Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 13:19:11

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Debatteren over een spreuk
BerichtGeplaatst: 13-02-2012, 12:28:28 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
In het andere enorme spreukentopic staan heel veel mooie spreuken maar ik vind het niet op z'n plaats om daar er ook over te discussiëren - de spreuk staat daar voor zich, voor ieder om er het hare over te denken.

Daarom wil ik hier een spreuk uitlichten en dan mijn visie geven en anderen de mogelijkheid geven hun visie te geven, het hoeft geen debat te zijn maar dan kunnen we wat van elkaar leren misschien, en anderen kunnen daarna ook hun eigen spreuk toevoegen en hun mening er over geven, en zo verder. Ik hoop dat mensen er zin in hebben!

Mijn eerste spreuk is:

To thine own self be true,
And it must follow, as the night the day,
Thou canst not then be false to any man.

---------- William Shakespeare uit Hamlet.

Vrij vertaald:

Wees waarachtig aan je eigen zelf,
En het moet volgen, zoals de nacht de dag,
Dat je dan verraad kunt plegen aan geen enkele mens.


Wat betekent het voor mij?

Voor mij is het dienen van je eigen hoogste belang de enige manier om ook het hoogste belang van de ander te dienen, omdat ik denk dat de belangen van alle mensen eigenlijk hetzelfde zijn.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Debatteren over een spreuk
BerichtGeplaatst: 14-02-2012, 14:36:19 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Ik ben het wel met je eens. Iemand met wie ik bevriend was wilde niet met me praten als hij in zat over iets wat ik had gedaan, omdat hij vond dat andere dingen belangrijker waren. Hij vond dat heel nobel van zichzelf dat hij anderen voortrok, terwijl hij juist onze vriendschap liet lijden.
In andere woorden, je moet eerst zelfvertrouwen hebben om iets te kunnen betekenen voor anderen.
Ook kan je het zo opvatten: Je moet iets eerst zelf begrijpen voordat je het uit kunt leggen, of persoonlijke problemen oplossen voordat je ergens anders aan begint.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Debatteren over een spreuk
BerichtGeplaatst: 14-02-2012, 14:55:43 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Mijn moeder laat zich altijd misbruiken als een ander iets aan haar kwijt wil waar ze eigenlijk niet op zit te wachten. Ze wil geen nee zeggen omdat ze dat vervelend vindt voor de ander. Dus bijvoorbeeld de groenteman komt langs en wil dingen aan haar kwijt. Ze zegt overal ja op. En omdat hij dat wel door heeft, blijft hij met meer dingen aan komen zetten. "Misschien nog een zak wortels? En wat dacht u van een chinese kool? Trosje bananen misschien?" En m'n moeder maar ja zeggen en dan zit ze opgescheept met een lading groente die ze niet gebruikt of niet op krijgt.

Ze denkt dat ze hem daar een plezier mee doet maar in mijn ogen is dat niet zo omdat ze hem toestaat misbruik te maken van haar goedheid en volgens mij geeft hem dat geen goed gevoel. Ook krijgt ze er een hekel aan als hij weer langskomt dus dat verstoort weer de relatie.

Ze doet het ook met m'n ooms die hele verhalen gaan vertellen waar ze niet op zit te wachten. Maar dan vindt ze het niet leuk om ze af te kappen dus ze gaan lange tijd door. Ze gaat zich steeds slechter voelen. Die ooms vinden het geweldig maar als ze het niet zouden doen zouden ze een veel beter gesprek hebben en een betere relatie met m'n moeder. Als ze eindelijk weg zijn is mijn moeder erg opgelucht en wil ze die ooms ook een hele tijd niet meer uitnodigen.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl