Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 13:43:47

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Ik ben video jockey!
BerichtGeplaatst: 26-08-2005, 14:22:04 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-08-2005, 14:09:54
Berichten: 200
Locatie: Enschede
Ik ben verschrikkelijk creatief. Van het maken van tekeningen (zowel met potlood als digitaal), flyers, posters, muziek, bordspellen, websites, games, adventures, verhalen, animaties tot sinds vorig jaar nu ook video's! Sinds ik een Nieuwe Tijds Kind (denk ik) ben hoop ik in de toekomst een meer spirituele input in mijn werk te stoppen. Eventueel met het doel mensen op een leuke wijze te laten zien hoe het leven nou eigenlijk in elkaar zit (en hoe je er mee om moet gaan).

Afbeelding

Video Jockey

Een videojockey is iemand die (in mijn geval: zelf gemaakte) video's mixt op de muziek van de DJ. Naarmate de DJ de muziek veranderd speelt de VJ hierop in door zijn of haar beelden te veranderen (scenes, kleuren, camera standpunten, snelheid etc.). Deze beelden worden geprojecteerd op grote schermen of in sommige gevallen op muren en 3D objecten.

Tegenwoordig zien steeds meer organisatoren het nut van een VJ in en je ziet ze dan ook op vele feesten al staan. Het blijkt maar weer dat niet alleen de muziek maar ook de sfeer een feest zo leuk maakt.

Je ziet dat de nieuwe garde gretig gebruikt maakt van de nieuwe technologiën. De computers zijn sneller geworden, de beamers beter en er is nieuwe apparatuur (speciaal voor VJ's!) op de markt gekomen. Voordeel hiervan is dat de VJ steeds meer naar de voorgrond komt vergeleken met vroeger. De animaties lopen op de maat, zijn van hoge kwaliteit, soms realtime berekend en vaak thematisch opgebouwd! Als er goede apparatuur geregeld is heeft het soms zoveel inpact dat de crowd met open mond naar het scherm staat te staren. Een feest dus wat ze nooit meer zullen vergeten!

Afbeelding


Demo Video's

Ik ben overal te vinden. Ik vind het juist leuk verschillende type mensen te leren kennen. De muziekkeuze is over het algemeen dan ook niet belangrijk. Doch heb ik hieronder twee van mijn meest rustige demo's neergezet. Dit is namelijk de kant waarop ik wil werken.

Afbeelding
Lounge: http://vj.electricfusion.org/demos/vjmile_7.wmv (29mb)

Afbeelding
Lounge: http://vj.electricfusion.org/demos/vjmile_6.wmv (25mb)
Lounge (quicktime versie): http://vj.electricfusion.org/demos/vjmile_6.mov (22mb)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ik ben video jockey!
BerichtGeplaatst: 28-08-2005, 17:27:42 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-03-2005, 13:59:16
Berichten: 296
Locatie: Hengelo (o)
Wow dat ziet er stoer uit!!
Het lijkt me erg moeilijk wat jij doet!
Heb je daar nog een opleiding voor gevolgd?
Liefs Frizzle :kiss:

_________________
De wereld draait..............................
Ik StUiTeR :-D


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ik ben video jockey!
BerichtGeplaatst: 28-08-2005, 17:37:55 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2004, 18:58:20
Berichten: 760
Locatie: Zuid-Holland
Gaaf man!
Zelf ben ik ook erg goed met muziek maar doe er niks mee!
Ja luisteren en nieuwe muziek ontdekken en mijn kennis van muziek daarmee vergroten!

Video bewerking doe ik wel!
Erg leuke hobby, maar ook tijd rovend helaas.

_________________
--- http://www.cmdforum.nl ... Een forum betreft alles over communiceren met dieren en meer! ---


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ik ben video jockey!
BerichtGeplaatst: 28-08-2005, 17:51:18 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-08-2005, 14:09:54
Berichten: 200
Locatie: Enschede
Er is geen opleiding voor omdat het nogal nieuw is zeg maar. Er is wel ooit een VJ hype geweest maar die is, omdat de VJ markt instortte, snel weer voorbij gewaait. Gelukkig is er dankzij deze VJ hype wel wat 'pointers' op internet achtergelaten.

Nu komt het weer een beetje terug. Je ziet dat ook bedrijven (o.a. Sony, MTV) zich er in stortten door te sponsoren. Maar een fulltime baan zal het wel niet worden. Je kunt er simpelweg gewoon niet van leven.

Citeer:
Erg leuke hobby, maar ook tijd rovend helaas.

Erg tijd rovend kun je wel zeggen, maar als je eenmaal voor veel publiek staat dan weet je weer waar je het voor doet. :D


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ik ben video jockey!
BerichtGeplaatst: 28-08-2005, 21:58:25 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2004, 18:58:20
Berichten: 760
Locatie: Zuid-Holland
Heb je filmpjes gedownload en bekeken.
Geweldig werk!
Met welke software heb je dit in elkaar geknutseld?
Dit doet me denken aan de demo scene...
Ook prachtige stukjes programmeer werk van hobby programmeurs en artists die strakke visuals over je beeld laten flitsen met een te gekke soundtrack.
Persoonlijk is dit ook mijn style van visualisatie.
Ik componeer continu real-time muziek en genereer daarbij complexe 3D visuals als thema en inspiratie voor mijn visualisaties.
(Daadwerkelijk met de opbouw methode zoals computers dat doen: Van polygons tot textures, van bumpmapping tot pixel shaders. Enne... zelfs de audio die ik genereer werkt volgens een tracker based synthesis systeem!)

Sorry mensen... misschien is deze jargon niet voor iedereen weg gelegd.
Maar ik smijt er mee in het rondt daar ik het idee heb dat deze termen wel bekend in de oren klinken bij onze VJ here himself! :D

_________________
--- http://www.cmdforum.nl ... Een forum betreft alles over communiceren met dieren en meer! ---


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ik ben video jockey!
BerichtGeplaatst: 29-08-2005, 17:26:23 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-08-2005, 14:09:54
Berichten: 200
Locatie: Enschede
Dankje! :mrgreen:

Ik heb het met Pilgrim (http://www.pilgrim-visuals.com) gemaakt een programma'tje gemaakt door een paar ex-studenten hier op de Universiteit in Twente. Je kunt dan live met video, 2D en realtime 3D VJ'en. Het is inderdaad precies zoals de demoscene, dat is ook mijn inspiratiebron geweest.

Eigenlijk bijna hetzelfde als wat jij doet dus. Nice :D


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ik ben video jockey!
BerichtGeplaatst: 29-08-2005, 17:33:16 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2004, 18:58:20
Berichten: 760
Locatie: Zuid-Holland
Sorry volgens mij begrijp je me verkeert.
Dit gaat over mijn visualisatie, niet dat ik dit visualiseer en ook daadwerklelijk in de echte wereld te werk stel.
It's all in my head! ;)

_________________
--- http://www.cmdforum.nl ... Een forum betreft alles over communiceren met dieren en meer! ---


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ik ben video jockey!
BerichtGeplaatst: 29-08-2005, 17:45:52 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2005, 13:55:37
Berichten: 1166
Locatie: Pernis
Stoer hoor.. ik moet dat echt niet gaan proberen om te doen.. ik zou alleen maar hoofdpijn kunnen creeren daarmee ;).. Ik vind het knap...

_________________
the greatest thing
you'll ever learn
is just to love
and be loved
in return


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ik ben video jockey!
BerichtGeplaatst: 11-09-2005, 16:59:00 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-08-2005, 14:09:54
Berichten: 200
Locatie: Enschede
Citeer:
Dit gaat over mijn visualisatie

Grappig, 't is dat ik het onbewust gemaakt heb hoor. Veel trial & error werk totdat het er gewoon super uitzag!

Mja, bedoeling is in de toekomst wel meer dingen te maken die mijn gedachtes verbeelden. En die worden net zo mooi hoor, zo niet mooier, trust me. Ik heb al wat leuke ideetjes :mrgreen:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ik ben video jockey!
BerichtGeplaatst: 27-10-2005, 22:23:35 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30-07-2005, 09:39:49
Berichten: 85
mile: geen idee of je nog actief bent op deze site, maar iig
tof werk. ik hou erg van de combo muziek/beeld, mss laat ik nog ns wat van me horen, muziekje erbij van mij. ben benieuwd naar jou creatieve output daarbij.

_________________
enjoy the Now~remember the Magic~share the Gift!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ik ben video jockey!
BerichtGeplaatst: 28-10-2005, 10:05:29 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-05-2005, 18:00:19
Berichten: 632
Locatie: Eindhoven de gekste!
Er was ook ooit zoiets dat nog afstamt uit het Commodore Amiga tijdperk... de zgn. Demo Scene (check http://www.scene.org ), waar flitsende animaties en vette soundtracks de hoofdrol spelen. Misschien ken je dat wel. :)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ik ben video jockey!
BerichtGeplaatst: 28-10-2005, 19:56:03 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2004, 18:58:20
Berichten: 760
Locatie: Zuid-Holland
Michiel schreef:
Er was ook ooit zoiets dat nog afstamt uit het Commodore Amiga tijdperk... de zgn. Demo Scene (check http://www.scene.org ), waar flitsende animaties en vette soundtracks de hoofdrol spelen. Misschien ken je dat wel. :)


Ik ben gek op demo's!
Van 64K tot de mega demo's.
Blijf ze bewonderen steeds weer.
Heb er ik weet niet hoeveel gedownload en bekeken.
Vooral kijk ik elke jaar weer uit naar de resultaten van de Assembly party.

_________________
--- http://www.cmdforum.nl ... Een forum betreft alles over communiceren met dieren en meer! ---


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl