Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 14:59:06

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Hypnose.
BerichtGeplaatst: 03-05-2005, 18:34:34 
Offline
Admin
Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-02-2005, 11:29:47
Berichten: 3161
Locatie: Enschede
Hoi hoi,

ik bedacht me even iets en nu heb ik dus een vraagje! :D Ik weet eigenlijk niets van hypnose en zo af, maar vroeg me af of je met hypnose ook mensen zo kunt sturen dat ze bijvoorbeeld stoppen met nagels bijten of dat je op een andere manier het onderbewuste kunt sturen. :roll:

Weet iemand hier iets van hypnose af?
Heeft iemand ervaringen met hypnose?
Kan je hypnose inderdaad gebruiken om bijvoorbeeld van het nagelbijten af te komen?


Zoals gezegd weet ik er dus zelf niets van af, maar het schoot me zo ineens in m'n gedachten en nu ben ik wel nieuwschierig naar wat het in houdt en wat de mogelijkheden zijn. :D

_________________
Zonnige en liefdevolle groetjes,

Pluisje.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hypnose.
BerichtGeplaatst: 03-05-2005, 18:54:16 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-10-2004, 16:36:19
Berichten: 392
Locatie: lelystad
lieve pluisje,

Je kan inderdaad met behulp van hypnose van je nagelbijten af komen,
niet alleen van nagelbijten maar ook van angsten, fobieen, trauma's enz enz..

Wat er gebeurd is dat de therapeut je in een soort trance-toestand brengt. Vaak ben je wel bewust van wat je zegt en doet, maar ddor die trance-toestand maakt het de ingang naar het onderbewustzijn wel makkelijker. Waardoor je dingen beter kan verwerken. En er dus makkelijker vanaf kan komen.

Ik weet er eerlijk gezegd niet heel van af, maar als je wilt ga ik het even voor je uit zoeken allemaal..

Kusje Beau

(hoop dat je hier al iets mee kan, anders even een seintje geven dan zet ik meer informatie op de site)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hypnose.
BerichtGeplaatst: 03-05-2005, 19:03:58 
Offline
Admin
Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-02-2005, 11:29:47
Berichten: 3161
Locatie: Enschede
Het klinkt wel interessant, niet alleen voor m'n nagelbijten, maar ook voor andere dingen. Toch vind ik 't ook wel weer een beetje eng klinken, het gevoel hebben dat ik dan geen controle over de situatie zou hebben en waarschijnlijk angst voor het onbekende.

Als jij (of iemand anders) meer informatie hebt (heeft) dan hoor ik dat graag.
Als het te veel moeite kost hoeft het niet extra hoor, maar kijk maar.

Alvast bedankt! :ahh:

_________________
Zonnige en liefdevolle groetjes,



Pluisje.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hypnose.
BerichtGeplaatst: 03-05-2005, 19:05:19 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-12-2004, 21:50:37
Berichten: 631
Locatie: Schiedam
Hey Pluisje,

Ik ben zelf onder hypnose geweest voor mijn depressie.
Is een hele aparte ervaring om zoiets mee te maken, terwijl je lekker gaat liggen op een stoel met je ogen dicht, praat de therapeut tegen, bijv je voelt je lichaam zwaar worden en ontspannen en ga zo maar door.
Daarna als je onder hypnose ben, gaat hij een verhaal vertellen bijv dat je op een mooi strand loopt of zo, je kan luisteren naar dit verhaal, maar het kan ook zo zijn dat je zo ver weg ben, dat je dat verhaal niet meer hoor, en dat beelden voorbij ziet gaan.
Mijn eerste beeld was bijv, dat ik een soort zwarte rook uit me hoofd zag komen dat waren de negatieve gedachten die ik had rondom angsten, maar ook over mezelf.
Tijdens de hypnose blijft de therapeut tegen je praten dus dat neemt je onderbewuste automatisch mee.

Je kan hypnose voor verschillende dingen gebruiken, zoals idd nagelbijten, maar ook stoppen met roken, of afvallen en ga zo maar door.

Ik hoop dat ik je een beetje antwoord gegeven heb.

Veel liefs Nathalie

_________________
Leef iedere dag, alsof het je laatste is!!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hypnose.
BerichtGeplaatst: 05-05-2005, 12:29:30 
Offline
Admin
Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-02-2005, 11:29:47
Berichten: 3161
Locatie: Enschede
Hoi Nathalie,

dankjewel voor het delen van je ervaring, het klinkt heel mooi en speciaal zoals jij dat hebt mee gemaakt.

Toch heb ik nog wat vraagjes... als ik te veel vraag moet je het maar zeggen hoor... :oops:

Kan iedereen gehypnotiseerd worden en heeft iedereen ook daadwerkelijk baad bij een hypnose?
Zitten er ook nadelen aan een hypnose of zijn er ook redenen om je niet te laten hypnotiseren?
Wie kan zo'n hypnose doen, is dat een speciale hypnotiseur of iemand anders en hoe vind je zo iemand?


En eigenlijk had ik nog meer willen vragen, maar ja daar kom ik nu dus mooi weer niet op. :?

_________________
Zonnige en liefdevolle groetjes,



Pluisje.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hypnose.
BerichtGeplaatst: 05-05-2005, 19:06:58 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-12-2004, 21:50:37
Berichten: 631
Locatie: Schiedam
Hey Pluis,

Ik denk inderdaad dat iedereen te hypnotiseren is, alleen denk ik dat niet iedereen baat heeft met hypnose.
De tweede vraag kan ik niet voor je beantwoorden, ik heb het zelf als positief ervaren.

Als je iemand zoekt moet je zoeken naar een hypnotherapeut die aangesloten zit bij NAA of de NVA ( dat weet ik niet helemaal zeker)
Hij moet zo wie zo bij een organisatie.

Ik hoop dat ik wat voor je heb kunnen beantwoorden.

veel liefs Nathalie

_________________
Leef iedere dag, alsof het je laatste is!!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hypnose.
BerichtGeplaatst: 10-06-2005, 10:38:15 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 27-05-2005, 12:47:08
Berichten: 12
Hypnose,
PAS ER MEE OP!!!
Dit is zo intens gevaarlijk, ongelofelijk.
Zeg natuurlijk niets van de goede bedoelingen van deze mensen die het doen. MAAR weten ze WAT ze doen???

Volgens mij echt niet.
Als je onder hynose wordt gebracht en terug wordt gebracht naar vorige levens en ervaringen etc...
Wordt echt ALLES, maar dan ook alles open gelegd van je verleden.
Dit is niet de bedoeling, er zijn ook zaken die niet "geopenbaard" behoren te worden. Niet dat je het niet mag weten of zo, daar gaat het niet om. Je moet het nl. WEL kunnen verwerken.
Als je dat niet lukt of kunt ga je eronder door.
Dat lijkt me niet de bedoeling.

Als je iets dergelijks wilt, kun je jezelf veel en veel beter laten terug voeren door een "paranormale" genezer (wat heb ik een hekel aan dat woordd zeg).
Deze krijgt ondertussen dat dit gebeurd door wat wel en niet getoond kan worden en wat je persoonlijk aan kunt of kunt verwerken.

Want WAT zijn al onze fobien, angsten, neurozes etc...
Waarom hebben we die?

Al eens over nagedacht?
Niet is zonder reden, daar moet je inmiddels wel achter zijn, neem ik aan.

Al onze angsten, fobien, neurozes etc.. zijn heel simpel gezegd, beloften die we aan personen hebben gedaan in een vorig leven die we nog niet nagekomen zijn.
Die we nog moeten invullen of beter, vervullen bij die persoon die we die belofte of afspraak hebben gedaan in dit leven of een toekomstig leven.

Wat doen we als we b.v. nagelbijten, buiten dat onze nagels korter worden? Heeft daar iemand wel eens over nagedacht?

Wat voor bijzonders zit daar op die punten bij onze vingertoppen en onder onze nagels? Hint -> kijk maar eens naar acupunctuur etc..
Echt niets is zonder doel, niets...

Maar ik dwaal af, sorry.

Hypnose, zou je dat echt willen afraden.
Terug brengen in de tijd door een goede "paranormale" genezer kan ik je echt aanraden.

Have fun, Enjoy life!!!

_________________
Als je naar de toekomst kijkt, vergeet je vandaag te leven. Als antwoord op de vraag : Hoe was je leven? Je alleen kunt antwoorden "Ik heb naar morgen gekeken" , ben je vergeten te leven! Have fun, Enjoy Life


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hypnose.
BerichtGeplaatst: 15-07-2005, 01:27:24 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-06-2005, 02:25:26
Berichten: 916
Locatie: Overijssel
Goed, ieder zijn eigen manier van heling.
Een goede therapeut, zal zijn client goed begeleiden.
Het onderbewuste heeft ook poortjes.
De therapeut heeft de moeilijke taak om zijn rapport ( vertrouwen van client, en aanpassingsvermogen van de client) te vergroten. Dit kan alleen gebeuren door waarheden die hij verteld.
Een therapeut behoort ook te vermelden dat alles wat de client niet wil of goed vindt, de persoon uit hypnose komt.

Bij blokkades die heel diep liggen kan het echt een uitkomst zijn.
Bijv. gebeurtenissen die weg gestopt zijn.
Misschien iets bij de geboorte wat mis is gegaan.

Ik ken een verhaal van een vrouw van 43 die haar hele leven al opzoek is naar haar ware liefde, Relaties na relaties. Elke relatie was verdoemt te mislukken. Toen ze onder hypnose ging voor dit probleem, kwam men erachter dat ze in haar vorig leven heeft gezworen om voor eens en altijd bij haar (toendertijd) partner zou blijven, zelfs na de dood.
Deze partner bleek in dit leven een vrouw te zijn en niet op vrouwen te vallen. Hierdoor wist ze zich los te koppelen van het trouwe van haar ziel voor de ander. 4 maand later ontmoette ze een nieuwe man, waarmee ze nu 15 jaar mee samen is.

Zoiemand als hoe heet die mafkees?? rasta rostelli. Denk je echt dat hij de mensen zomaar uit het publiek haalt en ze onder hypnose brengt?
Mensen worden vooraf geselecteerd en in trance gebracht.
Als je wakker bent hoef niet te betekenen dat je niet in trance bent.
Hypnose kan wel gevaarlijk zijn als de therapeut niet weet wat hij doet.
Hij zal je wel goed uit hypnose moeten halen, anders kan het heel gevaarlijk zijn.
Je kunt je therapeut uitkiezen die aangesloten is bij een speciale
hypnotherapeuten vakbond.

Dit verhaal wou ik even kwijt.
Dankjewel

Groetjes brenda

_________________
Liefde is.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hypnose.
BerichtGeplaatst: 15-07-2005, 21:36:28 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16-06-2005, 10:09:18
Berichten: 1037
Locatie: Roeselare
Mn pa kende iemand die zich daarmee bezighield en hij, mn ma en hun vriendengroep ging regelmatig naar die man. Daar deden ze aan hypnose (intelligente zin :wink: ). Mn pa kon door die man totaal niet gehypnotiseerd worden, maar een vriend van hem daarentegen erg gemakkelijk. Een bepaald percentage is resisitent tegen hypnose en een bepaald percentage gaat erg gemakkelijk in hypnose. Bovendien moet iedereen in het publiek of een aparte persoon een oefening doen waardoor men gevoeliger wordt voor hypnose. Enkelen kunnen daardoor gemakkelijk in trance gaan en zo bepaalt de hypnotiseur wie er gevoelig aan is en die persoon wordt dan een slechtoffer. Bovendien is het zo dat wie meerdere malen gehypnotiseerd wordt, veel gevoeliger wordt aan hypnose waarbij een vingerknip kan volstaan.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl