Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 16:08:15

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Kort verhaaltje van Karjava
BerichtGeplaatst: 28-10-2008, 16:31:34 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-05-2006, 13:37:45
Berichten: 1046
Heej allemaal!

Hierbij een stukje verhaal van mij. Ik had voor nederlands een opdracht. Ik kreeg een foto te zien en moest daar een sfeer omschrijving bij schrijven van circa 200 woorden. Je mocht zelf weten hoe je het deed en wat voor andere informatie je er in verwerkte. Als de informatie maar paste bij de sfeer en alles op elkaar was afgestemd! Hier onder is het resultaat ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Groetjes Karjava

Ik keek uit over een mistroostig landschap. Het was stil. De weilanden die zich voor mij uitstrekte waren afgebakend door flarden mist in de verte. Het zicht was beperkt. De weilanden waren verlaten, dieren liepen er niet. Ik ging zitten tegen een knotwilg. Hij paste in het landschap, vond ik. Treurig hingen zijn onderste takken naar beneden. Ik werd er triest van Deze omgeving kende ik nog zo goed. Elk slootje, elke greppel. Ik had hier voor de oorlog gewoond. De boerderij was verdwenen. En miste in het plaatje wat ik nu voor me zag. De leegte voor mij liet de herinneringen boven komen. Het was triest. Langzaam stond ik op. Verdrietig pakte ik mijn fiets en reed weer verder. Het trieste landschap door.
Ik was alleen Het landschap was troosteloos. Geen enkele beweging. Of teken van leven. De fiets kraakte en piepte aan alle kanten. Moeizaam kwam ik vooruit. Het was ook heel wat z'n fiets tocht op mijn leeftijd. In de verte verschoof de grens van mist naarmate ik verder reed. Slingerend tussen weilanden door kwam ik langs bomen die als trotse bewakers langs de weg stonden opgesteld. Zij hadden de oorlog wel overleefd. En stonde te wachten op de eerste zonnestralen van deze morgen. Voor mijn hoefden ze niet te komen. Het zou niet passen in het landschap. Het zou niet passen in mijn herinneringen. En ik ree door het trieste landschap en mijn herinneringen in.

_________________
Love is a Verb!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Kort verhaaltje van Karjava
BerichtGeplaatst: 28-10-2008, 17:32:33 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Moooi! Ik zou de foto er ook wel graag bij willen zien :wink:
Vind het vooral mooi hoe je de verleden tijd hebt gebruikt :)

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Kort verhaaltje van Karjava
BerichtGeplaatst: 30-10-2008, 19:27:58 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-05-2006, 13:37:45
Berichten: 1046
Heej!

Dank jullie wel voor jullie leuke reacties :D Nou het probleem met de foto is dit. Er werden 3 fotos getoond met een overhead projector. Je had 1 minuut om een foto te kiezen. Daarna werden de foto's weg gehaald en moest je in 10 minuten een verhaaltje zien te maken. Ik heb dus de foto niet digitaal waar het verhaal over gaat. En heb hem ook niet normaal in mijn bezit. Helaas...

Groetjes Karjava :)

_________________
Love is a Verb!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl