Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 20-04-2024, 16:10:17

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Inspiratie.
BerichtGeplaatst: 18-06-2007, 23:20:49 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-06-2007, 20:14:04
Berichten: 38
Locatie: Overijssel.
Ik ben al een tijdje bezig met schilderen en tekenen, meestal teken en/of schilder ik landschappen, stillevens en mensen om me heen, of die in mij opkomen op dat moment. Nu wil ik niet zeggen dat dit mij begint te vervelen, maar ik zou eens wat inpiratie willen opdoen om zo op nieuwe ideeën te komen.
Alleen wil het helaas niet altijd lukken om aan -nieuwe- inspiratie te komen.
Dit geldt overigens ook voor het schrijven, waarmee ik kort geleden begonnen ben.

Ik vroeg me daarom dus af hoe komen jullie aan creative inspiratie?
Voor bijv. gedichten, schilderijen, verhalen, tekeningen, foto's etc.

Ik hoor het graag!

:wink:

_________________
I think I thought I saw you try, but that was just a dream.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Inspiratie.
BerichtGeplaatst: 19-06-2007, 06:28:16 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Heey!

Voor gedichten haal ik mijn inspiratie altijd uit gevoelens of ervaringen van mijzelf. Soms schrijf ik dus ook minder :wink: Hetzelfde geld voor verhalen, ik schrijf over wat me opvalt etc.

Met tekeningen moet ik echt zin hebben om iets te tekenen, allereerst. Daarbij doe ik vaak ideeën op van anderen.. Ik teken het niet na, maar maak er heel wat anders van, een soort eigen interpretatie. Dat is altijd leuk om te doen.

En foto's, tsja, ik neem van werkelijk álles een foto :roll: :P
Ik hoop dat je er wat aan hebt! :wink:

Liefs,
Julia

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Inspiratie.
BerichtGeplaatst: 19-06-2007, 09:37:49 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30-03-2005, 12:56:26
Berichten: 1122
Locatie: Amsterdam
door te leven..
inspiratie krijg je door te kijken naar een pak appeltaartmix en te denken: dit is werkelijk briljant!


inspiratie is leren verwonderen over je omgeving

_________________
u.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Inspiratie.
BerichtGeplaatst: 19-06-2007, 10:38:38 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-06-2007, 20:14:04
Berichten: 38
Locatie: Overijssel.
Julia schreef:
Heey!

Voor gedichten haal ik mijn inspiratie altijd uit gevoelens of ervaringen van mijzelf. Soms schrijf ik dus ook minder :wink: Hetzelfde geld voor verhalen, ik schrijf over wat me opvalt etc.

Met tekeningen moet ik echt zin hebben om iets te tekenen, allereerst. Daarbij doe ik vaak ideeën op van anderen.. Ik teken het niet na, maar maak er heel wat anders van, een soort eigen interpretatie. Dat is altijd leuk om te doen.

En foto's, tsja, ik neem van werkelijk álles een foto :roll: :P
Ik hoop dat je er wat aan hebt! :wink:

Liefs,
Julia


Hoi Julia,

Je 'levenservaringen' zijn zeker inspiratiebronnen, en daar haal ikzelf wel inspiratie uit (eigenlijk gaat alles wat ik schrijf ook over wat ik meegemaakt en/of gevoeld heb), maar soms niet genoeg, heb ik het gevoel.
En ik zou graag ook over andere dingen willen schrijven dan alleen mijn ervaringen, of het evt. te combineren daarmee.
Wat het tekenen betreft, het er een eigen draai aan geven, ik heb het in het verleden wel eens gedaan en het lijkt me leuk om het nog eens een keer te doen, haha, fijn dat je me er weer aan herinnerd.

Dank je wel!

:wink:

_________________
I think I thought I saw you try, but that was just a dream.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Inspiratie.
BerichtGeplaatst: 19-06-2007, 17:00:12 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-03-2006, 20:49:43
Berichten: 4321
Locatie: Oldenzaal
Ik schilder veel, en ik ga in september ook met de kunstacademie beginnen. Eigenlijk weet ik niet zo goed waar ik mijn inspiratie vandaan haal. Vaak dan begin ik gewoon. Ik zal eens een opsomming proberen te maken.

- 1 schilderij van mij was een herrinnering, die ik vastlegde. Hij paste precies in de opdracht die ik kreeg.
- Ik heb ook een serie van 5 schilderijen gemaakt over de maatschappij. Dit is een heel erg breed onderwerp, daar kun je goed over schilderen.
- Nouja, ik heb erg veel opdrachten van school gekregen, die zijn vaak goed om nieuwe technieken uit te proberen. Deze opdrachten zijn gelijk een goed beginpunt om inspiratie op te wekken.
- Dan kom je automatisch uit op nieuwe technieken proberen. Ik weet niet met wat voor verf je schildert, maar je kunt erg veel uitproberen. Je kunt bijvoorbeeld fijn schelpenzand door acrylverf mengen, en zo de meest gave abstracte werken maken. Ook kun je aquarellen, schilderen met inkt en schilderen met plakkaat- acryl- of olieverf. Als je schilderen echt leuk vindt en hier je grote hobby van wil maken, dan mag het ook bestwel wat kosten. En zoveel kost het nog niet, als je nagaat hoeveel schilderijen je uit een paar kleuren verf kan halen.
- Van andere kunstenaars kun je vaak veel inspiratie krijgen. Ik probeer hiermee niet te zeggen dat je het moet namaken, maar je kunt hier vaak je eigen idee uithalen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes ermee!

_________________
Heb uw naaste lief, want dat ben ik!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Inspiratie.
BerichtGeplaatst: 19-06-2007, 18:15:19 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-06-2007, 20:14:04
Berichten: 38
Locatie: Overijssel.
dreamerkaren schreef:
Ik schilder veel, en ik ga in september ook met de kunstacademie beginnen. Eigenlijk weet ik niet zo goed waar ik mijn inspiratie vandaan haal. Vaak dan begin ik gewoon. Ik zal eens een opsomming proberen te maken.

- 1 schilderij van mij was een herrinnering, die ik vastlegde. Hij paste precies in de opdracht die ik kreeg.
- Ik heb ook een serie van 5 schilderijen gemaakt over de maatschappij. Dit is een heel erg breed onderwerp, daar kun je goed over schilderen.
- Nouja, ik heb erg veel opdrachten van school gekregen, die zijn vaak goed om nieuwe technieken uit te proberen. Deze opdrachten zijn gelijk een goed beginpunt om inspiratie op te wekken.
- Dan kom je automatisch uit op nieuwe technieken proberen. Ik weet niet met wat voor verf je schildert, maar je kunt erg veel uitproberen. Je kunt bijvoorbeeld fijn schelpenzand door acrylverf mengen, en zo de meest gave abstracte werken maken. Ook kun je aquarellen, schilderen met inkt en schilderen met plakkaat- acryl- of olieverf. Als je schilderen echt leuk vindt en hier je grote hobby van wil maken, dan mag het ook bestwel wat kosten. En zoveel kost het nog niet, als je nagaat hoeveel schilderijen je uit een paar kleuren verf kan halen.
- Van andere kunstenaars kun je vaak veel inspiratie krijgen. Ik probeer hiermee niet te zeggen dat je het moet namaken, maar je kunt hier vaak je eigen idee uithalen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes ermee!


Hoi hoi,

wat gaaf dat je naar de kunstacademie gaat!
Mag ik vragen naar welke?
(Stiekem vraag ik het omdat je best dicht bij mij in de buurt woont -Hengelo-).
Die tweede opdracht die je noemt, over de maatschappij lijkt mij erg interessant! Misschien dat ik het ook ga proberen.
En wat school betreft, ik zit daar niet meer op, (begin pas in augustus, na een jaar er tussen uit te zijn geweest) maar inderdaad daar deed ik nog wel eens ideeen op. Hopelijk volgend jaar ook weer, ikzelf denk dat de opleiding (kunst en cultuur) mij op veel nieuwe ideeen brengt (dmv opdrachten etc.), dus nog even afwachten daarmee.
Verder schilder ik vooral met olieverf, acrylverf, Oost-Indische inkt en waterverf, ik meng ze wel eens samen en je krijgt er erg mooie resultaten mee!

Dankjewel!

:wink:

_________________
I think I thought I saw you try, but that was just a dream.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Inspiratie.
BerichtGeplaatst: 19-06-2007, 18:38:41 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-03-2006, 20:49:43
Berichten: 4321
Locatie: Oldenzaal
Nouja. Ik zou zeggen: Plaats eens wat tekeningen! Ik ben erg benieuwd!

Ik ga naar Zwolle, ArtEZ. Ik wil de docentenopleiding doen. Machtig interessant, die opleiding!

_________________
Heb uw naaste lief, want dat ben ik!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Inspiratie.
BerichtGeplaatst: 20-06-2007, 10:26:18 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-06-2007, 20:14:04
Berichten: 38
Locatie: Overijssel.
Gaaf, ik heb veel positiefs over ArtEZ gehoord. Alvast succes en veel plezier toegewenst!

Enne.. over die opdracht, mocht het wat worden, dan zal ik hem hier plaatsen. Haha.


:wink:

_________________
I think I thought I saw you try, but that was just a dream.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Inspiratie.
BerichtGeplaatst: 20-06-2007, 11:40:03 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-03-2006, 20:49:43
Berichten: 4321
Locatie: Oldenzaal
Ik wil je ook wel wat opdrachten die ik heb gehad toesturen. Zijn best leuke bij. Hier kan je ook veel inspiratie uit opdoen. En dan hoef je die opdrachten niet eens uit te voeren. Hehe

_________________
Heb uw naaste lief, want dat ben ik!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Inspiratie.
BerichtGeplaatst: 20-06-2007, 14:18:42 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-06-2007, 20:14:04
Berichten: 38
Locatie: Overijssel.
Wauw, dat zou echt super gaaf zijn! :)

_________________
I think I thought I saw you try, but that was just a dream.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Inspiratie.
BerichtGeplaatst: 21-06-2007, 11:56:01 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-03-2006, 20:49:43
Berichten: 4321
Locatie: Oldenzaal
Forelle schreef:
Wauw, dat zou echt super gaaf zijn! :)


Dat kan pas volgende week. Morgen ga ik op vakantie, en ik blijf de hele week weg.

Sorry! :P

_________________
Heb uw naaste lief, want dat ben ik!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Inspiratie.
BerichtGeplaatst: 21-06-2007, 12:36:52 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-06-2007, 20:14:04
Berichten: 38
Locatie: Overijssel.
O, dat is niet erg!

Véél plezier op vakantie!

:wink:

_________________
I think I thought I saw you try, but that was just a dream.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl