Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 18-04-2024, 17:51:57

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: wie weet veel over acuputuur????
BerichtGeplaatst: 31-10-2007, 10:58:19 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 31-10-2007, 09:24:35
Berichten: 17
ken je veel van acuputuur???

grtzzz


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 31-10-2007, 11:16:21 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 26-01-2007, 14:20:42
Berichten: 298
Wat is precies het doel van je topic? Heb je een vraag, wil je alleen wat weten, of ervaringen horen? "Acupuntuur" alleen is namelijk nogal breed.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 31-10-2007, 13:39:03 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Ehm, Google? Wikipedia?
Daar kan je misschien beter op kijken voor algemene informatie..
Met concrete vragen kan je natuurlijk altijd hier terecht :)

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 31-10-2007, 21:30:29 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Ik ben geen acupuncturist maar weet er redelijk veel van.

Stel concrete vragen, dan krijg je vast wel antwoord.

groet, Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 31-10-2007, 23:22:42 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Vraag de vraag die antwoorden lokt als een honingpot dat met bijen doet! :rolling:

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 01-11-2007, 15:14:53 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 31-10-2007, 09:24:35
Berichten: 17
mijn vraag is eignelijk bestaat er ook acuputuur tegen acne of zwaardlijvigheid weg te krijgen??? een kuur of een acuputuur behandeling of iets??

grtz maria


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 01-11-2007, 16:58:05 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 26-01-2007, 14:20:42
Berichten: 298
Mijns inziens hangt dat ook erg af van de oorzaak (ja daar hebben we 'm weer) van de acné of zwaarlijvigheid/obesitas. Ik weet niet genoeg af van acupunctuur om je daarin advies te geven (ik zou zeggen, zoek er één op in je buurt en vraag om advies?), maar ik kan me best voorstellen dat acupunctuur daar een ondersteunende functie in het behandelen van beiden zou kunnen hebben.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 01-11-2007, 20:04:27 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Acne-behandeling bestaat zeker wel een behandeling voor, doorgaans gericht op de gal. Daarnaast moet je wel (chinese) kruiden of een drainage middel gebruiken.

Voor alle verslavingen (en daar valt zwaarlijvigheid vaak ook onder: eetverslaving ook al wil niet iedereen dat zien) bestaat een ondersteuniing via acupunctuur.
Overigens kan geen enkele behandeling je helpen als je er zelf niet vanaf wilt.
Zo werkt anti-rook-acupunctuur alleen als iemand heel bewust wil stoppen met roken en acupunctuur voor gewixchtsvermindering alleen als iemand ZELF wil afvallen omdat die persoon ervan bewust is dat dit bijvoorbeeld voor haar gezondheid beter is, gecombineerd met een dieet. Als je alleen af wilt vallen omdat iemand anders zegt dat dat moet of beter is, vanwege een vriendje of om van de zomer in badpak aan het strand te kunnen lopen, hoef je het niet eens te poroberen, dan ga je jojo-en en val je niet (blijvend) af.

Verder: zoek een acupuncturist in je omgeving en vraag informatie. Dat werkt het snelste.
groet, Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 01-11-2007, 22:26:27 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Hey Nico, ik ben even nieuwsgierig...
Waarom richt een acnébehandeling zich op de gal? Hebben puistjes dan met de vetstofwisseling te maken? En met drainagemiddelen bedoel je urinedrijvende en vochtafdrijvende middelen?

Groetjes,
Vyumae

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 02-11-2007, 12:47:08 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Hey Vyumae

Inderdaad: puistjes hebben vaak te maken met de (vet-)stofwisseling.

Daarnaast is natuurlijk een oorzaak het niet kunnen omgaan met, verwerken van en loslaten van allerlei problemen op meer psychisch niveau, waar ook weer de gal in beeld komt.

Drainagemiddelen kunnen wel urinedrijvende en vochtafdrijvende middelen zijn maar zijn doorgaans ook middelen die de eventuele afvalstoffen losmaken en daarme afvoerbaar.
Het is nogal een lijst omdat voor (bijna) alle organen aparte middelen beschikbaar zijn en daarnaast nog een stel algemen.

Groet, Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-11-2008, 22:15:23 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-11-2008, 23:30:52
Berichten: 63
Locatie: Zoutleeuw (België)
Accupunctuur is in dat geval alleen maar ondersteunend.
Vooral bij overgewicht. Acné behandeling weet ik nog zo niet.
Bij overgewicht wordt er ook gekeken naar hoe je eet, dat geldt niet alleen bij overgewicht, maar ook
bij andere aandoeningen. (Ik had zelf motorische klachten, ik heb mijn eetgewoonten er toen ook naar moeten veranderen) Dan gaan ze meestal kijken naar de Chinese kookwijze. Dit is onderverdeeld in verschillende elementen: hout, vuur,metaal, water en aarde. Daarin heb je onderverdelingen van voedsel in koud, verfrissend, neutraal, warm of heet. Het voedsel moet niet koud zijn om in de categorie van koud te vallen, 't is gewoon een onderverdeling van welk effect het heeft. Degene die je accupunctuur geeft zal onderzoeken waar je het slechtst tegen kan, wat niet goed voor je is. Bij mij zijn dat de verfrissende en koude producten. Deze moet ik zoveel mogelijk vermijden. Daarin valt o.a. melk en salade. Dat helpt om vooral je lichaam gezond te maken, zodat je dat samen met enig dieet en de accupunctuur kan combineren.

_________________
The future belongs
to those who believe
in the beauty
of their dreams ...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-12-2008, 11:50:17 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-12-2004, 00:26:44
Berichten: 69
Locatie: leiderdorp
Ik wilde hier ook wat over weten...
als ik een nieuw topic hier voor aan moet maken moet iemand het even splitsen maar het leek me wel relevant...

Ik ben dinsdag voor mijn eerste behandeling geweest.
Loop al jaren rond met deze problemen en huisartsen kunnen alleen maar zeggen dat ik met een psycholoog moet gaan praten.
4 weken geleden heb ik ruzie gemaakt met mijn oude huisarts om van alles ik werd associaal behandeld zij zag mijn eczeem probleem niet
heb 6 maanden met een gigantisch zwaar geiriteerde hoofdhuid gelopen en hier allerlei middeltjes voor gehad maar niks hielp.
wou me medisch dossier opvragen en ze wilde het niet geven blabla :shock:
jammer voor haar dat ik doktersassistent in opleiding ben :wave:
toen heb ik ergens stage gelopen in ilpendam en een dokter ontmoet die gewoon huisarts is en daarnaast homeopathie doet haar instelling is echt compleet anders en toen vond ik er ook zo 1 in mijn buurt
huisarts en alternatieve geneeswijze dus je komt met een probleem en je word voor de keuze gezet gewoon of alternatief :lol: erg handig.

mijn problemen zijn:

-extreme oververmoeidheid al jaren zonder enige aanleiding
- maagklachten
-spastische darm
- eczeem
- chronische blaasontsteking

met die alles op eczeem na waar ik voor bij een dermatoloog loop toevallig nu de goede creme is dat ok.

ik kan niet tegen antibiotica en kwam er achter dat ik blaasontsteking had zonder dat ik het wist :|
dus ik kreeg hiervoor a.vogel druppels een creme voor warmte en een heleboel kleine ini mini pilletjes maar het helpt goed.

voor de rest krijg ik acupunctuur maar ik wilde graag weten hoe dit nu werkt wat er gebeurd
ook krijg ik een hevige reactie ik lag echt zwaar te spacen in die kamer zag echt allerlei gekleurde energien
voelde me heel wazig
was gigantisch duizelig toen ik opstond en functioneerde heel traag :P
was wel grappig maar nu vertelde iemand dat dit helemaal niet goed was en dat ik dit subtiel moet aan geven bij mijn dokter...

kan iemand mij vertellen hoe dit in elkaar zit en waar deze hevige reactie vandaan kwam?

_________________
your dreamworld is a verry scary place!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl