Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 23:31:13

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 04-08-2005, 15:54:27 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-12-2004, 11:00:03
Berichten: 1169
weet ik, en mijn woorden zijn maar woorden, dus sorry als je ze hard hebt opgevangen.

_________________
Afbeelding
Van het licht waarin ik mijzelf draag, tot het licht dat mij draagt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-08-2005, 16:01:21 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-06-2005, 14:50:20
Berichten: 592
Locatie: Zuid-Holland
Nee, ik vind alleen dat je heel erg
respectloos bezig bent..
En als ik met zulke termen als respect wil gooien
dan is dat mij goed recht lief..

Ik bedoelde het goed, dus je had er ook gewoon
even normaal op kunnen reageren..
Dat bedoel ik met gekwetst..
Dit is niet nodig, hoe je doet.. echt niet..

xxx
Rose

_________________
What man really seeks is not perfection
which is in the future,
but fulfillment,
which is ever in the present


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-08-2005, 16:02:10 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2004, 18:58:20
Berichten: 760
Locatie: Zuid-Holland
Je bent direct en duidelijk in je verhaal Anubis, en respecteer dat.
Ik nam het eerder een keertje ook wat verkeerd op maar snap je manier van reageren.
Ik lees ook geen disrespect tussen de regels dus het is eerder mijn onzekerheid zelf, en niet jij.


Citeer:
Ik doel op je gevoel. Het enige wat jij hoeft te doen is los te laten. Wel eens over nagedacht wat er zou kunnen gebeuren als jij eens los zou laten?


Dat is het dus.
Op welk gevoel doel jij?
Het paard in mij?

Ik BEN het paard... het is een deel van mij.
Dat is net zoiets als een homo vragen of hij hetero wil worden, het homo gevoel los laten.
Naast de invloed op mijn geaardheid heeft het paard in mij namelijk heel veel kracht (en helaas ook de gepaarde koppigheid en eigenwijsheid vaak) dat vooral op de moeilijke momenten in dit leven goed van pas komt.
(Dat over man en vrouw en het fysieke was ook meer een metafor, ik doelde ook niet op het fysieke natuurlijk want fysiek ben ik 100% procent mens... zover ik weet dan! :P)

Maar als je het hebt over openheid, vertrouwen in de mens, en het loslaten van de daadwerkelijke pijn van het vorige leven.
Ja.
Dat ben ik met je eens, zoals ik dat ook eens ben met Kim.
Dat gaat gebeuren, en dat is aan het gebeuren.
Ik denk dat als ik nooit over mijn vorige leven zou weten wat waarom en hoe, dat ik het of nooit los zou kunnen laten niet wetende hoe, of ik zou er 3x langer mee bezig zijn geweest om het uit te zoeken.

Wat ik vooral moet loslaten zijn ideeen. Of eerder angsten.
Ideeen dat ik niemand zal vinden die heel dichtbij me kan staan (want dan wordt het accepteren een stuk moeilijker heb ik gemerkt om wie ik ben) en tegelijkertijd me volledig kan accepteren.
Inderdaad het interne dus.

En eraan werken is voor mij veel erover door zagen.
Sorry.
Zoals Kim zegt... het gaat niet even van donderdag op vrijdag.
Of ik het nog sneller kan loslaten door op andere manieren te handelen en eraan te werken, geen idee... veel geprobeerd.
Maar erover praten en mensen hun visies en tips aanvaarden (wat ook steeds beter gaat, dat was wel een blokkade wat eerder) is tot nu toe voor mij het beste.
En soms werkt het beter als ik erover schrijf zoals nu, en soms werkt het beter als ik erover praat! :)

_________________
--- http://www.cmdforum.nl ... Een forum betreft alles over communiceren met dieren en meer! ---


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-08-2005, 16:06:10 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-12-2004, 11:00:03
Berichten: 1169
Hey DW, het lijkt alsof wij altijd even een paar posts nodig hebben om elkaar weer even te begrijpen. Ik heb je verhaal als koek gegeten. En laat je verder gaan in je proces!

@ Rose, ik snap serieus niet wat je probleem is, of wat het doel ervan is. Want jij VINDT dat ik respectloos ben, feitje is, ik BEN het niet :wink:

_________________
Afbeelding

Van het licht waarin ik mijzelf draag, tot het licht dat mij draagt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-08-2005, 16:10:17 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-06-2005, 14:50:20
Berichten: 592
Locatie: Zuid-Holland
Ja, als ik iets goed bedoelt neerzet..
En jij komt mij daarna vertellen dat jij dat onzin vind,
dan mag dat van mij natuurlijk..
Is jouw mening meis!
Maar IK vind het respectloos..
Dat is mijn mening...
Zeker als iemand iets goed bedoelt..

Maar goed Anubis, verder ben ik niet boos of
wat dan ook..
Wilde dat alleen even zeggen, meer niet..
Dus wat mij betreft is het okeej zo.. :wink:

xxx
Rose

_________________
What man really seeks is not perfection
which is in the future,
but fulfillment,
which is ever in the present


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-08-2005, 16:12:01 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2004, 18:58:20
Berichten: 760
Locatie: Zuid-Holland
Dat het een paar posts nodig heeft, vindt ik helemaal niet erg.
Ik ben steeds je directheid, je inzicht, en je openheid meer en meer gaan waarderen!
Mijn dank daar ook voor, want mocht het zo overkomen dat ik alleen maar blaat om te laten weten dat ik toch wel bij mijn eigen verhaal blijf en wat de rest zegt niet boeit, dan is dat zeker niet zo.
Want met dit topic bereik je bij mij toch wat je wilde bereiken, al is het een stukje: Beide benen op de grond, observeren, en realiseren dat ik het zo slecht nog niet heb.
Dat laatste weet ik ook best, maar het eerste is soms nog iets waar ik aan moet werken / in de gaten moet houden! ;)

_________________
--- http://www.cmdforum.nl ... Een forum betreft alles over communiceren met dieren en meer! ---


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vorig leven
BerichtGeplaatst: 05-08-2005, 16:44:33 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2004, 14:36:05
Berichten: 1136
Locatie: Huizen
Eind goed.....als goed.

Kimmie blij! o:)

_________________
"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind."

-Dr. Seuss-


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vorig leven
BerichtGeplaatst: 14-08-2005, 13:40:04 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2004, 14:36:05
Berichten: 1136
Locatie: Huizen
Ik las van de week een stukje van Wayne D. Dyer en moest aan je denken DW.

ik quote:

Alleen een geest zwelgt nog in zijn verleden, terwijl hij zichzelf uitlegt via een beschrijving van een leven dat hij al geleefd heeft.
Je bent wat je kiest in het heden, niet wat je eerder hebt gekozen.

unquote

Misschien kun je proberen hier iets mee te doen.

Liefs
Kim

_________________
"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind."



-Dr. Seuss-


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vorig leven
BerichtGeplaatst: 14-08-2005, 13:56:16 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2004, 18:58:20
Berichten: 760
Locatie: Zuid-Holland
Sorry Kim.... hybrid for shizzle.
Ik ben het totaal en absoluut niet eens met die quote.
Tenminste, hij linkt totaal niet met mijn situatie.
Was het maar zo'n feest en was het maar zo makkelijk dat het tussen de oren zit van mij (of mijn geest).

Dit is de loop waar iedereen in blijft hangen.
Ze kunnen simpelweg niet indenken hoe het is om niet alleen in een dualiteit te leven, maar ook nog eens als een dualiteit.
Mensen lopen daar op vast... en beseffen niet dat hoe mensenlijk ik ook ben, of probeer te zijn, that horse always will be there.
De keuzes die ik heb is er mee vechten en/of onderdrukken, of ik geef het een plekje.
Ik kies voor het tweede, want het is niet iets dat met "exorcism" uit mijn lijf is te bannen helaas! :)

Wel een mooie quote overigens en heel erg bedankt voor het delen.
Ik heb het een paar keer een rustig gelezen, maar... nee... hier kan ik totaal en compleet niks mee persoonlijk vrees ik.
Als ik de quote zo lees doelt mister Wayne op een aantal andere zaken.
Voorbeeldje: Iemand die een slachtoffer is geweest in zijn vorige leven en die dit leven zichzelf ook als een slachtoffer opstelt.
Hij heeft de keus anders te gaan leven.
Ook ik heb deze keuze.
Maar ik heb niet de keuze om te zeggen: Ik ben 100 procent mens zoals het slachtoffer in dat voorbeeldje.

Ik heb wel de keus als on 100 procent mens te gedragen en stickers zoals "hybride" te laten vallen naar buiten toe en naar iedereen.
Maar ja, het zou niet helemaal mij zijn, en negeren komt heel erg in de buurt van iets wegdrukken naar mijn idee! ;)

_________________
--- http://www.cmdforum.nl ... Een forum betreft alles over communiceren met dieren en meer! ---


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vorig leven
BerichtGeplaatst: 14-08-2005, 19:59:02 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2004, 14:36:05
Berichten: 1136
Locatie: Huizen
Nou, dan heb je dat toch bevestigd voor jezelf. Maar soms er weer even opnieuw naar kijken kan geen kwaad. Het is jouw gevoel, jouw besluit, ik kan en wil en zal daar niks tegenin brengen. Ik zet mensen alleen graag aan het denken ;)

_________________
"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind."



-Dr. Seuss-


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vorig leven
BerichtGeplaatst: 15-08-2005, 19:50:40 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2004, 18:58:20
Berichten: 760
Locatie: Zuid-Holland
Kimminita schreef:
Nou, dan heb je dat toch bevestigd voor jezelf. Maar soms er weer even opnieuw naar kijken kan geen kwaad. Het is jouw gevoel, jouw besluit, ik kan en wil en zal daar niks tegenin brengen. Ik zet mensen alleen graag aan het denken ;)


Komt dat even goed uit!
Ik denk nogal graag en zoek graag dingen uit!
Zal er soms nog wel eens op terug kijken, mocht dat zo moeten zijn! ;)

_________________
--- http://www.cmdforum.nl ... Een forum betreft alles over communiceren met dieren en meer! ---


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vorig leven
BerichtGeplaatst: 28-09-2006, 22:54:06 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-03-2006, 06:08:57
Berichten: 263
Locatie: Almere
Iedereen heeft iets te verwerken uit een vorige leven, maart in feite ga je verder met waar je was gebleven. Ik respecteer iedereen zoals hij /zij is, maar dat wil niet zeggen dat ik het met iemand eens hoeft te wezen. Maar door naar elkaar te luisteren en van elkaar te willen leren, kun je wel problemen helpen op te lossen als je er gezamenlijk naar kijkt en elkaars standpunten accepteert.

Als ik iets van een bepaald onderwerp niks afweet ga ik eerst zelf op onderzoek uit. En als ik het eens ben met mijn bevindingen dan kan ik over een bepaald onderwerp mee praten. En van de feedback die je krijgt kan je dan ook weer leren.

Geen mens is perfect want we komen hier om te leren. :lol: 8) :lol:

_________________
Ik ben diegene die ik in de loop der tijd ben geworden.
Als men eens wist hoe mooi het is om jezelf teleren kennen zoals je daadwerkelijk bent (AL dat IS) wat er nog in het verschiet ligt.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl