Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 11:55:13

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: positief denken!!!
BerichtGeplaatst: 28-01-2006, 15:34:25 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-06-2005, 02:25:26
Berichten: 916
Locatie: Overijssel
Eelke schreef:Dit klopt volgens mij niet helemaal. Volgens mij is de hoeveelheid energie die een gedachte bevat afhankelijk van je concentratievermogen en je spirituele ontwikkeling. En is daarom ook het effect daarvan afhankelijk. Dit is maar goed ook, want als iedere gedachte van elk mens een onmetelijke hoeveelheid energie zou bevatten, dan zou ieder mens bij iedere moorddadige gedachte die er op diegene wordt afgezonden meteen dood neervallen.

Helemaal gelijk, maar als ik de verhalen zo lees vat ik beau toch anders op zovan" negatieve gedachtes gaan hun eigen weg lijden". Gevolg op gevolg op gevolg. Mensen die negatief denken zullen meer negativiteit naar zich toetrekken. Soort zoekt soort denk ik. Met dat betreft zijn we net magneten.
Dus als je positiever gaat denken trek je ook positievere dingen aan.

Beau schreef,Hoewel positief denken veel voordelen heeft, zal het niet iedere kwaal oplossen. Het moet nooit een middel zijn om iets te verstoppen en de pijn niet te erkennen.
Je kan de pijn zachter maken.....maar niet weghalen...


En inderdaad ik geloof dat we de pijn moet ervaren om het geluk te herkennen. je kunt jezelf niet positief voor de gek houden nee.

Knuffels

Brenda

_________________
Liefde is.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: positief denken!!!
BerichtGeplaatst: 28-01-2006, 17:21:46 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-06-2005, 12:18:59
Berichten: 513
Locatie: Leerdam
ik denk dat als je positief denk, niet persee positieve dingen aantrekt, maar dat je er positief tegen aankijkt, tegen hetzelfde "ding" zou je ook negatief kunnen aankijken, tis maar wat je zelf het prettigst vind, voor mij dus positief :)

_________________
We are made out of 80% of water, It makes you wonder, If thoughts can effect water, Think about what thoughts can do to us!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: positief denken!!!
BerichtGeplaatst: 28-01-2006, 19:17:45 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-10-2004, 16:36:19
Berichten: 392
Locatie: lelystad
Als je uit elke situatie het nagatieve haalt, zal je je steeds neerslachtiger voelen. Misschien niet direct maar op lange termijn zeker.
Je gaat op een gegeven moment in een slachtofferrol zitten met de gedachtes ' ik heb het zwaar' 'nooit wil iets lukken' ' waarom gebeurd mij dit'....... Sommige dingen gebeuren om er iets van te leren, sommige dingen omdat het eenmaal zo is. Probeer dingen te accepteren zoals ze zijn , en probeer het positieve hieruit te halen. Je kan er tegenin gaan maar vaak vertraagd dat het proces waardoor je er langer last van hebt.

Positief denken is in mijn ogen het beste wat je voor jezelf kunt doen. Positief trekt positief aan, negatief trekt negatief aan. Dus ben je negatief ingesteld zal je mensen om je heen verzamelen die in een negatieve spiraal zitten, met tot gevolg dat je langer in het negatieve blijft hangen tot je de cirkel doorbreekt.

Positief denken niet niet altijd een makkelijk iets, maar blijf proberen en zal zien dat uiteindelijk alle wolken zullen wegtrekken. Ga nooit in een slachtoofferrol zitten, dit maakt de situatie alleen maar erger...Dingen komen, dingen gaan... accepteer dat het zo is, en probeer ervan te leren.

Dit is hoe ik erover denk, ieder zijn of haar gedachtegang.... :wink:

_________________
Each Player must accept the cards life deals hem or her

But once they are in hand
He or she alone must decide
How to play the cards
In order to win the game


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: positief denken!!!
BerichtGeplaatst: 14-06-2006, 20:34:33 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-12-2005, 23:03:19
Berichten: 76
Locatie: Nu overal en nergens
Positief denk is naar mijn mening positief leven...zeker als er klote dingen gebeuren.

Maar je kunt positief denken ook opvatten als denken in liefde...en wanneer je negativiteit voelt of negatief denkt is een goede remedie ertegen om er in gedachte (visualisatie) liefde naar te sturen (in de vorm van een lichtbol, hartjes, wat jij graag visualiseert als zijnde liefde)

Een voorbeeld:

Een vriendinnetje had ooit iets met een kerel meegemaakt (die ik ook kende) dat ervoor zorgde dat ik een ENORME TIEFUSHEKEL kreeg aan die kerel...maar ik kon er niets mee...het was niet van mij en ik moest (en mocht) me er ook niet mee bemoeien...maar hoe meer dagen voorbij gingen en ik hem zag hoe meer moeite ik er mee kreeg en dat ging tot haatgevoelens toe...hier heb ik ruim een jaar mee rondgelopen.

De ENIGE manier die mij heeft geholpen was om positiviteit naar hem te sturen (iets anders dan negatieve dingen positief praten)...en dat ging in het begin heel erg tegen mijn vertroebelde gevoel in (ik wilde wraak)...maar het heeft me uiteindelijk wel geholpen!!!

"je grootste vijand (negativiteit) is je grootste leermeester"

Groetjes Krijgertje

_________________
life to love, love to life!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: positief denken!!!
BerichtGeplaatst: 11-09-2006, 09:36:19 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Positief denken spreekt me erg aan en gaat me over het algemeen goed af. Positief denken gaat gepaard met positief voelen en positief doen en daarmee met positief zijn (dit wordt door psycholoog Albert ellis heel duidelijk verwoord dat er een verband is tussen wat je denkt, voelt en doet). Gelijke energieen trekken elkaar aan, wordt regelmatig gezegd. Dat laatste ervaar ik maar al te vaak. Ik denk dat ik vele ervaringen niet zou hebben gehad als ik niet positief in het leven gestaan zou hebben, dan had ik w.s. andere/negatieve(re) ervaringen aangetrokken.
Binnen het hele positieve gedachtengoed reken ik ook de positieve affirmaties en positieve zelfspraak. Ik merk dat deze ook een bepaalde positieve kracht in zich hebben die je ten goede van je zelf kan aanwenden.


positieve en liefdevolle groeten Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: positief denken!!!
BerichtGeplaatst: 12-09-2006, 17:46:44 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2006, 12:30:12
Berichten: 3056
Locatie: Zuidwolde
positief denken.. een van de dingen waar mijn moeder het redelijk vaak over heeft.
mijn moeder is wellnesscoach, op onze badmintonvereniging ook wel mentalkip genoemd. ze helpt mensen met o.a. positief denken en helpt ze met lekker in hun vel zitten. is best leuk vind ik :)

ik zelf denk ook redelijk vaak positief. ik kan niet ergens alleen maar negatief tegen aan kijken, tenzij ik me echt heel erg bagger voel. ik merk hierdoor ook wel dat ik veel blijheid en vrolijkheid verspreid en aan anderen doorgeef, waardoor ik me nog beter ga voelen :)

positief denken is iets heel belangrijks, en je hebt er ook heel veel aan.
dus, zoals iemand uit een film van monty python een keer zong: Always look on the bright side of life! :mrgreen:

_________________
The beauty of a rose cannot be taken away by the fact that it's imperfect.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: positief denken!!!
BerichtGeplaatst: 30-10-2006, 15:21:59 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-10-2006, 15:20:23
Berichten: 3
Locatie: Burgum
Positief denken heeft volgens mij zeker wel invloed op je leven. Het zorgt ervoor dat je de zorgen iets minder zwaar tilt, en ook die positieve kijk op het leven uitstraalt naar anderen toe. Ik denk dat er dan juist een grote kans is dat je 'negatieve' mensen aantrekt. Op die manier kunnen zij 'zien' hoeveel het beter/makkelijker is om ergens positief tegenaan te kijken. Ik merk vooral dat ik (onbewust) mensen nog een kans of manier laat zien om het voor hun gevoel waardeloze leven, toch nog een glans te geven. Laatst liep ik eens buiten in het pikkedonker, je zag echt bijna niks. Vooral dan heeft je denken ontzettend veel en direct invloed op dat donkere. Wanneer je denkt aan bv spoken, enge wezens, en je loopt in het pikkedonker, nou dan wil je wel weg :wink: maar wanneer je juist positief gaat denken, mooie maan, mooie sterren, lekker stil, genieten van de rust, dan ontstaat er een hele mooie sfeer waarin je juist nog wel uren wilt blijven doorlopen in dat 'enge' pikkedonker. Dus je gedachten hebben ontzettend veel invloed!

_________________
riding on energy waves


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: positief denken!!!
BerichtGeplaatst: 30-10-2006, 17:22:30 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-03-2006, 14:51:50
Berichten: 211
maar wat als je gewoon niet meer postief kan denken omdat er niets positiefs meer is??


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: positief denken!!!
BerichtGeplaatst: 30-10-2006, 17:25:41 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-12-2005, 23:03:19
Berichten: 76
Locatie: Nu overal en nergens
Het leven is een positiviteit / liefde...alleen de zienswijze van de mens is datgene wat iets negatiefs maakt. En zelfs in oorlogen en andere vreselijke situaties, is er altijd nog een hoop liefde te ontdekken!

_________________
life to love, love to life!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: positief denken!!!
BerichtGeplaatst: 30-10-2006, 17:27:49 
Offline
Admin
Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-02-2005, 11:29:47
Berichten: 3161
Locatie: Enschede
Er zijn (en das mijn mening :wink: ) altijd positieve dingen...
al zijn het kleine dingen overal kun je iets positiefs of iets goeds in zien. :kiss:

_________________
Zonnige en liefdevolle groetjes,

Pluisje.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: positief denken!!!
BerichtGeplaatst: 11-08-2007, 06:36:19 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-08-2007, 13:29:06
Berichten: 69
Positief denken.

Is soms erg lastig als je je bestaan in circels en overlappingen ziet.

Ik moet nu 'boeten' voor de fouten die mijn moeder heeft gemaakt.
En doordat ik een stuk 'opvoeding- ontwikkeling' mis moet mijn dochter nu boeten voor onze (mijn moeder en mij) fouten.

En als je dan met je positieve en 'mensen verdienen een 2x en zelfs 3x kans als het moet' instelling. Op een fout in de wet stuit is dat heel zuur.
Niet positief voor ons.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: positief denken!!!
BerichtGeplaatst: 11-08-2007, 12:59:42 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30-03-2005, 12:56:26
Berichten: 1122
Locatie: Amsterdam
ik denk dat je dat op twee manieren kunt zien evelyn.

jij zegt: "ik moet nu boeten voor de fouten van mijn moeder"
maar je kan ook zeggen: "ik kan nu leren van de fouten van mijn moeder "

niets is voor niets.
en ik gok dat dat positief denken is :)

_________________
u.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: positief denken!!!
BerichtGeplaatst: 11-08-2007, 13:29:41 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-08-2007, 13:29:06
Berichten: 69
Dat idee heb ik ook gehad, van fouten kun je leren. Ik kan nu wèl doen wat mijn moeder niet heeft gedaan enz enz.

Maar als je dan goed bezig bent en je wil de tegenpartij ter verantwoording roepen, dan kan dat niet... Want ja, ze zijn te klein :evil:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: positief denken!!!
BerichtGeplaatst: 29-01-2008, 20:19:58 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
positief denken is zeker belangrijk, en je kan er zeker een leuker leven van krijgen, niet alleen door dingen om je heen, maar vooral in jezelf.
ik begon ook onbewust negatief te denken toen ik ongev. 14/15 was, ik merkte het zelf niet, maar toen ik eenmaal 16/17/18 was, ging ik alleen maar met mensen om die zó negatief waren, en dus blijf je rondjes lopen in een cirkel,
dus om positiever te worden, zul je dus die vrienden achter je moeten laten, wat ik ook gedaan heb, omdat ik verder wil groeien in het positieve.
en tuurlijk is het niet makkelijk om telkens maar positief te zijn als er voor jou op dat moment niks positiefs is, maar dat kan je zelf ook weer creeëren, dmv positief denken.
ik dacht ook elke dag, wat een k#tleven en dit en dat,
zag alleen maar de donkere kant van het leven, ik heb veel moeite gedaan, en dat moet ik nog steeds doen, om positief te zijn en blijven. maar als je er zelf in gelooft kom je er wel.

(K)

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: positief denken!!!
BerichtGeplaatst: 03-02-2008, 10:42:44 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-12-2005, 10:43:19
Berichten: 2370
Locatie: Noord-Holland
tamaraa schreef:
positief denken is zeker belangrijk, en je kan er zeker een leuker leven van krijgen, niet alleen door dingen om je heen, maar vooral in jezelf.
ik begon ook onbewust negatief te denken toen ik ongev. 14/15 was, ik merkte het zelf niet, maar toen ik eenmaal 16/17/18 was, ging ik alleen maar met mensen om die zó negatief waren, en dus blijf je rondjes lopen in een cirkel,
dus om positiever te worden, zul je dus die vrienden achter je moeten laten, wat ik ook gedaan heb, omdat ik verder wil groeien in het positieve.
en tuurlijk is het niet makkelijk om telkens maar positief te zijn als er voor jou op dat moment niks positiefs is, maar dat kan je zelf ook weer creeëren, dmv positief denken.
ik dacht ook elke dag, wat een k#tleven en dit en dat,
zag alleen maar de donkere kant van het leven, ik heb veel moeite gedaan, en dat moet ik nog steeds doen, om positief te zijn en blijven. maar als je er zelf in gelooft kom je er wel.

(K)


Klopt helemaal! Soms is het alleen lastig om het positieve te vinden. Hoe vaker je je hiervan bewust bent, hoe makkelijker het op lange termijn zal worden.

_________________
Weglopen van de waarheid is weglopen van jezelf.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl