Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 16:20:04

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: De vloek van Pieter Zeeman
BerichtGeplaatst: 12-02-2009, 17:29:57 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Ik ga dit verhaal over een tijdje neerzetten in de nieuwe schoolkrant.
Voordat ik dat doe, wil ik graag jullie meningen.
Let op! sommige stukken berusten op waarheid. Eigenlijk alle grappen. Het hangt slechts samen door de vloek :p.
Nja, lees maar gewoon haha.

p.s. de normale opmaak is duidelijker haha

De vloek van Pieter Zeeman
Pieter Zeeman was een professor die ooit op onze school les heeft gekregen. Hij was hier ook ooit een eerste klasser! Hij begon in 1877 aan zijn reis door de wetenschap op onze school. Een reis die zo spannend en uitdagend werd, dat hij niet meer stopte met ontdekken en leren. Zijn nieuwsgierigheid leverde hem zelfs een Nobelprijs voor natuurkunde op in 1902. Wij zijn er natuurlijk trots op dat één van de leerlingen van deze school de Nobelprijs gewonnen heeft.
Op verzoek van Hendrik Lorentz begon Pieter Zeeman in 1896 met een onderzoek naar het effect van magnetische velden op licht. Hij ontdekte daarbij dat spectraallijnen van een atoom dat vanuit een aangeslagen toestand licht uitzendt, zich opsplitsen bij de aanwezigheid van een sterk magnetisch veld. Dit verschijnsel wordt sindsdien het Zeemaneffect genoemd. In 1902 kreeg hij met Hendrik Lorentz de Nobelprijs voor deze ontdekking. Naast de Nobelprijs heeft hij nog vele andere onderscheidingen ontvangen.
Tevergeefs overleed Pieter Zeeman in oktober 1943 in Amsterdam.
Na zijn dood is onze school uiteindelijk naar hem vernoemd. Pontes Pieter Zeeman. Als eerbetoon houdt de school een schilderij ter nagedachtenis aan hem, opgehangen op de eerste verdieping, boven een gat waar hij op de toekomstige wetenschappers kan neerkijken.
Toen gebeurde er iets vreselijks! Pieter Zeeman werd onteerd. Zijn trots was gekrenkt toen zijn machtige schilderij tijdelijk werd vervangen door een of ander modern kunstwerk van Jan van Munster. Pieter Zeeman was woedend. Zo woedend, dat zijn geest een vloek uitsprak over onze school. Dit was het begin van ‘’De vloek van Pieter Zeeman.’’ Dagen verstreken en iedere keer gebeurde er iets vreselijks, vermissingen van voorwerpen, persoonlijke kwesties tussen leerlingen, docenten en ander personeel, slechtere cijferresultaten en het allerergste: Gebroken ruiten!
Sinds de tijdelijke verdwijning van Pieter Zeeman misleidt de geest van Pieter Zeeman mensen om door dikke ruiten heen te lopen en andere ruiten ‘per ongeluk’ te laten sneuvelen.
Hoe hebben we dit kunnen laten gebeuren? Wie zal het zeggen. Pieter Zeeman is woedend. Zijn geest zal niet rusten tot hij iedereen heeft laten zien hoe erg hij onteerd is door de tijdelijke verdwijning van zijn schilderij.
Wat voor verschrikkelijks zal er nog volgen? Zal meneer Radstake nog meer haar verliezen? Zal dhr. Mulders weer zijn snor doen verdwijnen, zal meneer Dieleman zijn baard laten staan? Wie zal het zeggen! Ondertussen duiken er telkens meer tekens op in de school. Nu ook met letters, in een afschuwelijk lettertype genaamd: Comic Sans MS!
We moeten Pieter Zeeman laten weten dat we hem weer eren. Daarom deze oproep gericht aan iedereen die Pieter Zeeman betreedt. Draag knoflook om je nek heen! Studeer natuurkunde en plaats een offer van weggegooide boterhammen aan de voet van zijn schilderij op de begane grond.
Haast U! Of we zijn allen ten doem opgeschreven!


Naar: professor M. Meulblok
Duizend min 999 vloeken

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De vloek van Pieter Zeeman
BerichtGeplaatst: 04-03-2009, 08:25:55 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2006, 12:30:12
Berichten: 3056
Locatie: Zuidwolde
:lol:

Citeer:
Pieter Zeeman was een professor die ooit op onze school les heeft gekregen. Hij was hier ook ooit een eerste klasser!

Oh ja? :P

Citeer:
Dagen verstreken en iedere keer gebeurde er iets vreselijks, vermissingen van voorwerpen, persoonlijke kwesties tussen leerlingen, docenten en ander personeel, slechtere cijferresultaten en het allerergste: Gebroken ruiten!

Waar verwijst het dikgedrukte stukje naar? Naar iedere keer dat er een vloek uitgesproken werd? Of naar elke dag die verstreek?

Leuk verhaal! Heb het met plezier gelezen! :D

_________________
The beauty of a rose cannot be taken away by the fact that it's imperfect.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De vloek van Pieter Zeeman
BerichtGeplaatst: 04-03-2009, 18:41:19 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
haha, het klopt er zitten wat schoonheidsfoutjes in ;).
Maar het is een stuk voor in onze nieuwe schoolkrant ook :p.

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De vloek van Pieter Zeeman
BerichtGeplaatst: 04-03-2009, 20:17:19 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2006, 12:30:12
Berichten: 3056
Locatie: Zuidwolde
So I read :) Zoals ik al zei: vind het een leuk verhaal! :D
Maar ik zou wel even op die schoonheidsfoutjes letten als ik jou was, maakt de boel toch iets overzichtelijker :)

_________________
The beauty of a rose cannot be taken away by the fact that it's imperfect.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De vloek van Pieter Zeeman
BerichtGeplaatst: 04-03-2009, 22:11:10 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
haha, ik ga ze meteen verbeteren in de officiële versie ^^.

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl