Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 12:45:04

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Verhaal 'Duivels Passie'
BerichtGeplaatst: 31-07-2007, 07:55:40 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 28-07-2007, 08:49:40
Berichten: 10
Locatie: Vlakbij Den Bosch
Ik heb een verhaal geschreven en nu ben ik benieuwt wat jullie ervan vinden.
Misschien vinden sommige het te lang, maar ja, probeer het toch maar :wink:


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
In het dorp Merapi is het altijd al rustig geweest. Door de geboorte van het Zonnekind zou het dorp voorspoed hebben. Alle tekenen wijzen erop dat het Zonnekind vandaag geboren word, er zijn dan ook hoge verwachtingen als er inderdaad een kind word geboren. De geleerden gaan meteen naar het kind toe en roepen ‘Luister volk van Merapi, vlucht nu het nog kan! Aanschouw hier het Schaduwkind Sirana!’ Geschrokken geroep en gegil met even later nog wat schietgebedjes vulde het plein.
‘Maar.. maar dit kan niet!’
‘Ik weet het, ongelooflijk’
‘Het Zonnekind is ons beloofd!’
‘Ik ben te jong om al te sterven!’
‘Het Schaduwkind, afschuwelijk!’
Muara vraagt aan zijn moeder waarom al die mensen zo reageren. Muara’s moeder vertelt de legende van het Schaduwkind..
‘Lang geleden was er een meisje met doffe, zwarte ogen. Heel vaak werd zij als heks verklaard en opgehangen, toch bleef dit meisje elke keer terug komen. Sirana was haar naam. Sirana voorspelde vele doden en ook de dodelijkste ziektes. Toen dit ook allemaal waar bleek te zijn waren alle mensen bang voor haar. Niemand kwam meer in haar buurt en als ze haar toevallig tegen kwamen gingen ze snel opzij. De Duivel was haar bijnaam, maar niemand durfde het ooit uit te spreken. Allemaal bang voor de toorn van Sirana. Vlakbij het dorp waar Sirana leefde was een berg Kota genaamd. ’s Ochtends vroeg ging ze erheen en ’s avonds laat kwam ze weer terug. Een keer was iemand op die berg gaan kijken. Wat hij vond was een kampvuur en een briefje. Er stond op dat degene die dat briefje vond voor altijd vervloekt was, dat de vrouwelijke generatie van zijn familie gedoemd was om het volgende Schaduwkind het leven te schenken. Niemand had na dat briefje Sirana nog gezien.. De vrouwelijke leden die familie waren van de man waren bang dat zij het Schaduwkind opnieuw leven zouden schenken. Velen deden niet meer aan gemeenschap maar sommige bedachten dat het een last zou zijn, mochten ze ooit gezonden kinderen krijgen. Ze gingen dan het bos in en keerde nooit meer terug’
‘En nu kleine Muara, is ze terug gekomen. Terug gekomen in de schoot van de verdorven familie!’
Kleine Muara kijkt alleen maar terug, waarom doet iedereen dan zo stom..? denkt hij, maar hij zegt niets.

Het tweede Schaduwkind.. ben ik. Mijn naam is Sirana. Al 17 jaar ontwijken mensen mij. Als ze me dan toevallig tegen komen kijkt niemand me aan. Waarom? Mijn ogen hebben geen kleur. Daar waar het bij de meeste mensen blauw, groen of bruin is, is het bij mij zwart. Ook zijn mijn ogen een heel stuk doffer, alsof er een schaduw over hangt.

In alle dorpen is de legende van mij bekend, eigenlijk is het geen legende maar goed. In Kuala, Merah en Tanah zijn de geruchten het grootst, dit komt omdat dat de omliggende dorpen zijn. Regelmatig komt er iemand uit een van die dorpen om mij te kunnen zien, ik voel me net een kermisattractie…

Gisteren kwamen zeven mensen mij opzoeken. Ze vroegen of ik een normaal leven had. ‘Tuurlijk niet!’ antwoordde ik ‘Ze komen toch ook niet speciaal voor jou naar jou dorp toe?!’ Ze waren meteen stil. Ik was razend, alle woede van de afgelopen jaren kwam naar boven. de burgemeester liep langs, ik kon mezelf niet meer inhouden… ‘U zult over vijf dagen dood gaan door een nog onbekende afwijking aan uw hart’ De man keek me vreemd aan, toen hij zag dat ik het was begon hij me recht in mijn gezicht uit te lachen. Nog voor de dag voorbij was wist iedereen het. Ze lachte me allemaal uit, het gaf niets. Ik wist dat ik gelijk had. De klok is begonnen met tikken!

Ik zet de tv aan, het nieuws is op. De verslaggeefster meldt:
‘Het stadhuis is vanmorgen opgeschrokken toen de burgemeester met spoed naar het ziekenhuis moest. De oorzaak is nog niet bekend maar we vermoeden dat het iets met zijn hart is. Iets dat het Schaduwkind gisteren had voorspeld…’
Ik zet de tv af, ik heb genoeg gehoord. Ik ga terug naar buiten en begin mijn tocht naar de berg Kota, mijn favoriete plek. De laatste tijd zit ik er veel, gewoon om na te denken over alles wat ik gezien heb. Ik pik veel meer op dan de ‘normale’mens. Ik kan zien hoe mensen sterven of waarom. De meeste geloven het niet, maar het is zo. Als ze het wel geloven vinden ze het eng, ik niet. Ik merk dat iedereen me bang nakijkt. Een groepje jongens blijft als enige doorgaan met de dingen waarmee ze bezig zijn. Levu staat erbij, samen met zijn andere ‘populaire’ vrienden. Ik snap niet waarom hun populair zijn, wat is er nu interessant aan Levu? Levu is een jongen met een redelijk gespierd lijf, blauwe ogen en blond haar. Het typische droombeeld dus eigenlijk. Kerto, Nevado en Muara zijn een paar van zijn vrienden. Nevado en Muara zijn wel aardig als Levu er niet bij is, bijna nooit dus. Kerto is zo’n wannabee, hij kopieert alles wat Levu doet of zegt. Heel irritant maar goed, je zou toch denken dat een 19 jarige jongen beter weet. Ze roepen me na, allemaal scheldwoorden of bijnamen. Het maakt mij niet zoveel uit, ik ben het gewend. Stug blijf ik doorlopen, hun volledig negerend. Zelfs als ze voor me een soort muurtje vormen loop ik door, aan de voet van Kota zal ik van hun af zijn.
‘Hey kijk eens wie daar is Levu’
‘Ach gut, daar is Sirana. Nog voorspellingen gedaan Duiveltje?’
‘…’
‘Je kunt maar beter iets zeggen als Levu iets aan je vraagt! De gevolgen zijn niet te overzien..’
Ik weet dat hij mij niets doet, ook hij is bang. Bang voor mijn reactie en bang om af te gaan tegen over zijn vrienden.
‘Kerto, laat maar zitten. Ik hoef geen antwoord van deze heks!’
‘Maar..’ Kerto kijkt Levu verbaast aan. Levu die iemand laat gaan? Dat kan niet! Als hij vooruit kijkt snapt hij waarom, Kota is in zicht. De heksenberg, Sirana’s berg. ‘Oke ga dan maar! We krijgen jou nog wel!’
Ik kan het niet laten, ik zie voor me hoe Kerto morgen Kota beklimt. Volledig bepakt met klimspullen, maar zelfs het beste en sterkste materiaal kan niet op tegen de kracht van Kota. Hij klimt naar boven om te kijken wat ik daar deed, want hij weet zeker dat ik er niet meer ben. Ik liep terug naar huis toen hij de beklimming begon, dacht hij. Hij schrikt dan ook als hij dan eindelijk boven is en hij mijn hand toegereikt krijgt. Van schrik laat hij zijn gereedschap los en valt hij naar beneden, een gil weerkaatst door Merapi.
‘Kerto?’
Verbaast kijkt hij om ‘Wat!?’
‘Ga morgen niet Kota beklimmen, je krijgt er spijt van’
‘Ach hou toch je kop!’
‘Ik heb je gewaarschuwd Kerto, vergeet dat niet’
‘Ja ja, wat jij wilt’
Ze lopen weg. Ik merk dat Kerto twijfelt of hij mij serieus moet nemen. Ik besluit een bord voor de voet van Kota te zetten.
PAS OP:
DE EERSTE DIE KOTA OP KLIMT
ZAL DOOD NEERVALLEN!
GR. SIRANNA.
Ik hoop dat ze het geloven, ik weet het niet zeker. Eigenlijk weet ik zeker van niet. Het wordt donker, ik ga maar terug naar huis. Ik ben bang dat er dadelijk echt iemand vanaf valt, maar ik kan het niet stoppen.

Gillende sirene’s maken mij wakker, het is twaalf uur. Het is gebeurd, iemand is Kota op geklommen. Ik ga kijken, ik weet eigenlijk al wat ik aan treft. Het lichaam ligt als een perfect kruis op de grond met de klimhaak door zijn hart. Als ik bij Kota aan kom is het ook echt zo, jammer genoeg. Kerto komt naar me toe.
‘Bedankt dat je me gered hebt’
‘Had het voor iedereen gedaan’
‘Toch bedankt’
De burgemeester heeft het gesprek opgevangen zie ik, hij komt naar ons toe.
‘Heb jij dat bord daar neer gezet?’
‘Ja, dat was ik’
‘Wat een zonde toch dat de jongeren van tegenwoordig niet meer luisteren. Hij hoefde niet dood te zijn’
‘Ik weet het’
‘Wat een zonde…’
Hoofdschuddend loopt hij weg. Je geeft er helemaal niets om! Ineens praat iedereen weer met me, mijn ogen zijn niet langer eng maar interessant. Toch maak ik me zorgen.. Kota blijft omgeven door mist…

‘Sirana, Kota is al dagen lang omgeven door mist. Heb je dat gezien?’
‘Ja Muara, ik heb het gezien. Het belooft niet veel goeds’

Ik kan niet slapen. Kota zit me dwars. Ze is nooit gevoelig geweest voor het weer! Altijd schijnt daar de zon en nu is er alleen mist, wat is er toch?

Een ijskoude gil klinkt door de nacht. Snel ga ik naar buiten. Uit de mist komt een gedaante, half vogel, half mens. Een sirene! Ze is mooi, heel mooi… Weer een gil, hoog en zuiver. Het lijkt alsof ze me roept, maar dat kan niet. Toch begin ik mijn klim naar de top, ik moet weten wie ze is. De gilletjes van de sirene klinken steeds wanhopiger. Als ik op de helft ben worden ze steeds zachter en zachter. Ga niet weg, alsjeblieft! Smeek ik in stilte.

‘Hoi zusje’ zegt de sirene met een zangerige stem.
‘Zusje?’ Waar heeft ze het over?
‘Ja Sirana, ik ben de Sirana van voor jou tijd. Degene waar iedereen bang voor is’
‘Jij? Maar waarom? Je ziet er niet eng uit of zo’
‘Ik heb mensen de dood in gejaagd door mijn brief. Daardoor is iedereen bang voor mij, voor jou. Toen ik nog in Merapi woonde was ik goed, echt waar’
‘Nu niet meer dan?’
‘Nu probeer ik me wanhopig vast te houden aan het goede in mij…’
Ik weet niet waarom maar ik begrijp haar. Ook ik probeer mijn wanhoop te uiten, ik schreeuw. Dezelfde gil als mijn zus slaakte komt nu uit mijn mond. Die band is me veel waard geweest, een band met iemand die hetzelfde is als ik. Samen blijven we daar staan en uiten onze wanhoop. Tot de dag van vandaag heeft niemand het nog begrepen…

Op de top van Kota ligt nu een briefje.

Degene die dit briefje vindt is voor altijd vervloekt, de vrouwelijke generatie van de vinders familie is gedoemd om het volgende Schaduwkind het leven te schenken.

_________________
Unleashed White Darkness


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verhaal 'Duivels Passie'
BerichtGeplaatst: 31-07-2007, 13:18:39 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Ik vind het een mooi verhaal, zit er soms iets van je eigen leven in? Niet begrepen worden ofzo?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verhaal 'Duivels Passie'
BerichtGeplaatst: 01-08-2007, 06:42:08 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 28-07-2007, 08:49:40
Berichten: 10
Locatie: Vlakbij Den Bosch
Stefke schreef:
Ik vind het een mooi verhaal, zit er soms iets van je eigen leven in? Niet begrepen worden ofzo?


dank je :D
ik denk dat je in ieder verhaal een stukje (onbedoeld) van jezelf blootgeeft, dus oordeel zelf maar ;)

_________________
Unleashed White Darkness


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verhaal 'Duivels Passie'
BerichtGeplaatst: 06-08-2007, 16:38:54 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 24-05-2007, 17:54:48
Berichten: 116
Heey

Mooi verhaal

Groetjes Inge


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verhaal 'Duivels Passie'
BerichtGeplaatst: 06-08-2007, 18:28:57 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-08-2007, 13:34:06
Berichten: 170
Locatie: Dordrecht
mooi verhaal zou zo in een boek kunnen.

_________________
Awake, yet never truly alive, I seek valuation beyond reality


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verhaal 'Duivels Passie'
BerichtGeplaatst: 06-08-2007, 18:30:23 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-03-2007, 17:01:08
Berichten: 372
Locatie: Deventer
Hij is echt vet !

_________________
Niemand is gelijk , maar iedereen is gelijkwaardig.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verhaal 'Duivels Passie'
BerichtGeplaatst: 09-08-2007, 15:56:13 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 28-07-2007, 08:49:40
Berichten: 10
Locatie: Vlakbij Den Bosch
whaaa dankje :D

_________________
Unleashed White Darkness


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verhaal 'Duivels Passie'
BerichtGeplaatst: 19-08-2007, 00:03:10 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Je verhaal is echt goed doordacht I love it, nooit eraan gedacht schrijfster te worden?

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verhaal 'Duivels Passie'
BerichtGeplaatst: 26-08-2007, 13:09:27 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 28-07-2007, 08:49:40
Berichten: 10
Locatie: Vlakbij Den Bosch
Uitverkorene schreef:
Je verhaal is echt goed doordacht I love it, nooit eraan gedacht schrijfster te worden?


dank je :)
ik heb er wel aan gedacht ja, maar tja, het probleem is: ik kan geen lange verhalen schrijven zodat t een boek word..

_________________
Unleashed White Darkness


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Dan
BerichtGeplaatst: 26-08-2007, 13:10:56 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-03-2007, 17:01:08
Berichten: 372
Locatie: Deventer
Dan,schrijf,je,toch,allemaal,kleinemverhalen
sorry,me,spatie,is,kapot:)

_________________
Niemand is gelijk , maar iedereen is gelijkwaardig.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dan
BerichtGeplaatst: 26-08-2007, 13:31:00 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 28-07-2007, 08:49:40
Berichten: 10
Locatie: Vlakbij Den Bosch
sammitje schreef:
Dan,schrijf,je,toch,allemaal,kleinemverhalen
sorry,me,spatie,is,kapot:)


ja maar als je zo een heel boek vol maakt vinden de meeste het niet leuk, omdat dr geen verhaal in zit..

_________________
Unleashed White Darkness


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verhaal 'Duivels Passie'
BerichtGeplaatst: 26-08-2007, 13:31:52 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-03-2007, 17:01:08
Berichten: 372
Locatie: Deventer
Ik,snap,het:)

_________________
Niemand is gelijk , maar iedereen is gelijkwaardig.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verhaal 'Duivels Passie'
BerichtGeplaatst: 08-01-2008, 01:56:26 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 30-12-2007, 23:34:58
Berichten: 63
super verhaal,

ik heb een hekel aan lezen en heb dislexie dus je schrijft heel goed


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Verhaal 'Duivels Passie'
BerichtGeplaatst: 11-01-2008, 11:16:01 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-06-2007, 11:58:12
Berichten: 568
Locatie: Noord-brabant
hey Hellagon

hey super goed verhaal, het leest lekker weg.

_________________
So dark is my light,
My demons were so right to leave me here.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl