10 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2004, 12:05:26
Berichten: 1835
Locatie: Emmeloord
Voor al je vragen over fotografie kun je hier terecht.
Ook vragen over diverse camera's zal ik zo goed mogelijk behandelen door ze op te zoeken en evt. te vergelijken.
Dus ikzouzozegge:

Vraag maar raak!


Groeten Paul!

_________________
weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet


Laatst gewijzigd door Nemesis op 30-01-2006, 09:24:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 02-02-2005, 21:18:43 
Offline
Admin
Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-07-2004, 00:23:54
Berichten: 1882
Locatie: Enschede
Waar moet op letten bij de aankoop van een digitale camera :D ?

_________________
Brutalen hebben de halve wereld, niet-brutalen de andere helft.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 02-02-2005, 21:22:14 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2004, 16:15:55
Berichten: 2718
Locatie: krommenie
ja dat wil ik ook wel weten... krijg hem nog van mijn ouders voor mijn verjaardag.. en wat is een goed merk enzoo... gewoon wat tips:D

liefs rogue

_________________
Begin de dag met een liedje, begin de dag met een lach, wie vrolijk is in de morgen die is het de hele dag.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 02-02-2005, 21:27:03 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2004, 12:05:26
Berichten: 1835
Locatie: Emmeloord
Allereerst moet je op je budget letten, maar als dit geen probleem is dan kijk je naar je wensen.
Wat wil je met je camera, gewone gezelligheids kiekjes of echt serieuze creatieve foto's, misschien zelfs professioneel.
Wil je opties als z/w; sepia; ed. op je camera of vind je dat niet nodig, wil je kunnen zoomen of niet.
Let op het aantal MegaPixels, alleen als je wilt vergroten is hoger dan 3,2MP/4MP handig, wil je ze niet vergroten maar gewoon normaal formaat behouden dan is 3,2 á 4 MP ruim voldoende. Let wel: Ga nooit onder de 3,2 MP zitten!
Let ook op het merk, koop geen camera van een onbekend merk X, het is beter om een duurdere betrouwbare kwaliteits camera te kopen dan een camera van een merk dat normaliter alleen maar PC apparatuur maakt bijvoorbeeld.

Als je erover denkt om een digitale camera te kopen en je twijfelt dan mag je me een PBtje sturen en kan ik je wellicht helpen.

Je kan ook een reply doen waarin je bijvoorbeeld een richting van budget aangeeft, bijvoorbeeld €200-300 en je evt. wensen.
Dan kan ik hier op het forum een aantal camera's behandelen en vergelijken.


Groeten Paul!

_________________
weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-03-2005, 17:45:47 
eey paul, BD

ik heb even een vraagje...ik ben zoals je weet een ramp met internet, computers etc...maar ik heb foto's (al op de comp) en wil die graag hier laten zien...hoe moet ik dat doen????

liefs maartje :hart: :kiss: :hart:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-03-2005, 18:39:21 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-01-2005, 14:03:06
Berichten: 207
Locatie: In een wereld van licht...
Ik sluit me graag aan bij die vraag ;) Ik ben net zoals Taartje, een kluns met die dingen!! :D Hahahaha :lol: Die pc's mogen mij gewoon niet.

Toedeloe,xx Netje

_________________
***Een klavertje vier moet je niet zoeken, je kunt hem vinden als je geluk hebt ***


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 18-03-2005, 09:16:11 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2004, 12:05:26
Berichten: 1835
Locatie: Emmeloord
Oke lieve kijkbuiskinderen,

zijn jullie er klaar voor?
Kijk en leer ;) :)

Ga naar http://imageshack.us/ en klik op 'browse'...
Zoek de foto die je wilt uploaden en klik op 'openen/open'...
Vervlogens klik je op 'host it' dit staat onder de 'browse' knop...
Als je klaar bent met uploaden zie je een aantal links in tekstbalken staat...
Kopiëer de link in het tekstbalkje waar "direct link to image" bij staat...
Vervolgens ga je naar het forum, je typt in:
[img]hier-de-link-in-kopiëeren[/img]

En zo upload je al je foto's en plaats je ze in het forum :D


Groeten Paul!

_________________
weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 18-03-2005, 10:28:19 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2004, 14:36:05
Berichten: 1136
Locatie: Huizen
Ik wil de maan op de foto zetten. Altijd netjes de flitser uit, stabiele plaats zoeken en dan klik! Maar nee hoor, altijd bewogen!! Tips?

_________________
"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind."

-Dr. Seuss-


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 18-03-2005, 23:52:32 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2004, 12:05:26
Berichten: 1835
Locatie: Emmeloord
De maan blijft tricky fotograveren, maar ik zal even het een en't ander uit leggen:

Als je de maan gewoon fotograveert kan het zijn dat deze rood/oranje op de foto komt, wat je hieraan kan doen is je witbalans op meer blauw zetten en je focus/lichtmeting zet je op 'spot', dan meet de camera nl. het licht op het object met de meeste contrast, in dit geval dus de maan.
Vervolgens nemen we een statief waarop we de camera zetten. Lekker stabiel dus.
Ondanks dat je statief hebt is de foto nog bewogen, rara hoe kan dat?
Heel simpel, als je het knopje indrukt beweeg je de camera iets naar beneden en laat je de knop dan los, tja dan gaat deze iets omhoog en heb je een bewogen foto.
Wat je hieraan kan doen ik de zelfontspanner gebruiken, zodat de camera gewoon lekker stil staat op moment van het nemen van de foto.

Dus even in het kort:
* De witbalans naar blauw/grijs zetten
* De meetmanier naar spot zetten
* Zorgen dat je een statief gebruikt
* En last but not least, de zelfontspanner gebruiken

Het neemt allemaal wel wat meer tijd in beslag, maar..... de kunst van fotografie is geduld en de kracht van herhalen.

Veel succes en post je foto's als je ze hebt! :D


Groeten Paul!

_________________
weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 21-03-2005, 09:16:01 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2004, 14:36:05
Berichten: 1136
Locatie: Huizen
De zelfontspanner! geniaal! Thanks voor de tip en ik ga het proberen! (nadat ik heb gevonden hoe ik al die andere opties op mijn Sony kan instellen :?

_________________
"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind."



-Dr. Seuss-


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 21-03-2005, 20:29:05 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2004, 12:05:26
Berichten: 1835
Locatie: Emmeloord
Komt wel goed, boekkie d'r bij ;)
Avondstudie :P


Veel succes!

_________________
weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 21-04-2005, 19:00:38 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2004, 12:05:26
Berichten: 1835
Locatie: Emmeloord
Op de vraag "Wat is compressie" kan ik vrij simpel en snel antwoorden.

Iets comprimeren is iets kleiner maken, dus als je een foto comprimeerd, maar je de foto kleiner en de kwaliteit minder, waardoor de foto minder schijfruimte in beslag neemt.
Het nadeel van verkeerde compressie, dus verkeerd verkleinen, is dat de kwaliteit van sommige foto's dan achteruit kan gaan.


Groeten Paul!

_________________
weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 21-04-2005, 19:27:02 
Offline
Admin
Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-02-2005, 11:29:47
Berichten: 3161
Locatie: Enschede
Oh okey dank je Paul heb ik weer wat geleerd! :lol:

Maar wat is dan verkeerd verkleinen?
En hoe kun je ervoor zorgen dat je goed verkleind zodat de kwaliteit zo min mogelijk achteruit gaat?

_________________
Zonnige en liefdevolle groetjes,

Pluisje.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 21-04-2005, 20:44:32 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2004, 12:05:26
Berichten: 1835
Locatie: Emmeloord
Pluisje,

Foto verkleinen kan op veel verschillende manieren.
Je kan een foto progressief verkleinen, dat betekend dat de afbeelding zo verkleind word dat de bestandsgrootte kleiner word.
Nu is dat opzich niet erg, maar wat wel jammer is, is dat met progressieve verkleining de pixels (beeldpuntjes) heel simpel in elkaar worden gedrukt.
Als je bijvoorbeeld een foto hebt met 100 pixels en je verkleint deze, dan worden die 100 pixels in een kleiner oppervlak gedrukt.
Doe je dit progressief, dan gebeurt dit heel slordig en gaan er pixels verloren om ruimte te besparen, maar daarmee gaat de kwaliteit achteruit.
Als je dus een afbeelding verkleint met een programma als Adobe Photoshop of Adobe ImageReady, dan kun je kiezen op welke manier je de afbeelding opslaat, progressief of normaal, hoge kwaliteit of lage kwaliteit.
Het is dus belangrijk dat je een afbeelding, met name foto's, met een goed programma, op een goede manier verkleint. Je moet dus niet kijken naar de bestandsgrootte, maar naar de kwaliteit.
Kwaliteit gaat vóór bestandsgrootte, helemaal met foto's.

Er zijn op internet diverse programma's te vinden waarmee je een afbeelding heel simpel kan verkleinen, maar het woord 'simpel' zegt het al, de kwaliteit is dan vaak ook simpel. En dat willen we voorkomen.
De software die bij de camera is geleverd is vaak relatief goede software om de foto's verantwoord mee te bewerken en te verkleinen.
Ikzelf zweer bij Photoshop en ImageReady van Adobe, alleen niet iedereen heeft deze software of kan er mee overweg. Maar oefening baart kunst (en kinderen, maar dat terzij ;) ).
Wat ik wil adviseren is zoek naar een programma dat naam heeft, een programma van een bekend 'merk' is in deze branche vaak beter dan de onbekende 'merken'. En in het begin kan een programma moeilijk zijn, maar zoals ik eerder zei: Oefening baart kunst.


Groeten Paul!

_________________
weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 22-04-2005, 10:50:46 
Offline
Admin
Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-02-2005, 11:29:47
Berichten: 3161
Locatie: Enschede
Hey Paul,

dankewel voor je uitleg!!! :lol:

De foto's die ik zelf nu meestal op de pc gebruik zijn gescande foto's, aangezien ik zelf helaas nog geen digitale camera heb. Ik kan me zo voorstellen dat met het scannen zelf de kwaliteit al achteruit gaat en als ik ze dan op de pc nog eens verklein dan is dat meestal op een simpele manier. In Paint openen en knippen of letterlijk verkleinen. En dat valt vast niet op onder de goede verantwoorde manier die jij beschrijft. :oops:

Ik zal er eens op letten of ik het verkleinen op een nettere en betere manier kan doen. En tegen de tijd dat ik een digitale camera heb dan zal ik er zeker op gaan letten. Ik wil namelijk wel heel graag een mooie digitale camera, maar het komt er nog steeds helaas niet van. Als ik een goede camera heb dan wil ik me ook echt verder verdiepen in alles wat met fotografie te maken heeft. :D

Groetjes Pluisje.

_________________
Zonnige en liefdevolle groetjes,



Pluisje.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl