Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 17:37:39

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Magnetiseren.
BerichtGeplaatst: 29-07-2010, 07:34:30 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 12-06-2010, 06:33:10
Berichten: 335
Wat is magnetiseren nu eigelijk.

Iets over mijn eigen evaringen.

Het is het over brengen van energie die helelend is gezond maakt, zwakke plekken in je lichaam versterkt en schoon maakt, blokkades opruimd enz.

Voor mij is magnetiseren een techniek die je kan gebruiken in combinatie met masseren , dan vult de ene techniek de ander aan waardoor een healing nog beter werk.
Magnetiseren kan je vergelijken als een stroom die door je hele lichaam heen gaat, van top tot teen, het is een zuivere enegie van uit de oerbron waaruit al het leven op aar profiteerd, groeit, je kan het ook zien als een goddelijke energie die de mens tot beschikking staat en gebruiken kan, het doorgeven dat kan via je handen, je voeten, soms als iemand naast je zit kan het via je aura enz.
Je kan ook met je handen blokkades uit het lichaam trekken, zoals spannings plekken in je schouders rug buik armen of benen, waardoor er op die plaatsen een goede doorvoer van energie is.
Soms willen mensen aan geraakt worden en dat is meesal het geval omdat contact voor veel mensen heel belangrijk is, het voelen van je warme handen is geruststellend.
Sommige zien kleuren en meestal voelen zij die energie als een trilling die door je lichaam gaat en dat kan soms heel sterk zijn.
En mochten er mensen zijn die dat evaren willen, die zijn van harte wel kom.
Een sessie duurt nooit langer als een half uur en de eerst keer is altijd gratis.
Ook de uitwerking van en sessie kan je soms direckt voelen, maar dat kan ook naar 4 dagen, als je niks voeld in het begin wil niog niet zeggen dat het geholpen heeft, omdat het en vreemde enegie is waar het lichaam aan wennen moet, zich op instellen.
Dat is wat over magnetiseren en ik doe dit al weer vele jaren.

Groeten H@ns.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Magnetiseren.
BerichtGeplaatst: 29-07-2010, 09:10:34 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-09-2006, 15:23:25
Berichten: 27
Locatie: Brabant
Hallo Hans,

Ik begrijp je tweede zin niet helemaal. Wat bedoel je met magnetiseren is... en dan krijg je een verhaal over de energie banen is je lichaam.
Is in jou beleving magnetiseren gelijk aan de energie banen in je lichaam?

Zo ervaar ik het namelijk niet. Magnetiseren is iets wat je doet, en de banen is iets wat je hebt. Bedoel je misschien dat je met magnetiseren dat kunt gebruiken?


Wendy


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Magnetiseren.
BerichtGeplaatst: 29-07-2010, 12:17:57 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 12-06-2010, 06:33:10
Berichten: 335
Hoi Wendy.
Energie banen. zijn energiebanen die in het lichaam kris kras door elkaar heen stromen. Deze meridianen zorgen voor een constante stroming ven energie van onder naar boven en weer terug. Alle meridianen komen uit in de voeten. Bij deze uitgangen kan de energie die verbruikt is het lichaam weer verlaten. Een aantal van de meridianen komen ook uit in de oren en in de handen. Al de meridianen stromen kris kras door elkaar heen zowel horizontaal als verticaal. Van onder naar boven en weer terug. Ook diagonaal stromen er meridianen door het gehele lichaam heen. Elk kruispunt van deze meridianen is weer een heel klein chakra’tje. Zo’n chakra straalt dus vanuit het lichaam naar buiten. Door deze uitstraling van deze kleine energiepunten waar er heel erg veel van zijn is de aura ontstaan.

Als door allerlei omstandigheden het energielichaam verstoord raakt kunnen er lichamelijke, geestelijke en emotionele klachten ontstaan. Ook het functioneren naar je echte karakter en persoonlijkheid komt dan in de knel. Je weet niet meer zo goed wie je bent en wat je vertegenwoordigd. Ophopingen van energie kan de werking van de chakra´s verstoren waar door het miltchakra niet centraal meer staat maar een van de andere chakra´s. Het energielichaam krijgt hierdoor een hele andere werking. De magnetiseur kan het energilichaam weer in balans brengen.

Dit heb ik gecopieerd voor de duidelijkheid.

Is dat wat je weten wil.

Daarom kan je het lichaam op verschillen de plaatsen aan raken en instralen, ik begin meestal bij de schouders en vervolgens de rest van het lichaam en als laatste het hoofd, al naar gelang er nodig is elk kruispunt is een chakra, tje wat je in straald.
Het magnetiseren is dus niet gelijk aan de energirebanen, dus door magnetiseren kan je de enegiebanen wel beinvloeden.

Groeten.

H@ns.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Magnetiseren.
BerichtGeplaatst: 30-07-2010, 07:11:44 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 12-06-2010, 06:33:10
Berichten: 335
Hoi Dreamwalker.

Het gaat allemaal om de zelfde energie, wat ik van reiki weet is dat zij alle chakra,s in stralen, ben zelf een poos proefkonijn geweest, van al die andere therapieën heb ik wel over gelezen, maar meer ook niet.
Met het magnetiseren en dat is bij mij zo dat ik geholpen wordt door mijn helper, hij laat mij voelen waar een blokkade zit en hoe ik die weg kan halen, hij laat mij voelen hoeveel energie op en bepaalde plaats in gestraald mag worden, hoe of de chakra,s functioneren enz.

Maar alles draaid om de zelfde energie, de oerbron waaruit alles gevoed wordt, de bloemen bomen en planten enz.

Hoop hier mee je vraag te hebben beantwoord, wil je nog meer horen laat het mij dan weten.

Groeten H@ns.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Magnetiseren.
BerichtGeplaatst: 30-07-2010, 18:52:27 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-09-2006, 15:23:25
Berichten: 27
Locatie: Brabant
Hoi Hans,

Ja, dat kon ik niet opmaken uit je eerste verhaal. Dit klinkt me heel logisch en wat bekend in de oren. :)
Bedankt.

Kon jij het verschil voelen tussen jou magnetiseer werk en de Reiki die je bij de behandeling kreeg?


Ik denk zo iet zo dat er meer wegen naar Rome leiden en ook dat we werken vanuit een oerbron waar alles vanuit komt.
Toch ervaren we niet alles hetzelfde.

Wendy


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Magnetiseren.
BerichtGeplaatst: 30-07-2010, 19:16:18 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 12-06-2010, 06:33:10
Berichten: 335
Hoi Wendy.

Dat weet ik niet meer., dat is alweer zo lang geleden en je let er ook niet op, als je proefkonijn bent gaat het meer om de techniek van de gene die reiki geeft, dan de ontvanger die ligt er heerlijk ontspannen bij.

Ik weet ook niet wat nu het beste is van al die technieken, ik weet het van hoe het is wat mijn zelf betreft, maar ik heb toen gekozen voor magnetiseren en ik ben daar heel blij mee dat ik het geleerd heb.
Weet je magenetiseren past namelijk ook heel goed bij masseren die ene techniek vuld de ander aan ze versterk elkaar.
En daarom gebruik ik ook beide technieken bij het helpen van mensen, die problemen hebben met hun lichaam.

En ik denk ook dat wij niet alles het zelfde ervaren, dat komt ook omdat geen mens het zelfde in, wat betreft ziektes en andere ongemakken, maar als het op genezen aankomt wordt de zelfde energie gebtuikt, daar hoef je niet aan te twijvelen.

Nog meer vragen, ik wacht het wel af.

Groeten.

H@ns.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Magnetiseren.
BerichtGeplaatst: 31-07-2010, 15:24:55 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 06-11-2009, 11:20:15
Berichten: 547
Locatie: Nijmegen
Kan iedereen het leren/ behandeld worden? Ik merk als ik mijn vrouw masseer dat ik erna enorm uitgeput ben, ook al ben ik maar 15 minuten bezig geweest. Ik voel dan me dan duizelig en m'n handen en armen tintelen helemaal. Ik visualiseer meestal ook energiestromen door mij naar haar, uiteindelijk voelt zij zich dan geweldig, maar ik ben kapot. Ik kan me niet voorstellen dat ik dan goed bezig ben (voor mezelf). Oja, is dit dan ook een vorm van magnetiseren/reiki oid? Of moet je voor 'healen' überhaupt opgeleid worden?

_________________
We are everything you want others to be


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Magnetiseren.
BerichtGeplaatst: 31-07-2010, 17:13:59 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-07-2010, 11:18:28
Berichten: 907
Locatie: België
dimlicht ik denk dat je te krachtig je spieren gebruikt om je energie te leiden, hoe meer je te veel van je spieren gebruikt hoe meer bloed en zuurstof er daarnaar geleid word dus minder bloed en zuurstof voor je hersenen dus dan hb je duizelig gevoel, euhm en je handen en armen worden het meeste gebruikt bij magnetiseren ik hb het gevoel dat je die energie stromen van jou naar haar leid maar dan jouw energiebanen doen het niet zo goed waardoor je meer energie naar haar moet sturen om hetzelfde effect te hebben, hoe meer energie verbruik hoe sneller je moe word, magnetiseren is vermoeiender dan een kantoorjob he, misschien is het beter dat je wat conditie aankweekt door sporten.

en weet je als je nog kapot moe bent ga ffkes ergens rustig liggen helemaal plat en denk in je gedachte een blauwe hemel met witte wolken voor plus de zon die een overvloed van energie heeft je gebruikt je gedachte kracht om al die energie van die zon te nemen naar jouw lichaam je gedachte moet ervoor zorgen dat die energie zoals sneeuw op je lichaam zachtjes land en je lichaam neemt op en je voelt je beter, das een tip om sneller te herstellen

_________________
Kennis is Macht Maar Om Kennis Te Krijgen Heb Je Macht Nodig

Het grootste probleem wat (niet) opgelost kan worden is de mens zelf

het mooiste geschenk dat je kan geven is hoop :)

Het moeilijkste voor de mens is voorgoed afscheid nemen van personen die hij graag heeft

Actie is gelijk aan Reactie


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Magnetiseren.
BerichtGeplaatst: 03-08-2010, 07:48:50 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 12-06-2010, 06:33:10
Berichten: 335
Hoi Dimlicht.

Magnetiseren is een energie door geven van uit een oerbron, als daaruit put zal je nooit moe worden, maar als het vanuit je zelf doen, raak je vermoeid.
Het enigste is je geestelijke helper om hulp vragen voordat je met je vrouw begint te masseren en dan kan je net zoveel energie toevoeren als goed voor haar is en zal jij niet moe worden,
Masseren en magetiseren gaat heel goed zamen, omdat die 2 technieken elkaar versterken.
Mij hebben ze geleerd om eerst een gebedje te doen en vragen om kracht en hulp.

Groeten en dat het gelukken mag

H@ns.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Magnetiseren.
BerichtGeplaatst: 03-08-2010, 20:30:21 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-09-2006, 15:23:25
Berichten: 27
Locatie: Brabant
Ik doe ook eerst een bedankje voor de energie en bij behandelingen van anderen vraag ik om hulp. Ik vind het mooi te lezen dat je schrijft dat je ook doorgeeft vanuit een oerbron, Hans. Ik heb vele oudere/ervarenere mensen gehoord die vonden dat ik Reiki moest gaan doen omdat magnetiseren je uitput. Hoezeer ik ze toen tegensprak, hetmocht niet baten. Ik word niet moe, zei ik toen al, ik word juist vrolijk en fit. Nu heb ik dus Reiki gedaan en wel heel veel geleerd op de cursussen en workshops. Dát vind ik wel de aanvulling van een reiki cursus, dat je ook leert over chakra's en hoe blokades voelen, wat je kan doen om ermee om te gaan.
Ik merkte in het begin wel verschil tussen wat ik deed, genaamt, "mijn eigen energie" en "Reiki" Nu voel ik het verschil niet meer. Maar dat komt omdat ik weer overgestapt ben op mijn eigen ding, waarvan ik geen naam heb.
Ik vind het leuk om het met anderen te delen daar leer ik dan ook weer van.
Meestal in goede buien, dan hoef ik ook niet na te denken en gaat het vanzelf. Dat vind ik dan juist het mooiste.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Magnetiseren.
BerichtGeplaatst: 04-08-2010, 07:05:03 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 12-06-2010, 06:33:10
Berichten: 335
Hoi Wendy.

Ik denk en dat denk voor mijn zelf, dat hoe langer je met deze techniek bezig bent er steeds meer in groeid en niet meer zo nodig om hulp hoeft te vragen, omdat het een deel van je geworden is, waar door ik ook voel wanneer een bepaalde handeling genoeg is, zodat een mens niet over stuurd wordt met energie.
Soms vraag ik wel of ik of wij iets voor die persoon mogen beteken, mogen helpen.

Jij weet ook, denk dat niets alles mag wat genezen betreft, veel mensen zijn hier om een bepaalde ziekte te hebben om daar van te leren en als wij dan met alle geweld zo,n persoon willen genezen, of helpen kan het zijn dat hij of zij na hun overlijden je helemaal niet dankbaar zullen zijn en daarom heb ik vaak in gedachten, indien mogelijk, mag ik die persoon helpen zo niet moet je die persoon toch weer loslaten en dat is wel eens moeilijk.

Groeten maar weer.

H@ns.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Magnetiseren.
BerichtGeplaatst: 24-08-2010, 07:50:22 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-09-2006, 15:23:25
Berichten: 27
Locatie: Brabant
Ja.

Genoeg is soms ook genoeg. En soms is helpen niet slim om te doen.
Ik heb maar een paar mensen mogen helpen, maar deed het alleen omdat ik me er wel goed over voelde, dat het kon.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Magnetiseren.
BerichtGeplaatst: 26-08-2010, 20:43:43 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 06-11-2009, 11:20:15
Berichten: 547
Locatie: Nijmegen
Kun je die oerbron ook echt voelen? Hoe weet je wanneer je contact heb gemaakt en is er een bepaalde techniek of ritueel voor?

_________________
We are everything you want others to be


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Magnetiseren.
BerichtGeplaatst: 29-08-2010, 11:28:35 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 12-06-2010, 06:33:10
Berichten: 335
Hoi Dimlicht.

Of je die oerbron kan voelen, als niet het plan hebt om te gaan magnetiseren, dan zullen je handen een iets je prikkelen, komt er nu een patieënt bij en je praat even met hem en je gaat je instellen op die persoon, kan het zijn dat je handen beginnen te gloeien, je loopt als het ware vol met energie.

Groeten H@ns.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Magnetiseren.
BerichtGeplaatst: 07-09-2010, 19:45:00 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-09-2006, 15:23:25
Berichten: 27
Locatie: Brabant
Als ik het me voorstel, en dan voel ik aan mijn lijf hoe dat contact voelt.
Dan krijg ik ook prikkels in mijn vingertoppen, meestal blijft er dan een positief gevoel hangen.
Alsof ik vol ben van licht, zoals een zonnetje, ik voel me echt een zonnestraaltje dan. Erg fijn.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl