Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 27-12-2024, 02:20:48

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Reiki via andere lichaamsdelen?
BerichtGeplaatst: 01-04-2005, 21:50:38 
Groentje
Groentje

Misschien een hele rare vraag. Maar bij reiki wordt eigenlijk alleen gebruik gemaakt van de handen, terwijl de handen zo'n klein oppervlak hebben. Zou het niet veel effectiever zijn om energie met heel je lichaam te versturen? Of vergt dat teveel inspanning en moeite?

BerichtGeplaatst: 02-04-2005, 10:09:16 
Reus
Reus

Ik weet van mezelf dat het zo al veel energie kost.
Dus laat staan via heel je lichaam.
Waarom de handen??
Nou, in de handen zitten bepaalde punten die in verbinding staan met al je chakra's.
Zo geef je dus eigenlijk via je handen de energie vanuit je lichaam.
En die enrgie vanuit je lichaam krijg je weer binnen via de kosmos.
Ik zie het als volgt (en zo voel ik het ook):
De energie komt binnen via je kruinchakra. Deze verspreid zich naar alle chakra's. En zo gaat het naar je handen, waardoor je het door kan geven aan iemand anders.

BerichtGeplaatst: 02-04-2005, 10:59:01 
Reus
Reus

Hallo Annetje,

hoe het zit met reiki weet ik niet precies, maar ik weet wel dat met magnetiseren je ook je armen of alleen je vingertoppen kunt gebruiken.
Gezien reiki ook met energie werkt, neem ik aan dat het theoretisch gezien prima zou kunnen. Maar zeker weten doe ik het niet.

Groeten Paul!

BerichtGeplaatst: 26-04-2005, 20:20:28 
Groentje
Groentje

Hoi Annetje,

het kan ook op andere manieren dan alleen met de handen, dit moet je alleen vaak proberen en oefenen. En onthoud, gebruik je gedachtenkracht.
Zelf kan ik magnetiseren en heb Reiki2 gehaald om te kijken wat voor toevoeging dat had, kan verschil maken met magnetiseren en Reiki voor als die vraag komt, en stel me nu even in op de Reiki.
Oppervlakte maakt overigens niks uit wat betreft het effect ervan.
Tijdens de cursus zat ik met dezelfde vraag, omdat ik een vriend van me geholpen heb door er alleen maar naar te kijken.
Mijn master zei dat het mogelijk was, je kan immers ook op afstand sturen.

Maar dan hoor ik jou al zeggen... die handen zitten toch op de foto!
Klopt, voor zover ik weet kan je inderdaad stralen via je handen, maar ook via je ogen en door middel van je gidsen.
Je stelt jezelf dus in op die ene persoon en geeft hem/haar die helende energie, wat ik denk dat er dan gebeurt (weet niet of dat klopt) is dat jou gids contact zoekt met zijn/haar gids en op deze manier jou liefde/energie doorgeeft.

Jij krijgt immers ook op dat moment de energie om te genezen van het universum en je gids(en), waarom zou het dan niet mogelijk zijn dat in plaats van de genezende energie te ontvangen maar naar diegene te sturen die je wilt helpen?

Dat is in ieder geval mijn gevoel hierbij, dus weet niet of het zo inderdaad gaat, maar weet wel dat het lukt 8)

Wat je kunt proberen om te testen is om met iemand die je kent (en het liefst met iemand die ook spiritueel/paranormaal bezig is) in de kamer gaan zitten op een stoel en 2 of 3 meter ruimte tussen elkaar, ontspan je en denk dat je al de energie die je krijgt via een "lijn" vanuit je onderbuik stuurt naar de plaats waar de persoon last heeft. (let wel op dat je niet je eigen energie gaat sturen, kan vermoeiend worden)
Als je dit doet met iemand die ook met dit bezig is weet je gewoon dat hij/zij zich niets gaat inbeelden omdat diegene weet hoe de energie voelt.

Als dit eenmaal gelukt is dan kan je het ook met andere delen van je lichaam proberen, maar je handen zijn net zo gemakkelijk :lol:

Succes ermee, laat je ook even weten of het gelukt is?

Groetjes, Erik

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00