Ik denk dat jouw reden om die master af te keuren niet helemaal een juiste is geweest, maar dat is alleen mijn gevoel. Ik zou niet graag bij die master zijn geweest, omdat ik denk dat de inwijdingen in de verschillende graden meer gespreid horen te zijn, maar zowel mijn vorige master als mijn huidige masters (heb er nu 2 die samenwerken) printen gewoon zelf hun certificaten uit. Dat hoeft verder niets te betekenen.
Weet je wat het ook is, als je master bent, moet je dus anderen gaan onderwijzen in Reiki. Dat betekent dat je moet weten wat reiki is, wat het kan doen enzo, maar je moet het ook zelf ervaren hebben. Als je de *minimale* 3 maanden tussen de inwijdingen neemt, leer je per graad ook goed wat die graad betekent, wat je ermee kan en wat ook niet. Dat is dan wel per persoon anders, maar toch.
Bijvoorbeeld, zoals ik het van mijn masters heb geleerd (maar ik krijg een hele uitgebreide opleiding
)
1e graad: Vooral bedoeld voor jezelf, hoewel je er ook anderen mee kan helpen. Dit is omdat je eerst zelf goed in je vel moet zitten voordat je anderen kan helpen. Afstandbehandelingen enzo kunnen best al, doe ik ook al, het schijnt alleen makkelijker te gaan met symbolen dan zonder (ik moet echt super concentreren)
2e graad: Je leert met de symbolen te behandelen en je leert anderen te behandelen. Dit is zeg maar een soort leerfase, net zoals je de middelbare school hebt. Je kan anderen gaan behandelen, maar dit is nog puur om ervaring op te doen en nog steeds ben jezelf belangrijker dan andeen (maar dat blijft altijd zo, je moet eerst zelf in orde zijn voordat je anderen GOED kan helpen.
3e graad: Ondertussen heb je veel ervaring opgedaan en je krijgt de master symbolen. Je leert welke kennis je moet overdragen, je leert hoe je moet inwijden, liefst kan je dat ook onder begeleiding van je master oefenen. Nu ben je in staat om anderen te onderwijzen in de graden, doordat jezelf ook weet hoe alles is... Je intuïtie is door het vele werken met reiki verder ontwikkeld. Ook leer je wanneer je alleen maar hint moet geven, wanneer je iemand iets zelf uit moet laten zoeken en wanneer je iemand bij de hand moet nemen en ergens langs moet leiden.
Mijn eigen ervaring: ik was wat depressief van te voren, ik ben in een enorm gat geduikeld, maar ik had super opvang van mijn masters, die me steeds met mn hoofd boven water hebben gehouden of me hints hebben gegeven hoe ik dat zelf kon doen. Ik wist zelf dat dit kon gaan gebeuren, net als mijn masters, maar het was voor mij nodig in mn ontwikkeling. Er zijn een heleboel dingen doorgebroken, waar ik nu nog mee bezig ben om mee om te leren gaan en ik ben nu pas (ruim een half jaar) aanstalten aan het maken voor mijn reiki 2, maar stapje voor stapje. Ik heb het geluk datmijn masters ook goede vrienden zijn, ik krijg dus stapje voor stapje kleine opdrachten, waardoor ik leer werken met energie (ook andere energieën dan reiki), er vertrouwd mee word en leer ervaren wat alles doet...
Het gaat waarschijnlijk nog wel even duren voordat ik mijn Reiki 2 mag, aangezien ik emotioneel nog wat stabieler moet zijn, inwijdingen kunnen nogal ingrijpend zijn en mijn stbiliteit is daar nog niet goed genoeg voor. Het is wel de bedoeling dat ik mijn hoofd boven water blijf houden.
Alle inwijdingen in 1, no way voor mij, aangezien ik weet hoeveel er los kan komen bij 1 inwijding en ik ook al van verhalen weet hoe vreselijk ziek je ervan kan worden... Niet alleen geestelijk, maar ook lichamelijk...