Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 20:25:48

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Reiki.
BerichtGeplaatst: 25-09-2012, 20:37:24 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 17-01-2012, 16:53:38
Berichten: 207
Hee,

Ik overweeg om samen met een vriendin een reiki behandeling te gaan volgen. Maar ik twijfel omdat ik zowel positieve reacties als negatieve reacties hoor. Heeft iemand er ervaring mee en kan iemand mij vertellen of het echt werkt of dat het gewoon een leuk verzonnen verhaaltje is?

Mvg,

Lisanne.

_________________
Slechts weinigen denken, maar toch houdt iedereen er meningen op na.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Reiki.
BerichtGeplaatst: 26-09-2012, 15:35:23 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-01-2012, 17:25:51
Berichten: 1586
Locatie: Hoogezand
wat je kan doen is op internet reacties zoeken op iemand bij wie je een reiki behandeling wil nemen?

X me

_________________
Loslaten is achterom kijken zonder spijt, vooruit kijken zonder verwachtingen en het leven ervaren in het
hier en nu.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Reiki.
BerichtGeplaatst: 26-09-2012, 19:25:39 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 17-01-2012, 16:53:38
Berichten: 207
Ja, maar dat is dus ook vrij wisselend. En de meeste zeggen dat als je er in geloofd het werkt, puur om 't psychische gedeelte. Maar dan kan ik net zo goed geloven dat t werkt om een pannekoek op mn hoofd te leggen. (om maar even een voorbeeld te geven) wat ik me afvroeg is of reiki een werking heeft die je je niet alleen inbeeld. Net zoiets als aura's die kan je ook zien en daar is wetenschappelijk bewijs voor. Niet dat ik straks 45 euro betaal voor een of ander zweverig gedoe.

_________________
Slechts weinigen denken, maar toch houdt iedereen er meningen op na.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Reiki.
BerichtGeplaatst: 27-09-2012, 01:21:59 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 23-08-2009, 16:29:10
Berichten: 20
hey lisanne,

ff eerst even een reactie over dit "En de meeste zeggen dat als je er in geloofd het werkt, puur om 't psychische gedeelte." stukje.

Het gaat inderdaad om de ervaring die je bij iets hebt, wat echt voor jou is hoeft niet echt te zijn voor een ander, maar maakt dat het dan minder echt?
Om dan toch in de sfeer te blijven van dit spirituele forum ff een spiritueel voorbeeld :roll:
Als jij een entiteit zou ervaren en iemand anders die dat nog niet heeft mogen ervaren niet, dan zou die ervaring voor jou echt zijn en de ander zou er misschien niets van geloven.
Tis net hoe je iets ervaart, dus dat met die pannekoek zou misschien best wel kunnen werken :roll:

Heb zelf geen ervaring met reiki, wel met heelen en geloof dat iedereen dit in zich heeft en dat daar niet perse een reiki meester aan pas hoeft te komen(heelen leren van een meester zou natuurlijk wel een stuk sneller gaan), want ja, er is altijd een eerste geweest en die was toen ook nog geen reiki meester :roll:

Wat is eigenlijk de reden dat je een reiki behandeling wil hebben? als ik vragen mag tenminste :lol:


Groeten,

Ted


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Reiki.
BerichtGeplaatst: 06-10-2012, 11:10:30 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 17-01-2012, 16:53:38
Berichten: 207
Hee,

Ja oké, daar zit wat in. Goed voorbeeld xd.
Ik slaap erg slecht en heb veel stress, dus ik dacht, misschien kan ik reiki proberen ;d.

_________________
Slechts weinigen denken, maar toch houdt iedereen er meningen op na.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Reiki.
BerichtGeplaatst: 06-10-2012, 11:45:02 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2011, 18:10:12
Berichten: 2508
Locatie: Zutphen
hey hey Lisanne

dit sprak me gelijk aan.
ik heb zelf paar behandelingen gehad om het te leren.
heb sinds van de winter reiki 1.
dat houd in dat ik reiki kan geven verder niet veel.
bij de andere nivo s ( 2, 3 en 4) leer je het op afstand te geven en te leren aan anderen.
maargoed dat doet er eigenlijk niet toe. ik weet dat het werkt zonder dat het je inbeeld.
als je het wil kan ik je een behandeling gratis geven. want het is voor mij een oefening en ik vind het fijn om mensen op die manier gewoon te helpen. om te ervaren wat het is. ik hoop hiermee je vraag te hebben beantwoord. als nog vragen heb vraag ze gerust...

succes!

Groetjes, Gigo Valonka

_________________
"Alles in dit universum beïnvloed elkander..."


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Reiki.
BerichtGeplaatst: 07-10-2012, 16:37:38 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 17-01-2012, 16:53:38
Berichten: 207
Wat cool dat jullie allebij reiki kunnen ;d. Ik vind het echt een mooi idee dat je door iets wat er altijd is (energie enzo) mensen kunt helpen. Oh aardig Gigo, ik denk daar even over na, als je het niet erg vind. Wat fijn dat het je geholpen heeft mirror, ik hoop dat het nu beter met je gaat en je stabieler in het leven staat.

Groetjes,

Lisanne.

_________________
Slechts weinigen denken, maar toch houdt iedereen er meningen op na.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Reiki.
BerichtGeplaatst: 22-10-2012, 08:09:56 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 05-06-2011, 21:32:48
Berichten: 138
Hoi Metal Girl,

ik denk trouwens dat iedereen Reiki kan. Sommige mensen krijgen van een 'meester' hun gradatie zonder les gevolgd te hebben, maar door blijk dat ze het kunnen.

Wist je dat Reiki pas gradaties kreeg, toen het enkele generaties oud was? De starter gebruikte niet een gradatie systeem ?! Heb ooit ergens een verhaal gelezen van een jongen die z'n hele muziek ding, gitaar etc, had verkocht( enkele duizenden euro's) om cursus te kunnen volgen. Tot zijn verbazing kwam hij er veel later pas achter dat in het oosten Reiki cursus geen geld kost, maar en levensstijl is :)

Ik ken een persoonlijk verhaal van iemand die op afstand z'n rug gehealed werd.
Maar ook een verhaal van een jongen waarvan zn vriendin(onze oppasser) al entiteiten etc zag, maar na een behandeling door zn vriendin zag hij die dingen ook.

Ik geloof trouwens wel zeker dat het werkt, maar vind 't lastig in te schatten door wie ik behandeld zou willen worden..


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl